Gå til innhold

Kvinner som faktisk gamer


Gjest Inverto

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må bare være uenig. Som gamer gjennom mange år lærte jeg leksa mi for mange år siden.

Du kunne ha spilt med meg tusenvis av ganger uten å finne ut om jeg er jente eller norsk. Nicket mitt gir meg ikke vekk, bruker ikke ingame voicechat eller chat.

Kun IRL venner på discord vet hvem jeg er.

Selvfølgelig finnes det dritt uansett kjønn, poenget mitt er fortsatt at altfor mange gutter tror de kan si hva de vil til jenter bare fordi de er i mindretall. Derfor skjulte man det faktum at man er jente fordi man  ble drittlei.

Før fikk jeg pes for å være jente som gamet, nå får jeg pes fordi jeg visstnok er for gammel til å game. Og jeg er ikke alene om å ha det slik.

 

Anonymkode: 16890...bfb

Ok, ro ned.

Anonymkode: 23c66...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen av spillene jeg som kvinne spiller: 

Persona 1-5 og Shin Megami Tensei/Megami Tensei

Sims (ja jeg vet det er stereotypisk)

The Elder Scrolls (Alle)

Pokémon (Alle)

Planet Zoo

Stardew Valley

Assassin's Creed serien

Need for speed

Fire emblem (Alle spill og noen tekniske” spin off)

The Legend of Zelda (Alle spill)

Call of Duty

Spiller ganske mange andre spill også men gidder ikke å nevne hele listen for den er litt for lang, selv for meg:fnise:

Endret av CrystalGold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vel 14000+ timer på ulike spill opp gjennom årene, det snitter ca. to timer per dag i mitt tilfelle. Har gamet hele livet, alt fra casual spill til FPS til MOBAs. For tiden går det i Overwatch, Apex Legends og Valorant, men spiller også singleplayers. Er forholdsvis høyt ranket i de fleste FPS jeg spiller (nest høyeste tier med noen få perioder i høyeste), spiller ulike spill med en gruppe jeg har spilt med i over ti år og det er veldig bra folk heldigvis :)

Har sjeldent fått noe dritt for å være kvinne, men har vært nøye med hva slags folk jeg vil spille med og det er en god del jenter/kvinner på serveren vi koordinerer oss på. Hadde ikke vært det samme uten folka jeg spiller med, alle kvinnene i gruppa har gitt uttrykk for at de føler seg trygge og respekterte, vi er en voksen gjeng. 

Anonymkode: 0c853...0ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dritt kan hvem sm helst få. Man lærer seg å la slikt prelle av. Hve, bryr seg om meningene til ragecucks på nett? Dette er tapere som ingen hadde sett på 2 ganger i virkeligheten, hvorfor skal man plustelig begynne ta til seg meningene deres når de begynner skrive dritt på nett?

Anonymkode: e3c0b...f96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 123 eller noe
13 timer siden, Hatsumomo skrev:

Har spilt Final Fantasy 8, 9 og 10. Prøvde online spillet Nr 11 i rekken, men det ble for rotete og uoversiktlig til at jeg orket det. 
Nr 9 i rekken er favoritten og har spilt gjennom det flere ganger, holder på med en runde nå. Blir aldri lei spillet! Tenkte jeg skulle prøve meg på remaken av Nr 7 ettersom har alltid hatt lyst til å spille suveren, men kom ikke forbi det dårlige visuelle rent ingame. Har også spillene etter 11 som venter.

Har ikke prøvd 11eren, men 9eren er også min favoritt av de du har spilt :) Har også måtte runde det mange ganger, det er et ekstremt bra spill ^^ 8eren gadd jeg ikke runde en gang, teite folk, kjedelig story og musikk, så gadd ikke mer... 10ereen er bra nok, men føler det er litt mer fokus på den fancy nye grafikken der, enn på storyen, var skuffende etter 9eren iallfall. Men kunne godt spilt det igjen.

Ja, 7eren ser ikke så bra ut ved første øyekast, men jeg har lyst å prøve å runde det igjen på ps1 tilogmed etter remaken 😄 Story og musikk er så bra, og folkene er kule :) Remaken varer jo dessverre bare til man skal komme seg vekk fra første byen, og det holder jeg på med å gjøre nå, så jeg lar være å spille mer og mer nå så jeg ikke skal runde det. Det er virkelig det beste spillet jeg har spilt! 😄

Har prøvd oss på 13 men det var litt irriterende slossemusikk, den kommer jo ganske ofte også... men muligens prøve igjen. Fikk tak i nr 15 og, så det blir gøy å prøve :) Så de hadde 14eren på gamestop til 10 kr, men jeg spiller ikke online, jeg er jo mamma så jeg har bare noen timer til rådighet etter leggetid :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Er 38 og spiller red dead online. :) level ca 150.

Anonymkode: b5c51...507

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

34 år, spilt alt mulig siden tidlig 90'tallet da Supernintendo ble stort, alt fra Playstation 1 og fremover, PC, Xbox, sega osv. 

Nå går det i Red Dead Redemption 2 på Xbox, høy rank online, spilt story mode ett par ganger og ingenting slår den! Stardew Valley på mobil, og digger gode Room escape spill 👌

Ingen venner som gamer irl så setter pris på supre folk online i RDR2 som er godt voksne jeg spiller med innimellom.

Anonymkode: 799fd...f56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaiminator
On 5/17/2020 at 7:38 PM, Lily_88 said:

Blir man vant til vr briller? Jeg blir svimmel, og gjerne kvalm etter en halvtime...synes det suger, for det er så kult 😶

jo man blir vant, det kalles "vr sickness" og er mer eller mindre akkurat det samme som å bli bilsjuk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cod, tomb raider, bioshovk, ark, dark souls, bloodborne, elder scrolls, borderlands, nioh, the last of us, pubg  apex, conan, sekiro, skyrim, spyro, mafia, dead by daylight, beyond two souls, the witcher, resident evil, the evil within,... og lista går. 

Kvinne 26. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg spiller League of legends, om noen her inne spiller det så send meg gjerne en PM så kan jeg legge deg til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.5.2020 den 12.57, AnonymBruker skrev:

Jeg spiller "alt", og har ikke 1-2 spill jeg spiller hele tiden, da jeg fort blir lei.

Har spilt siden jeg var liten. Først hadde jeg og broren min arvet en Nintendo (NES) fra et annet familiemedlem. Vi hadde også noen enkle håndholdte spill, som Tetris og lignende. Jeg pleide å besøke nabobarna som hadde både PC og Playstation, og det var vel der det hele startet sånn ordentlig.

Når jeg var sånn ca. 10 år fikk vi vår første PC. Vi fikk med ett spill på kjøpet, og det var Age of Empires II. Har spilt det spillet så mange ganger at jeg aldri glemmer hverken lydene eller grafikken. Rundt den tiden fikk vi også Gameboy Color, med et Ole Brum-spill, et Donald Duck-spill, og selvsagt Pokemon. Også der var nabobarna greie å ha, da vi både spilte mot hverandre og byttet pokemon. Med kabel selvsagt.

Nå har jeg et Steam-bibliotek som er så stappa med spill at jeg aldri vil klare å spille gjennom alle. Noen har jeg fått gjennom Humble Bundle, altså spill jeg ikke nødvendigvis spiller, mens andre har jeg kjøpt på 70 % avslag under et svakt øyeblikk eller to.

Akkurat nå spiller jeg Greedfall. Liker det godt. Andre spill jeg spiller akkurat nå er Two Point Hospital, og Planet Coaster. Favorittspillet mitt, eller favoritt-spillserien min er nok Fallout eller The Elder Scrolls. Elsker begge, men av forskjellige grunner. Liker også egentlig Sims-serien, men Sims 4 er så sinnssykt dårlig at jeg vil ikke snakke om det. Venter på neste. :fnise: Liker også å spille Minecraft innimellom. Liker å balansere overlevelse med bygging. Men da bruker jeg som oftest mods for å gjøre spillet litt mer interessant.

Liker de fleste typer spill, men aller helst open-world RPG. Og aller helst første person. Å kunne spille som en kvinnelig karakter, og kunne forandre på utseendet til karakteren er også et stort pluss. Heldigvis er flere og flere spill åpen for at også kvinner kan være hovedkarakterer, og det synes jeg er veldig positivt.

Har også skaffet meg VR etter å ha ønsket meg det siden det først kom ut. VR er helt fantastisk og forandrer virkelig hele spillopplevelsen. Tenker å prøve å få tak i Valve Index-kontrollene. Akkurat nå har jeg bare Vive sine, og kan ikke si jeg liker de.

