Gå til innhold

Kvinner som faktisk gamer


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto

Hei : )

Jeg har fått inntrykket av at der er en sosial stereotype som sier at kvinner har en tendens til å bare spille mobilspill eller casual spill. Og hvis de faktisk går for "skikkelige" spill så er det som regel bare World of Warcraft, The Sims eller Counter Strike. Derfor ville jeg lage denne tråden. Jeg tenkte det kunne være interessant å se hva kvinner spiller.....bortsett fra de nevnte spillene xD Utifra en annen tråd her, regner jeg med noen av dere spiller The Last of Us. Noen andre spill? : ) Jeg kjenner ei som spilte Life is Strange og Player Unknown's Battlegrounds

:edie:

 

Endret av Inverto
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spiller «bare» sims jeg. Synes det er litt rart å sette dataspill opp mot hverandre når gamere allerede er sett på som stereotypiske. Hva med gutter som «bare» spiller minecraft?

Anonymkode: 9468f...5d2

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med World of Warcraft? Er nok det jeg har spilt mest. Har også spilt litt i noen andre MMOer, feks ESO og Aion. 

Jeg spiller mye sim-spill. Planet Zoo, Rollercoaster Tycoon, Two Point Hospital, Banished feks..

Likte veldig godt Stardew Valley.

Spilte mye Skyrim. Spilt noen andre rpger også, feks Lengste reisen og Drømmefall, Monkey Island, South Park... Har og spilt Life is strange, men det er jo mer historie enn spill nesten. 

Liker ikke FPS.

Anonymkode: 4c1e1...16b

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller GW2, har tidligere spillt wow, Allods og Runes of magic, så det går i mmorpg

Anonymkode: b24aa...6ff

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne i midten av 20-åra, spiller GTA. Spilte CoD en liten periode, men foretrekker førstnevnte. Også hardbarka Candy Crush gamer på si. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller pubg sammen med samboer. Det er nok mitt favorittspill nå for tiden. Har også spilt far cry, ghost recon wildlands,  ghost recon breakpoint, dying light (veldig klar for 2'a 😄), the division 1 og 2 og wolfenstein youngblood. Spiller også diablo 3 og path of exile i blant. 

Kvinne i midten av 20-årene. 

Anonymkode: bf388...167

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes også det er litt merkelig å sette gamere opp mot hverandre. Er man liksom ikke fullverdig gamer hvis man spiller The Sims liksom. Hva skal til i så fall? 

Anyway. Jeg spiller for det meste The Sims, men jeg spiller også mye annet, f.eks Sim CitY, CSI, L.A. Noire, Democracy, Capitalism, Plague Inc., Ticket to Ride, Sid Meier's Civilization, Nancy Drew, Parkitect, Two Point Hospital, Foundation, The Council og The Occupation, for å nevne noen spill.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, SPOCA skrev:

Synes også det er litt merkelig å sette gamere opp mot hverandre. Er man liksom ikke fullverdig gamer hvis man spiller The Sims liksom. Hva skal til i så fall? 

Anyway. Jeg spiller for det meste The Sims, men jeg spiller også mye annet, f.eks Sim CitY, CSI, L.A. Noire, Democracy, Capitalism, Plague Inc., Ticket to Ride, Sid Meier's Civilization, Nancy Drew, Parkitect, Two Point Hospital, Foundation, The Council og The Occupation, for å nevne noen spill.

Nei. 

Men jeg vil si at du kvalifiserer.

Anonymkode: 04a7c...566

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spiller pubg sammen med samboer. Det er nok mitt favorittspill nå for tiden. Har også spilt far cry, ghost recon wildlands,  ghost recon breakpoint, dying light (veldig klar for 2'a 😄), the division 1 og 2 og wolfenstein youngblood. Spiller også diablo 3 og path of exile i blant. 

Kvinne i midten av 20-årene. 

Anonymkode: bf388...167

Respect XD hvis du likte Wildlands vil du kanskje like Metal Gear Solid 5: Phantom Pain.
Wildlands er jo basically en skamløs kopi. Nemlig det at det er et open-world militær shooter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei. 

Men jeg vil si at du kvalifiserer.

Anonymkode: 04a7c...566

Heldigvis ikke noe du bestemmer. ;)

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente her🙋🏼‍♀️ Spiller CoD (multiplayer og Warzone), RDR2, PUBG, Sea of Thieves, Apex ++++
 

Har også vokst opp med Sims, Rollercoaster Tycoon, Age of Empires, Need for Speed, AION for å nevne noen.. :) 
 

Anonymkode: 07007...a68

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiller for det meste Uncharted og GTA. Hender jeg spiller Heavy rain og FIFA. Finner ofte fram N64 og spiller Goldeneye, Wave Race. 

Anonymkode: ec691...925

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

COD, the witcher, zelda ,mario,far cry, assasins creed,skyrim. Spiller endel på 64,gamecube og wii jeg er lei nye spill

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, SPOCA skrev:

Heldigvis ikke noe du bestemmer. ;)

Jo, jeg er spilldronningen og har full makt til å gi spillborgerskap. Og det får man ikke om man bare spiller Sims.

Anonymkode: 04a7c...566

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kvinne på 23 år. På Playstation spiller jeg Assassin's Creed, Red Dead Redemption 2 og diverse bilspill. På mobil spiller jeg periodevis Nonogram, Terra Genesis og Raid. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spilte før mye adventure/point-and-click på PC, likte spesielt bokbaserte spill typ "Mysterious Island" og "Voyage: Journey to the moon" - men "Grim Fandango" og "Myst"-serien er jo i en klasse for seg.

Etter jeg anskaffet PS gikk det en del i historiedrevne spill. Likte spesielt godt "The Vanishing of Ethan Carter" og "Everybody's gone to the Rapture", men finnes jo et enormt utvalgt av flotte spill i denne kategorien så vanskelig å huske alle. "Firewatch" var absolutt verdt tiden. Nå om dagen går det mest i enkeltpersons RPG. Går stadig tilbake til Fallout, Dragon Age og Skyrim (fortsatt ikke prøvd andre i Elder Scrolls serien, så har en del å ta igjen der), men blir nok å gå med noen timer til Greedfall neste gang jeg har en langhelg. Gleder meg og til jeg har glemt nok av Witcher3 til å ta en ny runde der.

Tør ikke gjette hvor mange timer som er gått med til 'enklere' spill. Ikke alltid man har tid - eller ork - til å fordype seg i noe, så da spilles det gjerne noe lett underholdende på mobil//nettbrett. Eller Sims - har fortsatt Sims2 som favoritt der, og vil nok aldri helt klare å legge det fra meg.

 

Hva som skal til før man regnes som 'gamer' har jeg i grunn aldri tenkt spesielt over. Tenker egentlig ikke på meg selv som gamer, selv om det er hobbyen jeg bruker mest tid på. Tenker i alle fall ikke at man må spille en spesiell type spill for å kunne regnes som gamer. Selv har jeg f.eks. aldri spilt et MMORPG - noe mange sikkert ville regnet som et must for å kunne havne i den kategorien. Hvilke oppfatninger folk rundt en har av hva jenter og damer spiller, handler nok mest av hva slags folk en omgås.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller counterstrike, cod, gta, animal crossing, the forest, civilization

Anonymkode: b8b60...7f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært gamer i 20+ år og spilt alle spillene det nevnes over her. Mannen min er pro gamer og spiller turneringer. Må si vi er en bra match☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...