jadasåneida Skrevet 6. mai 2020 #141 Skrevet 6. mai 2020 18 minutter siden, Kontormus skrev: Koster det virkelig SÅ mye å sette frem en do inne? Fatter ikke at en kan være så sta for en slik filleting... Det finnes ca 750 000 katter i Norge, 100 000 av dem er hjemløse. Om ikke halvparten er idioter, så finnes det svært mange. Handler ikke om penger for min del. Jeg synes at når katten kan gå ut å gå på do, så får den gjøre det. JEG vil ikke ha dokasse inne, fordi JEG synes det lukter og er unødvendig når katten KAN gå ut. Er ikke bare vi som er sta, du er nå like sta😜 Jeg kan være enig med deg at det er mange idioter ja. Idioter er de som ikke kastrerer og tar vare på dyret de skaffer seg. 5
Anzii Skrevet 6. mai 2020 #142 Skrevet 6. mai 2020 (endret) 19 minutter siden, jadasåneida skrev: Handler ikke om penger for min del. Jeg synes at når katten kan gå ut å gå på do, så får den gjøre det. JEG vil ikke ha dokasse inne, fordi JEG synes det lukter og er unødvendig når katten KAN gå ut. Er ikke bare vi som er sta, du er nå like sta😜 Jeg kan være enig med deg at det er mange idioter ja. Idioter er de som ikke kastrerer og tar vare på dyret de skaffer seg. Handler ikke om penger her heller. Katten vår blir svært urolig og utilpass av å ikke kunne gå ut på do. Har måtte hatt han inne en stund pga veterinærbesøk, og det er ikke mye moro. Han går i kassen til slutt og roer seg etterpå, men det er alltid en time flying rundt i huset og skraping på døren først. Han blir nærmest febrilsk og unngår den dokassa så langt det lar seg gjøre. Han har alltid kasse klar om han må på do når han er hjemme alene, men det er veldig sjeldent den blir brukt. Endret 6. mai 2020 av Anzii 1
Tarmegenbolle Skrevet 7. mai 2020 #143 Skrevet 7. mai 2020 Katter er ikke folk, verken de eller omgivelsene tar skade av at de gjør fra seg ute. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #144 Skrevet 7. mai 2020 7 timer siden, Kontormus skrev: Koster det virkelig SÅ mye å sette frem en do inne? Fatter ikke at en kan være så sta for en slik filleting... Det finnes ca 750 000 katter i Norge, 100 000 av dem er hjemløse. Om ikke halvparten er idioter, så finnes det svært mange. Du er jo helt besatt av den doen. hvorfor skal vi ha do til katten, selv når den ALDRI bruker den, hva er poenget? Er det for at vi skal tilfredsstille deg? Å kalle folk idioter er ganske lavmål selv for deg. Bare fordi du er uenig er det ikke nødvendig å ty til personangrep. Anonymkode: 30df4...6c8 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #145 Skrevet 7. mai 2020 8 hours ago, Kontormus said: Koster det virkelig SÅ mye å sette frem en do inne? Fatter ikke at en kan være så sta for en slik filleting... Det finnes ca 750 000 katter i Norge, 100 000 av dem er hjemløse. Om ikke halvparten er idioter, så finnes det svært mange. Jeg har do til katten, men bor landlig til, og katten nekter å bruke den før den virkelig må. Og selvfølgelig piner jeg den ikke for å tvinge den til å gå i kassa, den får selvfølgelig gå ut og gjøre som er naturlig for den. Det kommuniserer den veldig klart og tydelig (at den må ut), så da får den lov til det. Kassa står der den, men den har alltid ren sand siden den så og si ikke blir brukt. Synes det er litt drøyt å kalle så mange katter for idioter. Anonymkode: a1a9a...b19 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #146 Skrevet 7. mai 2020 3 timer siden, Tarmegenbolle skrev: Katter er ikke folk, verken de eller omgivelsene tar skade av at de gjør fra seg ute. Tenker du det samme når du tråkker i en hundebæsj kanskje eller når små barn sitter seg i en hundebæsj. Det er like ekkelt, uhygienisk, at katter gjør fra seg både her og der ute. Ødelleger bed etc Har du skaffet deg katt har du ansvaret med avføring! Selvsagt Anonymkode: 606da...4d1 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #147 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tenker du det samme når du tråkker i en hundebæsj kanskje eller når små barn sitter seg i en hundebæsj. Det er like ekkelt, uhygienisk, at katter gjør fra seg både her og der ute. Ødelleger bed etc Har du skaffet deg katt har du ansvaret med avføring! Selvsagt Anonymkode: 606da...4d1 Her er det fullt av katter i nabolaget. Jeg har aldri sett en kattebæsj, ikke i sandkassen til barna en gang. Katter er renslige dyr som pleier å grave det ned. Anonymkode: d3031...15a 7
