lew Skrevet 15. mai #4001 Skrevet 15. mai Også når dem har middag med Brownie til dessert,så må dem ha kveldsmat også.Noe som burde vært unødvendig. 1
Petrine12 Skrevet 15. mai #4002 Skrevet 15. mai Pia klarte no å drage att døra til badet for å blogge. Kan vere litt leide ho og? 1
Anonymus6 Skrevet 15. mai #4003 Skrevet 15. mai (endret) Petrine12 skrev (1 time siden): Pia klarte no å drage att døra til badet for å blogge. Kan vere litt leide ho og? Føler vel kanskje at det er på tide å oppdra litt? Var litt artig at hun bare lukka og låste døra bak ryggen hans, så hun kunne vlogge ferdig😅 han bestemmer mye der hjemme virker det som og det er bare bra om de setter litt mer grenser; som å la folk være i fred på badet.. Tviler sterkt på at han får bestemme like mye i barnehagen feks… Endret 15. mai av Anonymus6 5
Kvinneforkjemper1 Skrevet 15. mai #4004 Skrevet 15. mai Anonymus6 skrev (2 minutter siden): Føler vel kanskje at det er på tide å oppdra litt? Var litt artig at hun bare lukka og låste døra bak ryggen hans, så hun kunne vlogge ferdig😅 han bestemmer mye der hjemme virker det som og det er bare bra om de setter litt mer grenser; som å la folk være i fred på badet.. Tviler sterkt på at han får bestemme like mye i barnehagen feks… dette må jeg inn og se på nå🤣 det er jo noen barn med denne diagnosen som til slutt ikke kan bo hjemme engang grunnet for krevende behov og faktisk voldelige tendenser, håper ikke dette blir saken her… det blir spennende å se sønnen utvikle seg, håper han får litt språk til slutt, det er jo veldig sårt å tenke på egentlig… 4
Petrine12 Skrevet 15. mai #4005 Skrevet 15. mai Ja, han virka travel og utålmodig. Men han har jo veldig mykje dress i livet og. Kor er roen?
jukkapalme Skrevet 15. mai #4006 Skrevet 15. mai lew skrev (4 timer siden): Dem sier det er så stressende og gå i land,med tanke på tiden dem har der.Bare latskap,er 10 min gå til senteret i kiel,man rekker se og spise litt der.Man har jo 3-3,5 time i kiel ca tror jeg. Haha, at det går an. Stressende, faktisk. De har jo allverdens av tid! Det senteret er vel ikke akkurat verdens største heller… Jeg tror ikke de hadde giddet å gå i land om båten lå til kai i 8 timer heller. Kanskje stygt å si, men jeg tror ikke det. Hva er vitsen med å dra på ferietur og ikke se noe annet enn båten og litt utsikt fra båten? Greit Kiel ikke er superspennende altså, men gud bedre. 1
Mardina Skrevet 15. mai #4007 Skrevet 15. mai Eva-Lena skrev (14 timer siden): Har ikke Pia hatt kjæreste siden eksen for 20 år siden? Lurer iallfall på hvorfor. Guro er kronisk trøtt og sliten = giddaslaus. Så i en av de siste videoene at hun skulle kjøre en tur med sønnen for han likte det så godt. Tenker hun liker det svært så godt også for da slipper hun å gå. Jeg tør vedde på at sønnen ville likt å leke ute mye mer enn å sitte fastspent i ett bilsete. Fader så tiltaksløs hun er altså. Late begge to ja 😄 Hvorfor bruke beina, når man kan sitte i en bil og kjøre rundt? 😄 Pølsevann skrev (11 timer siden): Det er da ikke noe rart å booke restauranter og glede seg til mat på ferie og tur. Det er jo helt normalt. Var nylig på storbytur med en venninne og vi spiste og koste oss hele turen, på bookede restauranter. Hvis man ikke booker i forkant kan man jo ende opp med å ikke få bord der man vil spise. Eller å vase rundt på måfå skrubbsulten og ende på noe dårlig som var det første ledige man fant. Gjort den feilen en del ganger ja. hvis man er glad i mat er jo det et høydepunkt på tur. Er det bare fordi de er overvektige at dere reagerer så mye på dette? Det ER spesielt å booke restauranter lang tid på forhånd 😳 Mat er så og si det eneste de to der tenker på. Tradegy skrev (6 timer siden): Noen med oppriktig interesse for mat, tyr ikke til vakuumpakkede poteter og friterte nudler med creme fraiche og ost. Disse to er rett og slett drevet av støy. Matstøy. Aldri har jeg sett noen gni øya fri for søvn, og samtidig fortalt hva som er dagens middag. Og før det, skal de se noen episoder om.. 