Gå til innhold

♡ Babydrømmen ♡


SUPERMIRI

Anbefalte innlegg

Hei! 

Da tenkte jeg at det kunne være fint å starte opp med ei aller så lita prøverdagbok! Ikke bare er det hyggelig for min egen del, men det ville vært særdeles hyggelig om noen stakk innom for å si hei også 😄

Jeg er en kvinne i mid-twenties som er gift med en flooott, kjekk og snill mann💖,  og nå ønsker vi å bli foreldre.
Her er et lite sammendrag:

  • Startet å prøve i syklus februar '20, fikk positiv test i pp1. Resulterte i tidlig SA. 
  • Svak positiv test 20.August-20! Disse ble bare sterkere og sterkere! /Bekreftet MA 9+0.
  • Positiv test 27/11-20! Jeg er gravid igjen for 3.gang i 2020 ❤️  ➡️  Se side 19

Stay tuned, om du ønsker!

🌸Supermiri

Endret av SUPERMIRI
Oppdatere sammendraget
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Så trist med første pp, men likevel hyggelig med ny prøvedagbok! Her følger jeg med i spenning😁 krysser fingrene for EL i helgen🤞🏼 Lykke til🌼

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Noldi skrev:

Hei! Så trist med første pp, men likevel hyggelig med ny prøvedagbok! Her følger jeg med i spenning😁 krysser fingrene for EL i helgen🤞🏼 Lykke til🌼

Hei! Så utrolig hyggelig at du stakk innom 😄 Jeg stakk en tur innom dagboken din også, så det blir spennende å følge med på hverandre. Klem til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen i stuggu 😄 

I går kveld begynte jeg å kjenne på litt stikkinger/murringer i magen. Hadde veldig lyst til å ta en EL-test til, men tenkte at det var mer til waste enn nytte da den antageligvis ikke er noe særlig sterkere før morgenen etter uansett. Sååå, i dag tidlig var den altså tilnærmet positiv, om ikke positiv! Da var det eggløsningssmerter jeg kjente på i går, og det er så godt å vite at syklusen er nogen lunde i rute. Var så redd den kom til å bli veldig forsinka/annerledes etter den kjemiske graviditeten, men den gang ei - heldigvis! :danse:😍

Her er dagens EL-test, tatt ca. 9:15: IMG_20200314_091847.thumb.jpg.faf354fcf963e92d91efea6d9e1c0a56.jpg

Regner med den kommer til å være enda mer positiv til kvelds, så kommer til å ta en ny da 😄 

Let the humping begin!

God helg til alle 

🌸Supermiri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker innom en liten tur for en EL-test oppdatering 🌟

Fra ca kl 15 idag: IMG_20200314_153728.thumb.jpg.3346fec1c90d87e00d390284e19ce61a.jpg

Fra nå, ca kl 22: IMG_20200314_221657.thumb.jpg.9e050fede3f3ee7b3cb752dcd2b1c24b.jpg

Nå er den heeelt uten tvil positiv! Så da regner jeg med at EL kommer til å skje i nærmeste fremtid. Krysser fingrene på at en sædcelle og eggcelle vil møtes 😍 Kommer til å ta en ny test på formiddagen i morgen, mellom 10-12-ish, for å se om den er like sterk eller om styrken begynner å avta. 

🌸Supermiri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Stikker innom en liten tur for en EL-test oppdatering 🌟

Fra ca kl 15 idag: IMG_20200314_153728.thumb.jpg.3346fec1c90d87e00d390284e19ce61a.jpg

Fra nå, ca kl 22: IMG_20200314_221657.thumb.jpg.9e050fede3f3ee7b3cb752dcd2b1c24b.jpg

Nå er den heeelt uten tvil positiv! Så da regner jeg med at EL kommer til å skje i nærmeste fremtid. Krysser fingrene på at en sædcelle og eggcelle vil møtes 😍 Kommer til å ta en ny test på formiddagen i morgen, mellom 10-12-ish, for å se om den er like sterk eller om styrken begynner å avta. 

