Gå til innhold

Kvinner som faktisk gamer


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

1 time siden, Anciol skrev:

Leisuresuit Larry,

Hehe dette spillet på gammel pc da jeg var yngre tenåring. Om å gjøre å komme seg inn den døra med riktig passord! Og de spørsmålene man måtte svare på før man fikk spille selve spillet! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wow, bloodborne, darkssouls 1-3, the last of us, final fantasy 8 og oppover, witcher3, gta, diablo3, Kingdom Hearts, jak1-3, saints row, crash bandicoot. Sikkert mer, men de jeg spiller mest for tiden nå hvertfall. 

K30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diablo 3

HOMM3 (heroes 3)

Sims 3 (shiiit tenk om ein man ikkje blir imponert, shiiit)

CIV5 og 6

MapleStory

Serious Sam

Dead Island

Dead Island Ripptide

Ark

Wreckfest 

+ + + 

K32 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Call of Duty. Spilt det helt siden første Cod kom ut. Favoritten er Cod2 sniper. I det siste har det gått mye i Roblox, da jeg spiller med barna :)  Er i 40 åra.

Anonymkode: 447be...3c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Hatsumomo skrev:

Hehe dette spillet på gammel pc da jeg var yngre tenåring. Om å gjøre å komme seg inn den døra med riktig passord! Og de spørsmålene man måtte svare på før man fikk spille selve spillet! 

Hadde et tricks hvor vi kunne unngå de spørsmålene;) Hehe storebror min lærte meg trickset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler jo ikke om hva som utgjør skikkelige spill eller ikke, men at man redefinerer hva skikkelige spill er, hver gang noe treffer det kvinnelige segmentet, fordi man ønsker å beholde "gaming" som en eksklusiv guttehobby. Gatekeeping har aldri vært spesielt sexy, fordi det er en sterk indikasjon på at man ikke har noe særlig å komme med. 

Anonymkode: 89ee6...4f7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For tiden går det for det meste i Apex Legends og PUBG. 

Til tider spiller jeg Dying Light (gleder meg til neste kommer ut!), Overcooked, The Long Dark, spill som Planet Zoo og Two Point Hospital, The Sims og Raft. 

Har spilt meg lei av WoW for øyeblikket. 😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lily_88
6 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg spiller "alt", og har ikke 1-2 spill jeg spiller hele tiden, da jeg fort blir lei.

Har spilt siden jeg var liten. Først hadde jeg og broren min arvet en Nintendo (NES) fra et annet familiemedlem. Vi hadde også noen enkle håndholdte spill, som Tetris og lignende. Jeg pleide å besøke nabobarna som hadde både PC og Playstation, og det var vel der det hele startet sånn ordentlig.

Når jeg var sånn ca. 10 år fikk vi vår første PC. Vi fikk med ett spill på kjøpet, og det var Age of Empires II. Har spilt det spillet så mange ganger at jeg aldri glemmer hverken lydene eller grafikken. Rundt den tiden fikk vi også Gameboy Color, med et Ole Brum-spill, et Donald Duck-spill, og selvsagt Pokemon. Også der var nabobarna greie å ha, da vi både spilte mot hverandre og byttet pokemon. Med kabel selvsagt.

Nå har jeg et Steam-bibliotek som er så stappa med spill at jeg aldri vil klare å spille gjennom alle. Noen har jeg fått gjennom Humble Bundle, altså spill jeg ikke nødvendigvis spiller, mens andre har jeg kjøpt på 70 % avslag under et svakt øyeblikk eller to.

Akkurat nå spiller jeg Greedfall. Liker det godt. Andre spill jeg spiller akkurat nå er Two Point Hospital, og Planet Coaster. Favorittspillet mitt, eller favoritt-spillserien min er nok Fallout eller The Elder Scrolls. Elsker begge, men av forskjellige grunner. Liker også egentlig Sims-serien, men Sims 4 er så sinnssykt dårlig at jeg vil ikke snakke om det. Venter på neste. :fnise: Liker også å spille Minecraft innimellom. Liker å balansere overlevelse med bygging. Men da bruker jeg som oftest mods for å gjøre spillet litt mer interessant.

Liker de fleste typer spill, men aller helst open-world RPG. Og aller helst første person. Å kunne spille som en kvinnelig karakter, og kunne forandre på utseendet til karakteren er også et stort pluss. Heldigvis er flere og flere spill åpen for at også kvinner kan være hovedkarakterer, og det synes jeg er veldig positivt.

Har også skaffet meg VR etter å ha ønsket meg det siden det først kom ut. VR er helt fantastisk og forandrer virkelig hele spillopplevelsen. Tenker å prøve å få tak i Valve Index-kontrollene. Akkurat nå har jeg bare Vive sine, og kan ikke si jeg liker de.

Møtte mannen min gjennom spilling. Både han og jeg har dataspill som hovedhobby. Andre kommer hjem, setter seg ned i sofaen og slår på TVen når de er ferdig på jobb. Vi setter oss ned på hver vår data (i samme rom) og tilbringer kveldene våre sånn. Kunne aldri tenke meg å være sammen med noen som ikke spilte dataspill, eller som ikke forsto hvor deilig det er å ta pause fra virkeligheten og dra inn i hvilken som helst fantasiverden.

Anonymkode: b5253...b4c

Blir man vant til vr briller? Jeg blir svimmel, og gjerne kvalm etter en halvtime...synes det suger, for det er så kult 😶

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffemonster
På 16.5.2020 den 14.49, AnonymBruker skrev:

Jeg spiller counterstrike, cod, gta, animal crossing, the forest, civilization

Anonymkode: b8b60...7f6

Animal Crossing. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffemonster

Jeg er kvinne på 37 år som har spilt siden ung alder. Spiller pc, Nintendo Switch og Nintendo 3DS. Spillene jeg ofte spiller er Animal Crossing New Leaf of New Horizons, Sims spillene, Mario og en god del horrorspill. Jeg spiller fordi det er en irkelighetsflukt og det dreper mange timer. Når man er alene og barnløs må man ha noe å fylle tiden med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jente og jeg har selvsagt spilt "The Sims" (siden nr 1 kom ut). Jeg har også spilt Everquest 1 og 2, World of Warcraft, The elder scrolls: Oblivion, The elder scrolls: skyrim, Grand theft auto, Dragon Age spillene, Fallout 3 og 4, The las of us, The walking dead, Wolf among us, Greedfall, The witcher 1, 2 og 3, Risen 1, 2 og 3, Tomb raider spillene, Assassin`s Creed spillene, Red dead redempetion 2, Kingdoms of Amalur, CSI, L.A. Noire, Sherlock Holmes, Vampire: The Masquerade - Bloodlines, We happy few og Age of Conan blant andre ting. 

Jeg har vært en gamer i over 20 år. Samboeren min er også en gamer, så vi spiller en del spill sammen. Vi har også 3 barn sammen og de er også gamere. Så vi er en familie med gamere ☺️

 

Endret av Kittykat
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 år og tobarnsmor, spiller GTA, RDRD2, Saints Row, Sims, Mario, rally++++ 

 

Anonymkode: b7395...703

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 44 her!

Har spilt ulike spill i over tjue år, i begynnelsen var det mest Transport Tycoon, og etterhvert andre Tycoon-spill, Age of Empires, Sims, Sim City, Civ, Settlers, Anno og lignende. Har spilt WoW av og på siden vanilla, er inne i en ganske aktiv periode siden jeg har ignorert Battle Pets frem til en måneds tid siden, så det går mest i å farme etter pets og trene dem opp nå. Andre spill jeg liker er Civ V og VI, Skyrim, Elder scrolls, Dragon Age, GTA, CoD og Far Cry. Spiller også litt Fortnite sammen med yngste sønnen men kommer meg liksom ikke helt inn i det. 

Anonymkode: d08bf...7ca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, Inverto skrev:

Jeg skulle gjerne ramset opp mine favorittspill, men det er ikke særlig relevant da jeg ikke er kvinne xD
Men gamer, det er jeg helt klart. Jeg er jo tross alt videospilldesigner. Best å forstå seg på det man skaper imo

Rams de opp likevel. Trenger ikke gjøre deg så kostbar.

Anonymkode: cc3e0...774

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med Nintendo-spill som barn. Vi hadde den gamle NES fra 80-tallet, og senere fikk vi en nyere versjon. Jeg spilte for det meste Super Mario på den tiden, men vi hadde andre litt "enklere" spill. Jeg har hatt Playstation 1 og 2, hvor jeg spilte mye forskjellig.  GTA, Tony Hawk Pro Skater, Harry Potter, osv. På barneskolen pleide guttene i nabolaget komme hjem til meg etter skolen, fordi jeg var den enste som fikk lov til å spille Vice City. 😅I disse dager spiller jeg Xbox av og til. Da spiller jeg alt ifra Minecraft til Assassins Creed.
På PC spilte jeg ofte spill hvor man kunne skape ting, for eksempel: Stronghold; eller så spilte jeg eventyrspill som Monkey Island-spillene hvor man måtte finne ting for å spille seg gjennom en fortelling.

Jeg begynte å spille The Sims 2 i 2004 når det kom ut og har fortsatt med TS3 og TS4, og jeg vil sikkert spille TS5 hvis og når det kommer ut. Jeg liker veldig godt utfordringer i The Sims-universet, og jeg syns at verktøyene for å bygge ting er blitt veldig bra. 

Jeg har også hatt Gameboy, Gameboy Color, Nintendo 3DS, og Playstation Portable. 

Jeg har aldri spilt WoW. :fnise:
 

 

Endret av Chiyo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

So what om noen «bare» spiller WoW eller Sims? 
skjønner ikke greia med å se ned på noen av den grunn. Det er jo å game det også

Selv har jeg gamet skikkelig siden ca -94, men spilt PC og TV spill siden lenge før det også

Nå går det mest i Ghost Recon (Wildlands og Breakpoint), Strange Brigade, WoW (retail og classic), LoL, Diablo, Borderlands, litt mimring med Mass Effect, Assasins Creed, Red Dead mm

Men jeg spiller også mobilspill, mysteryspill som typiske Finn og klikk, The Book of unwritten tales mm

Anonymkode: 6c226...83e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker The Witcher og Red Dead Redemption. Har kommet meg gjennom halve storyen til Dark Souls 3, ikke hatt tid til å fullføre enda. Har Sekiro liggende, men det blir sikkert alt for vanskelig for meg.

Er også glad i Spyro, Rayman og Pokemon.

 

Anonymkode: 71932...80a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fps'er. Cod, BF, Apex og pubg er vel de jeg bruker flest timer på i løpet av uka. Innimellom kan jeg bruke litt tid på wow, Hearthstone eller minecraft.

Jeg regner heller ikke lekespill som gaming(type sims, animal crossing osv.)

Anonymkode: 23c66...073

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg digger spill. Veien inn var pc og Nitendo 64. Det pc spillet jeg ikke hadde råd til, men bare måtte ha. Nintendo 64 i hus. Jeg satt oppe på natta for å bli best. Så kom PS i hus. 

Kvinne 56 😉

Anonymkode: 5f09b...d3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...