Gå til innhold

♡ Babydrømmen ♡


SUPERMIRI

Anbefalte innlegg

2 timer siden, vegasus skrev:

Hvordan går det @SUPERMIRI? 🥰 

Det går bra med meg, @vegasus 😄 Takk som spør, du er god! ❤️ Skal teste igjen i morgen, 13 dpo, og om tidligtesten ikke viser snev av positivitet (hehe) da, så venter jeg på TR og ser mot en ny PP😃 Har ingen symptomer heller, så tror ikke det går veien nå. Kan selvfølgelig oppleve et hav av symptomer og ikke være gravid, så man skal vel ikke miste motet heeelt, men 😜 Håper alt er bra med deg også, ble så glad når jeg så et varsel fra dagboken din istad 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

Det går bra med meg, @vegasus 😄 Takk som spør, du er god! ❤️ Skal teste igjen i morgen, 13 dpo, og om tidligtesten ikke viser snev av positivitet (hehe) da, så venter jeg på TR og ser mot en ny PP😃 Har ingen symptomer heller, så tror ikke det går veien nå. Kan selvfølgelig oppleve et hav av symptomer og ikke være gravid, så man skal vel ikke miste motet heeelt, men 😜 Håper alt er bra med deg også, ble så glad når jeg så et varsel fra dagboken din istad 🌸

Så fint å høre 🥰

Virker som du har en veldig god innstilling  😊 Ikke alle opplever symptomer så tidlig, så det er fortsatt håp 😃 Blir spennende med oppdatering i morgen da! 🥰 

Så koselig 💕 Det går veldig bra med meg, gleder meg til å begynne prøvingen igjen 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO 13 TR 💥

Der kom TR, gitt! En dag tidligere enn forventet, men kan jo være at EL skjedde samme kveld som positiv test for to uker siden. Begynte å kjenne kramper, så da var det ingen tvil. Fikk det heldigvis på dagtid denne gangen, så slipper jeg å våkne kl 5 av smerter på morgenen som jeg så ofte gjør av mensen. 

Var veldig forberedt på det, så det går veldig fint! Er jo selvfølgelig dritt at jeg ikke er gravid, men sånn er det. Så da er det bare å gå inn i PP4 😄 Fortsatt litt usikker på om jeg egentlig burde kalt det PP3 pga at det var en SA i Februar, men.. 😜 Er det vanlig å egentlig begynne på nytt da? Eller fortsetter man bare, da man på en måte ikke lyktes likevel? Hmm.. Er vel ikke så farlig, hehe.

Litt endringer jeg gjør til neste PP er at jeg har begynt på multi-tilskudd av vitaminer og mineraler. Dette er for at jeg vil sikre inntak av det, da jeg vet at det er viktig for fertilitet og ikke minst for en kommende spire. Bruker nycoplus sin "Multi", hvis det er av interesse. Den inneholder også folsyre blant annet, som er veldig viktig :)  Har stått kun på folsyre-tabletter tidligere, også har jeg tatt tran. 

I kveld skal jeg kose meg med et glass rødvin og mørk sjokolade, det skal jammen meg bli godt ❤️ 

🌸Supermiri

Endret av SUPERMIRI
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig kjedelig! Men veldig bra at du på en måte var litt forberedt slik at det ikke ble så tungt 💛 Jeg tror det er du selv som bestemmer hvilken pp du er i, så skriv det som føles mest naturlig!
 

Jeg vurderer selv om jeg skal begynne på mer vitaminer, foreløpig inntar jeg kun folsyre og trankapsler. i tillegg tar jeg sitruskjerneekstrakt (citrocept) fra første mensdag til eggløsning for å bedre eggløsningsslimet 😊

Nyt rødvinen og sjokoladen, det gjør godt! ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med TR da! Men godt du tar det så fint 😊 Nyt hver eneste dråpe med rødvin! Krysser fingrene for deg inn i ny PP 💖

Jeg er litt usikker på dette med PP selv egentlig. Men for meg blir det mest naturlig å telle fra start, selv om jeg har mistet to ganger egentlig. Nå hopper jeg jo over en syklus, men jeg kommer til å telle videre etter denne likevel. 😊 
 

Vitaminer er lurt! Har foreløpig holdt meg til folsyre og tran selv, men tenker også å begynne med multivitaminer. 😊 Og så skal jeg prøve babyklister denne gangen tenker jeg 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Juss-jenta skrev:

Så utrolig kjedelig! Men veldig bra at du på en måte var litt forberedt slik at det ikke ble så tungt 💛 Jeg tror det er du selv som bestemmer hvilken pp du er i, så skriv det som føles mest naturlig!
 

Jeg vurderer selv om jeg skal begynne på mer vitaminer, foreløpig inntar jeg kun folsyre og trankapsler. i tillegg tar jeg sitruskjerneekstrakt (citrocept) fra første mensdag til eggløsning for å bedre eggløsningsslimet 😊

Nyt rødvinen og sjokoladen, det gjør godt! ❤️

Aldri hørt om Citrocept før, men ser det består av grapefrukt, og det har jeg jo hørt at skal hjelpe for å bedre EL-slimet 🤗 Smaker det veldig grapefrukt av det? Har du opplevd effekt av det? 😀 Synes ulike kjerringråd er litt spennende, om de faktisk funker! Tusen takk for gode ord 💛

45 minutter siden, vegasus skrev:

Så kjedelig med TR da! Men godt du tar det så fint 😊 Nyt hver eneste dråpe med rødvin! Krysser fingrene for deg inn i ny PP 💖

Jeg er litt usikker på dette med PP selv egentlig. Men for meg blir det mest naturlig å telle fra start, selv om jeg har mistet to ganger egentlig. Nå hopper jeg jo over en syklus, men jeg kommer til å telle videre etter denne likevel. 😊 
 

Vitaminer er lurt! Har foreløpig holdt meg til folsyre og tran selv, men tenker også å begynne med multivitaminer. 😊 Og så skal jeg prøve babyklister denne gangen tenker jeg 😊 

Gode du! 💖 Ja, jeg leste på en nettside om ei jente som hadde mangel på D-vitamin og sink, og som det klaffet for etter at hun startet opp med multi 🤗 Er jo et hav av tabletter der ute. Så blant annet på en pakning som liksom skulle passe perfekt for de som forsøker å bli gravide og 3 mnd inn i svangerskapet. Akkurat samme innhold i disse tablettene jeg har kjøpt, om ikke fler vitaminer og mineraler - bare at her fikk jeg 200 tbl/dager for samme pris for de andre som kun var 60 tbl/dager 🙈 

Hvor har du tenkt til å kjøpe babyklister? 😁 Blir spennende å følge med på! 

Klem til dere 

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

58 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Aldri hørt om Citrocept før, men ser det består av grapefrukt, og det har jeg jo hørt at skal hjelpe for å bedre EL-slimet 🤗 Smaker det veldig grapefrukt av det? Har du opplevd effekt av det? 😀 Synes ulike kjerringråd er litt spennende, om de faktisk funker! Tusen takk for gode ord 💛

Gode du! 💖 Ja, jeg leste på en nettside om ei jente som hadde mangel på D-vitamin og sink, og som det klaffet for etter at hun startet opp med multi 🤗 Er jo et hav av tabletter der ute. Så blant annet på en pakning som liksom skulle passe perfekt for de som forsøker å bli gravide og 3 mnd inn i svangerskapet. Akkurat samme innhold i disse tablettene jeg har kjøpt, om ikke fler vitaminer og mineraler - bare at her fikk jeg 200 tbl/dager for samme pris for de andre som kun var 60 tbl/dager 🙈 

Hvor har du tenkt til å kjøpe babyklister? 😁 Blir spennende å følge med på! 

Klem til dere 

 

Ja, herlighet! Mye bedre med vanlig multivitamin da! 🙈

Jeg har ikke helt bestemt meg enda, hadde håpet å finne det i en fysisk butikk egentlig men jeg tror jeg bestiller fra samme sted som Hopptimisten 😊 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

Aldri hørt om Citrocept før, men ser det består av grapefrukt, og det har jeg jo hørt at skal hjelpe for å bedre EL-slimet 🤗 Smaker det veldig grapefrukt av det? Har du opplevd effekt av det? 😀 Synes ulike kjerringråd er litt spennende, om de faktisk funker! Tusen takk for gode ord 💛

Gode du! 💖 Ja, jeg leste på en nettside om ei jente som hadde mangel på D-vitamin og sink, og som det klaffet for etter at hun startet opp med multi 🤗 Er jo et hav av tabletter der ute. Så blant annet på en pakning som liksom skulle passe perfekt for de som forsøker å bli gravide og 3 mnd inn i svangerskapet. Akkurat samme innhold i disse tablettene jeg har kjøpt, om ikke fler vitaminer og mineraler - bare at her fikk jeg 200 tbl/dager for samme pris for de andre som kun var 60 tbl/dager 🙈 

Hvor har du tenkt til å kjøpe babyklister? 😁 Blir spennende å følge med på! 

Klem til dere 

Det smaker veldig grapefrukt, så jeg synes ikke det er så veldig deilig å drikke. Men motivasjonen for å bli gravid er sterkere enn fisefine smaksløker 😂 Jeg føler jeg har hatt god effekt! Har masse eggløsningsslim! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Juss-jenta skrev:

Det smaker veldig grapefrukt, så jeg synes ikke det er så veldig deilig å drikke. Men motivasjonen for å bli gravid er sterkere enn fisefine smaksløker 😂 Jeg føler jeg har hatt god effekt! Har masse eggløsningsslim! 

Hvis du vil ha en som ikke smaker noe så kan jeg anbefale grapefruktkjerneekstrakt fra Kloster. Fås kjøpt på sunkost 😊 Gjør samme nytten også 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, kjedelig at det ikke gikk denne gangen, men godt at du fortsatt er positiv og klar for neste periode! Kos deg masse med rødvin og mørk sjokkis i dag, det fortjener du!🤩😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD2 

Da går vi inn i PP4. Måtte Mai bli en lykkemåned ❤️ 

Denne prøveperioden her skal jeg virkelig gå all inn for å forsøke litt kjerringråd, for det kan jo virkelig ikke skade?  

Frøyaklinikken i Oslo f.eks., er jo en klinikk som benytter seg en del av kjerringråd for sine pasienter, noe jeg egentlig synes er veldig spennende. De mener å ha opplevd at majoriteten av pasienter har gode erfaringer. De bruker spesielt grapefrukt og bidronninggele. Nå har jeg kjøpt meg en stor flaske med grapefruktjuice for å bedre EL-slim, samt en boks med naturlig ubehandlet bidronninggele som skal kunne bedre fertiliteten for de i fertil alder. Haha, tenk om det skulle klaffe i Mai, så er jeg overbevist om at det var dette som utgjorde det. Egentlig skal man begynne å ta disse tablettene her fra CD1, men det blir litt vanskelig å få gjort. Isåfall får jeg begynne med dem i juni :)  

569332817_Skjermbilde2020-04-25kl_16_29_26.png.d2c5be23916200b0731721b6b7a269ab.png

Bestilte forresten denne👆, den var på salg hos fertil.no. Koster egentlig 299. 

Ha en riktig fin dag ❤️ 

🌸Supermiri

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD 10 

Nå skjønner jeg null komma niks. Er på CD10, og forventer EL om tja.. 3-5 dager? Føler jeg kjente på litt EL-smerter i går, og samme i dag, så måtte ta en test når jeg kom hjem fra skogtur: 

IMG_20200503_140420.thumb.jpg.4a84243b265ef0cccf1a5ecbf8b01dfc.jpg

Den er jo ikke positiv, men det må jo vitterlig være rundt hjørnet? Om den ikke var det i går da, når jeg kjente på EL-smerter først...

Tenker jeg tar en ny i kveld. 

Ha en fin dag ❤️ 

🌸Supermiri

Endret av SUPERMIRI
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, SUPERMIRI skrev:

CD 10 

Nå skjønner jeg null komma niks. Er på CD10, og forventer EL om tja.. 3-5 dager? Føler jeg kjente på litt EL-smerter i går, og samme i dag, så måtte ta en test når jeg kom hjem fra skogtur: 

IMG_20200503_140420.thumb.jpg.4a84243b265ef0cccf1a5ecbf8b01dfc.jpg

Den er jo ikke positiv, men det må jo vitterlig være rundt hjørnet? Om den ikke var det i går da, når jeg kjente på EL-smerter først...

Tenker jeg tar en ny i kveld. 

Ha en fin dag ❤️ 

🌸Supermiri

Hm, det ser veldig ut som at eggløsning kommer når som helst! Jeg er ikke vandt til å få sterk nesten positiv, jeg gikk rett fra svak til super-positiv, til veldig svak igjen. Jeg ville uansett lagt inn godt med aksjer i dagene fremover og frem til etter estimert eggløsning 😉 

Ha en fin kveld! ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende! Håper du har fått lagt inn aksjer da 😁 Den ser veldig nesten positiv ut! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16 

Kjenner litt på murringer i dag, så tok en EL-test. Ser ut til at eggløsning nærmer seg nå som "normalt", og at den nesten-positive testen på CD10 antagelig var en liten teaser 😜 Tok ingen graviditetstest for å dobbeltsjekke, men regner med at jeg ikke er gravid. Premom har jo ment hele tiden at EL skal skje i morgen, imens Flo mente i går. Nå vet jeg at EL ikke var i går, så spørs om premom går av med seieren denne gangen. 

IMG_20200509_103723.thumb.jpg.f7be7b5795a426946ae578e21d0c4dd6.jpg

Kommer til å ta en ny test i kveld for å se om den er blitt positiv! 

----------------------------------------------------------------------

Denne måneden her har vi forsøkt å holde oss til annenhver dag med aksjelegginga, selv om vi kanskje har lyst oftere. Vi har tenkt at det kan jo hende det har blitt litt for mye av det gode også - hvis det i det heletatt går an? 😂 Kan kanskje være lurt å lade kanonen litt også, eller? 🙈 Haha! Om testen blir positiv i kveld, tror jeg kanskje det blir litt vanskelig å ikke sku legge aksjer da til tross for at vi gjorde det i går, men 😜 Mye rart man skal tenke på.

Fikk forresten aldri begynt på bidronningsgelé-tablettene, jeg fikk de på mandag, altså CD11. De skal jo opprinnelig tas fra første mensdag, så det får heller bli fra neste pp isteden. Håper selvfølgelig at jeg ikke får behov for dem, og at jeg har "kastet" bort 200 kr, men det er isåfall heeeelt greit 😄 

🌸Supermiri

Endret av SUPERMIRI
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende! Ser ut til at det er Premom som går av med seieren ja. Jeg har selv vurdert dette med å prøve annenhver dag, men er så redd det skal gjøre at vi av en eller annen grunn ikke treffer 🙈 (teit egentlig, for jeg vet jo at svømmere lever mer enn 1 dag). 
 

Hos meg sier Premom at EL skjer CD 16, mens Flo sier CD 14. Skjønner ikke egentlig hvorfor, da forrige syklus varte 28 dager. Tror det er FLO som er mest riktig , særlig sett hen til hva dagens eggløsningstest, som jeg ikke skulle ta, sier 🙊

Krysser fingrene for at du legger et gullegg denne måneden! 💛🤞🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

58 minutter siden, Juss-jenta skrev:

Spennende! Ser ut til at det er Premom som går av med seieren ja. Jeg har selv vurdert dette med å prøve annenhver dag, men er så redd det skal gjøre at vi av en eller annen grunn ikke treffer 🙈 (teit egentlig, for jeg vet jo at svømmere lever mer enn 1 dag). 
 

Hos meg sier Premom at EL skjer CD 16, mens Flo sier CD 14. Skjønner ikke egentlig hvorfor, da forrige syklus varte 28 dager. Tror det er FLO som er mest riktig , særlig sett hen til hva dagens eggløsningstest, som jeg ikke skulle ta, sier 🙊

Krysser fingrene for at du legger et gullegg denne måneden! 💛🤞🏻

Skjønner akkurat hva du mener, haha! 🙈 Er derfor jeg kanskje tror vi ikke greier å holde oss hvis vi ser en positiv test i dag 😂 Spørs om det blir rett til sengs da, ja. 

Hvilken CD er du på nå? 😊 Tjihi, er ikke rart man vil bekrefte med en EL test daa🥰

Krysser fingrene for oss begge to 💛

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, happy humping! 😬 Jeg er på CD 12, legger ved bilde av dagens og gårsdagens tester. Pleier vanligvis å være veldig svake på sånn 0,1, så tror det er noe på gang 🤞🏻

7403DBED-A533-45B3-9AFA-05465364F5DF.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Juss-jenta skrev:

Hehe, happy humping! 😬 Jeg er på CD 12, legger ved bilde av dagens og gårsdagens tester. Pleier vanligvis å være veldig svake på sånn 0,1, så tror det er noe på gang 🤞🏻

7403DBED-A533-45B3-9AFA-05465364F5DF.jpeg

Der ser det ut som det kan nærme seg noe, ja! 😄 Den kan jo fort bli positiv i kveld og den, eller? 😃 Tester du 2 ganger dagen? Premom sier at den jeg la ut bilde på er på ca. 0,6. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan den faktisk! Tester to ganger om dagen. Det gikk jo fra 0,1 til positiv 1,19 på 5 timer forrige gang, for så å være klart negativ 0,4 neste morgen. Så jeg må nesten teste to ganger for å være sikker på å fange den opp 😊 

0,6 høres ut som å være på vei til å bli positiv ja! Ville definitivt testet igjen i kveld hvis jeg var deg! 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...