Gå til innhold

♡ Babydrømmen ♡


SUPERMIRI

Anbefalte innlegg

CD14 - EGGLØSNING

Tok en test nå nettopp, og i følge premom var peaken i går kveld. Testen i dag er også positiv, men antageligvis ikke like sterk. Synes det er litt vanskelig å vurdere selv, men ettersom den var sterk positiv i går kveld vil jeg tro EL er ila dagen i dag. 

Screenshot_20200411_123315.thumb.jpg.bb5daede2aebe7c8f40e7d2b4fa73db6.jpg

Screenshot_20200411_123351.thumb.jpg.ff48fc3288f708db2566f396822ece51.jpg

Da går jeg inn i DPO-land i morgen, og alle vet at det er et pine-land å være i mtp den gøøørrkjedelige ventinga 🙈 Haha!

Håper så inderlig at det sitter denne måneden ❤️ En januarbaby hadde vært veldig fint!  

🌸Supermiri

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.4.2020 den 12.44, SUPERMIRI skrev:

CD14 - EGGLØSNING

Tok en test nå nettopp, og i følge premom var peaken i går kveld. Testen i dag er også positiv, men antageligvis ikke like sterk. Synes det er litt vanskelig å vurdere selv, men ettersom den var sterk positiv i går kveld vil jeg tro EL er ila dagen i dag. 

Screenshot_20200411_123315.thumb.jpg.bb5daede2aebe7c8f40e7d2b4fa73db6.jpg

Screenshot_20200411_123351.thumb.jpg.ff48fc3288f708db2566f396822ece51.jpg

Da går jeg inn i DPO-land i morgen, og alle vet at det er et pine-land å være i mtp den gøøørrkjedelige ventinga 🙈 Haha!

Håper så inderlig at det sitter denne måneden ❤️ En januarbaby hadde vært veldig fint!  

🌸Supermiri

For meg som ser utviklingen din fra utsiden må jeg innrømme at det virker som kun et par dager siden sist du entret dpo-land😅😁 Men kan se for meg hvor utrolig lange dagene er for deg nå, det et jo mye som kanskje skjer i løpet av de neste dagene😁😍 Får nesten litt sommerfugler i magen når jeg prøver å sette meg inn i din situasjon nå! Krysser fingrene masse for deg denne gangen også😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Noldi skrev:

For meg som ser utviklingen din fra utsiden må jeg innrømme at det virker som kun et par dager siden sist du entret dpo-land😅😁 Men kan se for meg hvor utrolig lange dagene er for deg nå, det et jo mye som kanskje skjer i løpet av de neste dagene😁😍 Får nesten litt sommerfugler i magen når jeg prøver å sette meg inn i din situasjon nå! Krysser fingrene masse for deg denne gangen også😁

Hehe, ja, det kan jeg se for meg 🙈😂 Disse 4 ukene fra forrige EL har forsåvidt gått veldig fort, det er de 14 DPO-dagene som er sååå trege 🙊 

Tok en EL test istad som var mye svakere, så det tyder jo på at EL muligens har vært 🤗 Det er såå spennende 🙉 Kjenner jeg har veldig forhåpninger for denne perioden her, og det er litt scary! 

Så koselig at du følger med og er spent på mine vegne, du er god! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 DPO 

God kveld 😃 

Da er jeg i DPO-land, og dagene har gått ganske fort så langt! Er innmari glad for at jeg får lov til å jobbe, og ikke er permittert. Da hadde det virkelig blitt noen lange dager hjemme, spesielt når man er i denne fasen og bare venter på å få teste 😂 

Kom til å tenke på, om jeg ikke hadde mistet spiren i februar, så hadde jeg vært 12 uker gravid i påsken. Husker jeg tenkte på påsken som et perfekt tidspunkt til å fortelle det til søsken osv, fordi da var jo alle samlet uansett. Slik ble det altså ikke, så det er jo litt rart å tenke på.. Jeg håper så inderlig at det er meningen at vi skal bli velsignet med et fylt og festet påskeegg isteden ❤️ 

Har følt meg litt rar idag, egentlig. Har kjent på litt småmurringer nederst i magen, samt at jeg har kjent puppene mine. De er ikke ømme og ta i, men jeg kjenner at de er der. Gir det mening? Antageligvis ikke 😂 I følge alle kalkuleringer er det jo aaalt for tidlig for en spire, men man begynner jo å håpe likevel. Nei søren og, får skikkelig forhåpninger faktisk! Tenker jeg skal ta første test på søndag, som blir 8dpo. Deretter 10 dpo, også evt 12-14 dpo. Den 8dpo blir mest sannsynlig negativ uansett, men da jekker jeg meg ned litt, haha 🙈 Synes det er bedre å være forberedt mot IKM, enn å ha store forhåpninger helt frem til da. IKM er forresten 25/4.

De siste to månedene har jeg vært veldig streng med meg selv i forhold til kosthold, og da spesielt mtp alkohol. Har holdt meg unna alkohol i dager før EL, samt mellom EL og IKM. Har begynt å lure på om jeg skal forsøke å bare leve som normalt frem til en eventuell positiv test dukker opp. Samtidig får jeg litt dårlig samvittighet hvis jeg tar et glass vin, OM det kan være en sjans for at det er en spire i magen. Er et glass vin skadelig på en uke, tro? Hmm...

Mange tanker som surrer og går om dagen! 

Vi ses ❤️ 

🌸Supermiri

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei 💛 Dette innlegget kunne nesten vært skrevet av meg! Bortsett fra at jeg er i PP1 og kun på 2 DPO (positiv eggløsningstest på søndag). Jeg er i en egen boble, og er ekstremt bevisst «innover». Fantaserer om en liten celleklump som svever rundt inni meg og gjør seg klar til å klore seg fast og bli en søt januarbaby. Selv jobb klarer ikke helt distrahere meg, men det hjelper. 
 

Satt og fantaserte om et glass rødvin i sted. Men så er jeg redd for at jeg skal tenke det er grunnen dersom testen er negativ (noe den sannsynligvis er uansett siden jeg akkurat har begynt å prøve). Hadde nok hatt veldig godt av et glass å kose meg med 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Juss-jenta skrev:

Hei 💛 Dette innlegget kunne nesten vært skrevet av meg! Bortsett fra at jeg er i PP1 og kun på 2 DPO (positiv eggløsningstest på søndag). Jeg er i en egen boble, og er ekstremt bevisst «innover». Fantaserer om en liten celleklump som svever rundt inni meg og gjør seg klar til å klore seg fast og bli en søt januarbaby. Selv jobb klarer ikke helt distrahere meg, men det hjelper. 
 

Satt og fantaserte om et glass rødvin i sted. Men så er jeg redd for at jeg skal tenke det er grunnen dersom testen er negativ (noe den sannsynligvis er uansett siden jeg akkurat har begynt å prøve). Hadde nok hatt veldig godt av et glass å kose meg med 🙈

Så koselig at du stikker innom 😍 Og så gøy at du er i PP1! Det blir en spennende tid fremover. Har du dagbok? Om du ikke har det, må du gjerne holde meg oppdatert likevel! 

Godt å høre at jeg ikke er alene om disse tankene. Da krysser jeg fingrene for oss begge to, i håp om at en spire setter seg fast 💛

Klem til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så deilig med oppdateringer fra deg😁🥳 De er alltid forfriskende og positive, selv når ting egentlig ikke går som du vil, og det er så fint. 
Dette med alkohol og fertilitet er noe jeg også har tenkt en del på. Ut ifra hva jeg har lest ser det ut som at det beste er å la være når man prøver, men at den viktigste perioden (logisk nok) er etter EL. Mindre enn 5 alkoholenheter i uken ser ikke ut til å være skadelig med tanke på fertilitet. Over 5 enheter i uken ser derimot ut til å ha negativ innvirkning på fertilitet. Det er iallfall dette jeg bruker som hovedregler enn så lenge😁

 

Gleder meg til å høre videre utvikling🤩 Symptomene du beskriver gjør meg jo ekstra spent på hva som skjer om en uke (+/-)🤩

