Gå til innhold

Katter lett å hate?

Fremhevede innlegg

Gjest Aniita
Skrevet

Hvis man "hater" katter, er det noe veldig mørkt iboende i det mennesket. Håper dem holder seg langt unna å gjøre noe med hatet sitt.

Katter er svært følsomme, intelligente, snille dyr. De vil bare kose og ha et trygt hjem hvor dem får mat og drikke, så dem kan føle seg trygg. 

Videoannonse
Annonse
Gjest Aniita
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter stinker, jo. Også rene katter. De lukter gamle møbler. Ikke helt sånn bruktbutikk, men det er det nærmeste jeg klarer å forklare. 

Jeg skjønner at hunder også "stinker", men jeg elsker den hundelukten. Blir skikkelig glad av den❤️

Katter er vanskelige å kommunisere med, derfor er jeg ikke så glad i dem (men liker alle dyr på ulike måter). Og så finner de på så mye tull i nabolag. Gauler om natta på somrene. Står plutselig på takrenna di og ser på deg mens du er naken. Fisker ut brukte bind fra fellessøpla. Står utenfor døra di og piler vekk når du åpner som om den var skyldig i noe meget skamfullt. 

Hunder responderer så perfekt på glede og tonefall, å samhandle med hunder er en deilig dans med gode vibes og PÅFYLL. De er bare engler❤️❤️

Anonymkode: 5f002...676

Katter er kjempelette å kommunisere med, det handler bare om å åpne seg opp og få empati for dem og forstå dem.

Jeg snakker med katten min hele tiden, og hun forstår alt jeg sier. Bare et lite blikk fra henne eller min side gjør at både jeg og hun vet hva som foregår. De her helt nydelige å kommunisere med.  

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Aniita skrev:

Katter er kjempelette å kommunisere med, det handler bare om å åpne seg opp og få empati for dem og forstå dem.

Jeg snakker med katten min hele tiden, og hun forstår alt jeg sier. Bare et lite blikk fra henne eller min side gjør at både jeg og hun vet hva som foregår. De her helt nydelige å kommunisere med.  

Men herregud, skjønner du ikke at JEG syns de er vanskelige å kommunisere med? De er ikke universalt lette for alle å kommunisere med nei, akkurat som hunder, noen folk har jo null kjemi med hunder, til og med noen hundeeiere. 

Å kommunisere med en katt er for meg å prøve å snakke med den stumme, bleike gameren i klassen som bare trekker på skuldrene når du spør han om meningen hans. Det er kleint og lite givende. Og jeg hadde 2 katter jeg vokste opp med og var veldig glad i, pluss 2 kull kattunger. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter stinker, jo. Også rene katter. De lukter gamle møbler. Ikke helt sånn bruktbutikk, men det er det nærmeste jeg klarer å forklare. 

Jeg skjønner at hunder også "stinker", men jeg elsker den hundelukten. Blir skikkelig glad av den❤️

Katter er vanskelige å kommunisere med, derfor er jeg ikke så glad i dem (men liker alle dyr på ulike måter). Og så finner de på så mye tull i nabolag. Gauler om natta på somrene. Står plutselig på takrenna di og ser på deg mens du er naken. Fisker ut brukte bind fra fellessøpla. Står utenfor døra di og piler vekk når du åpner som om den var skyldig i noe meget skamfullt. 

Hunder responderer så perfekt på glede og tonefall, å samhandle med hunder er en deilig dans med gode vibes og PÅFYLL. De er bare engler❤️❤️

Syns du virker som en skikkelig kattehater. Håper du ikke skader uskyldige dyr !

Anonymkode: 4809c...5c8

• Liker 15
Skrevet
43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt vanskelig når katten ikke vil bruke kassa å da 🤷🏼‍♀️ Kan ikke tvinge henne til å bruke den akkurat. Å vi bor på landet 

Anonymkode: 30df4...6c8

Katten brukte vel dokasse de første månedene? Det skal kattemor lære dem, og ny eier skal ha dette inne, kattunger skal tross alt ikke ut før de er nærmere året. 

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå elsker jeg alle dyr også hund, men jeg har 2 katter og jeg har aldri opplevd at de har ødlagt noe eller gjort noe dumt eller irritert noen, men alle hundene jeg har hatt på besøk har gjort noe faenskap hjemme hos meg. Ene ødla klorestativet til katten min, ene tissa på kanten av soffan og senga mi og en tredje hentet en brukt ob fra søpla på badet og la den fint foran de andre gjestene som var hos meg. Har også blitt bitt av hund og angrepet av en annen tilfeldig hund på gata når jeg var liten. Jeg elsker fortsatt hunder, men katter er desidert lettere å ha med å gjøre, derfor har jeg valgt katt, så det du sier er bare TULL. Katter et rolige, VELDIG enkle å kommunisere med å få til å gjøre som man vil. De gjør helt enkelt veldig lite faenskap om de bare har et godt hjem og en eier som elsker dem. 

Anonymkode: d45c0...b0e

• Liker 17
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Føler mange ikke liker katter, er katt et lettere dyr å hate enn f.eks hund? Og hvorfor er den det i såfall?

Anonymkode: ca2b9...fc8

Tror en del av grunnen til at det er «lettere» å hate katter er media. Ofte er katten slem og hunden menneskets beste venn. Det er slik det er blitt vist i alle år, så da har folk også tatt til seg denne tankegangen. Tror kanskje og at mennesker kanskje er mer innstillt på hundespråk enn kattespråk, og ikke forstår seg på katter. En logrende hund kjenner alle til, men en glad katt er det ikke alle som klarer å gjenkjenne, og en «logrende» katt, da bør du seriøst la katten være eller risikere å få en advarsel fra katten! 

Jeg har 2 katter, og hadde ikke gitt dem bort for noe. De er mine beste venner. Jeg har ikke vært helt i form de siste dagene og han ene har klenget på meg hele tiden. Han pleier sjelden å være koseklumpen min, men har lagt seg inntil meg og malt for å trøste meg. Han andre har vært samme koseklump som alltid.

Angående diskusjonen om lukt. Katter lukter. Hunder lukter. De har hver sin særegen lukt. Jeg takler ikke så godt lukt av hund, den er ikke noe jeg er vandt med, men lukten av katt bringer tilbake mange barndomsminner med masse kos. Jeg vil si at katt lukter litt gård. Jeg får tanker om fjos når jeg stikker nesen ned i pelsen. Lukter det og i hjemmet mitt? Helt sikkert. Har en liten leilighet, 2 katter og to sandkasser. Uten tvil så lukter det litt av alt. Kassen også lukter sand når den er ren, og om man ikke renser den regelmessig vil den lukte annet også. Men alle som velger å ha et dyr, sier også ha til å ha luktene som kommer med dem. Noen jeg kjenner har marsvin i stua, det også kjenner jeg med en gang jeg kommer inn.

Men kanskje en vakker dag så har eierforholdet til katt endret seg noe, og de ikke vil være like hatet som nå 💙 for det er mye godt i katter 💙

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes katter lukter jo, kjenner det med en gang jeg kommer inn i ett hus med katter, ig jeg kjenner ingen som har do kasser inne🙈 tror det må være ett byfenomen🤭 

Jeg skrev jo at hundene mine sikkert også lukter da😉 at jeg synes hund lukter godt er jo min sak😅

Anonymkode: 248f6...d18

Jeg bor langt ute på landet og kattene mine har da kasse inne! Til og med når jeg var barn, så hadde kattene kasse inne. Det er da ikke noe byfenomen. 
Kassene tømmes da for dritt og urin når de har vært der, og sand skiftes regelmessig. Katter er renslige dyr, så de liker ikke å gå på do hvor det stinker og er full av dritt. 

Anonymkode: b501b...fb2

• Liker 6
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Jeg elsker katter, kan ikke fordra hunder. Hunder stinker, røyter, sikler, puster og peser, og er generelt veldig slitsomme av seg. Hopper opp på folk og "maser". Noen hunder er også direkte skremmende. Liker katter fordi de er roligere og mer selvstendige.

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jada. De er engler. Dreper bare stort sett et barn eller to i året. Men det tåler vi🤗

Anonymkode: 628bc...6f8

• Liker 7
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror du bør sjekke nesa di, ellers så ønsker du å tro at de stinker for å fremheve hunder (som faktisk lukter). Noen liker også å hevde at hunder er det foretrukne dyret for de som trenger masse bekreftelse på egenverd 😊

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Kontormus skrev:

Katten brukte vel dokasse de første månedene? Det skal kattemor lære dem, og ny eier skal ha dette inne, kattunger skal tross alt ikke ut før de er nærmere året. 

Ja hu har brukt dokasse fra hu var liten. Men etter et par mnd etter at hun fikk slippe ut så har den kassa nå stått urørt. Jeg kan alt det der om katt ;) 

Anonymkode: 30df4...6c8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

En av de beste duftene i hele verden er ren kattepels 😍 lukter søtt og friskt. Elsker å stikke nesen ned i pelsen på katten min og sniffe. Skal sies at ikke alle katter lukter like godt. Min første hadde en striere litt fettete pelstype som ikke luktet slik som min nåværende, men en helt fantastisk herlig katt var han 😄 Kan forstå at enkelte ikke er så begeistret for katter med tanke på trusselen de utgjør mot fugler, og kattepiss lukter jo ikke særlig godt. Hadde alle bare kastrert kattene sine ville det i hvert fall ikke vært like mye markeringspiss å irritere seg over. 

Anonymkode: 6b902...d25

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har prøvd å pase katter flere ganger - endt opp med å bli klort opp.. 

Har hatt flere hunder, og vet hvordan man håndterer dyr. 

Kan hende det er eierne sin skyld, men jeg har ihvertfall kun dårlige erfaringer med katter!! 

Anonymkode: 4d457...752

• Liker 3
Gjest Aniita
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men herregud, skjønner du ikke at JEG syns de er vanskelige å kommunisere med? De er ikke universalt lette for alle å kommunisere med nei, akkurat som hunder, noen folk har jo null kjemi med hunder, til og med noen hundeeiere. 

Å kommunisere med en katt er for meg å prøve å snakke med den stumme, bleike gameren i klassen som bare trekker på skuldrene når du spør han om meningen hans. Det er kleint og lite givende. Og jeg hadde 2 katter jeg vokste opp med og var veldig glad i, pluss 2 kull kattunger. 

Det er sikkert dem som syns du er vanskelig å kommunisere med 😄

(Ingen vits i å påkalle Gud)

AnonymBruker
Skrevet

Å hate et dyr synes jeg er spesielt, og vitner om at man har noe uempatisk i seg som ikke er helt bra. Det er snakk om dyr, tross alt. De kan ikke noe for den adferden de har. Men noe av grunnen til at mange misliker katter, tror jeg skyldes flere ting. Bl.a. at det er sære og selvstendige dyr, som har en nokså uklar måte å kommunisere på som ikke er like lett å tolke for mennesker. Hunder er nok høyere elsket fordi de er klare og tydelige i sin kommunikasjon, samt at de viser tydelig at de er glade for å se deg. Og så kryr det av katter over alt, noe som medfører en del problemer som f.eks. kattejammer, markering, driting og riper på biler m.m. Katter har jo også et litt "djevelsk" utseende, med disse kvasse og gule øynene med en svart strek i, noe som ikke appellerer til alle mennesker. Nesten samme type øyne som giftige slanger har.... 

Anonymkode: 3be8f...b64

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For noe vås. Om en katt stinker så må den være syk. Friske katter lukter ingenting. 

Anonymkode: d8a28...031

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

De som ikke liker katter er det noe alvorlig galt med. Hjerneskada er de!!

Anonymkode: a9005...4ab

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Katter er ihvertfall dårligere egnet som familiedyr enn en hund. En katt er ofte psykisk ustabil og kan plutselig angripe etter å ha ligget å kost seg i fanget lenge. Det gjør ikke rolige og trygge hunder. 

Anonymkode: b27b2...9d8

• Liker 4
Gjest Aniita
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katter er ihvertfall dårligere egnet som familiedyr enn en hund. En katt er ofte psykisk ustabil og kan plutselig angripe etter å ha ligget å kost seg i fanget lenge. Det gjør ikke rolige og trygge hunder. 

Anonymkode: b27b2...9d8

De har rovdyret i seg! Er ikke psykisk syk!

Det er vanlig at katter kan få "overdose" med kos, og plutselig biter deg. Men det er bare søtt og helt ufarlig. De gjør det fordi de skal vise hvem som er herskeren. Det er jo så komisk. At den lille på 5 kg tror den bestemmer over alt og alle i hjemmet 😄

Men de gir deg varselsignal før de biter. Hvis du koser med dem og halen begynner å gå opp og ned, så er den mettet med kos 😄

Katter blir også påvirket av hjemmet de bor i. Som mennesker. Er folk kranglete og mye uro, vil katten bli nervøs. De liker helst å ha det rolig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...