søndagsengel? Skrevet 11. august 2005 Forfatter #181 Del Skrevet 11. august 2005 Ikea er oppe til 23! ← Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 11. august 2005 #182 Del Skrevet 11. august 2005 Så koselig! Kan ikke du ta turen til Oslo først da? Så kan du møte mannen på Ikea? Gratis buss fra sentrum! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 11. august 2005 Forfatter #183 Del Skrevet 11. august 2005 Så koselig! Kan ikke du ta turen til Oslo først da? Så kan du møte mannen på Ikea? Gratis buss fra sentrum! ← Kanskje det... Må tenke litt på det, oki? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 11. august 2005 #184 Del Skrevet 11. august 2005 Den er grei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 11. august 2005 Forfatter #185 Del Skrevet 11. august 2005 (endret) Bare innom for å få ut litt irritasjon... Han derre idioten som mannen jobber med hadde nok en gang tatt opp det med at han synes det er helt unødvendig av oss å pusse opp barnerom allerede nå Han sa at det er INGEN som legger barnet på eget rom før det er 2-3 år... Jaja, da kjenner han ikke mange med barn! Mannen sa at vi likevel vil lage barnerom for å ha et eget rom til barnets kommoder med klær, stellebord osv, og at dette rommet ikke er pusset opp etter at vi kjøpte huset, så vi har lyst til å gjøre det. Men nei, det syntes han var helt teit!! Vi har kommet fram til at grunnen muligens er at da de fikk ungen sin bodde de i en liten leilighet med bare ett soverom, sånn at de ikke hadde mulighet til å ha barnerom. I fjor flyttet de inn i nybygd hus, men de har visst ikke hatt råd til å gjøre noe med 2. etasje, så de har fortsatt bare ett soverom å bruke. Så kanskje han liksom må "rettferdiggjøre" det, da...?? Jeg er klar over at det er unødvendig å henge seg så mye opp i det, vi gjør jo som vi vil uansett. Men vi har hatt en konflikt med dem før (vi var mye sammen med dem i ca 1 års tid da ungen deres ble født), og det er fremdeles noe som skurrer (i allefall for min del). Blæh!! Vel, resten av kvelden skal jeg tenke på langt hyggeligere ting Endret 11. august 2005 av søndagsengel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Principessa Skrevet 11. august 2005 #186 Del Skrevet 11. august 2005 Hei! Det er bare å få ut frustrasjon her Søndagsengel! Det er jo blandt annet det KG er til for! Syns slike mennesker som han er helt håpøse. Folk som må rettferdigegjøre noe for en hver ting... ...*rister oppgitt på hodet* til deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasha Skrevet 11. august 2005 #187 Del Skrevet 11. august 2005 dumme dumme mannen! dersom dere har lyst til å pusse opp barnerommet så gjør dere det!! Hva har han med at dere vil pusse opp og ha rommet klart allerede nå?? Men lov meg en ting.. la mannen ta seg av malinga... ikke sunt for en med en liten en i magen det (klart det går som regel bra.. men jeg ville ha latt mannen gjorde det uannsett jeg...)du kan jo pynte og handle inn ting til rommet i steden for . Mye morsommere er det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 11. august 2005 #188 Del Skrevet 11. august 2005 Nei, så teit.... Bare puss opp dere, det er faktisk MANGE som velger å gi poden eget rom fra dag én - det skal i allefall vi gjøre! Bare tenk da, å virkelig få LITT privatliv liksom, når man først har muligheten...ungen tar jo nok av tiden ellers i hverdagen, og ikke da også. Dessuten trenger man ikke tenke på at man lager lyder etc. OG, dersom mannen jobber, så er det jo mye bedre å kunne snike seg ut til barnerommet om natten og sitte der og amme, uten å forstyrre sin kjære... Kjenner flere venninner som har gjort det sånn, og de ville aldri gjort det annerledes. Det gjør ungene mer selvstendige også, de blir vant til å sove alene! En annen fordel er jo at luften blir friskere for alles vedkommende, plassen bedre OG, ikke minst, vi voksne kan sove med vindu oppe om natten! Basta bom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 12. august 2005 Forfatter #189 Del Skrevet 12. august 2005 Men lov meg en ting.. la mannen ta seg av malinga... ikke sunt for en med en liten en i magen det (klart det går som regel bra.. men jeg ville ha latt mannen gjorde det uannsett jeg...)du kan jo pynte og handle inn ting til rommet i steden for . Mye morsommere er det også ← Ja, malingen skal jeg overlate til mannen! Prøvde meg så vidt utendørs i sommer, men ble skikkelig uvel nesten med en gang. Så det var vel kanskje kroppen som sa fra om at den ikke likte den sterke lukta? Men pynting og handling... Nei, så teit.... Bare puss opp dere, det er faktisk MANGE som velger å gi poden eget rom fra dag én - det skal i allefall vi gjøre! Bare tenk da, å virkelig få LITT privatliv liksom, når man først har muligheten...ungen tar jo nok av tiden ellers i hverdagen, og ikke da også. Dessuten trenger man ikke tenke på at man lager lyder etc. OG, dersom mannen jobber, så er det jo mye bedre å kunne snike seg ut til barnerommet om natten og sitte der og amme, uten å forstyrre sin kjære... Kjenner flere venninner som har gjort det sånn, og de ville aldri gjort det annerledes. Det gjør ungene mer selvstendige også, de blir vant til å sove alene! En annen fordel er jo at luften blir friskere for alles vedkommende, plassen bedre OG, ikke minst, vi voksne kan sove med vindu oppe om natten! Basta bom! ← Mange gode argumenter her ja!! Vi driver og veier litt for og imot for tiden. Mange velger jo å ha barnet på sitt rom til de er ferdige med nattammingen. Hvis det bare er for å slippe å gå inn på naborommet når man er trøtt, ser jeg ingen grunn til å ikke gi barnet eget rom med én gang. Hvis det derimot er til barnets beste, mindre risiko for krybbedød osv, er det noe helt annet! (Og man vet jo aldri, når det lille nurket først er i hus, om man kanskje sover bedre når man hører barnets pust...:klø: Mye å tenke på, men vi må vel kanskje prøve oss fram) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 12. august 2005 Forfatter #190 Del Skrevet 12. august 2005 Prøvde nettopp å ta magebilde av meg selv, men det var ikke lett, nei På det forrige sto jeg med armene i været, så det er kanskje greit at jeg gjør det nå også... Får nok vente på mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 12. august 2005 Forfatter #191 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Nå har jeg vært en stund inne på www.babyverden.no. Har ikke utforsket siden så mye før, men synes det står mye bra der Leste nettopp dette om oppussing av barnerom: "Siden spedbarn er ekstremt overfølsomme overfor luftforurensninger, bør en eventuell oppussing av barneværelset faktisk skje mange måneder før barnet kommer." Nok en grunn til å sette i gang!! Å, som jeg gleder meg Linker med idéer: http://www.inreda.com http://www2.tv2.no/gmn/n2i.vis?par=9346 http://www.dinside.no/php/art.php?id=116532 http://www.balanse.com/barnerom.htm#gulv Ikea Endret 12. august 2005 av søndagsengel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-TeddyToria- Skrevet 12. august 2005 #192 Del Skrevet 12. august 2005 Nå har jeg vært en stund inne på www.babyverden.no. Har ikke utforsket siden så mye før, men synes det står mye bra der Leste nettopp dette om oppussing av barnerom: "Siden spedbarn er ekstremt overfølsomme overfor luftforurensninger, bør en eventuell oppussing av barneværelset faktisk skje mange måneder før barnet kommer." Nok en grunn til å sette i gang!! Å, som jeg gleder meg ← Det er ikke bra for unger å sove i rom som er nymalte, selv om lukten forsvinner etterhvert, avgir faktisk relativt ny maling gasser som det ikke er bra å få i seg, særlig ikke som spebarn! Synes også at babyverden.no er en kjekk site! Enig med du altså, ang. dette med rom! Men, det er jo noe man kan spørre jordmødre om etc da, om hva de mener og vet om dette med krybbedød. Jeg trodde faktisk at babyens liggestilling hadde mest å si jeg, at de ligger på ryggen. De har visst undersøkt litt, og funnet ut at mange barn nok dør fordi de blir veldig skremt - kanskje av voldsomme lyder...at hjertet bare stopper el. de slutter å puste av ren skrekk. Fælt å tenke på, men det sies at hvis dette stemmer, så spiller det ingen rolle om de sover alene eller hos foreldrene, ettersom lyden vil være like skremmende begge steder! Ikke vet jeg, men det er heldigvis noen måneder igjen, så man kan undersøke litt nærmere - veie for og imot! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 12. august 2005 Forfatter #193 Del Skrevet 12. august 2005 (endret) Enig med du altså, ang. dette med rom! Men, det er jo noe man kan spørre jordmødre om etc da, om hva de mener og vet om dette med krybbedød. Jeg trodde faktisk at babyens liggestilling hadde mest å si jeg, at de ligger på ryggen. De har visst undersøkt litt, og funnet ut at mange barn nok dør fordi de blir veldig skremt - kanskje av voldsomme lyder...at hjertet bare stopper el. de slutter å puste av ren skrekk. Fælt å tenke på, men det sies at hvis dette stemmer, så spiller det ingen rolle om de sover alene eller hos foreldrene, ettersom lyden vil være like skremmende begge steder! Ikke vet jeg, men det er heldigvis noen måneder igjen, så man kan undersøke litt nærmere - veie for og imot! ← Ja, jeg tenkte faktisk å høre med jordmor eller helsesøster, hvis ikke det etter hvert blir tydelig for oss hva vi skal velge. Akkurat nå ser jeg for meg at det blir vårt rom fram til ca 6 måneders alder. Forresten - fælt det der med at de kan bli skremt til døde. Det har jeg ikke hørt før! Endret 12. august 2005 av søndagsengel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 12. august 2005 Forfatter #194 Del Skrevet 12. august 2005 Flytter linkene mine ned for seg selv, jeg Det kommer nok flere Linker med idéer: http://www.inreda.com http://www2.tv2.no/gmn/n2i.vis?par=9346 http://www.dinside.no/php/art.php?id=116532 http://www.balanse.com/barnerom.htm#gulv Ikea ← http://jotun.iscgnet.com/selection-main.as...D=68&CurrPage=1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 12. august 2005 Forfatter #195 Del Skrevet 12. august 2005 En venninne av meg som har termin i begynnelsen av september har vært til prival ul og fått vite at hun venter jente nr 3 Tror de håpet ganske sterkt på gutt denne gangen, vet at det er det de har ønsket seg helt siden de ventet førstemann... Det kommer til å bli en fin liten søskenflokk etter hvert, tenker jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Peony Skrevet 12. august 2005 #196 Del Skrevet 12. august 2005 Ja, det blir spennende å se hvor mange de ender opp med før de "scorer" eller gir opp Har dere snakket noe om hva dere "ønsker" dere? Man blir jo selvfølgelig glad uansett hva man får og man bør jo bare håpe at barnet er friskt, men man har jo ofte en bitteliten preferanse, da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 12. august 2005 Forfatter #197 Del Skrevet 12. august 2005 Ja, det blir spennende å se hvor mange de ender opp med før de "scorer" eller gir opp Har dere snakket noe om hva dere "ønsker" dere? Man blir jo selvfølgelig glad uansett hva man får og man bør jo bare håpe at barnet er friskt, men man har jo ofte en bitteliten preferanse, da ← Ja, de har egentlig sagt at dette var sistemann, men de sa de etter forrige også... Vi har snakka litt om det, men har ikke kommet fram til at vi ønsker oss noe spesielt. Blir kjempeglade uansett, så lenge barnet er friskt, som du sier Snakka med en i går som har to jenter og en gutt. Hun sa at da hun var gravid med sistemann ble hun rett og slett skuffa da hun fikk høre at det ble gutt, for hun hadde så lyst på enda en jente. Det er jo litt uvanlig, da! Men etter at han kom er de kjempeglade for at de får oppleve å ha begge kjønn, sa hun Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 12. august 2005 #198 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg ønsker meg noe allerede, enda jeg ikke er gravid. Det viktigste er jo selvsagt å få barn, men jeg tillater meg nå et lite ønske likevel. Jeg tror nå at det betyr mest i tiden før man har fått barnet. Jeg innbiller meg at etter en fødsel og når man endelig får se den lille som har bodd i magen så lenge, så er kjønnet totalt underordnet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 12. august 2005 Forfatter #199 Del Skrevet 12. august 2005 Jeg ønsker meg noe allerede, enda jeg ikke er gravid. Det viktigste er jo selvsagt å få barn, men jeg tillater meg nå et lite ønske likevel. Jeg tror nå at det betyr mest i tiden før man har fått barnet. Jeg innbiller meg at etter en fødsel og når man endelig får se den lille som har bodd i magen så lenge, så er kjønnet totalt underordnet. ← Ja, det har du sikkert rett i! Og jeg hadde tillatt meg å ønske et bestemt kjønn hvis det var sånn at jeg gjorde det, men det er det ikke, rett og slett. Og det er jeg forsåvidt glad for Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
søndagsengel? Skrevet 13. august 2005 Forfatter #200 Del Skrevet 13. august 2005 Ny drøm om kjønn... Først drømte jeg at vi hadde fått en gutt (som først het Magnus - det navnet har vi IKKE tenkt på i det hele tatt), og deretter fikk et annet navn. Senere i dag drømte jeg at vi hadde ei jente (som vi forøvrig aldri fikk vogn til, før hun ble stor nok til å klare seg uten... ) Så hvis kjønnet men drømmer om viser hva man får, så er det hittil 2-1 til jente: - I dag har vi snakka masse om hvordan vi skal gjøre det med permisjon. Jeg har jo ikke krav på noe, så vi tenker at jeg skal gå tilbake til studiene etter fødsel (har jo krav på 6 uker fri før jeg går tilbake, da). Skolen er bare to dager i uka, så det går nok greit hvis det ikke blir spesielle behov å ta hensyn til når den tid kommer. Så har vi tenkt at mannen skal ta permisjon. Først tenkte vi at han skulle ha 50%, sånn at jeg får fødselsstipend fra lånekassa. Men nå lurer vi litt på om han skal ta 100% i stedet, og så heller jobbe litt på si (litt sånn hysj-hysj...) Men... utfordringene kommer jo når jeg er ferdig med dette studiet, altså i juni (evt august hvis vi er heldige). For hvis jeg ikke går ut i full jobb eller fullt studie (og det har jeg IKKE lyst til!!), har vi ikke krav på noe mer enn barnetrygd. Så der får vi ca 1/2 år med dårligere økonomi, fram til kontantstøtta kommer når babyen er 1 år. Vi var jo klar over dette på forhånd, og hadde jeg ikke fått studieplass, så hadde vi fått et helt år i stedet for et halvt. Men det er likevel noe å tenke på... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå