Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!


søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Endelig!!! :hoppe: Etter så mange år med skole og ønske om å begynne å prøve å få barn, var endelig tiden inne! 15. april 2005 tok jeg min siste p-pille. Planen var å få kroppen "på rett kjøl" etter p-pillebruken, sånn at vi kanskje kunne være så heldige å få et 2006-barn. Vi hadde jo hørt at det kunne ta opptil et år å bli gravid etter å ha brukt p-piller. Men sånn gikk det heldigvis ikke for oss! 21. mai testet jeg positivt - to ganger. Og den 22. Og den 23. Og faktisk den 24. også, for da var jeg hos legen :oops: Siden jeg ble gravid rett etter pilleslutt har jeg ingen "første dag i siste mens" å regne ut fra, så vi vet faktisk ikke terminen. Men månedsskiftet januar/februar tror jeg det blir, for legen sa jeg var 6-7 uker på vei på torsdag.

Jeg har vært hos lege fire ganger allerede. Mine første uker som gravid har nemlig ikke vært en dans på roser :-? Første legetime var vanlig sjekk, blodprøver osv. Uka etter første legetime hadde jeg vondt i magen, blødning og var redd for spontanabort. Derfor bestilte jeg ny legetime, og legen henviste meg videre til innvendig ultralyd. Sambo og jeg dro dit sammen, og på skjermen var det ikke mulig å se fosteranlegg. Bare en plommesekk... Legen sa at jeg kunne ha mista, eller at det var for tidlig å se noe. Derfor fikk jeg ny time uka etterpå, som altså var torsdag denne uka. I løpet av den uka med venting syntes jeg alle symptomer forsvant, og jeg hadde veldig mye å tenke på fordi jeg var midt i avsluttende eksamen. Var faktisk veldig innstilt på å få beskjed om at den lille spiren var død da sambo og jeg møtte til ultralydtimen på torsdag. Men hun hadde bare så vidt slått på apparatet da hun sa: "ja, HER er det liv!" :tommelsmil: Oh my god, det var en helt utrolig opplevelse da vi fikk se det lille hjertet som slo, og en liten klump på 10 mm som skal bli barnet vårt! :babysmokk: Vi fikk med oss bildet hjem også!!

Nå håper vi virkelig at spiren klamrer seg fast! Den opplevelsen vi hadde da vi trodde jeg hadde mistet gjør at vi ikke tar det for gitt at alt skal gå bra! Men vi krysser fingrene!

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så kjempemasse!

Flott at noen nye kommer inn her når andre snart flytter ut.

Ønsker deg et deilig svangerskap.

*blar litt i min gamle gravid-kalender og med lillemor var jeg 7+6 den 12.juni -02* Hun ble født 7.feb, 1 dag før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med den lille spiren!

:hoppe:

Håper du får et flott svangerskap! Nå gleder jeg meg skikkelig til å følge med deg videre! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny dagbok!

Her krysses fingre og tær for at alt skal gå bra! Hvordan går det med kvalmen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med den lille spiren og med ny dagbok! :)

Håper du får et fint svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye!!

Håper du fra nå av får et fint og ukomplisert svangerskap!!

Lykke til, og kos deg masse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

GRATULERER!!!

Så morro da! Detta skla det blir morro å følge med på, spesielt siden jeg er prøver og er veldig spent på hvordan er gravid kropp oppfører seg.

Mange gode klemmer fra ei i Perth :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!! Det var morsomt at det klaffa så fort! Håper du får et kjempefint svangerskap!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Hulderjenta

Det der kaller jeg juks, Søndagsengel - dere har jo ikke fått prøvd en gang! :tunge1::wink:

Grattis med spire i magen! :babysmokk:

Stor klem! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...