Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!


søndagsengel?

Anbefalte innlegg

God tur

Kos dere masse. Ta dine forholdsregler, men håper ikke du bekymrer deg altfor mye, og ikke klarer å slappe av og bare nyte dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God tur, kos dere massevis og ikke bekymre deg for mye.

Alt går nok bra.

:-)

Endret av Jandia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsninger! Vi kom hjem i natt, og har hatt en fantastisk tur!!! :hjerte: Jeg klarte visst ikke å holde meg unna all "ulovlig" mat - for eksempel spiste jeg sverdfisk, fordi jeg trodde det bare var tunfisk jeg skull holde meg unna... Men, men, det er ikke noe å gjøre med det nå, så vi får bare krysse fingrene :) Mannen og jeg har sett masse på små, søte barn og drømt oss helt bort!! Gøy når han også er så ivrig! Selv om han nok kunne ønske barnet var større neste sommer, så han kunne leke med det på stranda... :ler: Vi var innom en stor butikk med babyutstyr også. Kjøpte ikke noe, men fikk sett litt på hva som finnes og hva vi trenger og har lyst på osv.

De første dagene syntes jeg det var litt i varmeste laget og trivdes best i vannet eller i skyggen, men etter hvert likte jeg meg godt i sola også. En siste "supersoling" for å bli litt ekstra brun før vi dro til flyplassen i går, resulterte i at jeg nå har magekul som er helt griserosa!! :overrasket: Også jeg som skal til helsesøster i morgen... :ler: Det var forresten litt rart å gå i bikini med magen min. Føler ikke at jeg ser helt gravid ut enda, i allefall ikke i forhold til de tre (!) andre gravide som lå på stranda i går, jeg følte meg bare utrolig utrent og slapp i magen... Men med klær på ser jeg ganske gravid ut nå. Lurer på om helsesøster sier at jeg har lagt på meg for mye?? For det er ganske mye...

Har fått invitasjon til å være med i Mor&barn-undersøkelsen, og det vil vi :)

Var forresten 16 uker på vei i går :hoppe: Kom hjem til brev om at jeg har fått skoleplass (søkte jo på restetorget i siste liten, bare for å være sikret studielån - har jo ikke jobb!). Så nå skal jeg ta KRL... :overrasket::ler: Det var det eneste ledige jeg hadde forutsetninger for å ta... Kan jo bli spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem. Godt å høre at du har hatt det bra. Det går sikkert bra med utskeielsen med sverdfisk også.

Du er jo snart halvveis i svangerskapet jo. Synes det har gått kjempefort jeg. Nå kommer snart magen for fullt og du får følelsen av å være skikkelig gravid. Husker at den tiden med en dvask og slapp mage - så jo bare ut som om jeg hadde lagt på meg mer enn godt var - men plutselig ble det en kul der.

Når skal du på ordinær UL? Det blir spennende. Vil dere prøve å se kjønnet eller skal det være en hemmelighet til fødselen?

Grattis med studieplass forresten.

Håper du får en god søndag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Monja!! :) Vi skal på ul 18. august. Gleder oss veldig, og vil gjerne vite kjønnet hvis det er mulig å se det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker godt min ordinære UL. Grudde meg sånn at jeg ikke fikk sove om natta, greide ikke å spise på morgenen og sprang på toalettet hele tiden :ler: Da jeg og gubben satt på fødeavdelinga og venta var jeg skikkelig klam i hendene og ville ikke være med inn da vi ble ropt opp :rodme: Så sikker var jeg på at noe var galt. Men da jeg omsider fikk se den lille sprellende babyen på skjermen kom det en tåre, og da jordmor hadde målt ferdig, satt termin og sa at alt var i den skjønneste orden med både ryggrad, lunger, hjerte, hjerne, armer og ben var jeg så letta. Vi fikk til og med se at han svelga fostervann. Veldig spesielt.

Og dagen etter kjente jeg han sparke for første gang :hjerte:

Vi fikk ikke til å se kjønnet på den odinære UL'en, men da jeg ble innlagt med svangerskapsforgiftning i uke 37 så de at det ble en gutt.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem!