🌸Supermiri

Å se på de da! Dette blir superspennende å følge med på🤩 gratulerer (hvis det er det man sier når man får positiv EL-test😁)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Noldi skrev:

Å se på de da! Dette blir superspennende å følge med på🤩 gratulerer (hvis det er det man sier når man får positiv EL-test😁)

Hehe, takk! 🤗 Er nesten litt uutholdelig å vente i ca 14 dager, før man vet om den sitter eller ikke 🙊 Men, spennende er det 🤗🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, J1994 skrev:

Jeg vil følge med her 😁🥰🤞

Åå så hyggelig! 😍 Det var jo et kjent "fjes" også, fra IKM skravletråden. Koselig! 🤩 Har skjønt at du venter ei jente og er så godt som halvveis - tenk så stas! Var innom profilen din nå, og jammen hadde du ikke dagbok også. Regn med at du har en følger til i meg 🤗

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1DPO

Er alltid så usikker på hvordan jeg skal regne DPO. Tok en ny test nå, og den var ikke like sterk som den i går kveld. Jeg vil si den fremdeles er positiv, men at T-streken var mer lik som C-streken. DPO kan vel aldri bli 100 % nøyaktig den heller, akkurat som lengden på graviditeten ikke kan det før UL. Skal ta en ny EL-test i kveld, så får vi se om den begynner å bli svakere :) 

Men;

💥 Let the waiting game begin! 💥

Uff, dette blir noen lange dager kjenner jeg. Litt usikker på når jeg kommer til å teste. Sist testet jeg svakt positivt 10dpo, så kommer kanskje til å prøve en test rundt samme tid. Selvfølgelig risikerer man å bli skuffet av å teste tidlig, hvis man skulle ha en kjemisk graviditet - slik som jeg hadde sist. Likevel kommer jeg til å bli like skuffet om TR dukker opp. Får se det an litt.

En spennende tid fremover blir det uansett! ❤️ 

🌸Supermiri

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Åå så hyggelig! 😍 Det var jo et kjent "fjes" også, fra IKM skravletråden. Koselig! 🤩 Har skjønt at du venter ei jente og er så godt som halvveis - tenk så stas! Var innom profilen din nå, og jammen hadde du ikke dagbok også. Regn med at du har en følger til i meg 🤗

Jaa, synes det er så koselig når de "kjente fjesa" oppretter dagbok, så må selvfølgelig følge med her 😁 Du har noen spennende dager i møte, jeg krysser fingrene for deg!

Takk 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3DPO, eller 2DPO?

Kjenner selvfølgelig ingen verdens ting, men det er jo ikke så rart :fnise:  Litt usikker på om jeg skal kalle dette for 2 eller 3DPO, og det er mye fordi premom mener at dette er 2DPO. Om når selve eggløsningen fant sted er vel egentlig håpløst å finne ut av ved hjelp av en app og EL-tester, men premom kan kanskje ha rett i sine kalkuleringer? Opprinnelig mente den 3DPO, men etter at jeg la inn siste EL-test i går, mener den annerledes. Her er forøvrig premom sine vurderinger av EL-testene:  

Screenshot_20200316_193553.thumb.jpg.94861b260dceca0a23f24eddfdd79f83.jpg

🌸Supermiri

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 😊 Følger med her jeg! Så spennende med prøving! 

Leit å høre om kjemisk i januar, det hadde jeg også, så jeg kjenner til gleden og deretter skuffelsen når tante rød kommer. 
Det sies at eggløsning finner sted 12-36 timer etter positiv test, så jeg vil tro 2DPO er mest riktig. 🤔 
Krysser fingrene for dere, og håper det går denne gangen 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, vegasus skrev:

Hei 😊 Følger med her jeg! Så spennende med prøving! 

Leit å høre om kjemisk i januar, det hadde jeg også, så jeg kjenner til gleden og deretter skuffelsen når tante rød kommer. 
Det sies at eggløsning finner sted 12-36 timer etter positiv test, så jeg vil tro 2DPO er mest riktig. 🤔 
Krysser fingrene for dere, og håper det går denne gangen 😊 

Hei! 

Så hyggelig! ❤️ Føler jeg har sett navnet ditt flere steder også, så dette var koselig 🤗 Tok en tur innom profilen din, og ser at du har en dagbok også! Regn med meg som en følger, skal bli spennende å følge hverandre fremover🙌🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6/7 DPO - 6/7 dager til IKM 

Tenk at det har gått en uke siden EL allerede? Tiden går fort!