🥁 MAT! Å ikke sette (u)vaner i sammenheng med livsstil, er uunngåelig. En grevling i dress, er fremdeles en grevling. Så kan man elske jovialitet, annerledeshet og samtidig stille spørsmål rundt hvor det skal ende. Å ta gode valg, dét kan være tøft nok for en. Med to som speiler hverandre, kan det fort eskalere. Mat, mat, mat! Man går faktisk ganske lei av å se på all den maten de putter i trynet. Ikke rart de legger på seg i et farlig tempo 😳 Og at de ikke skjønner problemet selv 😳 Miss_Sunshine* skrev (5 timer siden): Jeg vet jeg har sagt tidligere at de to damene ikke har godt av å bo sammen (og jeg mener fortsatt det), men etter å ha sett dagens vlogg, så er jeg nesten glad for at Guro ikke bor alene - for barnets skyld! Mor er altså totalt utslitt etter å ha vært med gutten en hel dag, (selv om Pia har vært der og tatt «sin del» av ansvaret pluss husarbeid) at hun hadde nedtelling til hun kunne gå og legge seg. At hun skulle bodd for selv og hatt ansvar for barnet og hjemmet sitt er helt utenkelig for meg. Pia har definitivt sine svakheter hun også, men jeg blir mer og mer sikker på at hun er en stødigere omsorgsperson for gutten enn mora. Pia ser heller ikke ut som om all livsgnist har forlatt sjela etter å ha vært med barnet i noen timer, i motsetning til mora, noe som er fint å se, faktisk! Guro burde ikke hatt barn rett og slett. Synd å si det, men hun finnes jo ikke engasjert i guttungen. Det synes jeg er veldig spesielt. 4
Orly Skrevet 16. mai #4008 Skrevet 16. mai Mardina skrev (6 timer siden): Late begge to ja 😄 Hvorfor bruke beina, når man kan sitte i en bil og kjøre rundt? 😄 Det ER spesielt å booke restauranter lang tid på forhånd 😳 Mat er så og si det eneste de to der tenker på. Mat, mat, mat! Man går faktisk ganske lei av å se på all den maten de putter i trynet. Ikke rart de legger på seg i et farlig tempo 😳 Og at de ikke skjønner problemet selv 😳 Guro burde ikke hatt barn rett og slett. Synd å si det, men hun finnes jo ikke engasjert i guttungen. Det synes jeg er veldig spesielt. Nei det er ikke spesielt å booke restauranter på forhånd når man skal på tur til London eller Kiel, helt normalt å gjøre det 4
Mardina Skrevet 16. mai #4009 Skrevet 16. mai Orly skrev (1 time siden): Nei det er ikke spesielt å booke restauranter på forhånd når man skal på tur til London eller Kiel, helt normalt å gjøre det Og hvor ofte reiser du med Kiel-båten? Eller er i London? Jo,det er spesielt.... 3
lew Skrevet 16. mai #4010 Skrevet 16. mai Mardina skrev (3 timer siden): Og hvor ofte reiser du med Kiel-båten? Eller er i London? Jo,det er spesielt.... Enig det virker litt spesielt,selv har jeg reist nesten verden over,men aldri bestilt bord på forhånd.Belgia var enste stedet jeg opplvde som fulle bord nesten overalt.Men var ikke umulig finne bra sted.Men det er mye matstøy rundt dem,tror dem må vite hva dem skal spise til envær tid.Dem hadde matplan på frokost før husker jeg,kansje gått bort fra det nå? 1
Orly Skrevet 16. mai #4011 Skrevet 16. mai Mardina skrev (3 timer siden): Og hvor ofte reiser du med Kiel-båten? Eller er i London? Jo,det er spesielt.... Nei , det er ikke spesielt, det er helt normalt selv om du ikke gjør det. 4
Eva-Lena Skrevet 16. mai #4012 Skrevet 16. mai lew skrev (14 minutter siden): Enig det virker litt spesielt,selv har jeg reist nesten verden over,men aldri bestilt bord på forhånd.Belgia var enste stedet jeg opplvde som fulle bord nesten overalt.Men var ikke umulig finne bra sted.Men det er mye matstøy rundt dem,tror dem må vite hva dem skal spise til envær tid.Dem hadde matplan på frokost før husker jeg,kansje gått bort fra det nå? Hva gikk den frokost matplanen ut på? Frokostblanding, brødskive eller knekkebrød? 😂 Skinke, salami eller leverpostei? Tenk om de kunne brukt en del av denne planleggingen til å rydde/vaske. 1 2
jukkapalme Skrevet 16. mai #4013 Skrevet 16. mai (endret) Eva-Lena skrev (6 minutter siden): Hva gikk den frokost matplanen ut på? Frokostblanding, brødskive eller knekkebrød? 😂 Skinke, salami eller leverpostei? Tenk om de kunne brukt en del av denne planleggingen til å rydde/vaske. De vasker jo, men tror det er Pia som gjør mest. De rydder også, men de har altfor mye ting i en så liten leilighet og da er det ikke lett å få det ordentlig ryddig. De skulle kvittet seg med masse skrammel og skrot! Syns de stadig vekk er på fyllinga uten at det blir noe bedre. De spiser mye servelat på brødskiva, gjorde ihvertfall det før. Guro spiser av og til cottage cheese med bær på. Kan ikke huske å ha sett matplan på annet enn middag, men mulig jeg husker feil. Endret 16. mai av jukkapalme Leif 1
Eva-Lena Skrevet 16. mai #4014 Skrevet 16. mai jukkapalme skrev (49 minutter siden): De vasker jo, men tror det er Pia som gjør mest. De rydder også, men de har altfor mye ting i en så liten leilighet og da er det ikke lett å få det ordentlig ryddig. De skulle kvittet seg med masse skrammel og skrot! Syns de stadig vekk er på fyllinga uten at det blir noe bedre. De spiser mye servelat på brødskiva, gjorde ihvertfall det før. Guro spiser av og til cottage cheese med bær på. Kan ikke huske å ha sett matplan på annet enn middag, men mulig jeg husker feil. Jeg trur også det er Pia som gjør mest husarbeid, det er ikke tvil i min sjel. De kunne kvittet seg med mye skrot ja. De har så mye unødvendige ting. Jeg har sikkert mye unødvendige ting selv, men det flyter ikke over på noen som helst overflater. Jeg hadde fått noia om det skulle vært så overfylt på kjøkkenbenken hos meg som det er hos de. Jeg lurer seriøst på om de har gitt opp å ha det ryddig. De har for liten plass, de tråkker i samme overfylte leilighet daglig og mister til slutt lyst til å prøve å få det ryddig. Det hjelper ikke å flytte ting fra ene benken til den andre. Til slutt stappes det inn i ett skap og dermed plass til å fylle på med nye ting. 1
lew Skrevet 16. mai #4015 Skrevet 16. mai Eva-Lena skrev (1 time siden): Hva gikk den frokost matplanen ut på? Frokostblanding, brødskive eller knekkebrød? 😂 Skinke, salami eller leverpostei? Tenk om de kunne brukt en del av denne planleggingen til å rydde/vaske. Ja det var noe sånnt,også burgerbrød med ost skinke tatt opp fra fryseren😅Ja rydding burde stått først på lista.Og alltid gardinene for.
baldrian Skrevet 16. mai #4016 Skrevet 16. mai (endret) På Kielferga (eller Københavnferga for den saks skyld) er det normalt å bestille bord til måltidene samtidig med billetten. Det oppfordres til det - de vil jo gjerne f.eks vite hvor mange som skal spise av buffeten pr bordsetning, og hvor mange som heller vil spise i en av a la carte-restaurantene. På andre reiser (f.eks. London) er det langt mer vanlig å finne et spisested spontant. Hvis man vil ha bord et spesielt, populært/kjent sted, er det praktisk å bestille, men ikke ellers. Det er maaange timer om bord t/r Kiel, så jeg (som egentlig ikke er interessert i shopping) skulle vært ganske bevegelseshemmet for å la være å gå i land. Avsporing: En ganske fin kortferie for voksne som bor i Osloområdet, er ferge til Kiel, tog til Lübeck, opphold der etpar dager og direktefly hjem fra Hamburg. Endret 17. mai av baldrian 1 2
lew Skrevet 16. mai #4017 Skrevet 16. mai jukkapalme skrev (3 timer siden): De vasker jo, men tror det er Pia som gjør mest. De rydder også, men de har altfor mye ting i en så liten leilighet og da er det ikke lett å få det ordentlig ryddig. De skulle kvittet seg med masse skrammel og skrot! Syns de stadig vekk er på fyllinga uten at det blir noe bedre. De spiser mye servelat på brødskiva, gjorde ihvertfall det før. Guro spiser av og til cottage cheese med bær på. Kan ikke huske å ha sett matplan på annet enn middag, men mulig jeg husker feil. Det er lenge siden.Så kansje det bare varte en uke.Men dem elsker jo skrive lister.
lew Skrevet 16. mai #4018 Skrevet 16. mai Syntes Kiel båten er grei reise med.Er noen år siden sist,men syntes det er greit gå i land.Ta frokost/lunsj der.Handle litt i matbutikken,kikke litt rundt.Mange drar jo på en pub der,Lowenbrau.Så tid har man jo.
Mardina Skrevet 16. mai #4019 Skrevet 16. mai Orly skrev (3 timer siden): Nei , det er ikke spesielt, det er helt normalt selv om du ikke gjør det. Hva med å faktisk svare på det folk spør deg om? 🙄 2
Portvinpiken Skrevet 16. mai #4020 Skrevet 16. mai Vi kan jo enkelt legge denne ballen død med å gå inn på colorline.no og sjekke selv: "Forhåndsbestill måltider Det lønner seg å forhåndsreservere måltider, da sparer du minimum 10 %. Merk: Hvis du ikke har forhåndsbestilt, kan du også reservere bord direkte i restaurantene når du kommer om bord, men da risikerer du at de mest populære tidspunktene er opptatt." https://www.colorline.no/oslo-kiel/cruise-til-kiel 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå