Gå til innhold

Norwaytwins

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Mardina
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Berre la mini herje med vatten på badet 🫢 Er berre å tørke opp etterpå😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ryddet for avsporing. Kommentarer eller spørsmål  om moderering sporer av debatten og ryddes. Spørsmål skal tas på ris og ros rampelyset.

Sol, admin.

• Liker 2
Skrevet
Petrine12 skrev (8 timer siden):

Berre la mini herje med vatten på badet 🫢 Er berre å tørke opp etterpå😅

Ja? Det er jo faktisk bare å tørke opp etterpå 

• Liker 3
Skrevet

Hva heter de på snap? Eller hvor følger dere disse jentene? 😅 jeg har fått de opp på Instagram noen ganger. Og er den lille gutten barnet til en av de tvillingjentene? Eller er begge tante?

Skrevet
gjärd skrev (5 timer siden):

Hva heter de på snap? Eller hvor følger dere disse jentene? 😅 jeg har fått de opp på Instagram noen ganger. Og er den lille gutten barnet til en av de tvillingjentene? Eller er begge tante?

Følger dem mest på YouTube, de er lite aktive på snap. Ellers er de også på TikTok. 

Skrevet
gjärd skrev (5 timer siden):

Guro er mor til gutten. Pia er reservemor deluxe

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
Miss perfect skrev (På 31.7.2026 den 9.07):

Det kan absolutt være en mulighet ja. Eller at de ikke orker rydde det rommet så det faktisk blir plass til stor seng..

Hu har jo sagt tidligere at de ikke kan bytte før barnefar skal bytte sånn at det blir likt begge steder, men tror heller det er at da kommer han seg ikke ut ja! 

Skrevet

Synes det er trist at de ikke spiser middag sammen. Greit nok at han får egen mat, men jeg synes det blir så distansert når de ikke kan spise sammen. Bare det å se dem spise kan jo skape en nysgjerrighet hos han så han vil smake på den nye maten osv.

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mickan skrev (1 time siden):

Synes det er trist at de ikke spiser middag sammen. Greit nok at han får egen mat, men jeg synes det blir så distansert når de ikke kan spise sammen. Bare det å se dem spise kan jo skape en nysgjerrighet hos han så han vil smake på den nye maten osv.

Spiser de ikke sammen som en familie? Hvorfor gjør de ikke det?

• Hjerte 1
Skrevet
Hellowcow skrev (4 timer siden):

Hu har jo sagt tidligere at de ikke kan bytte før barnefar skal bytte sånn at det blir likt begge steder, men tror heller det er at da kommer han seg ikke ut ja! 

Jeg skjønner bare ikke hvordan det er plass til en som blir 6 år på nyåret i en sprinkelseng??🙈😅

• Nyttig 1
Skrevet
*Blåbær* skrev (1 time siden):

Spiser de ikke sammen som en familie? Hvorfor gjør de ikke det?

I siste video spiste han ved typisk middagstid mens søstrene ventet i flere timer. Og det har skjedd ved flere anledninger. Håper det skjer oftere at de spiser samtidig da.

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er utrolig synd på tvillingene som ikke har fått sett på youtube de dagene gutten var hjemme...det er tyyydelig at de synes veldig synd på seg selv. Det var virkelig hurrastemning i går når det var barnehagestart. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg så dagens episode og Guro nevner noe om mormoren sin: Det var før mormor ble drittsekk 😳 Er det noen som vet hva som skjedde siden mormor blir kalt drittsekk?

Det var svært tydelig at å se YT videoer, lage videoer selv, lese og hvile er det viktigste i deres liv. Guttungen virker som at han vært til hinder for deres eget liv disse ferie dagene. Stakkars gutt. 

Hellowcow skrev (6 timer siden):

Dummeste unnskyldning jeg har lest. Guttungen trenger ny seg NÅ. Han er 5 1/2 år og er vel knapt så han får rørt seg i en sprinkelseng samt i denne soveposen. At de ikke klarer å forstå det selv er for meg en gåte. Helt ærlig virker det som å bruke penger på en ny, god seg til han sitter langt inne. Det er penger Guro heller øser ut til goodybokser, negler, bøker eller andre ting Guro selv har glede av. At ikke hun skammer seg. Dette ligger ute på sosiale medier, så trenger ikke moderere dette jeg skriver. De som har fulgt med en tid vet at det jeg skriver stemmer.

• Liker 2
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Eva-Lena skrev (50 minutter siden):

Jeg så dagens episode og Guro nevner noe om mormoren sin: Det var før mormor ble drittsekk 😳 Er det noen som vet hva som skjedde siden mormor blir kalt drittsekk?

Jentene vokste opp med et godt forhold til mormoren sin frem til de ble tenåringer omtrent, mormoren ble plutselig ufin i kommentarene og hadde et overdrevent fokus på deres kropp og utseende. Frem til dette hadde hun vært en snill og varm bestemor så forandringen kom veldig plutselig. Jeg mener at jentene har avvist at hun har vært syk, men hvor mye undersøkelser som ligger bak vet vi jo ikke. En uoppdaget hjernesvulst, demenssykdom ol.kan jo fks ikke utelukkes om det ikke har vært utredet ordentlig. 

Endret av Mickan
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Mickan skrev (1 minutt siden):

Jentene vokste opp med et godt forhold til mormoren sin frem til de ble tenåringer omtrent, mormoren ble plutselig ufin i kommentarene og hadde et overdrevent fokus på deres kropp og utseende. Frem til dette hadde hun vært en snill og varm bestemor så forandringen kom veldig plutselig. Jentene avviser at hun har vært syk, men hvor mye undersøkelser som ligger bak vet vi jo ikke. En uoppdaget hjernesvulst, demenssykdom ol.kan jo fks ikke utelukkes om det ikke har vært utredet ordentlig. 

Kanskje mormoren ville hjelpe de med å endre matvaner og andre vaner, men ikke klarte være pedagogisk. Nå synes jeg jentene er veldig hårsåre, så feilen kan jo ligge midt imellom mormor og jentene.

Skal ikke forsvare mormoren altså, for skal slikt tas opp som en hjelp, så bør man trå varsomt.

Hvis de var like makelige den gang som nå, så skjønner jeg at mormor reagerte også. 

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Min bestemor (da hun kom godt oppi åra) var ikke fremmed for å kommentere vekta mi som tenåring. Men dette er snart 30 år siden, jeg tenker da aldri på det nå… 

• Liker 1
Skrevet
Kløftfrid skrev (1 time siden):

Ja, det er utrolig synd på tvillingene som ikke har fått sett på youtube de dagene gutten var hjemme...det er tyyydelig at de synes veldig synd på seg selv. Det var virkelig hurrastemning i går når det var barnehagestart. 

Uff ja, de var virkelig lettet i går når mini skulle i bhg igjen og de kunne sitte hele formiddagen å se på sorted food. Synd de ikke rakk å se på tvillingene de følger da, men men kan ikke få tid til alt her i livet si.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Eva-Lena skrev (42 minutter siden):

Kanskje mormoren ville hjelpe de med å endre matvaner og andre vaner, men ikke klarte være pedagogisk. Nå synes jeg jentene er veldig hårsåre, så feilen kan jo ligge midt imellom mormor og jentene.

Skal ikke forsvare mormoren altså, for skal slikt tas opp som en hjelp, så bør man trå varsomt.

Hvis de var like makelige den gang som nå, så skjønner jeg at mormor reagerte også. 

Ville91 skrev (37 minutter siden):

Min bestemor (da hun kom godt oppi åra) var ikke fremmed for å kommentere vekta mi som tenåring. Men dette er snart 30 år siden, jeg tenker da aldri på det nå… 

Helt enig med dere. Jeg mistenker også at det kanskje ikke har vært direkte ondskapsfulle kommentarer, men mer klønete og i overkant spydig sagt. Det var også en annen tid da jentene var unge. Greit nok det var år 2000+-, men kroppspositivisme, "elsk deg selv" og plus size-modeller var vel ikke en greie. Min egen bestemor sydde bunader og selv om jeg var helt gjennomsnittlig normalvektig, verken tynn eller tykk, kommenterte hun ting som "nå holder du deg unna boller og sjokolade så bunaden sitter perfekt til 17 mai/konfirmasjoner etc..) Ingen reagerte på det og jeg går jo heller ikke rundt og dveler ved det i dag.

På mitt eget helsekort fra starten og midten av 90-tallet står det faktisk også "Pass på vekta, ikke la barnet bli feit" 😅  Det var en sånn ferdigtrykt påminnelse som sto ved vekt og høyde-skjemaet. Så tiden kan unnskylde mormoren deres noe. Jeg hadde jo også vært bekymret hvis mine barnebarn stadig gikk opp i vekt og kanskje valgte helt bort fysisk aktivitet(nå vet jeg ikke det med sikkerhet da)

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Softis hver dag?? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...