Man blir jo helt tullete 🙊 Jeg merker på meg selv at jeg kjenner etter symptomer, for jeg vil så gjerne kjenne noe. 6/7 dpo er jo veldig tidlig, så jeg kan vel ikke akkurat forvente meg noe heller - og om jeg kjenner noe, kan det være hva som helst. Jeg synes jeg har litt ømme bryster, men det kan være at jeg alltid har hatt det før TR uten at jeg egentlig har tenkt over det tidligere. Det er vel forskjellen på å være i prøvebobla kontra og ikke være det 😂

Jeg er egentlig litt redd 😟 Utrolig mange tanker! Selv om jeg føler meg roligere denne PP'n etter den kjemiske graviditeten, er jeg redd for å oppleve det igjen. Redd for å føle på glede over positiv test, og redd for å kjenne på en enda større sorg over at det ikke ble noe likevel. Jeg håper at om det skulle dukke opp en positiv test den kommende uken, at jeg har evne til å glede meg over det og ikke bare bekymre meg i tiden fremover 💚 Heldigvis er KG et godt forum på mange måter, for her er det mange brukere som har opplevd det samme og som man får god støtte i. 

Litt usikker på når jeg skal begynne testingen. Sånn egentlig har jeg litt lyst til å bare begynne nå, men da kaster jeg bare bort graviditetstester tror jeg. Ideelt sett hadde jeg vel ventet til IKM, men det tror jeg ikke at jeg klarer. 10/11 dpo kanskje? 😄 Det blir noen spennende dager i møte! 

🌸Supermiri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

6/7 DPO - 6/7 dager til IKM 

Tenk at det har gått en uke siden EL allerede? Tiden går fort!

Man blir jo helt tullete 🙊 Jeg merker på meg selv at jeg kjenner etter symptomer, for jeg vil så gjerne kjenne noe. 6/7 dpo er jo veldig tidlig, så jeg kan vel ikke akkurat forvente meg noe heller - og om jeg kjenner noe, kan det være hva som helst. Jeg synes jeg har litt ømme bryster, men det kan være at jeg alltid har hatt det før TR uten at jeg egentlig har tenkt over det tidligere. Det er vel forskjellen på å være i prøvebobla kontra og ikke være det 😂

Jeg er egentlig litt redd 😟 Utrolig mange tanker! Selv om jeg føler meg roligere denne PP'n etter den kjemiske graviditeten, er jeg redd for å oppleve det igjen. Redd for å føle på glede over positiv test, og redd for å kjenne på en enda større sorg over at det ikke ble noe likevel. Jeg håper at om det skulle dukke opp en positiv test den kommende uken, at jeg har evne til å glede meg over det og ikke bare bekymre meg i tiden fremover 💚 Heldigvis er KG et godt forum på mange måter, for her er det mange brukere som har opplevd det samme og som man får god støtte i. 

Litt usikker på når jeg skal begynne testingen. Sånn egentlig har jeg litt lyst til å bare begynne nå, men da kaster jeg bare bort graviditetstester tror jeg. Ideelt sett hadde jeg vel ventet til IKM, men det tror jeg ikke at jeg klarer. 10/11 dpo kanskje? 😄 Det blir noen spennende dager i møte! 

🌸Supermiri

Det er lett å kjenne etter tegn til graviditet når man prøver ja 😅 

Jeg begynte å teste 8DPO, fikk da supersvak strek, men det var strek. Klarte bare ikke vente. Men hvis du klarer vente til 10DPO så er jo det det lureste, siden man produserer HCG forskjellig. 😊 

Skjønner at du føler på den usikkerheten i forhold til hvilke følelser du kommer til å kjenne på hvis du får to streker, jeg tenkte en del på det selv mens jeg ventet på å teste. Det er jo ingen fasit på hvordan du vil føle det, men jeg tenker at hvis man blir enig med seg selv på forhånd at alle følelser er greit å kjenne på, så blir det kanskje lettere å akseptere både frykten og gleden? For alle reaksjoner og følelser vil være helt normalt, og det er lov til å være litt redd også. Man må bare akseptere at «dette føler jeg på nå» og prøve å ikke henge seg så alt for mye opp i det hvis man er bekymret tror jeg. 
Jeg kjenner hvertfall at jeg er litt redd, og det er greit, det er jo ikke rart, jeg er jo ikke forbi grensen for kjemisk enda. Samtidig så velger jeg å godta redselen, og slippe gleden frem likevel. Jeg bestilte meg til og med babytøy for første gang i dag. 😅 

Og så får jeg bare være forberedt på at det kan gå galt denne gangen også. Det er ikke så mye annet man får gjort. 🙂

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, vegasus skrev:

Det er lett å kjenne etter tegn til graviditet når man prøver ja 😅 

Jeg begynte å teste 8DPO, fikk da supersvak strek, men det var strek. Klarte bare ikke vente. Men hvis du klarer vente til 10DPO så er jo det det lureste, siden man produserer HCG forskjellig. 😊 

Skjønner at du føler på den usikkerheten i forhold til hvilke følelser du kommer til å kjenne på hvis du får to streker, jeg tenkte en del på det selv mens jeg ventet på å teste. Det er jo ingen fasit på hvordan du vil føle det, men jeg tenker at hvis man blir enig med seg selv på forhånd at alle følelser er greit å kjenne på, så blir det kanskje lettere å akseptere både frykten og gleden? For alle reaksjoner og følelser vil være helt normalt, og det er lov til å være litt redd også. Man må bare akseptere at «dette føler jeg på nå» og prøve å ikke henge seg så alt for mye opp i det hvis man er bekymret tror jeg. 
Jeg kjenner hvertfall at jeg er litt redd, og det er greit, det er jo ikke rart, jeg er jo ikke forbi grensen for kjemisk enda. Samtidig så velger jeg å godta redselen, og slippe gleden frem likevel. Jeg bestilte meg til og med babytøy for første gang i dag. 😅 

Og så får jeg bare være forberedt på at det kan gå galt denne gangen også. Det er ikke så mye annet man får gjort. 🙂

 

Det var kloke ord, @vegasus🤗 Dette skal jeg se tilbake på om testen skulle bli positiv til uken. Takk! 🥰

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8/9 DPO 

Jeg som tenkte jeg var roligere denne prøveperioden, men nå er virkelig googlingen i gang 🙈 Nesten så man blir litt manisk, haha! "Når fikk du første positive test", "Hva var dine første symptomer" er blant annet to søkekombinasjoner jeg har brukt. Jeg er jo helt gaaal 😱

Har kjent på litt murringer nederst i magen, men det kan jo egentlig være hva som helst hvis man tenker rasjonelt. Fremdeles litt ømme pupper. Kjenner forhåpningene sniker seg veldig på 😁 Det verste er jo egentlig at jeg føler at jeg kanskje er gravid, og det er jo bare enda skumlere. Skuffelsen blir jo så stor om det ikke er tilfelle. Har egentlig lyst til å teste i morgen, men tror jeg kommer til å teste på onsdag, da er jeg 9/10 dpo. 

Klarer nesten ikke vente, vææærsåsnill la tiden gå liiitt fortere. 

🌸 Supermiri 

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

8/9 DPO 

Jeg som tenkte jeg var roligere denne prøveperioden, men nå er virkelig googlingen i gang 🙈 Nesten så man blir litt manisk, haha! "Når fikk du første positive test", "Hva var dine første symptomer" er blant annet to søkekombinasjoner jeg har brukt. Jeg er jo helt gaaal 😱

Har kjent på litt murringer nederst i magen, men det kan jo egentlig være hva som helst hvis man tenker rasjonelt. Fremdeles litt ømme pupper. Kjenner forhåpningene sniker seg veldig på 😁 Det verste er jo egentlig at jeg føler at jeg kanskje er gravid, og det er jo bare enda skumlere. Skuffelsen blir jo så stor om det ikke er tilfellet. Har egentlig lyst til å teste i morgen, men tror jeg kommer til å teste på onsdag, da er jeg 9/10 dpo. 

Klarer nesten ikke vente, vææærsåsnill la tiden gå liiitt fortere. 

🌸 Supermiri 

Spennende! 😬 

Ååå jeg håper du er gravid 😍 Håper så inderlig at det går din vei nå! Det hadde vært så morro om vi ble gravid nesten likt 😍
Du er flink hvis du klarer å vente til onsdag med å teste. 😁 

 

Klem til deg ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, vegasus skrev:

Spennende! 😬 

Ååå jeg håper du er gravid 😍 Håper så inderlig at det går din vei nå! Det hadde vært så morro om vi ble gravid nesten likt 😍
Du er flink hvis du klarer å vente til onsdag med å teste. 😁 

 

Klem til deg ❤️

Jeg håper så inderlig jeg også! ❤️ Hadde vært så utrolig stas om det klaffet etter kjemisk, også så gøy å evt følge hverandres løp 😄 Jeg glemte forøvrig å nevne at jeg tok en test i går, 7/8 dpo, og den var rimelig negativ 🙊 Men det er jo ikke så rart, er jo veldig tidlig! Også testa jeg med vanlig test. Sist fikk jeg positiv 10dpo, så kan være noen dager til enda i såfall :) Men det spørs veldig om jeg greier å holde meg ja, det kløøør etter å teste! 

Stor klem ❤️ 

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...