Gå til innhold

♡ Babydrømmen ♡


SUPERMIRI

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, vegasus skrev:

Jeg ser nå strek her også jeg da. 😬 
Men jeg synes det virker som du har en veldig fornuftig tankegang rundt det hele. 😊 

Den undringen og ventingen til klart svar er utrolig slitsom. Man bruker så mye energi på å fundere på om streken betyr noe eller ikke. 😣

Jeg krysser fortsatt fingrene for at det er babystrek ❤️

Uff ja, det er utrolig slitsomt! 

Tusen takk, det gjør jeg også ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5DPO

Tok en test i dag tidlig, og den var blendahvit. Kan hende jeg kan se noe, hvis jeg legger godvilja til. Leste litt om det, og fant et svar av en lege som sa følgende til en kvinne:

"En skyggestrek er en "usynlig spøkelsesstrek" der hvor den positive streken skulle ha vært. Disse er vanligvis grå eller fargeløse, eller ser ut som en "bulk" i testen. Alle tester har to striper med reagensmiddel i testvinduet. En av disse stripene vil alltid farges når den blir våt (kontrollstreken). Den andre vil farges KUN hvis den utsettes for fukt som inneholder hGC. Disse reagensmiddelstripene er IKKE usynlige. De er vanskelige å se, men de er der. Når teststripen utsettes for fukt blir den enda enklere å se siden fukten får lyset til å reflekteres annerledes. Når man da myser på testen i godt lys så vil man nesten alltid se "noe" der. "Resultatet" teller imidlertid ikke så lenge det ikke er tydelig rosa- eller blåfarget. Dersom man ikke kan se hvilken farge det er eller hvis det er for svakt, så skal det tolkes som negativt."

Da kan det kanskje hende at babyplan er spesielt "utsatt" for at disse reagensstripene blir synlige? Uansett så har jeg bestemt meg for at jeg anser meg selv som 5DPO og at de to testene som viste tegn til strek var skyggestrek, og da altså negative. Var egentlig et veldig ålreit svar fra denne legen, og jeg føler jeg kan slå meg til ro med det 😃 

De første dagene nå har egentlig gått ganske fort, i og med at det kanskje kunne være en mulighet for noe, haha 😜 Men samtidig så føler jeg at jeg nå har en ny mulighet, hvis du skjønner? Det kan fortsatt være noe på gang! Håper selvfølgelig det, så krysser fingrene for dagene fremover ❤️ 

God helg! 

🌸Supermiri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kanskje du har rett angående babyplantestene, siden mine var ganske like og jeg ikke var gravid. 
Jeg digger den positive innstillingen din, og du har jo faktisk en «ny» sjanse allerede nå😄 Jeg satser på at dagene flyr frem til IKM!

Jeg krysser fingrene for at vi begge får fine babystreker om en ukes tid! 😍 God helg, og god 17. Mai når den tid kommer 💛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Juss-jenta skrev:

Jeg tror kanskje du har rett angående babyplantestene, siden mine var ganske like og jeg ikke var gravid. 
Jeg digger den positive innstillingen din, og du har jo faktisk en «ny» sjanse allerede nå😄 Jeg satser på at dagene flyr frem til IKM!

Jeg krysser fingrene for at vi begge får fine babystreker om en ukes tid! 😍 God helg, og god 17. Mai når den tid kommer 💛

Håper dagene flyr for oss begge to! 🤩🙏🏻😍 Ha en fin 17.mai du også 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

5DPO

Tok en test i dag tidlig, og den var blendahvit. Kan hende jeg kan se noe, hvis jeg legger godvilja til. Leste litt om det, og fant et svar av en lege som sa følgende til en kvinne:

"En skyggestrek er en "usynlig spøkelsesstrek" der hvor den positive streken skulle ha vært. Disse er vanligvis grå eller fargeløse, eller ser ut som en "bulk" i testen. Alle tester har to striper med reagensmiddel i testvinduet. En av disse stripene vil alltid farges når den blir våt (kontrollstreken). Den andre vil farges KUN hvis den utsettes for fukt som inneholder hGC. Disse reagensmiddelstripene er IKKE usynlige. De er vanskelige å se, men de er der. Når teststripen utsettes for fukt blir den enda enklere å se siden fukten får lyset til å reflekteres annerledes. Når man da myser på testen i godt lys så vil man nesten alltid se "noe" der. "Resultatet" teller imidlertid ikke så lenge det ikke er tydelig rosa- eller blåfarget. Dersom man ikke kan se hvilken farge det er eller hvis det er for svakt, så skal det tolkes som negativt."

Da kan det kanskje hende at babyplan er spesielt "utsatt" for at disse reagensstripene blir synlige? Uansett så har jeg bestemt meg for at jeg anser meg selv som 5DPO og at de to testene som viste tegn til strek var skyggestrek, og da altså negative. Var egentlig et veldig ålreit svar fra denne legen, og jeg føler jeg kan slå meg til ro med det 😃 

De første dagene nå har egentlig gått ganske fort, i og med at det kanskje kunne være en mulighet for noe, haha 😜 Men samtidig så føler jeg at jeg nå har en ny mulighet, hvis du skjønner? Det kan fortsatt være noe på gang! Håper selvfølgelig det, så krysser fingrene for dagene fremover ❤️ 

God helg! 

🌸Supermiri

Du er så flink til å tenke positivt! 😊 Det er deilig å lese altså! 
Og du har jo helt rett, nå har en ny mulighet med en gang igjen 🥰 

Håper du får en god helg og en fin 17. Mai 🥰 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Supermiri! Håper jeg kan få følge deg i dagboken din? Her var det jo såå spennende da! Jeg kan ta og føle på det å være førstegangsprøver, for det husker jeg så inderlig godt hvordan var 😄 Og så elsker jeg bilder! Kjempegøy å se alle bildene og testene du legger ut. Håper du slipper å vente noe særlig lenger nå, og at det har blitt klaff denne runden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@vegasus Det går bra med meg, takk som spør ❤️ Håper du hadde en fin 17.mai! Venter egentlig bare på at IKM skal nærme seg, som er en begredelig lang ventetid som alltid 😂  Håper å få joine deg i gravidsnakken snart!

@Amatariel Så utrolig hyggelig, og selvfølgelig skal du få lov til å følge med på reisen om du vil! 😄 Det er bare koselig 😃 Tok en tur innom profilen din, og så at du hadde prøverdagbok selv! 

DPO 8 - tror jeg 😜 

Tok en test i går på 17.mai, bare for sikkerhets skyld mtp alkohol, spekemat og diverse. Den var negativ, æsj, som forventet! Man kan ikke akkurat forvente seg en positiv test 7dpo, men håpet er jo alltid der da. Nå har jeg i hvertfall fått bekreftet at jeg ikke hadde EL den 3/5, for da hadde mensen kommet i helga pga 14 dagers lutealfase.

Kjenner jeg fremdeles irriterer meg noe grenseløst over å være absolutt uviten om når EL faktisk var 😂 Nå har jeg jo vært spot on mtp når mensen er forventet i de to siste syklusene. Nå kan jeg bare synse, og da vil jeg altså tro at IKM er på lørdag eller søndag. Haha, snakk om et luksusproblem. 

Kommer ikke til å teste igjen før torsdag, så da stikker jeg vel innom igjen da tenker jeg. 

Stor klem til alle mine fine følgere her inne! 

🌸Supermiri

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en veldig fin 17. mai 😊 Håper du fikk kost deg masse 🥰 

Skjønner at det er frustrerende, jeg er frustrert over det samme selv. Siden jeg ikke vet om jeg er 5+2 eller 6+1 i dag. 🙈

Blir veldig spennende å se på torsdag da! Håper det er babystrek der 💕 

 

Klem :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11DPO 

Negativ test. 

Har nok en del PMS vil jeg tro, ut i fra det jeg kjenner på kroppen. Murringer i magen og ømme nipler. Venter TR på søndag, så da er det bare å sette i gang med PP5 snart. 

Hvorfor kan det ikke klaffe snart? 

🌸Supermiri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

11DPO 

Negativ test. 

Har nok en del PMS vil jeg tro, ut i fra det jeg kjenner på kroppen. Murringer i magen og ømme nipler. Venter TR på søndag, så da er det bare å sette i gang med PP5 snart. 

Hvorfor kan det ikke klaffe snart? 

🌸Supermiri

Samme her du 😩 Jeg hadde virkelig håpet at vi begge skulle sitte med positive tester i dag, men jeg har troa på neste PP! Det hadde jo vært herlig med noen fine vårbabyer i mars/april! 
 

Skal du prøve noe ekstra for å forsøke å booste fertiliteten neste måned? Jeg tror jeg skal fortsette på grapefruktkjerneekstraktet, men ikke noe annet.

Jeg er full i PMS, så samboeren min prøver å ligge lavt i terrenget nå 😂 

Jeg sender deg masse varme tanker og en god klem i dag! Også får du «trøste» deg med tanken om at du ikke er alene oppi dette prøvekavet ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Juss-jenta skrev:

Samme her du 😩 Jeg hadde virkelig håpet at vi begge skulle sitte med positive tester i dag, men jeg har troa på neste PP! Det hadde jo vært herlig med noen fine vårbabyer i mars/april! 
 

Skal du prøve noe ekstra for å forsøke å booste fertiliteten neste måned? Jeg tror jeg skal fortsette på grapefruktkjerneekstraktet, men ikke noe annet.

Jeg er full i PMS, så samboeren min prøver å ligge lavt i terrenget nå 😂 

Jeg sender deg masse varme tanker og en god klem i dag! Også får du «trøste» deg med tanken om at du ikke er alene oppi dette prøvekavet ❤️ 

Det hadde jeg håper på også! Men, som du sier, en vårbaby kan være veldig fint ❤️ Håper da at det blir en memorabel sommer for oss begge to - med en positiv test i hånda! 

Jeg skal prøve ren bidronninggele-tabletter når mensen kommer. De skal tas fra CD1 og frem til eggløsning. Så får vi se om de gjør underverker :) Frøyaklinikken har som sagt hatt god effekt på disse på sine pasienter. Har tatt grapefruktjuice, men kan nok hende jeg kjøper ekstrakt isteden - for det er nok billigere i lengden 😄 

Sender deg en god klem tilbake. Jeg unner deg ikke å være ikke-gravid, men jeg må si det er godt å ha deg som følgesvenn ❤️ 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

11DPO 

Negativ test. 

Har nok en del PMS vil jeg tro, ut i fra det jeg kjenner på kroppen. Murringer i magen og ømme nipler. Venter TR på søndag, så da er det bare å sette i gang med PP5 snart. 

Hvorfor kan det ikke klaffe snart? 

🌸Supermiri

Åhhh så kjedelig! Det er vel fortsatt en liten sjanse igjen for at det kan være noe? Men etter å ha fulgt deg her et par runder nå har jeg jo skjønt at om det er noen som kjenner kroppen sin her, så er jo det deg😁

Håper du tar med deg motivasjon videre, og at pp5 blir din måned!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Noldi skrev:

Åhhh så kjedelig! Det er vel fortsatt en liten sjanse igjen for at det kan være noe? Men etter å ha fulgt deg her et par runder nå har jeg jo skjønt at om det er noen som kjenner kroppen sin her, så er jo det deg😁

Håper du tar med deg motivasjon videre, og at pp5 blir din måned!

Heh, joo, er vel forsåvidt en liten sjanse enda🤗 Men, håpet er nok ikke helt tilstede akkurat nå 🙊 

Hvordan er det med deg? Håper inderlig at EL har vært 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei baah - så kjedelig med negativ test :( du kjenner på kroppen at mensen kommer eller? Ellers tenkte jeg jo at det fortsatt kan være håp...(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, Amatariel skrev:

Nei baah - så kjedelig med negativ test :( du kjenner på kroppen at mensen kommer eller? Ellers tenkte jeg jo at det fortsatt kan være håp...(?)

Nei, veel, det kjennes ut som de PMS symptomene jeg har. Da er det selvfølgelig et håp enda - er bare at jeg ikke kjenner på det håpet lenger 😂🙈 Hvis det gir mening på noen som helst måte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo helt naturlig å beskytte seg selv for dårlige nyheter. Sånn sett er det jo bedre det og heller bli positivt overrasket, enn det motsatte. Og helt naturlig å ville ønske å komme videre dersom man føler at det ikke gikk nå... Men jeg håper videre for deg iallefall 😊 🤞 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med negativ test da! Har TR duket opp enda? Jeg håper fortsatt for deg. 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vegasus skrev:

Kjedelig med negativ test da! Har TR duket opp enda? Jeg håper fortsatt for deg. 🥰 

Ja, er jo kjedelig som alltid! TR har ikke dukket opp enda, og negativ test. Opprinnelig forventer jeg den i dag, men ut i fra EL-testene kan 14DPO også være i morgen og at TR ankommer da. Har litt murringer, så har egentlig forventet den når som helst siden fredag. Syklusene har variert litt mellom 26-32 dager nå, så ser ut som syklusen kan ende opp mot 32 dager denne gangen også - er CD31 i dag. Såå, får bare vente på den vonde ankomsten daaa 🙈 Klem til deg

 

Endret av SUPERMIRI
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...