Høres ut som om dere har hatt en deilig ferie! ;) Og den griserosa magen din er sikkert bare yndig skjønn! :hjerte:

Du må ta bilde da, siden du er i uke 16 nå - forrige bilde var vel fra uke 12, sant!? Hadde vært morsomt å se hvordan den er vokst...

Nærmer seg UL med stormskritt nå!!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker godt min ordinære UL. Grudde meg sånn at jeg ikke fikk sove om natta, greide ikke å spise på morgenen og sprang på toalettet hele tiden :ler: Da jeg og gubben satt på fødeavdelinga og venta var jeg skikkelig klam i hendene og ville ikke være med inn da vi ble ropt opp :rodme: Så sikker var jeg på at noe var galt. Men da jeg omsider fikk se den lille sprellende babyen på skjermen kom det en tåre, og da jordmor hadde målt ferdig, satt termin og sa at alt var i den skjønneste orden med både ryggrad, lunger, hjerte, hjerne, armer og ben var jeg så letta. Vi fikk til og med se at han svelga fostervann. Veldig spesielt.

Og dagen etter kjente jeg han sparke for første gang :hjerte:

Vi fikk ikke til å se kjønnet på den odinære UL'en, men da jeg ble innlagt med svangerskapsforgiftning i uke 37 så de at det ble en gutt.

Lykke til!

Takk! Gruer meg litt, selv om jeg har hatt tre ul'er allerede, og den siste viste at i allefall ryggrad, armer og bein er på plass... :) Blir spennende, og sikkert en enorm lettelse dersom vi får beskjed om at alt er som det skal! Det blir også godt å endelig få en termindato!!

Velkommen hjem!

Høres ut som om dere har hatt en deilig ferie! ;) Og den griserosa magen din er sikkert bare yndig skjønn! :hjerte:

Du må ta bilde da, siden du er i uke 16 nå - forrige bilde var vel fra uke 12, sant!? Hadde vært morsomt å se hvordan den er vokst...

Nærmer seg UL med stormskritt nå!!! :hoppe:

Jeg hadde tenkt å ta bilde av magen i dag, men lurer på om jeg skal drøye det litt pga fargen... :sjenert: Kanskje jeg gjør det i kveld :) Det er jo gøy å ha for min egen del! Ja, som du sa, så tok jeg forrige bilde i uke 12. Nå kommer jeg til å ta bilder oftere, kanskje hver uke, eller i allefall annenhver.

Mannen :hjerte: og jeg var i Sverige og handlet i sted, og da måtte vi jo innom Happyland på Svinesund og se på barneutstyr. Mannen er virkelig søt altså, han var i gang med å plukke ut bodyer, og merket seg hva slags vogner og stellebord vi likte osv :ler: Etter ul kommer vi sikkert til å kjøpe inn litt, tror vi har veldig lyst til det begge to. Vi skal i hvertfall begynne på barnerommet ganske snart! Vi har ikke valgt farge til veggene enda, men det blir noe lyst, som passer til resten av huset. Jeg har lyst til å finne et stort, fargerikt bilde eller teppe til å ha på veggen, og ta utgangspunkt i det når vi skal velge farge til veggene. Men har ikke funnet noe vi liker enda (har ikke sett spesielt etter det heller, da...). Noen som har sett et fint et, kanskje? Eller mønster, hvis det er lappeteknikkteppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur nok det kan være lurt å velge en lys arge nå ja...

så kan heller ungen velge farge når den blir gammel nok til..

--så kanskje dere ender opp med en knallrose vegg hjemme hos dere.

Hadde ei lita jente + mor innom jobben på fredag.

dattera ønsket kanllrosa rom.. (ikke helt enig med mor der nei) men gikk til slutt med på å velge en mer lys rosa farge og heller ha knallfarger på kommoden og pulten sin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jordmortimen gikk bra. Både blodtrykk og urin var som det skulle, og vekta også :) Hun sa at de som legger på seg fort ofte ikke legger på seg like mye senere i svangerskapet, og at det jevner seg ut etter hvert. Også sa hun "høye, slanke kvinner som deg går det som oftest greit med" da vi snakket om fødselen. Vi snakka litt om kosthold og mosjon, og hva vi skal bruke jordmortimene til. Det virka skikkelig bra, med forskjellige temaer for hver gang. Neste gang skal antakelig mannen være med, og da skal vi høre hjertelyden og snakke om sex og samliv... :icon_lol: Hun sa forresten at fedrene har krav på å få fri fra jobb for å være med på kontrollene. Jeg glemte å spørre om det er med eller uten lønn. Noen som vet? Regner med at det er uten... :forvirret:

Etter timen var jeg i skikkelig gravidmodus, så jeg dro rett på Hennes&Mauritz, som nettopp hadde fått inn nye mammaklær i høstfarger!! Det ble en grønn militærbukse og en rød-oransje topp/genser i dag :) Selv om jeg har noen mammaklær fra før har jeg ikke villet bruke dem i byen ol, fordi jeg ser mer gravid ut i dem enn i f.eks. linbukse og en topp som er vid over magen. Men nå føler jeg at det er på tide. Hvis alt viser seg å være ok på ul den 18. skal jeg med glede vise fram den voksende magen :rosasmil: På vei hjem hentet jeg fargekart, så nå skal vi begyne å lete etter farge til barnerommet :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Så utrolig spennende, Søndagsengel.

Godt at alt så bra ut hos jordmor, blir morro med UL neste gang da :)

Ja, nå er det vel bare å vise frem den voksende magen - heldiggris!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig det høres ut med positiv jordmortime, begynne å tenke på innredning av barnerommet og ikke minst å kjøpe klær for å vise frem den nye, flotte bulen på magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg koser meg masse om dagen!! :) Er til og med motivert til å spise sunnere og mosjonere litt, så jeg har investert i knall røde gummistøvler for å gå tur i regnet... :ler:

Nå har jeg ringt og meldt mannen og meg på svangerskapskurs. Helsesøster sa jeg burde ringe allerede nå fordi det er så stor pågang. Vi skal dit 5. november, så det er lenge til. Det er et endags-kurs på en lørdag, og holdes av jordmødre ved sykehuset jeg skal føde på. Vi skal møte ved hovedinngangen kl 10 og få omvisning på sykehuset. Deretter skal vi ha fødselsforberedende kurs, lunsj osv. Spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nettopp at Xavia har mistet. Utrolig trist å høre om sånt :cry: Det er liksom ekstra ille når jeg er like langt på vei som henne - det skal jo være mindre sjanse for å miste etter uke 12, men det er likevel ikke 100% sikkert... Og jeg vet at mamma mista to ganger da hun var ganske langt på vei (den ene i uke 18, den andre er jeg ikke sikker på). Så det kan faktisk skje med meg også :tristbla: Nå kommer jeg sikkert til å være engstelig for hvert minste lille stikk jeg kjenner i magen! Godt det snart er ul!

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR jeg nettopp kjente et spark! Det har jeg trodd før også, men dette var helt annerledes enn de andre gangene!! :hoppe: Håper det skjer igjen, så jeg kan være sikker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mannen fortalte forresten på jobben i dag at vi skal ha barn. De syntes det var koselig :) Da han fortalte at vi skal begynne å pusse opp barnerommet snart, sa han ene (en vi ikke liker spesielt godt...) at det skjønte han ikke vitsen med, for det var jo leeenge til barnet trengte eget rom. Han sa at ungen deres på tre år fortsatt ligger på rommet sammen med dem, og det skulle han i hvertfall gjøre fram til jul :overrasket: Ja,ja, så lenge vil ikke vi ha barnet på vårt rom... Dessuten er det greit å ha et rom til tingene til barnet, synes nå jeg (og ikke minst koselig å pusse opp til den lille ;) ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg TROR jeg nettopp kjente et spark! Det har jeg trodd før også, men dette var helt annerledes enn de andre gangene!! :hoppe: Håper det skjer igjen, så jeg kan være sikker!

åhhhh...

:hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Herre jesus - en 3 åring fortsatt på samme rom som foreldrene???

Det skal IKKE skje i mitt hus ihvertfall!

Kos dere med oppussingen dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...