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #148 Skrevet 7. mai 2020 16 timer siden, MyMichelle skrev: Jeg ser at noen mener katter stinker, men det har aldri jeg opplevd. Kan det være noe med ukastrerte hannkatter? Eller hvor de har vært og rullet seg? Synes folk at innekatter også stinker? Selv synes jeg våt hund stinker, og jeg har hunder... Hunder som ikke er våte lukter de også. Man blir bare vandt til lukta og kjenner den ikke. Samme som når man går med samme parfyme over tid og tar på for mye da man ikke kjenner lukten selv. Katter lukter, ikke dokassen eller ukastrert, men selve katten. Det lukter katt også av innekatter. En slags emmen lukt jeg ikke er noe særlig fan av. Når jeg hadde katt selv kjente jeg ikke noe lukt fra den. Anonymkode: b3324...2fd 1
Tarmegenbolle Skrevet 7. mai 2020 #149 Skrevet 7. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker du det samme når du tråkker i en hundebæsj kanskje eller når små barn sitter seg i en hundebæsj. Det er like ekkelt, uhygienisk, at katter gjør fra seg både her og der ute. Ødelleger bed etc Har du skaffet deg katt har du ansvaret med avføring! Selvsagt Anonymkode: 606da...4d1 Nei, det synes jeg er meget stor forskjell på.
MyMichelle Skrevet 7. mai 2020 #150 Skrevet 7. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hunder som ikke er våte lukter de også. Man blir bare vandt til lukta og kjenner den ikke. Samme som når man går med samme parfyme over tid og tar på for mye da man ikke kjenner lukten selv. Katter lukter, ikke dokassen eller ukastrert, men selve katten. Det lukter katt også av innekatter. En slags emmen lukt jeg ikke er noe særlig fan av. Når jeg hadde katt selv kjente jeg ikke noe lukt fra den. Anonymkode: b3324...2fd Ok. Jeg kjenner noen ganger lukt av hunder jeg har på besøk. Har lest litt om det og ser at noen raser lukter mer enn andre, blant annet labrador og cocker spaniel. Hunder med litt "oljete" pels. Selv har jeg pudler, som skal være en nærmest luktfri rase. Men herregud da den hvite storpuddelen min rullet seg i nylagt kattedritt da jeg besøkte noen, og hunden var løs i hagen. Fikk ikke badet ham før en time senere.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #151 Skrevet 7. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det fullt av katter i nabolaget. Jeg har aldri sett en kattebæsj, ikke i sandkassen til barna en gang. Katter er renslige dyr som pleier å grave det ned. Anonymkode: d3031...15a Ja, og dagen etter graver nabojenta på 1 år det opp igjen med bøtte og spade og putter det i munnen, som alt annet de smaker på iløpet av dagen. Er det ok? Nei. Anonymkode: b27b2...9d8 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #152 Skrevet 7. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, og dagen etter graver nabojenta på 1 år det opp igjen med bøtte og spade og putter det i munnen, som alt annet de smaker på iløpet av dagen. Er det ok? Nei. Anonymkode: b27b2...9d8 Tror du ikke noen andre dyr gjør fra seg i en sandkasse? Ha lokk på den sandkassa så er dere kvitt problemet Anonymkode: 30df4...6c8 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #153 Skrevet 7. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Tror du ikke noen andre dyr gjør fra seg i en sandkasse? Ha lokk på den sandkassa så er dere kvitt problemet Anonymkode: 30df4...6c8 Hvilke dyr da? Hunder med normale eiere plukker opp bæsjen etter dem. Det er ikke så veldig mange andre alternativer igjen da bortsett fra naboenes katter. Og jeg kjenner igjen en kattedrit, både på hvordan den ser ut og den stramme lukten... Og ja, de driter der det er mykt og lett å grave ned etter seg, som en sandkasse laget for barn. Ikke alle lekeplasser som har sandkasse med lokk. For jeg snakker ikke om kun vår egen sandkasse. Synes det er så feil at hele nabolaget skal være nødt til å tilrettelegge for naboens dyr som går løs i alles hager og lager dårlig stemning, mens dyrenes eier ikke skal ofre en dritt. De skal ha kattene sine for enhver pris, slippe de løs i gata og overse totalt at dyrene deres faktisk er til bry for ganske mange. Anonymkode: b27b2...9d8 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #154 Skrevet 7. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke dyr da? Hunder med normale eiere plukker opp bæsjen etter dem. Det er ikke så veldig mange andre alternativer igjen da bortsett fra naboenes katter. Og jeg kjenner igjen en kattedrit, både på hvordan den ser ut og den stramme lukten... Og ja, de driter der det er mykt og lett å grave ned etter seg, som en sandkasse laget for barn. Ikke alle lekeplasser som har sandkasse med lokk. For jeg snakker ikke om kun vår egen sandkasse. Synes det er så feil at hele nabolaget skal være nødt til å tilrettelegge for naboens dyr som går løs i alles hager og lager dårlig stemning, mens dyrenes eier ikke skal ofre en dritt. De skal ha kattene sine for enhver pris, slippe de løs i gata og overse totalt at dyrene deres faktisk er til bry for ganske mange. Anonymkode: b27b2...9d8 Aldri hørt om ville dyr? Sist jeg sjekket driter de der det passer dem og bryr seg lite med å plukke det opp. Anonymkode: 30df4...6c8 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #155 Skrevet 7. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke dyr da? Hunder med normale eiere plukker opp bæsjen etter dem. Det er ikke så veldig mange andre alternativer igjen da bortsett fra naboenes katter. Og jeg kjenner igjen en kattedrit, både på hvordan den ser ut og den stramme lukten... Og ja, de driter der det er mykt og lett å grave ned etter seg, som en sandkasse laget for barn. Ikke alle lekeplasser som har sandkasse med lokk. For jeg snakker ikke om kun vår egen sandkasse. Synes det er så feil at hele nabolaget skal være nødt til å tilrettelegge for naboens dyr som går løs i alles hager og lager dårlig stemning, mens dyrenes eier ikke skal ofre en dritt. De skal ha kattene sine for enhver pris, slippe de løs i gata og overse totalt at dyrene deres faktisk er til bry for ganske mange. Anonymkode: b27b2...9d8 heller en katte dritt her og der en mus og rotter Anonymkode: 515a8...c34 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #156 Skrevet 7. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Her er det fullt av katter i nabolaget. Jeg har aldri sett en kattebæsj, ikke i sandkassen til barna en gang. Katter er renslige dyr som pleier å grave det ned. Anonymkode: d3031...15a 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Aldri hørt om ville dyr? Sist jeg sjekket driter de der det passer dem og bryr seg lite med å plukke det opp. Anonymkode: 30df4...6c8 Utrolig hvor lite ansvarsbevisste, arrogant og naive enkelte katteeiere er. Det er jo kanskje ikke så rart at katter og dens eiere er litt lette å "hate". Kanskje på tide å gå litt i dere selv. Katter ødelegger bed og blomster med deres såkalt graving og nå er det også veldig mange katter som slurver med denne gravingen. Jeg har selv jobbet i barnehage der sandkassen var tidvis som en stor kattedo. Igjen, har du en katt så har du og ansvar på å plukke opp driten etter den slik ansvarsfulle hundeeiere gjør. Og det er forskjell på hjort/ulv og kattedrit, en ting er at din lille søte katt sikkert aldri gjør fra seg på en sådan måte at et barn kunne fått det i munnen så dannet som noen eiere mener katten deres er, men de fleste ser forskjell på vulldyr og en kattedrit. igjen ikke vær så naiv. Katter driter og pisser overalt og at barn får dette i munnen er ikke så bra. Men ser jo at dette er noe dere overhode ikke bryr dere om. Trist Anonymkode: 606da...4d1 4
