Gå til innhold

Kollega som ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare nevne at det jeg og mine kolleger gjør/mener ikke er mobbing. Hvor har dere det fra? 

Vi er en sammensveiset gjeng som finner på mye sprell både på jobb og privat. Det er slik vi har det. Når det da kommer en ny kollega som ikke bare tar en jobb som en annen fortjener mer og i tillegg nekter å omgås oss privat er det noe som skurrer. Hun tror hun er så mye bedre enn oss tydeligvis og dømmer oss for det.

Hun har ødelagt mye av det gode sosiale vi har hatt på jobb. Som bla. si ifra til sjefen at vi tar for mye pause, som igjen fører til at vi blir mindre effektive siden vi ikke rekker å hente oss inn når det er mye å gjøre på jobb. Vi har vært vant til en lang spisepause og flere mindre i løpet av vakten. Det er det slutt på nå, pga henne. Dessuten sier hun lite og trekker seg mye vekk for å jobbe! 

Anonymkode: c843b...6c4

Hun har ikke TATT en jobb, hun har FÅTT den! Lær deg forskjellen. 

Har du et reelt problem med en av kollegaene dine i fremtiden tar du det opp med lederen din. Du sladrer ikke om vedkommende med kollegaene på pauserommet. 

Anonymkode: 44c5a...a6e

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare nevne at det jeg og mine kolleger gjør/mener ikke er mobbing. Hvor har dere det fra? 

Vi er en sammensveiset gjeng som finner på mye sprell både på jobb og privat. Det er slik vi har det. Når det da kommer en ny kollega som ikke bare tar en jobb som en annen fortjener mer og i tillegg nekter å omgås oss privat er det noe som skurrer. Hun tror hun er så mye bedre enn oss tydeligvis og dømmer oss for det.

Hun har ødelagt mye av det gode sosiale vi har hatt på jobb. Som bla. si ifra til sjefen at vi tar for mye pause, som igjen fører til at vi blir mindre effektive siden vi ikke rekker å hente oss inn når det er mye å gjøre på jobb. Vi har vært vant til en lang spisepause og flere mindre i løpet av vakten. Det er det slutt på nå, pga henne. Dessuten sier hun lite og trekker seg mye vekk for å jobbe! 

Anonymkode: c843b...6c4

Dere bør få hjelp til å håndtere arbeidslivet og lære hvordan å omgås andre mennesker samt respektere andres grenser. Det er ikke alle som ønsker å henge med kolleger på fritiden det må du respektere.

Du tillegger også denne personen negative sider ved å hevde at hun har ødelagt miljøet og tror hun er bedre enn dere. Holdninger som dette samt atferden som dere utviser er mobbing. Gratulerer dere er en gjeng med høner. 

Hun trekker seg mye bort for å jobbe?? Ja, men hun er da på jobb!

Endret av Agatha Spinatha
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo tro det eller ei. Noen oppfører seg faktisk sånn. Jeg har truffet ett par av de i helse og omsorg

Anonymkode: 25bf9...63d

I skoleverket også. Voksne mennesker som skal forebygge mobbing blant barn og unge, mobber egne kolleger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare nevne at det jeg og mine kolleger gjør/mener ikke er mobbing. Hvor har dere det fra? 

Vi er en sammensveiset gjeng som finner på mye sprell både på jobb og privat. Det er slik vi har det. Når det da kommer en ny kollega som ikke bare tar en jobb som en annen fortjener mer og i tillegg nekter å omgås oss privat er det noe som skurrer. Hun tror hun er så mye bedre enn oss tydeligvis og dømmer oss for det.

Hun har ødelagt mye av det gode sosiale vi har hatt på jobb. Som bla. si ifra til sjefen at vi tar for mye pause, som igjen fører til at vi blir mindre effektive siden vi ikke rekker å hente oss inn når det er mye å gjøre på jobb. Vi har vært vant til en lang spisepause og flere mindre i løpet av vakten. Det er det slutt på nå, pga henne. Dessuten sier hun lite og trekker seg mye vekk for å jobbe! 

Anonymkode: c843b...6c4

Så det var der skoen trykket! At vedkommende har sagt ifra at dere tar for mye pause. Det gjorde vedkommende rett i! De aller fleste av oss er på jobb av en grunn, og det er for å jobbe. Ikke være kvinnene ved brønnen!! 

Anonymkode: 45aab...770

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et lite arbeidsmiljø med ca 10 ansatte (faste ansatte og noen vikarer). 
I fjor høst begynte det en ny ansatt i et engasjement. Det som er feil med dette er at denne stillingen egentlig skulle gått til en av de faste vikarene som har vært her over lengre tid. Men desverre ikke har de rette kvalifikasjonene, selv om hun er mye flinkere den personen som fikk engasjementet. 

Vi føler at denne nye ansatte ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt (vi er gode venninner på jobb og privat) og derfor ønsker vi at h*n slutter for at den vikaren skal ta den stillingen som hun fortjener.  Den nye ansatte pleier aldri og bli med ut når vi avtaler ting på jobb (h*n spør aldri om å være med) og melder seg ut av arbeidsmiljøet på den måten. 

Hvordan kan vi bli kvitt denne personen slik at den faste vikaren kan overta engasjementet?

Anonymkode: c843b...6c4

Kanskje ikke så rart personen lar være å bli med på sosiale ting med jobb med tanke på de signalene og energien dere andre sender ut. Kollegaen din er ikke kvalifisert. Og det er helt normalt at nye ikke er flinkere fra starten enn de som har jobbet der i mange år.

Råttent arbeidsmiljø dere har Som ikke tar imot de nye på en bedre måte

Anonymkode: 07462...36b

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det burde absolutt vært et krav. Er man venninner på fritiden blir det hyggeligere for alle på jobb også. 

Denne nye personen ønsker ikke det og da blir hele arbeidsmiljøet ødelagt. Av en person! Det sier sitt!

Anonymkode: c843b...6c4

Nei, det er dere som ødelegger arbeidsmiljøet.

Anonymkode: 07462...36b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis dette er sant, så håper jeg den nyansatte er her inne på forumet og leser denne tråden. Det ville jo være enkelt å avsløre at det er en selv det er snakk med, med alle detaljer rundt hvem som har sagt hva og hva som har foregått. 

For det første håper jeg hun ser det slik at hun ser at det ikke er hun som er problemet, og at ingen mener det er ok å behandle en nyansatt slik. For det andre håper jeg hun viser denne tråden til sjefen sin, der TS har innrømmet at gjengen både driver med mobbing og forsøker å skvise henne ut av jobben. 

 

Anonymkode: 8912d...afe

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er noe av det verste jeg har lest her på lenge.. Jeg sliter med å tro at dette kan være sant, i såfall må du ha slått en eller annen rekord når det gjelder mangel på selvinnsikt, for du og dine venninner fremstår som en sjeldent giftig arbeidsplass-gjeng. Stakkars nyansatt 😳

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et lite arbeidsmiljø med ca 10 ansatte (faste ansatte og noen vikarer). 
I fjor høst begynte det en ny ansatt i et engasjement. Det som er feil med dette er at denne stillingen egentlig skulle gått til en av de faste vikarene som har vært her over lengre tid. Men desverre ikke har de rette kvalifikasjonene, selv om hun er mye flinkere den personen som fikk engasjementet. 

Vi føler at denne nye ansatte ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt (vi er gode venninner på jobb og privat) og derfor ønsker vi at h*n slutter for at den vikaren skal ta den stillingen som hun fortjener.  Den nye ansatte pleier aldri og bli med ut når vi avtaler ting på jobb (h*n spør aldri om å være med) og melder seg ut av arbeidsmiljøet på den måten. 

Hvordan kan vi bli kvitt denne personen slik at den faste vikaren kan overta engasjementet?

Anonymkode: c843b...6c4

Har dere selv SPURT denne personen om å være med??

Anonymkode: fca45...ffd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg må bare nevne at det jeg og mine kolleger gjør/mener ikke er mobbing. Hvor har dere det fra? 

Vi er en sammensveiset gjeng som finner på mye sprell både på jobb og privat. Det er slik vi har det. Når det da kommer en ny kollega som ikke bare tar en jobb som en annen fortjener mer og i tillegg nekter å omgås oss privat er det noe som skurrer. Hun tror hun er så mye bedre enn oss tydeligvis og dømmer oss for det.

