Gå til innhold

Kvinner som faktisk gamer


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Jeg er en snart 25 år gammel kvinne, og jeg gamer både på PS4 og PC 🙂

PS4: Dragon Ball FighterZ (typen er profesjonell spiller i europa), Horizon Zero Dawn, Red Dead Redemption 2, Rocket Leauge, My Hero Academica, WarFace, Grand Theft Auto, Assasin's Creed (Valhalla, Unity, Black Flag og Syndicate), Tony Hawk's Pro Skater 1+2, Minecraft, House Flipper, Fishing Barents Sea, Windbound og SnowRunner. 

PC: Sims 4 og Counter Strike: Global Offensive 🙂

Liker for det meste slåssespill, skytespill, simulator spill, open world spill og legospill!

Anonymkode: 1dd1e...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inverto skrev (På 16.5.2020 den 1.31):

Hei : )

Jeg har fått inntrykket av at der er en sosial stereotype som sier at kvinner har en tendens til å bare spille mobilspill eller casual spill. Og hvis de faktisk går for "skikkelige" spill så er det som regel bare World of Warcraft, The Sims eller Counter Strike. Derfor ville jeg lage denne tråden. Jeg tenkte det kunne være interessant å se hva kvinner spiller.....bortsett fra de nevnte spillene xD Utifra en annen tråd her, regner jeg med noen av dere spiller The Last of Us. Noen andre spill? : ) Jeg kjenner ei som spilte Life is Strange og Player Unknown's Battlegrounds

:edie:

 

Jeg har aldri spilt slike typiske game-spill. Men jeg vil si at jeg tror jeg egentlig kunne likt det. Det var bare sånn at gjennom oppveksten opplevde jeg aldri å være en del av et miljø som spilte. Jeg var faktisk litt misunnelig, for jeg kunne ønsket å bli inkludert i mer enn bare typiske jenteting. Noen jenter spilte vel, men det var ikke typisk blant de jeg hang med. 

Jeg kunne vel begynt å spille på egen hånd, men det er ikke så lett når man er helt blank på det og ingen virket spesielt interessert i å introdusere meg for det. Det er litt som med profesjonell fotball, jeg har på et vis følt meg eksukludert fra hele den verdenen fordi jeg er en jente som ingen virker å forvente at kunne ha interesse for noe sånt. 

Nå virker jeg kanskje bitter, og jeg er nok litt det også, mest fordi jeg kunne ønske at det var færre kjønnsroller og stereotypier. Moralen er at man bør inkludere andre i ting, og ikke bare anta uten videre at noen ikke er interesserte. 

Anonymkode: f78d0...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 34 år her, samboer og to små barn.

Både jeg og samboer spiller, selv om han er helt klart den mest ivrige av oss. Spiller på PS5, switch og pc.

Jeg er veldig glad i «oldschool» spillene som crash bandicoot, Abe, Mario i alle farger og fasonger (Luigis mantion, Mario party, super Mario, Mario world, bowsers fury osv), rayman ++ Er for tiden dypt inne i den nye releasen til Abe - Soulstorm❤️

Ellers liker jeg samarbeidsspill som jeg kan spille med samboer og/eller andre, siste jeg spilte der var it takes two (fantastisk spill!), dont starve together, Among us og keep talking and nobody explodes.

Personlig er jeg mest glad i eventyrspill og magiske spennende verdener. CoD kan være gøy innimellom hvis man spiller med flere kjente, men er ikke helt min greie. Er heller ikke så glad i open worlds med masse sidequests - det er jeg for utålmodig til😄 

Jeg spiller som oftest på kveldstid, og svinger veldig mellom å bare prøve ut litt spill her og der når jeg kjeder meg litt, spille litt online med venner bare for å ha noe å gjøre mens vi snakker (mest for det sosiale), til at jeg kan være helt oppslukt og sitte i timesvis i strekk med kontrollen i hendene.

Endret av Megplussto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati
7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har aldri spilt slike typiske game-spill. Men jeg vil si at jeg tror jeg egentlig kunne likt det. Det var bare sånn at gjennom oppveksten opplevde jeg aldri å være en del av et miljø som spilte. Jeg var faktisk litt misunnelig, for jeg kunne ønsket å bli inkludert i mer enn bare typiske jenteting. Noen jenter spilte vel, men det var ikke typisk blant de jeg hang med. 

Jeg kunne vel begynt å spille på egen hånd, men det er ikke så lett når man er helt blank på det og ingen virket spesielt interessert i å introdusere meg for det. Det er litt som med profesjonell fotball, jeg har på et vis følt meg eksukludert fra hele den verdenen fordi jeg er en jente som ingen virker å forvente at kunne ha interesse for noe sånt. 

Nå virker jeg kanskje bitter, og jeg er nok litt det også, mest fordi jeg kunne ønske at det var færre kjønnsroller og stereotypier. Moralen er at man bør inkludere andre i ting, og ikke bare anta uten videre at noen ikke er interesserte. 

Anonymkode: f78d0...bbe

Du kjenner ingen som spiller som du kunne spurt om hjelp?

Det finnes mye youtubevideoer og hjelp på nett. Om du finner ut hva du kunne likt ved et spill (løse gåter, drømme deg bort i en fantasy verden, fly i verdensrommet, kjøre bil osv), så er det mulig finne begynner-vennlige spill. Enkelte ting er jo litt vanskelig finne ut av når man ikke er vant, men med litt prøving og feiling så finner man ut av det, tenker jeg. Det var jo det vi gjorde da vi begynte spille som barn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har spilt mye forskjellig, men favorittene er: red dead 2, gta v og skyrim. 
Trenger vel ikke å presisere at jeg er stor fan av rollespill og open world.

Nå har jeg fått barn, og tiden strekker ikke helt til. Men det hender jeg spiller litt når resten av huset sover.

Anonymkode: f6c3e...946

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan definerer dere det å være «gamer»? 

Den gang jeg spilte mye turneringer, driftet pubserver etc så kan jeg ikke huske at ordet «gamer» var i bruk

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (54 minutter siden):

Du kjenner ingen som spiller som du kunne spurt om hjelp?

Det finnes mye youtubevideoer og hjelp på nett. Om du finner ut hva du kunne likt ved et spill (løse gåter, drømme deg bort i en fantasy verden, fly i verdensrommet, kjøre bil osv), så er det mulig finne begynner-vennlige spill. Enkelte ting er jo litt vanskelig finne ut av når man ikke er vant, men med litt prøving og feiling så finner man ut av det, tenker jeg. Det var jo det vi gjorde da vi begynte spille som barn. 

Innlegget mitt var kanskje litt overdrevent. Men det er faktisk kjønnsroller ute og går, og ja jeg følte meg litt ekskludert fra å være med på enkelte ting sammen med andre, som ikke var ansett som så veldig typisk for jenter å drive med. 

Anonymkode: f78d0...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest byråkrati
11 hours ago, AnonymBruker said:

Innlegget mitt var kanskje litt overdrevent. Men det er faktisk kjønnsroller ute og går, og ja jeg følte meg litt ekskludert fra å være med på enkelte ting sammen med andre, som ikke var ansett som så veldig typisk for jenter å drive med. 

Anonymkode: f78d0...bbe

Men du kan begynne nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått helt dilla på FF XIV. Spiller hver dag. Lenge siden jeg har vært så hekta på et spill, det er en herlig følelse. 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

byråkrati skrev (2 minutter siden):

Men du kan begynne nå?

Jada, men jeg føler meg mer opptatt nå enn jeg var før. Dessuten vet jeg ikke om jeg har like stor interesse for det utenfor et miljø (jeg er ikke i noe miljø hvor det er vanlig nå heller). Kanskje jeg likevel prøver meg på det en gang fram i tid. Men jeg skulle ønske det var færre forventninger knyttet til dette i forhold til kjønn, eller litt mere lik oppfordring til ting fra man er små. Da tror jeg det blir noe mer akseptabelt, eller i alle fall at det skapes mer miljø for å gjøre det man vil uten at det skal ses på som utypisk for det ene kjønnet.