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke dagbok, men vurderer å opprette en snart ☺️ Hadde vært deilig å ha et sted å lufte tankene mine! Jeg kan selvfølgelig holde deg oppdatert uansett 😄

 

Krysser fingrene for oss og alle andre som surrer rundt i prøveland! 💛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Noldi skrev:

Det er så deilig med oppdateringer fra deg😁🥳 De er alltid forfriskende og positive, selv når ting egentlig ikke går som du vil, og det er så fint. 
Dette med alkohol og fertilitet er noe jeg også har tenkt en del på. Ut ifra hva jeg har lest ser det ut som at det beste er å la være når man prøver, men at den viktigste perioden (logisk nok) er etter EL. Mindre enn 5 alkoholenheter i uken ser ikke ut til å være skadelig med tanke på fertilitet. Over 5 enheter i uken ser derimot ut til å ha negativ innvirkning på fertilitet. Det er iallfall dette jeg bruker som hovedregler enn så lenge😁

 

Gleder meg til å høre videre utvikling🤩 Symptomene du beskriver gjør meg jo ekstra spent på hva som skjer om en uke (+/-)🤩

Ååå, så utrolig hyggelig å høre! 😍 Alltid koselig med svarene dine også, de gjør meg alltid glad! 😀

Hmm ja, du sier noe der. Lurt! 5 enheter er nok noe som er ytterst sjeldent uansett, men et glass kan nok friste i ny og ne. Bestemte meg egentlig før denne PP at jeg ikke skulle være like streng med meg selv, men allikevel tenker jeg en del på det 😂 Blir jo helt tussete av dette her jo 🙈

22 minutter siden, Juss-jenta skrev:

Jeg har ikke dagbok, men vurderer å opprette en snart ☺️ Hadde vært deilig å ha et sted å lufte tankene mine! Jeg kan selvfølgelig holde deg oppdatert uansett 😄

 

Krysser fingrene for oss og alle andre som surrer rundt i prøveland! 💛

Er veldig kjekt å ha! Anbefales. I tillegg får man ofte noen flotte følgere som er med på reisen, noe jeg personlig syns er kjempestas og en god støtte 🤗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 DPO 

Har som sagt kjent brystene mine godt de siste to dagene (😂) og litt murringer, så jeg tenkte jeg bare sku ta en EL-test for gøy. Den er ikke positiv, men likevel sterk:

IMG_20200416_162953.thumb.jpg.2d8188654f79183194f68c94ad3b8585.jpg

Må si jeg ble veldig overraska 😅 Har alltid blitt svakere tidligere, og ikke i nærheten av så sterk... Hmm. Da er det kanskje LH da, som gir meg disse symptomene? Ettersom T-streken er så sterk nå. 

Jaja, undringen lenge leve! 😃 

🌸Supermiri

Endret av SUPERMIRI
Skrev feil dpo
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det er tidlige tegn på graviditet du kjenner! 😍 Nå har jeg forresten opprettet egen dagbok, ta gjerne turen innom «Klar for å bli mamma💕» ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, SUPERMIRI skrev:

5 DPO 

Har som sagt kjent brystene mine godt de siste to dagene (😂) og litt murringer, så jeg tenkte jeg bare sku ta en EL-test for gøy. Den er ikke positiv, men likevel sterk:

IMG_20200416_162953.thumb.jpg.2d8188654f79183194f68c94ad3b8585.jpg

Må si jeg ble veldig overraska 😅 Har alltid blitt svakere tidligere, og ikke i nærheten av så sterk... Hmm. Da er det kanskje LH da, som gir meg disse symptomene? Ettersom T-streken er så sterk nå. 

Jaja, undringen lenge leve! 😃 

🌸Supermiri

Én ting jeg har forstått i løpet av denne nye fasen i livet er at denne kroppen gjør utrolig mye rart😅😂 vanligvis legger man jo egentlig ikke merke til det, men når man prøver å se hva hvert enkelt symptom betyr så kan man jo bli helt rar i hodet😅 så jeg kjenner igjen den siste setningen du skriver «undringen lenge leve». Bare tiden vil vise om det er LH hormonet du kjenner, eller om det kanskje er noe mer😍 spennende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende 😃 Ikke lenge igjen til du kan begynne å teste nå da 😃 

Jeg heier på deg 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Noldi skrev:

Én ting jeg har forstått i løpet av denne nye fasen i livet er at denne kroppen gjør utrolig mye rart😅😂 vanligvis legger man jo egentlig ikke merke til det, men når man prøver å se hva hvert enkelt symptom betyr så kan man jo bli helt rar i hodet😅 så jeg kjenner igjen den siste setningen du skriver «undringen lenge leve». Bare tiden vil vise om det er LH hormonet du kjenner, eller om det kanskje er noe mer😍 spennende!

Ja, man blir helt tullete, haha🙈 Er helt fascinerende hva man tenker over med kroppen sin når man har begynt å prøve 😂

50 minutter siden, vegasus skrev:

Så spennende 😃 Ikke lenge igjen til du kan begynne å teste nå da 😃 

Jeg heier på deg 🥰

Gode du! 🥰 Håper alt står bra til 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 DPO 

Tok en test i går, den var jo selvfølgelig negativ. MEN, en ting skal jeg ha da, når jeg testet i går; Jeg testet med tidligtest! 😎 Oh yes, jeg lærer! 😂 Kommer ikke til å teste noe mer før 10 dpo nå, som da er på tirsdag. Litt usikker på om jeg skal teste på morgenurin, eller om jeg skal teste på ettermiddagsurin når jeg kommer hjem fra jobb den dagen. Vi får se! 😃 

Kjente en del på stikning/murring, spesielt på hø.side i "livmor-området" i går. Selv om jeg ikke har lyst, så får jeg skikkelig forhåpninger. Samtidig prøver jeg å tenke at det kan være hva som helst annet også, da spesielt PMS. Denne ventetiden mellom EL og IKM er så laaaaang.....

Her er det så fint vær i dag, så må nok komme meg ut! 😄 Så går i hvertfall denne dagen litt fortere 😜

🌸Supermiri

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går dagene i DPO land?😁 Går dagene fortsatt like tregt?😅🙈

Håper alt går bra med deg😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 DPO - 4 dager til IKM

Så hyggelig at du spør, @Noldi ❤️ Det går bra med meg 😃 Først synes jeg dagene gikk ganske fort, men nå er DPO et bedrøvelig tregt land å være i, altså er det muuuulig? 😅 Jobbdagene fyker jo av gårde, men så fort jeg er hjemme kverner tankene på håpet om en spire 🙉 

I går så kjente jeg et skikkelig stikk på høyre side i magen, og jeg ble nesten litt redd da det gjorde kjempevondt i typ 2-3 sekunder 🙈 Har selvfølgelig googlet, og mange sier "festesmerter". Det gir jo forhåpninger, men samtidig vil jeg ikke tillate meg å få det pga de stikkingene, da det kan være hva som helst annet også. Har ingen symptomer ellers, så jeg mister litt håpet for denne måneden. Må nevne at jeg tok en test i går ettermiddag som var negativ, greide ikke å holde meg til i dag. Har drevet og vridd og vendt på den testen flere ganger etterpå, tror snart jeg har blitt helt loco her 😂

Har tenkt en del på den nesten-positive EL-testen jeg hadde for noen dager siden, og jeg håper så virkelig ikke at EL var litt forsinket.. Orker virkelig ikke tanken på å få ustabile sykluser 😣 

Mange tanker om dagen 🙊

🌸Supermiri

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner meg veldig igjen i det å vri og vende på testen! 😂 På et tidspunkt sto jeg med lommelykten på mobilen for å få bedre lys, da måtte jeg kjefte litt på meg selv. 🙈Man blir jo helt tussete av dette! Jeg er veldig trøtt i dag og tenkte at det kunne være et tegn, men det er sannsynligvis fordi jeg la meg over tolv i natt 😂 Jeg krysser fingrene for en positiv test hos deg (og meg) snart! 💛

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg veldig godt! Symptomer og ventetid er nok til å bli gal av, om man ikke skal måtte hanskes med ustabile og uforutsigbare sykluser i tillegg😶 Blir superspennende å se om et par dager nå da!😍 Jeg krysser fingrene for deg😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...