Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!


søndagsengel?

Anbefalte innlegg

17+0 i dag (er fortsatt GANSKE sikker på at ul sier jeg er kortere)

Mannen og jeg har gått tur i skogen i dag, så jeg har fått litt av den anbefalte daglige trimmen (får kalle det ukes-trim jeg da... :ler: )

Har tatt magebilde. Må få litt hjelp av liv til å forminske det, og så kommer det inn i albumet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går var vi på Ikea. Kjøpte bare noen småting, fikk til og med kjøpt en julegave! (Har tenkt at det er lurt å kjøpe litt nå og da, vet jo ikke hvor mye jeg orker i desember...) Vi fant også barneromsmøbler, det blir Diktad stellekommode med topphyller og Diktad skap. Fant nettopp stellekommoden brukt på Finn.no til en tredjedel av prisen :) Håper den ikke er solgt, for da kjøper vi nok den. Resten kjøper vi nærmere jul.

Bare to dager til ul :overrasket: Gruer meg ganske mye! Er så redd for at spiren skal være død :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk alle tre! Ja, jeg håper virkelig det går bra! I såfall blir det sikkert en fantastisk opplevelse! :hjerte:

I dag var jeg hos mamma og pappa, og da måtte jeg en liten tur på loftet og se på babytøy igjen. Tok ikke med noe, vil vente til etter ul (kan like gjerne vente til vi har fått babyrommet i stand).

Fikk en bok i posten i dag - På vei av Gro Nylander. Jordmora anbefalte meg å lese den, så jeg fant den til halv pris (og ulest!) på snartmamma.no. Gleder meg til å begynne på den! :)

Stellekommoden jeg fant på finn.no var solgt :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Ryktene" om at jeg er gravid har visst nådd ut til de jeg gikk i klasse med fram til juni. Fikk melding av en nå i hvertfall, og vet hun snakker mye med en del andre... De som "spekulerte" så veldig på om jeg var gravid på avslutningsfesten... Egentlig greit nå, jeg er jo såpass langt på vei. Men hadde håpet det kunne vente til etter ul for sikkerhets skyld.

UL er i morgen... :hoppe::overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir morro å høre hvordan det går på UL i morgen.

Er det mulig å se kjønn så tidlig?

:klem:

Ja, det er mulig å se kjønnet. Så vi får håpe spiren ikke ligger med rumpa mot oss... :) Og at den som utfører ul er litt velvillig. Det står i skrivet at kjønnet ikke blir fastslått, men det er mange som får vite det likevel. Hvis legen likevel ser det, så er det jo ingen grunn til å ikke si det!

Jeg kommer sikkert til å ha problemer med å sovne i kveld! Gleder meg så utrolig mye, samtidig som jeg er redd for å få en negativ beskjed. Det blir uansett deilig å få det overstått!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når på dagen er det i morgen? Vi kommer til å være så spente på dine vegne!!

Det er kl 10.30, så jeg slipper heldigvis å gå og vente hele dagen! Hadde aldri trodd jeg skulle grue meg så mye til ul! Gleder meg selvfølgelig også veldig! Hvis alt er som det skal, så blir det nok en kjempefin opplevelse! Jeg skal møte mannen litt over 10, og han har tatt seg fri til kl 12. Men hvis noe er galt...da håper jeg han får fri resten av dagen...SKAL IKKE TENKE SÅNN!!! :sur:

Har lest mye i "På vei" i dag, det er en kjempefin bok!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klem: Ultralyden blir nok en fantastisk opplevelse!!! Var selv også veldig nervøs for at noe skulle være galt, og grudde meg veldig, men alt var fint og ultralyden var en utrolig fin opplevelse! Og slik er det jo for de aller aller fleste ;)

Gleder meg til sprudlende ultralydrapport i morgen :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er den store dagen... Om to timer skal jeg møte mannen i byen, og så er det tid for ul... Jeg er så spent på hva vi skal få se!!!!! :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

UL er overstått, og alt så strålende ut med den lille spiren vår!!! :hoppe: Terminen ble satt fram til 31. januar, så jeg er 16+3 i dag (de 10 dagene jeg ble satt fram ved forrige ul ble jeg altså satt tilbake i dag). Vi hadde en kjempekoselig jordmor som fortalte om alt vi så. Hun sa også flere ganger at spiren så fin ut, "dette er flott!" "se så sprek den er!" osv. Hun virket skikkelig fascinert, og det gjorde ul til en ekstra fin opplevelse for mannen og meg :) Vi stirret på spiren vår i ca ett kvarter :hjerte: Siden jeg var kortere på vei enn antatt, torde hun ikke å si noe om kjønnet. Litt dumt, vi hadde håpet å få vite det. Vet at mamma og lillebror har sett masse fint de vil kjøpe i LA, og bare venter på å høre om vi har fått vite hva det blir. Men, men, vi er selvfølgelig overlykkelige over at spiren så ut til å være frisk som en fisk! :) Fikk med oss to bilder hjem.

Etter ul var det tid for å ta urinprøve og blodprøver, siden mannen og jeg er med i Mor&Barn-undersøkelsen. Vi ble prioritert på laboratoriet, så det var fort gjort.

Nå skal jeg bare kose meg med KG og babysider på nettet, og i kveld skal vi spise "ekstra god" middag for å feire litt :babysmokk::ler2::danse::tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:babysmokk: Første dag i siste menstruasjon: 26. april 2005

:babygutt: Befruktet cirka: 10. mai 2005

:babyjente: Fosterets mest sårbare periode er fra: 31. mai 2005

:babysmokk: ...og varer til: 12. juli 2005

:babygutt: De viktigste organene er utviklet: 12. juli 2005

:babyjente: Riskoen for spontanabort avtar: 19. juli 2005

:babysmokk: Fosterbevegelser er som regel merkbare: 6. september 2005

:babygutt: Et for tidlig født barn kan overleve: 18. oktober 2005

:babyjente: Svangerskapspermisjonen bør senest begynne: 10. januar 2006

:babysmokk: Antatt termin: 31. januar 2006

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant nettopp fram en linjal og så hvor langt 16 cm egentlig er - og det er et ganske stort levende vesen inni magen min nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...