Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!


søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Gratulerer som kone!!! :blomst:

Du kan bare glede deg til du begynner å kjenne babyen romstere. Det gjorde jeg i uke 19 og det var en herlig følelse. Og etter det romsterte han hele dagen, noe han har fortsatt med etter fødselen og :ler:

Håper du får en god helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer som kone!!! :blomst:

Du kan bare glede deg til du begynner å kjenne babyen romstere. Det gjorde jeg i uke 19 og det var en herlig følelse. Og etter det romsterte han hele dagen, noe han har fortsatt med etter fødselen og :ler:

Håper du får en god helg!

:klem:

Han gjør det fremdeles ja? Det er bra :ler::ler: Jeg gleder meg skikelig til jeg kan kjenne det! Og til mannen kan kjenne det, så klart! Det venter han også på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, det må være et skikkelig høydepunkt, når man begynner å kjenne at det er liv inni der...

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært på fotballkamp. Fredrikstad scoret to mål, og ved begge målene spratt jeg litt for fort opp. Kjente det strakk seg i magen, og det gjorde litt vondt etterpå :overrasket: Drakk dessuten en del cola under kampen, og nå har jeg hatt halsbrann i snart to timer!!! :frustrert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vel overstått bryllup!!

Så gøy at magen begynner å komme, snart kommer du nok til å kjenne bevegelser. Frøet mitt sparket meg hardt og tydelig i uke 16. Til og med så hardt at mannen kjente det utenpå magen.

Ha en riktig så fin søndag!!!

Ps! Fin by, dette her! Jeg stortrives så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med vel overstått bryllup!!

Så gøy at magen begynner å komme, snart kommer du nok til å kjenne bevegelser. Frøet mitt sparket meg hardt og tydelig i uke 16. Til og med så hardt at mannen kjente det utenpå magen.

Ha en riktig så fin søndag!!!

Ps! Fin by, dette her! Jeg stortrives så langt.

Takk! Gleder meg massemassemasse til å kjenne sparkene!!! :hoppe: Kjmepebra at du trives i den nye byen! :):):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest dagboken din. Spennende å følge med utviklingen. Selv har jeg nettopp funnet ut at jeg er gravid, så da er det ekstra moro å lese om noen som ligger litt "foran" meg.

Gratulerer med liten spire, og lykke til videre.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest dagboken din. Spennende å følge med utviklingen. Selv har jeg nettopp funnet ut at jeg er gravid, så da er det ekstra moro å lese om noen som ligger litt "foran" meg.

Gratulerer med liten spire, og lykke til videre.

:)

Gratulerer til deg også!! :)

Har vært på båttur i tre dager, og har tenkt masse på babyen!! Hvor fint det skal bli å være på båtferie med barn osv. Så en baby på noen få måneder i en seilbåt i Strømstad i går. Og vi har sett på forbipasserende barnevogner og små, nydelige baby-joggedresser... :hjerte: Vi gleder oss sååå mye!! I natt drømte jeg at vi var på ultralyd som viste at det blir jente - har hele tiden hatt på følelsen at det blir gutt, men jeg vet ikke... Og det spiller absolutt ingen rolle hva det blir :)

Svigermor ringte i går og fortalte at samboeren hennes skal bli bestefar, omtrent samtidig som babyen vår kommer! Litt av et sammentreff, det er begges første barnabarn, også får de faktisk to på en gang!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med båttur og baby på hjernen...det har i det minste jeg fått! Er nesten litt skummelt, for de siste dagene så har virkelig bryllupet kommet helt i skyggen... Jeg får jo ikke gjort noe før etter helgen, da jeg er tilbake i Oslo, og da kan jeg ikke annet enn å tenke baby, baby, baby, baby, baby... :eeeh: :grine2:

Blir spennende å se hvilket kjønn det blir da, siden du drømmer om jente. De sier jo at mange gravide er sanndrømte mtp. kjønn! ;)

Ønsker dere å vite det før fødsel dersom dere kan?

Når var det du hadde termin igjen?

Lever i en suuuuuus, men tusen takk for gratulasjoner i dagboken!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med båttur og baby på hjernen...det har i det minste jeg fått! Er nesten litt skummelt, for de siste dagene så har virkelig bryllupet kommet helt i skyggen... Jeg får jo ikke gjort noe før etter helgen, da jeg er tilbake i Oslo, og da kan jeg ikke annet enn å tenke baby, baby, baby, baby, baby... :eeeh: :grine2:

Blir spennende å se hvilket kjønn det blir da, siden du drømmer om jente. De sier jo at mange gravide er sanndrømte mtp. kjønn! ;)

Ønsker dere å vite det før fødsel dersom dere kan?

Når var det du hadde termin igjen?

Lever i en suuuuuus, men tusen takk for gratulasjoner i dagboken!

:klem:

Kjempemorsomt at du er gravid!! :) Babytankene gikk litt i veien for bryllupsplanleggingen hos meg også, men det tror jeg er ganske naturlig... Ja, det blir spennende å få vite kjønnet. Hvis jeg har det med graviditeten som jeg hadde det med bryllupsplanleggingen, så kommer jeg til å drømme maaaange flere drømmer om babyen. Så hvis det er jente i drømmene hver gang, så er det jo ikke umulig at jeg er litt sanndrømt... Men som sagt så har jeg hele tiden hatt på følelsen at det blir gutt. Vil gjerne vite det på ultralyden (som er 18. august - ikke lenge til!!!), men vet jo at de kan ta feil. Jeg har termin 21. januar.

Så du hadde skrevet om SG i dagboka di - er du på SM nå? Samme nick?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempemorsomt at du er gravid!!  :) Babytankene gikk litt i veien for bryllupsplanleggingen hos meg også, men det tror jeg er ganske naturlig... Ja, det blir spennende å få vite kjønnet. Hvis jeg har det med graviditeten som jeg hadde det med bryllupsplanleggingen, så kommer jeg til å drømme maaaange flere drømmer om babyen. Så hvis det er jente i drømmene hver gang, så er det jo ikke umulig at jeg er litt sanndrømt... Men som sagt så har jeg hele tiden hatt på følelsen at det blir gutt. Vil gjerne vite det på ultralyden (som er 18. august - ikke lenge til!!!), men vet jo at de kan ta feil. Jeg har termin 21. januar.

Så du hadde skrevet om SG i dagboka di - er du på SM nå? Samme nick?

21. januar ja...kommer til å følge spent med deg all the way dersom det går bra med min lille spire også! ;) Eller, uansett egentlig! Godt å ha noen å dele tanker og erfaringer med altså!

Oooh, UL allerede om noen uker bare! :hoppe: Gleder meg til å høre... Jeg har også guttefølelse egentlig, selv om det jo er veldig tidlig enda! *s* Vi får se!

Jepp, jeg var på SG og er nå på SM, selv om jeg enda titter innom SG da...er jo bare andre dagen min på SM. Men har ikke samme nick nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15+0 i dag!!

Våkner alltid tidlig av at jeg må tisse... Sånn var det ikke før graviditeten. Problemet er at jeg den siste tiden ikke har klart å sovne igjen!! :forvirret: Ligger og tenker på babyen, kjenner litt på magen min og prøver å kjenne etter liv :sjenert: Også tenker jeg på ultralyden neste måned. Tenk om ikke alt er som det skal??! I dag kjente jeg at det stakk litt nederst i magen, på siden. Regner med at det er livmoren eller livmorbåndene eller noe sånt. Både i går og i dag sto jeg opp før kl 6, ingen vits i å ligge og vri seg i den varme senga... Vet jeg blir kjempetrøtt om noen timer, men... :sove:

Var inne på nøstebarn i dag. Bør vel kjøpe inn noen ullklær til babyen etter hvert, siden den kommer midt på vinteren. Men det var sinnsykt dyrt der!! Nesten 300 kr for én body! Over 500 kr for en ullpysjamas... De vokser jo så fort fra det også...

I dag reiser vi på bryllupsreise. Gruer meg litegrann til flyturen, siden jeg har hørt at noen få spontanaborterer pga at de har vært ute og fløyet. Det advares jo ikke mot å fly, så jeg regner ikke med at det er noen fare, men tanken er jo der!

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok så bra å fly så!!

Du er jo over de kritiske 12 ukene også...

få..det var dyrt på nøstebarn ja,,,

500 kr for noe lille babyen fort kommer til å vokse ut i fra...

finnes det ikke noe tilsvarende på billigere butikker da?

eller er det nøstebarn som er det abselut beste?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk, idahe! :) Jeg kommer til å se etter tilsvarende ullplagg i andre butikker - trenger absolutt ikke å være fra Nøstebarn for min del! Det er jo ikke sikkert det er nødvendig med så mye ullklær heller, vi er jo ikke mye ute i begynnelsen hvis det er mange kuldegrader likevel. Men noen bodyer og strømpebukser bør vi nok i allefall kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har forresten lest litt om Korsika og funnet ut at mesteparten av nasjonalrettene/spesialitetene er mat jeg ikke kan spise... Spekemat, en del sjømat og oster som sikkert er upasteuriserte. Vil uansett være veldig forsiktig, pga bakterier. Vet jo at faren for toxoplasmose og listeria er større i syden, og har funnet dette på mattilsynets sider:

"I mange land er sjansen for å bli smittet med Toxoplasma langt høyere enn i Norge. Forekomsten av toxoplasmose viser store geografiske variasjoner. Land med høy smitterisiko er blant annet Frankrike, Italia, Portugal, Spania og Kanariøyene - der ca. 60-80 prosent av den yngre befolkningen er smittet. Gravide som velger å reise til land med høy smitterisiko, bør være nøye med spisevanene, unngå kontakt med katter og ta en ny blodprøve tre uker etter hjemkomsten. Hvis du ikke kan følge disse rådene, bør du vurdere om du heller skal bli hjemme."

Jeg har snakket med legen min om dette, og hun mente jeg fint kunne reise hvis jeg bare tok noen forholdsregler. Og jeg synes pizza og pasta er veldig godt også, jeg! Så da får vi håpe alt går bra!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goood tur til Korsika da! :tommel:

Kjekt å finne ut litt om mat og slikt, men legen har sikkert rett i at man ikke trenger å være "hysterisk" på det, men litt forsiktig med etteretning! ;)

Ellers er jeg jo pizza- og pastaelsker selv, så en slik tur burde ikke blitt noe problem uansett! :ler:

Flyturen går sikkert kjempebra vettu, tror det er sjelden det går galt med fosteret pga. flytur. Jeg har faktisk heller hørt at det er de helt høygravide som burde holde seg unna 3000 meters høyde, da det kan starte fødselen... :klø: Jaja, det er jo ingen fare for deg uansett!

Kose dere masse!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...