Møtte mannen min gjennom spilling. Både han og jeg har dataspill som hovedhobby. Andre kommer hjem, setter seg ned i sofaen og slår på TVen når de er ferdig på jobb. Vi setter oss ned på hver vår data (i samme rom) og tilbringer kveldene våre sånn. Kunne aldri tenke meg å være sammen med noen som ikke spilte dataspill, eller som ikke forsto hvor deilig det er å ta pause fra virkeligheten og dra inn i hvilken som helst fantasiverden.

Anonymkode: b5253...b4c

Har du noen gode tips? Er dette spill dere spiller sammen, men er hver deres karakter. Eller er det mer som Fallout / Elder scrolls. at dere spiller hvert deres spill men vedsidenav hverandre? :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste spillminner som liten var Warcraft 1, AoE, Heroes of Might and Magic, Red Alert, Settlers ❤️ 

Jeg selv spiller mye med en blandet gjeng. Fordelen jeg har erfart med å spille med jenter, er at de generelt er mye mindre kritisk/toxic enn gutter, og at det derfor fører til en mye kjekkere spillopplevelse for hele gjengen :) Har ikke opplevd spesielt mye negativt snakk om jenter selv, men forstår jo at enkelte kanskje er slik.. men det er nok muligens de samme spillerne som snakker ned alle andre enn seg selv når de spiller med andre, uansett kjønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K28, LoL, The forest,  GTA, Skyrim, Zelda, Mario, etc. 

 

Vanskelig å game nå med baby. 

Anonymkode: a990a...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal innrømme at jeg nok ikke helt vet hva det betyr "å game", men jeg har en mistanke om at hvis jeg
ble presentert for det av noen som spilte, så kunne jeg også veldig godt ha blitt oppslukt av de andre verdenene. Mistenker at det er veldig morsomt. Konkret dagdrømming (fjerne seg fra den virkelige virkeligheten) er ofte det.  :jepp: 

Endret av Hoppetaujenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig glad i RPG, og liker best å spille alene, ikke online. 

Nå har jeg ikke fått gamet noe særlig de siste tre årene (småbarnsmor, yey), men når jeg endelig får litt tid, går det mest i Skyrim, Witcher the wild hunt, og Path of exile. Litt Halo, Assasins Creed-serien, forløperne til skyrim (morrowind <3, oblivion), diablo. 

Anonymkode: e8a12...378

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaiminator
On 7/30/2020 at 2:09 PM, Hoppetaujenta said:

Jeg skal innrømme at jeg nok ikke helt vet hva det betyr "å game", men jeg har en mistanke om at hvis jeg
ble presentert for det av noen som spilte, så kunne jeg også veldig godt ha blitt oppslukt av de andre verdenene. Mistenker at det er veldig morsomt. Konkret dagdrømming (fjerne seg fra den virkelige virkeligheten) er ofte det.  :jepp: 

å "game" er så enkelt som at man for eksempel sitter foran pcen med en hånd på "w a s d" tastene og ei hånd på musa og spiller et spill mot andre, eller solo. Man kan såklart bruke håndkontroll også om man foretrekker det. 

Visse av oss har holdt på siden commadore 64, amiga, nintendo 8bit osv :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Kaiminator skrev:

å "game" er så enkelt som at man for eksempel sitter foran pcen med en hånd på "w a s d" tastene og ei hånd på musa og spiller et spill mot andre, eller solo. Man kan såklart bruke håndkontroll også om man foretrekker det. 

Visse av oss har holdt på siden commadore 64, amiga, nintendo 8bit osv :P 

Her må det legges til at det også finnes flere konsoller til dette, som Playstation og Xbox☝️😎

Anonymkode: cc3e0...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaiminator
3 hours ago, AnonymBruker said:

Her må det legges til at det også finnes flere konsoller til dette, som Playstation og Xbox☝️😎

Anonymkode: cc3e0...774

Jeg tror alle på planeten jorden vet hva en playstation og xbox er :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kaiminator skrev:

Jeg tror alle på planeten jorden vet hva en playstation og xbox er :P 

Det tviler jeg sterkt på:-)

Anonymkode: cc3e0...774

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaiminator
1 hour ago, AnonymBruker said:

Det tviler jeg sterkt på:-)

Anonymkode: cc3e0...774

Vel at du tviler på hva jeg tror kan jeg ikke gjøre annet enn å stole på 😋

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...