AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #41 Skrevet 4. mai 2020 Vel, syns katter er utilregnelige dyr, blir kost med og bang så biter de Anonymkode: d978f...030 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #42 Skrevet 4. mai 2020 53 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, syns katter er utilregnelige dyr, blir kost med og bang så biter de Anonymkode: d978f...030 Har jeg aldri opplevd og jeg har vokst opp med katt og hatt 10 katter. Skjønner ikke hva folk mener med at de er utilregnlige, da må du ha støtt på en syk katt med smerter eller psykiske lidelser som alle levende vesner kan få. Det er ikke normaliteten til en katt å oppføre seg sånn. Som sagt har jeg aldri opplevd det, alle mine katter har jeg kunnet gjøre hva jeg vil med. Gjør ikke så veldig mye rart med de nå lenger, men når jeg var liten ble de kledd opp i dukkeklær, og kjørte dem rundt i dukkevogn og løftet de opp ned og herjet fælt. De bare koste seg med det. De jeg har hatt/har i voksen alder kunne jeg også ha gjort disse tingene med. Men de blir ofte løftet på helr uventet og "knusekost" med, de godtar "hardhendt" stell om det trengs. Har aldri blitt bitt eller klort. Anonymkode: d45c0...b0e 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #43 Skrevet 4. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Katter er ihvertfall dårligere egnet som familiedyr enn en hund. En katt er ofte psykisk ustabil og kan plutselig angripe etter å ha ligget å kost seg i fanget lenge. Det gjør ikke rolige og trygge hunder. Anonymkode: b27b2...9d8 Da forstår du ikke kattespråket, og har gjort noe katten ikke liker. Anonymkode: d8a28...031 16
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #44 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Da forstår du ikke kattespråket, og har gjort noe katten ikke liker. Anonymkode: d8a28...031 Ellers så har katten smerter der den har blitt klappet f.eks. mine katter hadde ikke bitt eller klort uansett hva folk hadde gjort "feil" med dem. Anonymkode: d45c0...b0e 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #45 Skrevet 4. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ellers så har katten smerter der den har blitt klappet f.eks. mine katter hadde ikke bitt eller klort uansett hva folk hadde gjort "feil" med dem. Anonymkode: d45c0...b0e Nettopp! Anonymkode: d8a28...031 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #46 Skrevet 4. mai 2020 Jeg liker verken hund eller katt, men kan knytte det opp mot en sterk allergi fra jeg var liten, og dermed mye ubehag. Når nabokattene har slappet av i utemøblene mine ligger det igjen masse hår som er vanskelig å fjerne, men som gir meg store pusteproblemer. Jeg sender ingen varme tanker til katter akkurat da. Samme når jeg finner bæsj på plenen og i sandkassa, selv om det kun er irriterende og ekkelt. Katter lukter sterkt for min del, og 95% hus med katter i lukter (vondt). Det handler også om allergi. Jeg lukter på klærne til barna mine om de har vært inne hos noen med katt. Men, til tross for mine kjipe følelser for katt så ville jeg aldri skadet en. Men jeg liker dem ikke. Anonymkode: 74741...8a9 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #47 Skrevet 4. mai 2020 Tror dere med katter helt alvorlig at katten ikke lukter? Anonymkode: b3324...2fd 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #48 Skrevet 4. mai 2020 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror dere med katter helt alvorlig at katten ikke lukter? Anonymkode: b3324...2fd De lukter mindre enn hunder og mennesker ihvertfall. Anonymkode: d45c0...b0e 9
herzeleid Skrevet 4. mai 2020 #49 Skrevet 4. mai 2020 Jeg tror katter kan være lettere for en del å misslike rett og slett fordi de ofte fremstår så usympatiske og følelsesløse, og fordi "mannevonde" katter i mange tilfeller virker å aksepteres i mye større grad enn andre dyr. Der hunden gjerne viser veldig klart hvor glad den er for å se deg, er lojal og ønsker å beskytte sin eier, er liksom katten bare der, og kommer for mat og litt sporadisk kos. 4
tussi84 Skrevet 4. mai 2020 #50 Skrevet 4. mai 2020 Jeg hater hverken hund eller katt. Jeg har katter selv, og det er ikke vanskelig å kommunisere med de om man forstår kattespråket. Når katten kommer med halen opp mot deg med en liten bøy på haletuppen, betyr det at den hilser. Går den med halen rett opp så betyr det at katten er glad og går den med halen rett ut så er den gjerne nysgjerrig. Den forteller deg også at den er glad i deg/gir deg klem ved å blunke sakte med øyene, og hvis den er sint eller misfornøyd med noe går ofte ørene tilbake. Katter er ganske enkle å ha med å gjøre, og jeg eller noen andre som har vært i nærheten av kattene har aldri opplevd at de har blitt aggressive eller bitt noen. Heller ingen vond lukt har blitt registrert bortsett fra ved naturlige årsaker, som feks de to gangene den katten måtte gjøre sitt fornødne i buret på vei til dyrlegen og satte seg opp i møkka med langhåret pels. Da var det full vask med engang da vi kom hjem også av både katt og bur. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #51 Skrevet 4. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Katter er ihvertfall dårligere egnet som familiedyr enn en hund. En katt er ofte psykisk ustabil og kan plutselig angripe etter å ha ligget å kost seg i fanget lenge. Det gjør ikke rolige og trygge hunder. Anonymkode: b27b2...9d8 Dette er hips om haps, rolige trygge katter angriper heller ikke. Har hatt katt hele livet og aldri opplevd at katt angriper verken barn eller voksen. Men på lik linje med en hund skal man være obs på hvor man tar på katten og om den har lyst til det. Tar man på hodet til en hund som spiser kan den glefse, og tar man på magen til en katt som ikke vil berøres så kan den klore. Anonymkode: 4809c...5c8 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. mai 2020 #52 Skrevet 4. mai 2020 Tror noen helt seriøst at en hund aldri vil bite når man koser med den? Dyr er dyr, de er uforutsigbare... Typisk hunde-mennesker å tro at hunden er et menneske...
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #53 Skrevet 4. mai 2020 11 hours ago, AnonymBruker said: Jada. De er engler. Dreper bare stort sett et barn eller to i året. Men det tåler vi🤗 Anonymkode: 628bc...6f8 Det gjør jo katter også da men... Anonymkode: ca2b9...fc8
HalldirV2 Skrevet 4. mai 2020 #54 Skrevet 4. mai 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Føler mange ikke liker katter, er katt et lettere dyr å hate enn f.eks hund? Og hvorfor er den det i såfall? Anonymkode: ca2b9...fc8 "Hate"? Sterkt ord. Folk som hater dyr er idioter, være seg katter eller hunder eller andre dyr. 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #55 Skrevet 4. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Har jeg aldri opplevd og jeg har vokst opp med katt og hatt 10 katter. Skjønner ikke hva folk mener med at de er utilregnlige, da må du ha støtt på en syk katt med smerter eller psykiske lidelser som alle levende vesner kan få. Det er ikke normaliteten til en katt å oppføre seg sånn. Som sagt har jeg aldri opplevd det, alle mine katter har jeg kunnet gjøre hva jeg vil med. Gjør ikke så veldig mye rart med de nå lenger, men når jeg var liten ble de kledd opp i dukkeklær, og kjørte dem rundt i dukkevogn og løftet de opp ned og herjet fælt. De bare koste seg med det. De jeg har hatt/har i voksen alder kunne jeg også ha gjort disse tingene med. Men de blir ofte løftet på helr uventet og "knusekost" med, de godtar "hardhendt" stell om det trengs. Har aldri blitt bitt eller klort. Anonymkode: d45c0...b0e Dette er vel snarere unntaket enn regelen. De fleste katter tolererer ikke å bli håndtert slik. Husker jeg forsøkte å sette nabokatten oppe i dukkevognen min da jeg var liten. Det resulterte i at katten kloret i filler klærne mine og spylte ned både meg og dukkevognen med bæsj. Anonymkode: 3be8f...b64 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #56 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dette er vel snarere unntaket enn regelen. De fleste katter tolererer ikke å bli håndtert slik. Husker jeg forsøkte å sette nabokatten oppe i dukkevognen min da jeg var liten. Det resulterte i at katten kloret i filler klærne mine og spylte ned både meg og dukkevognen med bæsj. Anonymkode: 3be8f...b64 Ikke rart at den gjorde det når du håndterte den på en måte den åpenbart ikke likte. Det var din egen skyld Anonymkode: 30df4...6c8 9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #57 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke rart at den gjorde det når du håndterte den på en måte den åpenbart ikke likte. Det var din egen skyld Anonymkode: 30df4...6c8 Det kan så være. Men jeg var et barn som var vant til hunder, og som ikke hadde noe erfaring med katter. Jeg trodde vel de var like tolerante som hunder. Men der og da lærte jeg i alle fall at katt ikke er det samme som hund, og dette var et dyr jeg aldri kom til bli fortrolig med. Svaret mitt var ment til hun som opplevde at hun kunne gjøre hva som helst med kattene sine, og at dette liksom var noe katter flest tåler, noe som absolutt ikke stemmer. Anonymkode: 3be8f...b64 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #58 Skrevet 4. mai 2020 Å hate et spesielt dyr, er noe merkelig. Men hunden er og bli menneskets beste venn. Hunder blir brukt som terapihunder, tollhund, den kan bli trent som blindehund, den kan bli trent til å oppdage kreft, sæd, blod og tonnevis av narkotika. I tillegg til å være trekkhunder. Den har således en viktig sammfunnsoppgave alt fra å finne sæd så voldtekt kan bli oppklart til å hjelpe både barn og eldre med ensomheten osv. For min del vil en hund dunke ut katter i 100% av tilfellene 😉 Dyr lukter, katter som hunder og marsvinn, etc det nytter ikke å innbille seg noe annet. Kanskje en selv liker den lukten, kanskje ikke. Kanskje du selv ille kjenner lukten men latter lukter, som er helt normalt. Jeg er selv oppvokst med både katt og hund men har i mitt voksne liv gått over til bare hund, det er rett for meg. Men jeg har ikke noe imot katter (sånn hat forhold) bortsett fra løskattene i gaten som driter omtrent rett utenfor døren min. Selv synes jeg det er mye mer hunde hat enkelte steder men jeg tror det bare kommer an på hvilken side av gjerde en sitter på. Anonymkode: 606da...4d1 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #59 Skrevet 4. mai 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det kan så være. Men jeg var et barn som var vant til hunder, og som ikke hadde noe erfaring med katter. Jeg trodde vel de var like tolerante som hunder. Men der og da lærte jeg i alle fall at katt ikke er det samme som hund, og dette var et dyr jeg aldri kom til bli fortrolig med. Svaret mitt var ment til hun som opplevde at hun kunne gjøre hva som helst med kattene sine, og at dette liksom var noe katter flest tåler, noe som absolutt ikke stemmer. Anonymkode: 3be8f...b64 Men tror du virkelig hvilken som helst hund hadde tolerert dette? Du legger jo det frem på akkurat samme måten som vedkommende over at dette er noe de fleste hunder hadde tolerert. Dette går jo ikke på om det er katt eller hund, men på individnivå hos ulike katter og hunder. Noen katter og hunder aksepterer det, andre ikke. Anonymkode: 4809c...5c8 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #60 Skrevet 4. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er vel snarere unntaket enn regelen. De fleste katter tolererer ikke å bli håndtert slik. Husker jeg forsøkte å sette nabokatten oppe i dukkevognen min da jeg var liten. Det resulterte i at katten kloret i filler klærne mine og spylte ned både meg og dukkevognen med bæsj. Anonymkode: 3be8f...b64 Jo, de fleste katter tolerer det. Jeg har hatt 10 katter og alle har vært sånn. Alle kattene til vennene mine har vært sånn. Katten du var borte i hadde åpenbart noen lidelser, de sput bæsjer ikke uten grunn. Anonymkode: d45c0...b0e 8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå