AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #121 Skrevet 6. mai 2020 2 minutter siden, Kontormus skrev: For omgivelsenes skyld bør en ha et alternativ, selv om kattene ikke vil bruke innedo. Har hatt bortimot 50 katter i fosterhjem, noen hadde aldri brukt en innedo før de kom. Nå skal det riktignok sies at dette var katter som ikke kunne gå ut. Men det var ingen problemer med å bruke sandkasse inne, og de slo seg til ro med det Hva hjelper det omgivelsene når kattene ikke bruker denne doen da? Den blir jo stående ubrukt dag ut og dag inn, hele året. Så om det står en do der eller ikke har faktisk ikke noe å si når katten faktisk aldri går på do inne. Men allikevel klarer du å lire ut av deg at folk er likegyldige om de ikke har en do? Anonymkode: 30df4...6c8 3
Kontormus Skrevet 6. mai 2020 #122 Skrevet 6. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva hjelper det omgivelsene når kattene ikke bruker denne doen da? Den blir jo stående ubrukt dag ut og dag inn, hele året. Så om det står en do der eller ikke har faktisk ikke noe å si når katten faktisk aldri går på do inne. Men allikevel klarer du å lire ut av deg at folk er likegyldige om de ikke har en do? Anonymkode: 30df4...6c8 Ja, jeg "lirer ut av meg" at folk er likegyldige om de ikke har kattedo inne. Det handler om holdninger selv om man fysisk ikke kan tvinge katter til å skite inne. 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #123 Skrevet 6. mai 2020 7 minutter siden, Kontormus skrev: Ja, jeg "lirer ut av meg" at folk er likegyldige om de ikke har kattedo inne. Det handler om holdninger selv om man fysisk ikke kan tvinge katter til å skite inne. Ja jøsses. Logisk Anonymkode: 30df4...6c8 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #124 Skrevet 6. mai 2020 11 minutter siden, Kontormus skrev: Ja, jeg "lirer ut av meg" at folk er likegyldige om de ikke har kattedo inne. Det handler om holdninger selv om man fysisk ikke kan tvinge katter til å skite inne. Dummeste jeg har hørt på lenge faktisk Anonymkode: b27b2...9d8 3
Sizz- Skrevet 6. mai 2020 #125 Skrevet 6. mai 2020 23 minutter siden, Kontormus skrev: For omgivelsenes skyld bør en ha et alternativ, selv om kattene ikke vil bruke innedo. Har hatt bortimot 50 katter i fosterhjem, noen hadde aldri brukt en innedo før de kom. Nå skal det riktignok sies at dette var katter som ikke kunne gå ut. Men det var ingen problemer med å bruke sandkasse inne, og de slo seg til ro med det Hva skal man med et alternativ når katta aldri benytter seg av, eller kommer til å benytte seg av det alternativet noen gang? Hvem er det vi skal prøve å bevise noe ovenfor? Deg? 1
Kontormus Skrevet 6. mai 2020 #126 Skrevet 6. mai 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja jøsses. Logisk Anonymkode: 30df4...6c8 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dummeste jeg har hørt på lenge faktisk Anonymkode: b27b2...9d8 16 minutter siden, Sizz- skrev: Hva skal man med et alternativ når katta aldri benytter seg av, eller kommer til å benytte seg av det alternativet noen gang? Hvem er det vi skal prøve å bevise noe ovenfor? Deg? Katter skal ikke ut de første månedene av sitt liv, dermed må de bruke dokasse og det burte ikke være helt utenkelig at de også vil bruke den senere. Huskatter skal også kastereres, chippes og vaksineres. Så får dere mene at det er ulogisk, dumt og what not. Ingen trenger bevise noe for meg, jeg har allerede sett at det finnes mange idioter som aldri burte hatt katt. 6
Sizz- Skrevet 6. mai 2020 #127 Skrevet 6. mai 2020 18 minutter siden, Kontormus skrev: Katter skal ikke ut de første månedene av sitt liv, dermed må de bruke dokasse og det burte ikke være helt utenkelig at de også vil bruke den senere. Huskatter skal også kastereres, chippes og vaksineres. Så får dere mene at det er ulogisk, dumt og what not. Ingen trenger bevise noe for meg, jeg har allerede sett at det finnes mange idioter som aldri burte hatt katt. Og de idiotene er oss da eller? 1
Kontormus Skrevet 6. mai 2020 #128 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, Sizz- skrev: Og de idiotene er oss da eller? Tja, har du katt og unnlater å gjøre noe av det som er nevnt, så vil jeg si det ja 4
Sizz- Skrevet 6. mai 2020 #129 Skrevet 6. mai 2020 6 minutter siden, Kontormus skrev: Tja, har du katt og unnlater å gjøre noe av det som er nevnt, så vil jeg si det ja Jeg unnlater å ha kattedo inne, så derfor er jeg en idiot og aldri burde ha katt? 1
Kontormus Skrevet 6. mai 2020 #130 Skrevet 6. mai 2020 3 minutter siden, Sizz- skrev: Jeg unnlater å ha kattedo inne, så derfor er jeg en idiot og aldri burde ha katt? Ja, i mine øyne er du det. Du henger deg fælt opp i den doen, for de andre tingene har du gjort, eller? 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #131 Skrevet 6. mai 2020 4 minutter siden, Sizz- skrev: Jeg unnlater å ha kattedo inne, så derfor er jeg en idiot og aldri burde ha katt? Ikke meg du siterer, men hvis du har katteluke er det greit å ikke ha do inne, men har du ikke det så er det jo veldig kjipt for katten å ikke kunne få gå på do når de vil. Selvom på en annen side så må jo hunder forholde seg til lufteturene. Men hunder får man ikke gjort noe med sånn sett. Anonymkode: d45c0...b0e
Sizz- Skrevet 6. mai 2020 #132 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, Kontormus skrev: Ja, i mine øyne er du det. Du henger deg fælt opp i den doen, for de andre tingene har du gjort, eller? Ja for jeg skjønner ikke hva annet har jeg gjort?
Kontormus Skrevet 6. mai 2020 #133 Skrevet 6. mai 2020 1 minutt siden, Sizz- skrev: Ja for jeg skjønner ikke hva annet har jeg gjort? Uff, les hva jeg har skrevet da. Dette begynner og bli kjedelig altså...
Sizz- Skrevet 6. mai 2020 #134 Skrevet 6. mai 2020 Akkurat nå, Kontormus skrev: Uff, les hva jeg har skrevet da. Dette begynner og bli kjedelig altså... «Katter skal ikke ut de første månedene av sitt liv, dermed må de bruke dokasse og det burte ikke være helt utenkelig at de også vil bruke den senere. Huskatter skal også kastereres, chippes og vaksineres.» Dette? Du kan ikke uttale deg om noe du ikke vet noe om. Føler ikke behov for å forklare meg til deg heller. Er jo du som henger deg opp i at folk er likegyldige fordi man ikke har kattedo inne, selv om du ikke vet noen ting om katten har alternativer til å gå på do. Mange har katteluke. Regner med du vet det. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #135 Skrevet 6. mai 2020 Men dere som ikke har katte do inne, er de de samme kattene som gjør fra seg og driter i naboen blomsterbed og i sandkassen til barnehagen osv? For det er et irritasjonsmoment for andre mennesker (merkelig nok...) Anonymkode: 606da...4d1 5
MyMichelle Skrevet 6. mai 2020 #136 Skrevet 6. mai 2020 Jeg ser at noen mener katter stinker, men det har aldri jeg opplevd. Kan det være noe med ukastrerte hannkatter? Eller hvor de har vært og rullet seg? Synes folk at innekatter også stinker? Selv synes jeg våt hund stinker, og jeg har hunder. Men jeg hadde en katt som var nesten som en hund. Hun ble alltid med når jeg gikk tur i skogen. Kom alltid når vi ropte på henne. Sa jeg ""Nei" til henne, var hun lydig. Ikke dreit hun i blomsterbedet, og sandkasser hadde ingen i nærheten. Jeg kjenner en som hatet katter på grunn av røyting. Men nå liker han dem, fordi han ble kjent med katten til hun som nå er samboeren. De adpoterte en katt til. Er innekatter. Selv har jeg alltid likt både katter og hunder. 4
Kontormus Skrevet 6. mai 2020 #137 Skrevet 6. mai 2020 21 minutter siden, Sizz- skrev: «Katter skal ikke ut de første månedene av sitt liv, dermed må de bruke dokasse og det burte ikke være helt utenkelig at de også vil bruke den senere. Huskatter skal også kastereres, chippes og vaksineres.» Dette? Du kan ikke uttale deg om noe du ikke vet noe om. Føler ikke behov for å forklare meg til deg heller. Er jo du som henger deg opp i at folk er likegyldige fordi man ikke har kattedo inne, selv om du ikke vet noen ting om katten har alternativer til å gå på do. Mange har katteluke. Regner med du vet det. Jeg vet hva katteluke er, og det er sikkert fint for de som lar katten komme og gå som de vil. Ikke noe galt i det, selv om jeg ikke har det til mine. Jeg legger meg ikke før de er inne. Men de kan likefullt ha et toalettalternativ innendørs 1
jadasåneida Skrevet 6. mai 2020 #138 Skrevet 6. mai 2020 48 minutter siden, Sizz- skrev: Jeg unnlater å ha kattedo inne, så derfor er jeg en idiot og aldri burde ha katt? 43 minutter siden, Kontormus skrev: Ja, i mine øyne er du det. Du henger deg fælt opp i den doen, for de andre tingene har du gjort, eller? Jøss, drøy påstand😳 Da må halvparten av alle katteeiere minst være idioter. Jeg personlig tenker det er mange mange andre ting som kan gjøre deg til en idiot som katteeier, mangel på dokasse er kanskje ikke en an de tingene. 3
MyMichelle Skrevet 6. mai 2020 #139 Skrevet 6. mai 2020 Hui, her var det mye dodiskusjon! Interessant å følge med. Kan legge til at min katt var innekatt i Oslo det første året av sitt liv. Så vi fortsatte med innedo. Hun brukte det, sannsynligvis fordi hun var vant til det. Men jeg antar hun gjødslet åkeren litt også. Hun var alltid inne om nettene.
Kontormus Skrevet 6. mai 2020 #140 Skrevet 6. mai 2020 26 minutter siden, jadasåneida skrev: Jøss, drøy påstand😳 Da må halvparten av alle katteeiere minst være idioter. Jeg personlig tenker det er mange mange andre ting som kan gjøre deg til en idiot som katteeier, mangel på dokasse er kanskje ikke en an de tingene. Koster det virkelig SÅ mye å sette frem en do inne? Fatter ikke at en kan være så sta for en slik filleting... Det finnes ca 750 000 katter i Norge, 100 000 av dem er hjemløse. Om ikke halvparten er idioter, så finnes det svært mange. 6
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå