Gå til innhold

Mitt liv som mamma til to!

søndagsengel?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Sniker litt' date=håper det er greit:).Gratulerer så mye og lykke til videre

Klart det er greit :-) Kjempekoselig at noen er innom dagboka mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER GRATULERER :) Så utrolig koselig at du er blitt gravid! Hvordan føles det? Noen "tegn" til graviditeten enda? Hvis du får et like lett svangerskap som meg, har du en helt fantastisk tid forann deg, gled deg masse!!

Stor klem fra Heidi :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GRATULERER GRATULERER :) Så utrolig koselig at du er blitt gravid! Hvordan føles det? Noen "tegn" til graviditeten enda? Hvis du får et like lett svangerskap som meg, har du en helt fantastisk tid forann deg, gled deg masse!!

Stor klem fra Heidi :klem:

Takk!! :klem: Ja, jeg har "tegn" på graviditeten, som at jeg er trøtt og sulten og sånn, men ingen som er veldig plagsomme, heldigvis!

Var hos legen i dag, hadde med urinprøve og tok blodprøve og målte blodtrykket. Alt var bra :-) Satt foreløpig termin til 1. februar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det føles som om trøttheten begynner å gå over :-) Helt nydelig altså!! I morgen skal jeg på jobbintervju. Trenger virkelig en jobb, for å ha rett til permisjonspenger. Har ikke tenkt å si at jeg er gravid. Hvis jeg får jobben gruer jeg meg til å fortelle det... Skal jo ut i permisjon allerede i januar :o

I dag meldte kroppen sterkt behov for grovt brød med leverpostei og sylteagurk - og melk! Det var skikkelig "akutt behov", måtte i butikken med en eneste gang. Glad jeg for en gangs skyld måtte ha noe sunt - hittil har det vært mye is, pasta osv. Og melk - det drikker jeg så og si aldri ellers, men i dag var det kjempegodt :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt min første jordmortime på helsestasjonen, og den er 8. august kl. 8.30. Blir spennende å se hvordan det er, i forhold til legetimene jeg har vært på. Må huske urinprøve og papirer (skriver det som en huskelapp til meg selv...) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som vet at jeg er gravid, har fått beskjed om å ikke fortelle det til noen ennå. Likevel fikk sambo høre på telefon i dag, fra en han knapt kjenner, og som han kun snakker med i jobbsammenheng: "Jeg hører at kjerringa di (takk for den :-? ) skal ha utdrikningslag i dag. Det blir nok skikkelig party! Eller nei, forresten, hun er jo gravid hun ja!" Hmmm... der var det visst en eller annen som ikke hadde klart å holde på hemmeligheten (og jeg vet hvem... :-x ) Ikke at det er så veldig farlig, men man vil jo gjerne kunne stole på vennene sine. Jeg skal nevne det for henne etterpå, tror jeg :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søndagsengel - så hyggelig med graviditeten din!! Håper vi er like heldige med rask progress, gøy og motiverende å høre om folk som får det til på så kort tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Tusen takk for hilsen i dagboka Søndagsengel!! :klem:

Så du har vært med på å utarbeide sosialrapport?! Kanskje du kan advare meg mot noen fallgruver da?! :sjarmor:

Er bittelitt nervøs, selv om jeg ikke har noe så skjule..så er jeg jo litt redd for hvor nærgående og provokativ hun kommer til å være på neste møte..hun advarte oss sist...

Kanskje du kan gi meg noen eksempler? Send meg gjerne en pm hvis du gidder!! :)

Ha en flott lørdag!! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen i dagboka Søndagsengel!! :klem:

Så du har vært med på å utarbeide sosialrapport?! Kanskje du kan advare meg mot noen fallgruver da?! :sjarmor:

Er bittelitt nervøs, selv om jeg ikke har noe så skjule..så er jeg jo litt redd for hvor nærgående og provokativ hun kommer til å være på neste møte..hun advarte oss sist...

Kanskje du kan gi meg noen eksempler? Send meg gjerne en pm hvis du gidder!! :)

Ha en flott lørdag!! :vinke:

Hei! Har sendt deg en pm! Vet ikke hvor mye nyttig du får ut av den da :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ringte de fra den jobben jeg var til intervju på, og spurte om jeg ville ha jobben :hoppe: Jeg ble jo kjempeglad, men følte at jeg måtte fortelle om graviditeten... Og det gjorde jeg, så da sa hun at det kunne bli vanskelig, de måtte snakke litt om det og ringe meg tilbake... :evil: Jeg skjønner jo det, og tenker at det kanskje var dumt av meg å fortelle det nå, men er så redd de skal bli sure på meg hvis jeg ikke sier det før jeg har blitt ansatt!! Hva tenker dere om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke det var lov til å trekke tilbudet selv om du var gravid jeg.

Men er jo veldig positivt at du er ærlig!

Og kjempebra at du fikk tilbud om jobben!:)

Hva slags jobb er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror heller ikke det er lov å trekke tilbake tilbudet! Men jeg synes det var lurt at du sa i fra allikevel, det er ikke noe hyggelig å skulle gå og grue seg til å si i fra om det de første ukene i ny jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde ikke det var lov til å trekke tilbudet selv om du var gravid jeg.

Men er jo veldig positivt at du er ærlig!

Og kjempebra at du fikk tilbud om jobben!:)

Hva slags jobb er det?

Nei, det er ikke lov å trekke tilbudet pga graviditet, men det finnes jo ingen bevis på at de har gjort det... Nå som jeg hørte reaksjonen hennes, er jeg glad jeg var ærlig, så slipper jeg i hvertfall å gå og grue meg til å fortelle det etter at kontrakten er underskrevet. Det er i en barnehage. Ja, jeg ser også det positive i det, at jeg faktisk fikk tilbudet, men det hjelper bare litt... :-? Kommer sikkert fort over det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du er blitt tilbudt jobben har de faktisk ikke lov til å trekke tilbudet av den grunn at du er gravid. Gravide er beskyttet av lovverk som er helt klart. Hadde de ringt igjen og sagt at du ikke får jobben likevel hadde jeg nok tatt det til høyere hold. Jeg hadde ikke sagt noe om graviditeten heller jeg da :oops:

Lykke til!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du fikk jobben,men d

så synd at de kanskje trekker den tilbake..uansett kjempe bra at var ærlig,tenk så kjipt hvis de ble døds sure etter at du begynte jobbe der, og ble skikkelig kjipe mot deg.. Bra du skal til jordmor,jeg valgte å kun gå til lege og det angrer jg veldig på!

Har du fått høre hjertet enda?Det er en helt fantastisk opplevelse :)

Klem klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Har du fått høre hjertet enda?Det er en helt fantastisk opplevelse :)  

Klem klem

Hei! Nei, jeg har ikke fått høre hjertet ennå. Håper jeg får det på neste time!! Lurer på om jeg skal ha med sambo jeg? Pleier/pleide dere andre det? Han kan jo ikke hver gang, siden han må ta fri fra jobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med mannen min på alle kontrollene (han har en snill kommunal arbeidsgiver som ga han fri med lønn hver gang). Han syntes iallefall det var stort å få høre hjertet den aller førsta gangen, selv om det var like spennende hver gang. Så om samboeren din har mulighet og vil det selv kan han godt få være med. Det er verdens herligste lyd iallefall :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde med mannen min på alle kontrollene (han har en snill kommunal arbeidsgiver som ga han fri med lønn hver gang). Han syntes iallefall det var stort å få høre hjertet den aller førsta gangen, selv om det var like spennende hver gang. Så om samboeren din har mulighet og vil det selv kan han godt få være med. Det er verdens herligste lyd iallefall :hjerte:

Jeg vet i hvertfall at han har veldig lyst!! :-) Hvor tidlig kan man høre hjertet da? Jeg er i uke 15 når jeg skal dit, da er det kanskje mulighet for det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjertet kan høres fra uke 12 (vet ikke om de prøver noe tidligere), men det er ikke noen garanti for å høre noe. Vi fikk ikke høre før i uke 19 (etter UL), fordi sykehuset her nektet JM å gjøre det før. De var lei av at nervøse gravide kom og ville han en tidlig UL fordi de ikke hørte noe og var overbevist om at det var noe galt. Men det er mange som får høre, eller prøver å høre, det tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...