Diamant20 Skrevet 4. mai 2020 #61 Skrevet 4. mai 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jo, de fleste katter tolerer det. Jeg har hatt 10 katter og alle har vært sånn. Alle kattene til vennene mine har vært sånn. Katten du var borte i hadde åpenbart noen lidelser, de sput bæsjer ikke uten grunn. Anonymkode: d45c0...b0e Dette, eller at katten ikke var vandt til håndtering og måtte kanskje på do. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #62 Skrevet 4. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jo, de fleste katter tolerer det. Jeg har hatt 10 katter og alle har vært sånn. Alle kattene til vennene mine har vært sånn. Katten du var borte i hadde åpenbart noen lidelser, de sput bæsjer ikke uten grunn. Anonymkode: d45c0...b0e Tull. Jeg har opplevd at flere katter har sprutbæsja i ulike situasjoner, som når de har møtt på en annen katt som krysset reviret deres, som skvatt av noe eller fordi de ble løftet opp/håndtert. Dette var ikke fysisk syke katter. Problemet er at dette er snakk om dyr som ikke er ment til å leve med mennesker, og at de av den grunn reagerer med å freake ut på denne måten. Anonymkode: 3be8f...b64 5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #63 Skrevet 4. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Å hate et spesielt dyr, er noe merkelig. Men hunden er og bli menneskets beste venn. Hunder blir brukt som terapihunder, tollhund, den kan bli trent som blindehund, den kan bli trent til å oppdage kreft, sæd, blod og tonnevis av narkotika. I tillegg til å være trekkhunder. Den har således en viktig sammfunnsoppgave alt fra å finne sæd så voldtekt kan bli oppklart til å hjelpe både barn og eldre med ensomheten osv. For min del vil en hund dunke ut katter i 100% av tilfellene 😉 Dyr lukter, katter som hunder og marsvinn, etc det nytter ikke å innbille seg noe annet. Kanskje en selv liker den lukten, kanskje ikke. Kanskje du selv ille kjenner lukten men latter lukter, som er helt normalt. Jeg er selv oppvokst med både katt og hund men har i mitt voksne liv gått over til bare hund, det er rett for meg. Men jeg har ikke noe imot katter (sånn hat forhold) bortsett fra løskattene i gaten som driter omtrent rett utenfor døren min. Selv synes jeg det er mye mer hunde hat enkelte steder men jeg tror det bare kommer an på hvilken side av gjerde en sitter på. Anonymkode: 606da...4d1 Så enig med deg. En katt gjør svært lite fornuftig. Den spiser, driter, sover og tenker på seg selv aller mest:p Anonymkode: b27b2...9d8 5
Kontormus Skrevet 4. mai 2020 #64 Skrevet 4. mai 2020 Katter kan slippe avføring hvis de får panikk. Altså, de er ikke nødvendigvis syke. Men det skal mye til, så hva den ungen oppi her gjorde for at det skjedde, kan en jo lure på... 7
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #65 Skrevet 4. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tull. Jeg har opplevd at flere katter har sprutbæsja i ulike situasjoner, som når de har møtt på en annen katt som krysset reviret deres, som skvatt av noe eller fordi de ble løftet opp/håndtert. Dette var ikke fysisk syke katter. Problemet er at dette er snakk om dyr som ikke er ment til å leve med mennesker, og at de av den grunn reagerer med å freake ut på denne måten. Anonymkode: 3be8f...b64 De er ikke ment til å leve med mennesker? Har du sett katter uten eiere? De har det ikke bra. Mennekser og hunder kan også drite på seg om de blir redde, det er ikke unikt for katter. Og det er ikke noe katter har som vane å gjøre. Mine har aldri driti på seg, men unntak av den ene gangen kattungen min på 3 mnd klarte å komme seg ut av en sprekk i vinduet og ble banket av en stor hannkatt. Da bæsja hun på seg stakkars, men det skjedde aldri igjen. Så å bruke det at kattet sprutbæsjer som argument for å ikke like katter er veldig fjernt. Anonymkode: d45c0...b0e 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #66 Skrevet 4. mai 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så enig med deg. En katt gjør svært lite fornuftig. Den spiser, driter, sover og tenker på seg selv aller mest:p Anonymkode: b27b2...9d8 Hva mer fornuftig gjør en hund da? Anonymkode: d45c0...b0e 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #67 Skrevet 4. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mer fornuftig gjør en hund da? Anonymkode: d45c0...b0e Den sitter hvis den får en godbit 🤪 Anonymkode: 30df4...6c8 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #68 Skrevet 4. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva mer fornuftig gjør en hund da? Anonymkode: d45c0...b0e Som jeg skrev i innlegget mitt😊: 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Å hate et spesielt dyr, er noe merkelig. Men hunden er og blir menneskets beste venn. Hunder blir brukt som terapihunder, tollhund, den kan bli trent som blindehund, den kan bli trent til å oppdage kreft, sæd, blod og tonnevis av narkotika. I tillegg til å være trekkhunder. Den har således en viktig sammfunnsoppgave alt fra å finne sæd så voldtekt kan bli oppklart til å hjelpe både barn og eldre med ensomheten osv. For min del vil en hund dunke ut katter i 100% av tilfellene 😉 Dyr lukter, katter som hunder og marsvinn, etc det nytter ikke å innbille seg noe annet. Kanskje en selv liker den lukten, kanskje ikke. Kanskje du selv ikke kjenner lukten men katter lukter, som er helt normalt. Jeg er selv oppvokst med både katt og hund men har i mitt voksne liv gått over til bare hund, det er rett for meg. Men jeg har ikke noe imot katter (sånn hat forhold) bortsett fra løskattene i gaten som driter omtrent rett utenfor døren min. Selv synes jeg det er mye mer hunde hat enkelte steder men jeg tror det bare kommer an på hvilken side av gjerde en sitter på. Anonymkode: 606da...4d1 Anonymkode: 606da...4d1 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #69 Skrevet 4. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Den sitter hvis den får en godbit 🤪 Anonymkode: 30df4...6c8 Du har ALDRI hørt om blindehunder og tollhunder etc, vel vel... Anonymkode: 606da...4d1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #70 Skrevet 4. mai 2020 On 5/3/2020 at 7:21 PM, AnonymBruker said: Føler mange ikke liker katter, er katt et lettere dyr å hate enn f.eks hund? Og hvorfor er den det i såfall? Anonymkode: ca2b9...fc8 Det vet jeg ikke, men i disse korona tider er det forståelig at folk er skeptiske til katter. De blir smittet av mennesker og de smitter mennesker, sannsynligvis smitter de også andre katter. Anonymkode: 24b04...25d 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #71 Skrevet 4. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som jeg skrev i innlegget mitt😊: Anonymkode: 606da...4d1 Men.... hvor mamge hunder gjør dette da. Man skaffer seg ikke familiehund for å ferske voldtektsmenn og finne...narkotika.... sistnevnte har jeg vurdert. Skaffe meg en hund som jeg kan trene opp til å finne hasj og kokain i skogen (folk gjemmer mye) så kan jeg tjene FETT. Neida, joda, neida... Anonymkode: d45c0...b0e 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #72 Skrevet 4. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det gjør jo katter også da men... Anonymkode: ca2b9...fc8 😂😂😂 Anonymkode: 628bc...6f8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #73 Skrevet 4. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men.... hvor mamge hunder gjør dette da. Man skaffer seg ikke familiehund for å ferske voldtektsmenn og finne...narkotika.... sistnevnte har jeg vurdert. Skaffe meg en hund som jeg kan trene opp til å finne hasj og kokain i skogen (folk gjemmer mye) så kan jeg tjene FETT. Neida, joda, neida... Anonymkode: d45c0...b0e Tja nå var spm hva mer en hund kan gjøre enn en katt, spm var ikke hvor mange % av hunder som gjør det. Så 100% mer sjangse har du for at en hund gjør mer fornuftig enn en katt.. med en familiehund kan du f.eks trene agility😊 Anonymkode: 606da...4d1 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #74 Skrevet 4. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du har ALDRI hørt om blindehunder og tollhunder etc, vel vel... Anonymkode: 606da...4d1 Det var en spøk 🙄 aldri hørt om det? Vel vel... Anonymkode: 30df4...6c8 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #75 Skrevet 4. mai 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja nå var spm hva mer en hund kan gjøre enn en katt, spm var ikke hvor mange % av hunder som gjør det. Så 100% mer sjangse har du for at en hund gjør mer fornuftig enn en katt.. med en familiehund kan du f.eks trene agility😊 Anonymkode: 606da...4d1 Men er det så fornuftig å trene agility da? Det er jo mer en hobby enn så veldig fornuftig. Nå skal man ikke ha kjeledyr av fornuft heller, jeg har ihvertfall katter fordi det er koslig og enkelt og jeg har noen å få kos av og sove sammen med og komme hjem til. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten under min dype depresjon, så mye omsorg som jeg fikk av dem da har jeg aldri fått av et menneske. Jeg var sengeliggene å gråt i 3 uker og dem ville ikke ut engang, lå konstant inntil meg og vasket meg og de ble klissvåte i pelsen sin av mine tårer, men det stod dem i. Ene katten min som ikke finnes leken begynte å prøve også å leke med meg for å få meg i humør virket det som. Aldri sett han sånn før. Så de er fulle av omsorg de også. Han ene vet også hvilken mann som er bra og hvem som er dårlig for meg, han har alltid rett 🤷♀️ viser ikke agresjon, men han nekter å spise maten de legger i skålen eller gir blikk til dem om de sitter for nære meg og mange sånne ting, er det en bra fyr så kommet han for å kose. Anonymkode: d45c0...b0e 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #76 Skrevet 4. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tja nå var spm hva mer en hund kan gjøre enn en katt, spm var ikke hvor mange % av hunder som gjør det. Så 100% mer sjangse har du for at en hund gjør mer fornuftig enn en katt.. med en familiehund kan du f.eks trene agility😊 Anonymkode: 606da...4d1 Katter kan faktisk lukte bomber, narkotika og savnede personer. Katter er smartere derimot og gjør hva de vil, ikke hva andre vil. Gir du enn hund mat gjør den nesten hva som helst så lenge den har fått nok trening. For landminer er rotter faktisk de beste på grunn av demmes vekt. Anonymkode: 302be...005 9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #77 Skrevet 4. mai 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Katter er ihvertfall dårligere egnet som familiedyr enn en hund. En katt er ofte psykisk ustabil og kan plutselig angripe etter å ha ligget å kost seg i fanget lenge. Det gjør ikke rolige og trygge hunder. Anonymkode: b27b2...9d8 Har hatt katt i 40 år. Aldri opplevd å bli angrepet. Heller ikke ungen min på 11 år. Så det er ikke normalen at katter plutselig angriper. Ungen og katten her er bestevenner. Gråter ungen, er katten den første til å løpe bort og stryke ansiktet sitt i halsen på ungen. Anonymkode: 7baed...1dd 9
jadasåneida Skrevet 4. mai 2020 #78 Skrevet 4. mai 2020 (endret) På 3.5.2020 den 21.31, Kontormus skrev: Nei, dokasse inne er ikke et byfenomen. Alle katter bør bli vant til å gjøre fra seg inne fremfor å benytte seg av blomsterbed og sandkasser. Men det finnes dessverre altfor mange likegyldige katteeiere med vegring mot å bruke penger og energi på katteholdet sitt. Vel, jeg kjenner absolutt ingen som har do inne til katten🙈 Man er vel ikke likegyldig selv om man forventer at katta gjør fra seg ute?? Endret 4. mai 2020 av jadasåneida
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #79 Skrevet 4. mai 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Har jeg aldri opplevd og jeg har vokst opp med katt og hatt 10 katter. Skjønner ikke hva folk mener med at de er utilregnlige, da må du ha støtt på en syk katt med smerter eller psykiske lidelser som alle levende vesner kan få. Det er ikke normaliteten til en katt å oppføre seg sånn. Som sagt har jeg aldri opplevd det, alle mine katter har jeg kunnet gjøre hva jeg vil med. Gjør ikke så veldig mye rart med de nå lenger, men når jeg var liten ble de kledd opp i dukkeklær, og kjørte dem rundt i dukkevogn og løftet de opp ned og herjet fælt. De bare koste seg med det. De jeg har hatt/har i voksen alder kunne jeg også ha gjort disse tingene med. Men de blir ofte løftet på helr uventet og "knusekost" med, de godtar "hardhendt" stell om det trengs. Har aldri blitt bitt eller klort. Anonymkode: d45c0...b0e Samme her😂Jeg kledde også kattene mine i dukkeklær og gikk tur med den i vogn. Fikk være med meg i bhg også! Anonymkode: 7baed...1dd 7
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. mai 2020 #80 Skrevet 4. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Tull. Jeg har opplevd at flere katter har sprutbæsja i ulike situasjoner, som når de har møtt på en annen katt som krysset reviret deres, som skvatt av noe eller fordi de ble løftet opp/håndtert. Dette var ikke fysisk syke katter. Problemet er at dette er snakk om dyr som ikke er ment til å leve med mennesker, og at de av den grunn reagerer med å freake ut på denne måten. Anonymkode: 3be8f...b64 Katter er da ikke mindre "ment å leve med mennesker" enn hunder. Katter har vært holdt som kjæledyr siden flere tusen år før vår tidsregning (bl.a i det gamle Egypt) og er like domestiserte som hunder eller andre kjæledyr. Uttrykk som "ment å leve med" er jo litt meningsløse, hvem er det som har "ment" at dyr skal leve med mennesker? Det er vel mennesker, det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå