Gå til innhold

Kvinner som faktisk gamer


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

På 16.5.2020 den 1.35, AnonymBruker skrev:

Spiller «bare» sims jeg. Synes det er litt rart å sette dataspill opp mot hverandre når gamere allerede er sett på som stereotypiske. Hva med gutter som «bare» spiller minecraft?

Anonymkode: 9468f...5d2

Synes du det blir riktig å sammenlikne deg selv med autister på den måten?

Anonymkode: c4a41...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i midten av 20 årene og mamma og spiller Rust, Overwatch, DayZ, GTA, Portal og det meste av Super Mario 😄

Anonymkode: f38fd...200

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det blir riktig å sammenlikne deg selv med autister på den måten?

Anonymkode: c4a41...3b7

😂🙈

Anonymkode: f38fd...200

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 31 og har spilt aktivt på pc og konsoll fra rundt 12 års alder, kjøpte gamingpc da jeg konfirmerte meg. Liker mange typer spill, kanskje mest eventyr, bygging og skytespill.

Nå om dagen er det vel egentlig bare Warzone det går i, ellers har jeg på Xboxen The Witcher, RDR2 og Ark. Orker IKKE lage en liste over alt jeg har spilt før, men var litt vel hardcore WoW-raider på et tidspunkt, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller Fortnite. Er egentlig ganske lei, men har blitt en sosial greie der vi er tre damer i samme alder som spiller. Jeg er 40. Nå gleder jeg bare meg til The Last of us 2 kommer. Elsket eneren.

 

Anonymkode: ba1a9...0fa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Life is strange og ESO her 😊

Anonymkode: 05d25...015

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lily_88

Dame 32 her. Spiller the last of us, gta, subnautica, mario maker 2, spyro, minecraft. 

Måtte slette the sims, det ble for avhengighetsskapende😂 Fortnite var ikke helt det jeg likte, WoW er jeg dritlei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller for det meste first person shooters, som COD. Så har jeg en lidenskap for Soulsborne spill, har platinum trofé i både Sekiro og Bloodborne :P

Spiller bare på konsoll og er i 30 årene.

Anonymkode: 16a81...ac6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Old school runescape. Fuck Doom, Metal Gear, Battlefield og Red Dead. Det eneste spillet som gjelder er runescape.

Anonymkode: 4dea3...398

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne og kunne godt tenke meg å begynne å game litt på hobbybasis. Jeg har prøvd meg litt frem med World of Warcraft, men tror jeg har får dårlige engelskkunnskaper til å kunne game. Jeg skjønner liksom ikke hvordan jeg skal gjøre ting, hvor jeg skal begynne eller hva som står skrevet. Veldig dumt. 😣

Anonymkode: 43e16...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er kvinne og kunne godt tenke meg å begynne å game litt på hobbybasis. Jeg har prøvd meg litt frem med World of Warcraft, men tror jeg har får dårlige engelskkunnskaper til å kunne game. Jeg skjønner liksom ikke hvordan jeg skal gjøre ting, hvor jeg skal begynne eller hva som står skrevet. Veldig dumt. 😣

Anonymkode: 43e16...3d9

Å nå ble jeg glad av å lese dette! Dette er en ypperlig måte å lære mye engelsk på. Ikke gi opp, slå opp det du er usikker på. Du vil fort lære!

Jeg lærte engelsk gjennom gaming, spilte Police Quest da jeg var 6 år og der måtte man skrive kommandoer som «open door» for å spille. Så etter en lang gamingkarriere har jeg nå en mastergrad i engelsk, og er i gang med doktor 😃

Anonymkode: 0bca2...84a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Å nå ble jeg glad av å lese dette! Dette er en ypperlig måte å lære mye engelsk på. Ikke gi opp, slå opp det du er usikker på. Du vil fort lære!

Jeg lærte engelsk gjennom gaming, spilte Police Quest da jeg var 6 år og der måtte man skrive kommandoer som «open door» for å spille. Så etter en lang gamingkarriere har jeg nå en mastergrad i engelsk, og er i gang med doktor 😃

Anonymkode: 0bca2...84a

Broren min er lik som deg, han startet med gaming som liten og er nå veldig dreven i engelsk. Blir helt fasinert av å høre på han når han spiller. 

Men jeg er over 30 da, er det ikke litt sent å starte da? 🙈Har du noen fler gode forslag til noen litt enklere spill jeg kan starte med? Jeg ble hivd inn i World of Warcraft og følte meg bare dum, skjønte ikke hva jeg skulle gjøre. Flaut å spille med folk og ødelegge spillene for andre og gjøre de forbanna 😂 

Anonymkode: 43e16...3d9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaW

Jeg spiller det meste;) ; serier som call of duty, pokemon (hoved serien), Tekken, resident evil, Super Mario, Fortnite og Animal Crossing osv...

Gleder meg til the last of us part 2, maneater og trials of mana:)

Spiller på Nintendo Switch og PlayStation 4.

