Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!


søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Tusen takk for mange hilsener og lykkeønskninger!! :bukke:

Hvordan går det med kvalmen?

Har ikke merket noe særlig til den berømte kvalmen foreløpig! *krysser fingrene* Føler meg litt uvel når jeg står opp tidlig, før jeg har rukket å våkne helt av meg selv. Men siden jeg foreløpig har ferie, kryper jeg bare under dyna og leser litt til jeg sovner igjen... :sove:

Det symptomet jeg merker mest, er at jeg er forferdelig trøtt! Sov i nesten hele går, og har ligget rett ut mesteparten av dagen i dag. Sånn har nesten alle ukene vært (og jeg som trodde jeg ble trøtt fordi det var så kjedelig å lese til eksamen... :ler: ). Også er jeg sulten hele tiden, og blir kvalm av baconlukt. Så det er liksom det... tror magen har forandret seg litt også. Klarer ikke å trekke den inn noe særlig, det er akkurat som om musklene "ikke virker". Og det har jeg lest også, at musklene blir slappere i begynnelsen. Så jeg håper bare de holder magen inne til jeg har kommet meg inn i (og ut av) brudekjolen min 18. juli :bryllup:

Det der kaller jeg juks, Søndagsengel - dere har jo ikke fått prøvd en gang!

:ler: Ja, det har du rett i! Vi snakket faktisk om det før vi visste at jeg hadde blitt gravid - og kom fram til at vi ikke var prøvere helt enda, fordi vi bare ville ta det som det kom. Hadde tenkt til å bli ordentlige prøvere i tiden rundt bryllupet, vi. Men er kjempeglade for at det gikk så lett!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så koselig å lese her nå...

Er sikker på det kommer til å gå bra med kjolen din til bryllupet, selv om muskelene ikke "virker"! :ler: Du er nå søt da... :wink:

Krysser fingrene for at du ikke blir noe særlig kvalm heller, i det minste ikke rundt bryllupet...det ville jo vært særs kjedelig! Godt det ikke er mange ukene igjen nå! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, krysser fingrene for at formen holder seg god :-)

I dag fikk jeg post fra legen. Tok en del tester da jeg var til første undersøkelse, og nå har jeg fått svar på dem. Bl. a. blodtype, hivtest, sykdommer jeg er immun mot osv. Alt så bra ut :-) Alle papirene skal tas med til sykehuset når jeg skal føde, så jeg får vel finne et smart sted å oppbevare dem... det er jo lenge til, og jeg er kanskje litt rotete...?? :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle papirene skal tas med til sykehuset når jeg skal føde, så jeg får vel finne et smart sted å oppbevare dem... det er jo lenge til, og jeg er kanskje litt rotete...?? :oops:

Jeg er også rotete, og løste det med at jeg la alle papirer i en plastlomme som jeg hengte på korktavla vår på kjøkkenet. Helsekortet fikk også plass der når jeg fikk det.

Nå tar jeg bare hele mappa med på kontroll, og henger den opp når jeg kommer hjem. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også rotete, og løste det med at jeg la alle papirer i en plastlomme som jeg hengte på korktavla vår på kjøkkenet. Helsekortet fikk også plass der når jeg fikk det.

Nå tar jeg bare hele mappa med på kontroll, og henger den opp når jeg kommer hjem. :wink:

Det var en god idé! Da var den saken løst... ikke spesielt avansert heller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:ler: Nei, det enkle er ofte det beste. Jeg fikk forresten tipset av en annen gravid venninne. :wink:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vigdis_brud05

Gratulerer så mye med spire i magen! :babysmokk:

Det er jo så utrolig koselig! Dere har mye glede å se frem mot!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Må legge igjen en liten GRATULERER her også! :)

Håper du får en kjempe fin sommerferie.

SOL SOL SOL SOL SOL SOL SOL SOL SOL!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!!!! går det bra med deg vennen?

:klem:

Ja, det går bra her :-) Med deg også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var og tok spray-tan i dag. Spurte om det var skadelig for gravide, og hun sa det ikke var det. Men da jeg sto der og pustet inn all den gassen, tenkte jeg at det ikke kan være helt bra heller... Jeg ble skikkelig svimmel og måtte legge meg ned på en seng der :oops: Nå kjenner jeg noen stikk i høyre side av magen, som er der fosteret (embryoet) ligger. Og etter den opplevelsen der jeg trodde jeg hadde mistet, blir jeg skikkelig nervøs for sånt! Selv om jeg vet at det er naturlig å kjenne litt smerter fordi livmorbåndene strekker seg (eller noe sånt). Får ta meg en tur i butikken, prøve å tenke på noe annet... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det går nok bra! De hadde sagt i fra om det var farlig! Er jo pliktet til sånt!

Ja, det er sant, Og jeg har ikke kjent noe mer smerter i magen heller. Nå er jeg bare fin og brun :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Gratulerer med graviditeten. :klem:

Håper du får et fint svangerskap.

Gøy å kikke tilbake på gamle notater i ettertid... :Nikke:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med graviditeten. :klem:

Håper du får et fint svangerskap.

Gøy å kikke tilbake på gamle notater i ettertid... :Nikke:

Klem fra Mayamor

Takk! Ja, det blir spennende å lese alt fra begynnelsen når babyen er "vel i havn" :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fin tan da! :wink:

Og det var sikkert ikke noe farlig...som du sier, slike smerter kan jo være helt vanlige og så langt ser det jo til å være i orden! :wink:

Åh, er så glad på dine vegne altså - så kjekt å følge med deg, med både bryllup og baby! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...