Gjest Kaffemonster Skrevet 7. mai 2020 #157 Skrevet 7. mai 2020 De er skjønne og hengivne. Ofte er de mer lojale enn mennesker.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #158 Skrevet 7. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utrolig hvor lite ansvarsbevisste, arrogant og naive enkelte katteeiere er. Det er jo kanskje ikke så rart at katter og dens eiere er litt lette å "hate". Kanskje på tide å gå litt i dere selv. Katter ødelegger bed og blomster med deres såkalt graving og nå er det også veldig mange katter som slurver med denne gravingen. Jeg har selv jobbet i barnehage der sandkassen var tidvis som en stor kattedo. Igjen, har du en katt så har du og ansvar på å plukke opp driten etter den slik ansvarsfulle hundeeiere gjør. Og det er forskjell på hjort/ulv og kattedrit, en ting er at din lille søte katt sikkert aldri gjør fra seg på en sådan måte at et barn kunne fått det i munnen så dannet som noen eiere mener katten deres er, men de fleste ser forskjell på vulldyr og en kattedrit. igjen ikke vær så naiv. Katter driter og pisser overalt og at barn får dette i munnen er ikke så bra. Men ser jo at dette er noe dere overhode ikke bryr dere om. Trist Anonymkode: 606da...4d1 Dere? Har jeg sagt at jeg har katt? du er dømmende og kaller folk naive bare fordi de ikke er enig med deg Anonymkode: 30df4...6c8 4
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #159 Skrevet 7. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere? Har jeg sagt at jeg har katt? du er dømmende og kaller folk naive bare fordi de ikke er enig med deg Anonymkode: 30df4...6c8 Jeg kaller de som tror at katten deres ikke pisser og driter i naboens/nabolaget sine bed, sandkasser og at barn kan få dette i seg. Jeg kaller de katteeiere som alltid tror at en katt driter og graver det ned en plass det aldri blir funnet for naive ja. Jeg kaller katteeiere som ikke tror at deres katt sin avføring kan skape problemer for andre, og det står jeg 100% for. Og jeg kaller de katteeiere som bare ikke vil ha kattedo inne fordi de ikke ønsker lukten inne men mener at kattenkan drite ute og således så kan andre takle deres katteavføring men ikke de selv før ansvarsløse ja. Noe jeg og står 100% For. Igjen; når en vel her å ha dyr tar en og ansvar for det dyret, avføringen deres også slik at andre mennesker som ikke har katt/hund/kanin slipper. Anonymkode: 606da...4d1 3
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2020 #160 Skrevet 7. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kaller de som tror at katten deres ikke pisser og driter i naboens/nabolaget sine bed, sandkasser og at barn kan få dette i seg. Jeg kaller de katteeiere som alltid tror at en katt driter og graver det ned en plass det aldri blir funnet for naive ja. Jeg kaller katteeiere som ikke tror at deres katt sin avføring kan skape problemer for andre, og det står jeg 100% for. Og jeg kaller de katteeiere som bare ikke vil ha kattedo inne fordi de ikke ønsker lukten inne men mener at kattenkan drite ute og således så kan andre takle deres katteavføring men ikke de selv før ansvarsløse ja. Noe jeg og står 100% For. Igjen; når en vel her å ha dyr tar en og ansvar for det dyret, avføringen deres også slik at andre mennesker som ikke har katt/hund/kanin slipper. Anonymkode: 606da...4d1 Hadde vi ikke hatt katter hadde vi vært oversvømt av mus er skadelige de altså Anonymkode: 515a8...c34 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå