Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!


søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Hjertet kan høres fra uke 12 (vet ikke om de prøver noe tidligere), men det er ikke noen garanti for å høre noe. Vi fikk ikke høre før i uke 19 (etter UL), fordi sykehuset her nektet JM å gjøre det før. De var lei av at nervøse gravide kom og ville han en tidlig UL fordi de ikke hørte noe og var overbevist om at det var noe galt. Men det er mange som får høre, eller prøver å høre, det tidligere.

Så hvis sambo ikke har mulighet til å ta seg fri hver gang, så kan jeg kanskje dra alene til første time og spørre henne om vi kan få høre hjertelyden på neste time, sånn at han kan være med da :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jupp. For du får høre hjertet hver gang. Iallefall gjorde vi det, og JM skrev ned frekvensen på helsekortet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk oxo høre det hver gang etter at vi hørte det første gangen, mannen min var med den første gangen og ikke noe mer. Bortsett fra på Ul og sånn da..Han satt med tårer i øynene og syntes det var veldig spesielt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi fått brev med time til rutineultralyd! Torsdag 18. august kl. 10.30. Gleder meg!! :hoppe: Gruer meg kanskje littegrann også - tenk om de finner noe galt! Sambo vil at jeg skal late som jeg har vondt/hatt blødning el, så jeg skal få enda en tidlig ul! Men det tør jeg ikke... :oops: I brevet står det bl.a. "Fosterets kjønn blir ikke fastslått" :-? . Håper jeg møter på en snill jordmor :-)

Fortalte farmor i dag at hun skal bli oldemor! Eller, jeg sa at jeg var gravid, og da sa hun "skal jeg bli oldemor?? :-) :-) " Hun ble veldig glad, men klarte også å si "hvis jeg lever så lenge da. Jeg merker helsa begynner å skrante litt... :roll: " Tenk å tenke sånn da!! Hun ser da ut til å være i rimelig god form fremdeles, så det er da muligheter for at hun og oldebarnet får møte hverandre :-) *krysser fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy med ultralyd, gled deg masse,det er veldig spesielt! Men oxo litt skummelt ja, men alt virker jo bra så du burde ikke bekymre deg, går nok helt fint :) De gidder ikke si kjønnet nei, det er såå kjedelig, jeg spurte oxo om det men hun sa ikke no! Kjipt.. men som du sier så kan det være ar dere får en snillere jordmor en vi hadde da :)

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For første gang i mitt liv opplever jeg at jeg ikke holder ut varmen!! :roll: Det er garantert pga graviditeten! Var på stranda i dag, og da gikk det ok fordi jeg kunne bade. Da jeg kom hjem jeg meg ut i skyggen, sovna, og våknet i sola. Følte meg skikkelig dårlig, overopphetet og kvalm. Så jeg tok et iskaldt bad i badekaret før jeg la meg på senga og leste i Gravid-bladet (som kom i posten i dag :hoppe:). Og nå går det bedre. Fikk min første post fra Liberoklubben i dag også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ikke fått høre noe mer ang. jobben?

Nei! :-x Tenkte jeg skulle ringe i dag, men så torde jeg ikke :oops: :oops: kanskje til uka...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei :hoppe:

Flere enn deg som sliter med varmen, men så har jeg aldri takla det helt bra heller :-?

Blir spennende å høre hvordan det går med jobben. Hvis di trekker tilbake tilbudet ville jeg gått videre med saken, slik kan di bare ikke gjøre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok forresten mitt første magebilde i går (sambo tok det). Så når KG åpner i "ny drakt", åpner jeg mitt eget lille magegalleri :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo og jeg skal på privat ul i dag! På søndag fikk jeg plutselig en følelse av at noe kunne være galt - syntes ikke symptomene var der lenger. De kom jo utover dagen, men da hadde vi allerede bestemt oss for å ta en ekstra ul. Hvis alt står bra til, er det bare en stor glede å se den lille spiren som har vokst siden sist. Og hvis ting ikke er som de skal, så er det greit å få vite det nå, og ikke få beskjed om 5 uker at jeg har gått med en død spire i magen hele sommeren :o Det blir spennende, har time 15.15. Gruer meg litt, tenk om vi får en trist nyhet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden

Bare innom for å si takk for hilsener!! Og ønske deg lykke til å UL i dag!

Skjønner at du vil sjekke jeg, men jeg er helt overbevist om at alt står bra til!!

Gooood *klem* fra Madden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart kjøre til ul. Skal treffe sambo i byen, så han blir med. Gruer meg faktisk mer enn jeg gleder meg! Er livredd for å få en trist beskjed! Det er noe med den magefølelsen altså... :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VIL HA HOPPE-SMILEY!!!

Det var en fantastisk opplevelse å være på ultralyd i dag!! Den lille spiren vi så for fire uker siden har blitt så stor :wub: Den hadde faktisk blitt til en liten baby! Den var virkelig aktiv, gynekologen sa at vi nok kom til å trenge barnevakt, for dette ble en aktiv krabat :P Den veivet masse med armene, og sparket med beina, noen ganger så det ut som den hoppet! Og ikke nok med det - bildet viste at jeg er lenger på vei enn det vi trodde, faktisk hele 12 uker og 3 dager!!! Hun sa at de vokser litt i rykk og napp, så det er ikke helt sikkert, men at det er mye mer sannsynlig enn 10+6, som vi hittil har trodd. Tror jeg skal prøve å slå meg til ro med at den magiske 12-ukersgrensen er overstått likevel ;) Så da blir det vel et januarbarn, da :) Vi fikk med oss et bilde hjem, så nå har jeg to bilder av spiren foran meg - et da den var en knøttliten reke med stort hode, og et hvor vi ser ryggraden, hodet, kroppen og beina på barnet vårt :D :D :D Jeg er så glad!!!

Mamma har nok forresten tenkt i sitt stille sinn at jeg har vokst litt vel mye... for da jeg fortalte hvor langt jeg er på vei, da hun: å, ja men da er du jo ikke så stor likevel da! :lol:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel jeg kan være barnevakt jeg  :P  Om det ikke er vi som skal noe da

Thank you, det skal jeg huske på ;) Har du skrevet noe i bloggen din? Var innom, men fant ikke noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...