Gå til innhold

♡ Babydrømmen ♡


SUPERMIRI

Anbefalte innlegg

22 timer siden, Amatariel skrev:

9 dpo på søndag, fordi min far er på besøk hos oss i helgen og syns det er greit å vente med testing til han har dratt igjen.

SÅ spennende å følge deg i dagene fremover her

Det blir spennende på søndag da! 🤩 Håper du får to streker 👏🏻🙌🏻 

Er veldig spennende å følge hverandre i disse dagene før IKM. Det er gøy! 😍

23 timer siden, Juss-jenta skrev:

Men det er nok mer vanlig å få det fra 10 dpo og utover ☺️ Jeg kommer imidlertid til å teste fra 8 dpo som vanlig, er for mye testetøs til å la være 😋

Hehe, vi testetøser får holde sammen! 😂🤩 Hvor er du i løpet nå? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

38 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Det blir spennende på søndag da! 🤩 Håper du får to streker 👏🏻🙌🏻 

Er veldig spennende Hehe, vi testetøser får holde sammen! 😂🤩 Hvor er du i løpet nå? 

Jeg er CD5, så har eggløsning om 1 uke-ish 🥰 Tiden går heldigvis fort nå som jeg har sommerferie og koser meg i finværet hos svigers 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Er veldig spennende å følge hverandre i disse dagene før IKM. Det er gøy! 😍

Enig!! Så utrolig godt å være flere. Jeg trodde egentlig ikke jeg skulle være på noe forum som dette i prøvetiden denne gangen, det var noe jeg var helt oppi før. Sånn virkelig - utrolig aktiv på prøver/gravid-forum. To helt forskjellige runder, så tenkte jeg hadde gjort min forumtid. Men så begynte jeg å snuse inne på KG, og fant jo ut etterhvert at det var underforum for både prøvere og prøverdagbøker. Og merket jo raskt hvor fint det faktisk er å snakke med noen i samme situasjon! Har bare ei venninne som vet at vi er prøvere, men hun er uansett ikke på samme sted (nettopp fått baby). Så SÅ glad for å ha dere her inne 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Amatariel skrev:

Enig!! Så utrolig godt å være flere. Jeg trodde egentlig ikke jeg skulle være på noe forum som dette i prøvetiden denne gangen, det var noe jeg var helt oppi før. Sånn virkelig - utrolig aktiv på prøver/gravid-forum. To helt forskjellige runder, så tenkte jeg hadde gjort min forumtid. Men så begynte jeg å snuse inne på KG, og fant jo ut etterhvert at det var underforum for både prøvere og prøverdagbøker. Og merket jo raskt hvor fint det faktisk er å snakke med noen i samme situasjon! Har bare ei venninne som vet at vi er prøvere, men hun er uansett ikke på samme sted (nettopp fått baby). Så SÅ glad for å ha dere her inne 💕

Jeg er så enig! Det er så deilig å kunne prate med hverandre om det. Du er jo en helt fantastisk støtte for mange her inne, med all erfaringen du har med deg :) Det setter nok mange, inkludert meg, veldig pris på! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Du er jo en helt fantastisk støtte for mange her inne, med all erfaringen du har med deg :) Det setter nok mange, inkludert meg, veldig pris på! ❤️ 

Tusen takk, det var koselige ord. Det er egentlig veldig fint at alt jeg har vært igjennom kan være nyttig på noe måte... alt blir lettere å bære da, så jeg liker veldig godt å kunne hjelpe og dele av det jeg kan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.6.2020 den 12.50, vegasus skrev:

Hvordan går det med deg? Nå er du vel 11/12 dpo? Testet noe mer? 😊 

13DPO

Takk som spør 😘 Det går forsåvidt fint, men må innrømme at jeg synes det er litt tungt.

Er ifølge mine egne kalkuleringer 13 dpo i dag. Ifølge premom er jeg 12. Tok en test i går, da mannen og jeg var bedt bort på fest. Den var negativ, så jeg tok noen få glass med øl/vin. Kan liksom ikke slutte å leve heller, har jeg bestemt meg for. Ble absolutt ikke full, og det var et bevisst valg i tilfelle det kunne være noe. Men, kjenner på hele meg at jeg ikke har troen på denne prøveperioden heller - og det er det som er litt tungt i dag. Kan ikke noe skje snart? Noen ganger irriterer det meg grenseløst at vi skulle greie å bli gravide pp1, men miste like etterpå - og nå tar det så tid. Når vi begynte for 5 måneder siden var jeg jo forberedt på den lange ventetiden, men når man får oppleve de positive testene så tidlig er det virkelig noe jeg higer etter fortere enn svint.

Men, det hjelper egentlig masse å følge graviddagboken din, @vegasus! Det er så rart å tenke på at for ikke så lenge siden, så var vi i samme båt. Det gir meg mye håp, egentlig! Plutselig kan alt snu seg, og så sitter jeg her snart 12 uker på vei jeg også. 

Endret av SUPERMIRI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig med negativ test 😔 Jeg håper det likevel kommer en strek hos deg i løpet av de neste dagene. Men jeg kjenner til følelsen av at det ikke har gått.. Ventetiden er så frustrerende! Helst skulle jeg født i går liksom 😅 Jeg har troen på at det snart er vår tur. Og du vet jo at dere kan bli gravid, neste gang må den bare klore seg fast 💛 

Stor klem til deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at du blir oppgitt og lei når det blir negative tester. Man blir jo så utålmodig uansett når man endelig bestemmer seg for å prøve. Og helt klart, enda mer utålmodig når man allerede har sett to streker før! 
Du får prøve å tenke positivt på det, selv om dere fremdeles er prøvere. Dere vet at dere kan bli gravide, dere er fruktbare begge to. Dere har jo tross alt fått positiv test før. 
Jeg tror nesten det er hakket verre å prøve i lang, lang tid uten å få en eneste positiv test, uten å vite at man kan. 
Det var nå hvertfall det jeg prøvde å trøste meg med når jeg mistet. Det er jo kjipt uansett, men man må jo bare prøve å finne noen lyspunkt i det hele likevel. 
 

Og plutselig så sitter du der, med en ny positiv test, og da sitter spira 🥰 

Det kan jo hende dere hadde hatt godt av en tur på spahotell eller noe hvor dere kan tenke på litt andre ting og slappe av ordentlig. Flere som har blitt gravide på den måten også. 😊 Og uansett om det fungerer eller ei, så er det alltid godt med selvpleie og kvalitetstid sammen 😊 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, SUPERMIRI skrev:

Men, kjenner på hele meg at jeg ikke har troen på denne prøveperioden heller - og det er det som er litt tungt i dag. Kan ikke noe skje snart? Noen ganger irriterer det meg grenseløst at vi skulle greie å bli gravide pp1, men miste like etterpå - og nå tar det så tid. Når vi begynte for 5 måneder siden var jeg jo forberedt på den lange ventetiden, men når man får oppleve de positive testene så tidlig er det virkelig noe jeg higer etter fortere enn svint.

Så veldig sant! Dette er skikkelig dritt :( Og jeg skjønner deg såå godt når det gjelder følelsene som omhandler det at du mistet i pp1. Det er generelt tungt å vente syklus etter syklus og lengte etter å bli gravid, men når man innerst inne husker og tenker på at man egentlig skulle vært gravid og kommet så og så langt i svangerskapet så blir det en ekstra byrde. Jeg har vært der - flere ganger - så jeg forstår deg :klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2020 den 15.43, Juss-jenta skrev:

Jeg har troen på at det snart er vår tur. Og du vet jo at dere kan bli gravid, neste gang må den bare klore seg fast 💛 

 

Tusen takk for gode ord! Sommeren 2020 skal være vårt år 💛 

På 28.6.2020 den 19.50, vegasus skrev:

Jeg tror nesten det er hakket verre å prøve i lang, lang tid uten å få en eneste positiv test, uten å vite at man kan. 
Det var nå hvertfall det jeg prøvde å trøste meg med når jeg mistet. Det er jo kjipt uansett, men man må jo bare prøve å finne noen lyspunkt i det hele likevel. 

På 28.6.2020 den 19.50, vegasus skrev:

Det kan jo hende dere hadde hatt godt av en tur på spahotell eller noe hvor dere kan tenke på litt andre ting og slappe av ordentlig. Flere som har blitt gravide på den måten også. 😊 Og uansett om det fungerer eller ei, så er det alltid godt med selvpleie og kvalitetstid sammen 😊 

Det vil nok alltid være noen som har det verre, det er det absolutt ingen tvil om. Det er likevel tungt å tenke på det som kunne vært, samt vente på en følelse som jeg så gjerne skulle oppleve igjen. Man blir seg selv nærmest, spesielt i en dagbok som dette. Synes egentlig jeg er og har vært ganske flink til å se lyspunkt og se positivt på ting, men noen ganger har man litt tunge dager - som i går 🌺 Heldigvis har jeg en mann som tar godt vare på meg, og vi tar godt vare på hverandre. Vi er flinke til å unne oss avslapninger og annet kvalitetspleie for forholdet, så det håper vi å ta med oss videre inn i prøvingen også ❤️ 

11 timer siden, Amatariel skrev:

Så veldig sant! Dette er skikkelig dritt :( Og jeg skjønner deg såå godt når det gjelder følelsene som omhandler det at du mistet i pp1. Det er generelt tungt å vente syklus etter syklus og lengte etter å bli gravid, men når man innerst inne husker og tenker på at man egentlig skulle vært gravid og kommet så og så langt i svangerskapet så blir det en ekstra byrde. Jeg har vært der - flere ganger - så jeg forstår deg :klem:

Tusen takk for fin melding! ❤️ Noen dager er litt tyngre enn andre - og man blir automatisk litt mer negativ enn andre dager, hehe. Da er det godt med litt støttende og trøstende ord. Klem til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har selvfølgelig all rett til å ha tunge dager du også. Det var ikke meningen å gi inntrykk av noe annet. Det er utrolig tungt å stå i, måned etter måned. Ønsket er jo så sterkt også, så det gjør det ikke noe enklere heller. Håper du har en litt bedre dag i dag likevel, for det er ikke noe godt å ha det tungt. ❤️ 
 

Godt å høre at dere er flinke til å ta vare på hverandre. 🥰 

Ønsker deg en god dag. Og så sender jeg over flere trillebårlass med babystøv til neste PP ❤️
 

:klem:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt du er, @vegasus ❤️ Jeg tror absolutt ikke at du mente noe vondt! Du har vel litt trillebårlass med babystøv å avse du nå, så jeg tar i mot med stor takk - hoho! 

CD1 - TR

Og det gjør sååå vondt... Kom hjem fra jobb til en sjokoladeplate på kjøkkenbenken, så det gjorde dagen litt lysere ❤️ 

Så da går vi inn i PP6, da. Tenk at det har gått 6 måneder allerede siden prøvingen startet. På 6 måneder har vi da altså opplevd én tidlig spontanabort. Det er en for mange, men en erfaring å ta med seg videre. Neste eggløsning vil trolig skje akkurat når ferien starter, så kanskje det er nettopp ferie som gjør susen 😃 

Om en ca 4 dagers tid er TR ferdig, og den lange ventetiden på EL starter. Før synes jeg nå egentlig det gikk ganske fort, når den vanligvis kom på CD12-14. Nå er den her mer på CD18-ish, noe som er uvant. Syklusen har nå endret seg litt etter SA'en, tydeligvis. EL kom som vanlig i Mars, men etter da har den vært litt annerledes. Det var jo også i Mars at treningssentrene stengte pga corona, så kanskje det kan være en sammenheng her? Jeg er egentlig vant til å trene ganske mye, så kanskje manko på dette endret kroppen min litt? Nå som treningssenteret er åpnet igjen, er også treningen tatt opp igjen (noe som forresten er kjempegodt!) - så nå håper jeg at dette er en positiv påvirkning på både syklus og fertilitet 😄 

🌸Supermiri 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stooor klem til deg når dustetanta kom :sur: Helt klart lov å begrave seg i sjokolade da. Håper du klarer å nyte sommeren og at dagene går raskt mot EL. Tror det er kjempebra å trene! Kroppen liker å være i form og det er jeg sikker på er et godt grunnlag for et miljø å bli gravid i. Så krysser fingrene ekstra hardt for at EL forstår at den skal komme litt tidligere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

CD11 

TR er for lengst overstått, så nå er ventetiden på EL godt i gang! Kjent litt på tilsynelatende EL-smerter siden i går kveld faktisk, så nå har jeg begynt med EL-testene. Har brukt babyplan desidert mest, men nå fikk jeg one step i forrige pakning. Synes de er så vanskelig å tolke, og guriimallaaaa så irriterende det er 😅 Når man er vant til et visst merke er det neimen ikke bare bare å skulle begynne å tolke et nytt - i hvertfall ikke så flekkete og ujevne som disse er. Fargen fordeler seg ikke jevnt etter 5 minutter, så de er lettere å tolke typ etter 8 minutter. Men, da skal de jo på en måte ikke være gyldige lenger - så what to do? 😂

Kommer til å teste igjen i kveld, og det med god samvittighet. Hadde kanskje et håp om å få ha de her i kanskje 3 prøveperioder, men nå har jeg ikke akkurat noe i mot å waste noen heller 😜 Hoho!

Ønsker de som evt skulle titte innom en finfin dag ❤️ 

🌸Supermiri

Endret av SUPERMIRI
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, SUPERMIRI skrev:

CD11 

TR er for lengst overstått, så nå er ventetiden på EL godt i gang! Kjent litt på tilsynelatende EL-smerter siden i går kveld faktisk, så nå har jeg begynt med EL-testene. Har brukt babyplan desidert mest, men nå fikk jeg one step i forrige pakning. Synes de er så vanskelig å tolke, og guriimallaaaa så irriterende det er 😅 Når man er vant til et visst merke er det neimen ikke bare bare å skulle begynne å tolke et nytt - i hvertfall ikke så flekkete og ujevne som disse er. Fargen fordeler seg ikke jevnt etter 5 minutter, så de er lettere å tolke typ etter 8 minutter. Men, da skal de jo på en måte ikke være gyldige lenger - så what to do? 😂

Kommer til å teste igjen i kveld, og det med god samvittighet. Hadde kanskje et håp om å få ha de her i kanskje 3 prøveperioder, men nå har jeg ikke akkurat noe i mot å waste noen heller 😜 Hoho!

Ønsker de som evt skulle titte innom en finfin dag ❤️ 

🌸Supermiri

Spennende! 😍 Håper eggløsning skjer snart så du slipper mye venting! Jeg tror jeg ville klaget på de testene altså! 
 

Jeg brente av over 20 tester denne gangen 🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hørt om mange som aldri får ordentlig positiv eltest fra onestep dessverre. Håper ikke det gjelder deg!
Hvor bestiller du testene fra? 


Og så håper jeg at eggløsning skjer fort så du slipper lang ventetid 😃 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, vegasus skrev:

Hørt om mange som aldri får ordentlig positiv eltest fra onestep dessverre. Håper ikke det gjelder deg!
Hvor bestiller du testene fra? 


Og så håper jeg at eggløsning skjer fort så du slipper lang ventetid 😃 

 

Håper jeg også! :) Bestilte fra www.babyplan.no, og har alltid mottatt EL-tester fra merket babyplan - men denne gangen var det altså one step de sendte. Sendte faktisk en klagemail i går, og fikk dette til svar: 

248827044_Skjermbilde2020-07-12kl_12_03_34.thumb.png.f62c3ea0b54caf2b853c2d75529dfe27.png

Veldig bra de skal sende babyplan tester i god vilje da :) Selv om de brukes og skal fungere på samme måte vil jeg ikke si de gjør det, men 😜 Kom tilfeldigvis over et innlegg i Skravletråden i går der noen hadde klaget på disse testene, så de har nok fått flere klager enn bare fra meg. 

Nå sitter jeg her og irriterer meg litt over at jeg ikke vet om jeg har hatt eggløsning nå eller ikke. Jeg hadde tydelige EL-smerter i går, og one step-testen var ikke positiv i den forstand. Den ble dog veldig sterk lenge etter avlesningstid. I dag var one step-testen enda svakere enn den i går igjen. Så denne måneden blir nok litt uviten, og det er så gørt! :P Jaja, EL skjer når den skjer uansett! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, SUPERMIRI skrev:

Håper jeg også! :) Bestilte fra www.babyplan.no, og har alltid mottatt EL-tester fra merket babyplan - men denne gangen var det altså one step de sendte. Sendte faktisk en klagemail i går, og fikk dette til svar: 

248827044_Skjermbilde2020-07-12kl_12_03_34.thumb.png.f62c3ea0b54caf2b853c2d75529dfe27.png

Veldig bra de skal sende babyplan tester i god vilje da :) Selv om de brukes og skal fungere på samme måte vil jeg ikke si de gjør det, men 😜 Kom tilfeldigvis over et innlegg i Skravletråden i går der noen hadde klaget på disse testene, så de har nok fått flere klager enn bare fra meg. 

Nå sitter jeg her og irriterer meg litt over at jeg ikke vet om jeg har hatt eggløsning nå eller ikke. Jeg hadde tydelige EL-smerter i går, og one step-testen var ikke positiv i den forstand. Den ble dog veldig sterk lenge etter avlesningstid. I dag var one step-testen enda svakere enn den i går igjen. Så denne måneden blir nok litt uviten, og det er så gørt! :P Jaja, EL skjer når den skjer uansett! 😄 

Jøss, trodde ikke det var mulig å få noe annet når man bestilte derifra. Bra du sendte klage og bra du får nye da 😊 

Men skjønner det er kjedelig med en uviten pp igjen. Man vil jo helst vite så man har kontroll. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CD16  - EGGLØSNING

..Skjer enten i dag eller i morgen. Fikk første positive test i går. Også positiv i dag tidlig, men svakere nå i kveld. 2-3 dager tidligere enn forrige syklus! Dette liker jeg 😃 Kanskje det er treningen som begynner å få effekt allerede?

Da trer vi inn i DPO-land for 6.gang og håper på en fulltreffer ❤️ 

🌸Supermiri 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...