Anonymkode: f78d0...bbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (8 timer siden):

Nå har jeg fått helt dilla på FF XIV. Spiller hver dag. Lenge siden jeg har vært så hekta på et spill, det er en herlig følelse. 😃

er det online eller rpg solo?

Klarte ikke å spille FF online, det ble så vanvittig rotete med alle de konstante boblene som lå over hvert eneste hode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Hatsumomo said:

er det online eller rpg solo?

Klarte ikke å spille FF online, det ble så vanvittig rotete med alle de konstante boblene som lå over hvert eneste hode.

Det er online, men jeg spiller free trial. Det er i utgangspunktet så og si hele spillet, men du har ikke tilgang til player guilds eller mye av chatten. Så det betyr at man spiller det mer eller mindre som et solo-spill. Har tenkt å kjøpe abonnement, men trenger ikke det før jeg kommer litt høyere opp i lvl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tabris skrev (1 minutt siden):

Det er online, men jeg spiller free trial. Det er i utgangspunktet så og si hele spillet, men du har ikke tilgang til player guilds eller mye av chatten. Så det betyr at man spiller det mer eller mindre som et solo-spill. Har tenkt å kjøpe abonnement, men trenger ikke det før jeg kommer litt høyere opp i lvl.

Og du klarer å se forbi det "rotet" som henger over alles hoder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå for tiden går det mest i Overwatch, Borderlands, Torchlight, Zelda breath of the wild, pokemon shield og Dragon quest :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

atari ->>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>PS4+PC (har ikke ps5 enda)

Kan ikke komme på en sjanger jeg aldri har spillt en del.

Dette oppleves som litt "weird flex" assss......

"OMG EKTE GAMER GUUURL" *Stappe kontroller oppi rompa* *hånda på musa* OOOOOH YEEEEEEH

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Hatsumomo said:

Og du klarer å se forbi det "rotet" som henger over alles hoder?

Jeg er så vant med MMOs, har spilt dem i mange år. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg spiller? Ganske mye variert egentlig. 

Gidde ikke ramse alt opp her men veldig glad i God of War-serien, Diablo 3, The Last of us, The Last of us 2, AC Odyssey, Valhalla, World of Warcraft, COD, Destiny 2, Metro Exodus X, Resident Evil, The Witcher 3, Horizon Zero Dawn, Uncharted for å nevne noe. Spiller både på playstation, xbox og pc. 

Må ærlig innrømme at jeg ikke vanker i noe gamermiljø som en kvinne i 30-årene, men skulle gjerne hatt flere venner å dele interessen med. Jeg kan ikke entusiastisk sitte å fortelle om spill jeg ser frem til kommer ut når de fleste jeg omgås er helt blanke når det kommer til gaming, og har null interesse. Så det er for det meste en hobby jeg holder for meg selv 😆

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blyana skrev (5 minutter siden):

Hva jeg spiller? Ganske mye variert egentlig. 

Gidde ikke ramse alt opp her men veldig glad i God of War-serien, Diablo 3, The Last of us, The Last of us 2, AC Odyssey, Valhalla, World of Warcraft, COD, Destiny 2, Metro Exodus X, Resident Evil, The Witcher 3, Horizon Zero Dawn, Uncharted for å nevne noe. Spiller både på playstation, xbox og pc. 

Må ærlig innrømme at jeg ikke vanker i noe gamermiljø som en kvinne i 30-årene, men skulle gjerne hatt flere venner å dele interessen med. Jeg kan ikke entusiastisk sitte å fortelle om spill jeg ser frem til kommer ut når de fleste jeg omgås er helt blanke når det kommer til gaming, og har null interesse. Så det er for det meste en hobby jeg holder for meg selv 😆

Samme her. Har heldigvis en kusine som er like gaminggal som meg, mens alle andre rundt meg ( inkludert min samboer) har null peiling. 😂 

Anonymkode: 00a5a...211

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...