Er 36år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gamet i 32 år fikk første data da jeg var 5 !Spiller Guild Wars 2 , World of Warcraft , Leisuresuit Larry, Kings Quest, Gabriel Knight+ mange andre! Minecraft nick : LuckyLunatic!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinne 34, spiller Red Dead Redemption 2. ❤️

Anonymkode: 799fd...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AnnaW
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det blir riktig å sammenlikne deg selv med autister på den måten?

Anonymkode: c4a41...3b7

Jeg er autistisk og spiller veldig variert, men mincraft er ikke min greie🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg elsker The Sims, og har spilt det relativt regelmessig i omtrent 20 år. 

Noen andre favoritter er: 

Mass Effect - da spesielt Mass Effect 2.
Fable-serien
Assassin's Creed (har ikke spilt alle, men elsket de første spillene)
GTA, der GTA San Andreas og GTA V er favorittene
Heavy Rain
L.A. Noire
Uncharted
Last of Us
Left4Dead 1 og 2
Portal 1 og 2
Professor Layton-spillene
Super Mario World 64 
Super Mario World SNES
Donkey Kong 64
Donkey Kong Country SNES 
Pokémon

Har eid det meste av konsoller, og har også en PC de fleste spill duger på. Jeg er 30 år, og har vokst opp med brødre som spilte mye i barndommen. Jeg var helt avhengig av SNES som barn, og da spesielt alt av Super Mario og Donkey Kong. Jeg husker fortsatt julen jeg arvet broren min sin N64. Det var magisk. Tror jeg var 8 år. 
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Broren min er lik som deg, han startet med gaming som liten og er nå veldig dreven i engelsk. Blir helt fasinert av å høre på han når han spiller. 

Men jeg er over 30 da, er det ikke litt sent å starte da? 🙈Har du noen fler gode forslag til noen litt enklere spill jeg kan starte med? Jeg ble hivd inn i World of Warcraft og følte meg bare dum, skjønte ikke hva jeg skulle gjøre. Flaut å spille med folk og ødelegge spillene for andre og gjøre de forbanna 😂 

Anonymkode: 43e16...3d9

Om du egentlig likte WoW, finn deg en hyggelig sosial norsk guild og det vil være mange du kan henge med som kan hjelpe deg endel :)

Anonymkode: db88a...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller "alt", og har ikke 1-2 spill jeg spiller hele tiden, da jeg fort blir lei.

Har spilt siden jeg var liten. Først hadde jeg og broren min arvet en Nintendo (NES) fra et annet familiemedlem. Vi hadde også noen enkle håndholdte spill, som Tetris og lignende. Jeg pleide å besøke nabobarna som hadde både PC og Playstation, og det var vel der det hele startet sånn ordentlig.

Når jeg var sånn ca. 10 år fikk vi vår første PC. Vi fikk med ett spill på kjøpet, og det var Age of Empires II. Har spilt det spillet så mange ganger at jeg aldri glemmer hverken lydene eller grafikken. Rundt den tiden fikk vi også Gameboy Color, med et Ole Brum-spill, et Donald Duck-spill, og selvsagt Pokemon. Også der var nabobarna greie å ha, da vi både spilte mot hverandre og byttet pokemon. Med kabel selvsagt.

Nå har jeg et Steam-bibliotek som er så stappa med spill at jeg aldri vil klare å spille gjennom alle. Noen har jeg fått gjennom Humble Bundle, altså spill jeg ikke nødvendigvis spiller, mens andre har jeg kjøpt på 70 % avslag under et svakt øyeblikk eller to.

Akkurat nå spiller jeg Greedfall. Liker det godt. Andre spill jeg spiller akkurat nå er Two Point Hospital, og Planet Coaster. Favorittspillet mitt, eller favoritt-spillserien min er nok Fallout eller The Elder Scrolls. Elsker begge, men av forskjellige grunner. Liker også egentlig Sims-serien, men Sims 4 er så sinnssykt dårlig at jeg vil ikke snakke om det. Venter på neste. :fnise: Liker også å spille Minecraft innimellom. Liker å balansere overlevelse med bygging. Men da bruker jeg som oftest mods for å gjøre spillet litt mer interessant.

Liker de fleste typer spill, men aller helst open-world RPG. Og aller helst første person. Å kunne spille som en kvinnelig karakter, og kunne forandre på utseendet til karakteren er også et stort pluss. Heldigvis er flere og flere spill åpen for at også kvinner kan være hovedkarakterer, og det synes jeg er veldig positivt.

Har også skaffet meg VR etter å ha ønsket meg det siden det først kom ut. VR er helt fantastisk og forandrer virkelig hele spillopplevelsen. Tenker å prøve å få tak i Valve Index-kontrollene. Akkurat nå har jeg bare Vive sine, og kan ikke si jeg liker de.

Møtte mannen min gjennom spilling. Både han og jeg har dataspill som hovedhobby. Andre kommer hjem, setter seg ned i sofaen og slår på TVen når de er ferdig på jobb. Vi setter oss ned på hver vår data (i samme rom) og tilbringer kveldene våre sånn. Kunne aldri tenke meg å være sammen med noen som ikke spilte dataspill, eller som ikke forsto hvor deilig det er å ta pause fra virkeligheten og dra inn i hvilken som helst fantasiverden.

Anonymkode: b5253...b4c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...