Hun har ødelagt mye av det gode sosiale vi har hatt på jobb. Som bla. si ifra til sjefen at vi tar for mye pause, som igjen fører til at vi blir mindre effektive siden vi ikke rekker å hente oss inn når det er mye å gjøre på jobb. Vi har vært vant til en lang spisepause og flere mindre i løpet av vakten. Det er det slutt på nå, pga henne. Dessuten sier hun lite og trekker seg mye vekk for å jobbe! 

Anonymkode: c843b...6c4

Hvorfor blir du så sur for at en du ikke engang liker ikke vil bruke fritiden sin på deg? 

Anonymkode: 2e723...392

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dere selv SPURT denne personen om å være med??

Anonymkode: fca45...ffd

Ja, vi spurte tre ganger. Etter det gadd vi ikke mer. Vil hun være med får hun spørre selv, når vi avtaler ting på jobb. Vi vet at hun får det med seg. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor blir du så sur for at en du ikke engang liker ikke vil bruke fritiden sin på deg? 

Anonymkode: 2e723...392

Fordi vi er en gjeng! Det er bare merkelig at en person ikke blir med. 

..

Jeg har hele livet vært den som har tatt initiativ til og laget venninnegjenger på skolen, arbeidsplasser og andre steder. Folk er alltid med. Bare ikke denne personen.. med alt det hun har gjort mot oss (tok den jobben, trekker seg vekk og fratar oss pausene) så er det bare merkelig. 

Anonymkode: c843b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi spurte tre ganger. Etter det gadd vi ikke mer. Vil hun være med får hun spørre selv, når vi avtaler ting på jobb. Vi vet at hun får det med seg. 

Fordi vi er en gjeng! Det er bare merkelig at en person ikke blir med. 

..

Jeg har hele livet vært den som har tatt initiativ til og laget venninnegjenger på skolen, arbeidsplasser og andre steder. Folk er alltid med. Bare ikke denne personen.. med alt det hun har gjort mot oss (tok den jobben, trekker seg vekk og fratar oss pausene) så er det bare merkelig. 

Anonymkode: c843b...6c4

Dere er ikke en gjeng. Dere er arbeidstakere. Når arbeidsdagen er over så har man fri fra kollegaer, om man da ikke ønsker å bruke tid sammen.

At hun er bedre enn dere virker for øvrig ikke bare å være noe hun tror. 

Endret av Buldre
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi spurte tre ganger. Etter det gadd vi ikke mer. Vil hun være med får hun spørre selv, når vi avtaler ting på jobb. Vi vet at hun får det med seg. 

Fordi vi er en gjeng! Det er bare merkelig at en person ikke blir med. 

..

Jeg har hele livet vært den som har tatt initiativ til og laget venninnegjenger på skolen, arbeidsplasser og andre steder. Folk er alltid med. Bare ikke denne personen.. med alt det hun har gjort mot oss (tok den jobben, trekker seg vekk og fratar oss pausene) så er det bare merkelig. 

Anonymkode: c843b...6c4

Du har misforstått arbeidslivet totalt

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi spurte tre ganger. Etter det gadd vi ikke mer. Vil hun være med får hun spørre selv, når vi avtaler ting på jobb. Vi vet at hun får det med seg. 

Fordi vi er en gjeng! Det er bare merkelig at en person ikke blir med. 

..

Jeg har hele livet vært den som har tatt initiativ til og laget venninnegjenger på skolen, arbeidsplasser og andre steder. Folk er alltid med. Bare ikke denne personen.. med alt det hun har gjort mot oss (tok den jobben, trekker seg vekk og fratar oss pausene) så er det bare merkelig. 

Anonymkode: c843b...6c4

Dere er en gjeng med bøller. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ja, vi spurte tre ganger. Etter det gadd vi ikke mer. Vil hun være med får hun spørre selv, når vi avtaler ting på jobb. Vi vet at hun får det med seg. 

Fordi vi er en gjeng! Det er bare merkelig at en person ikke blir med. 

..

Jeg har hele livet vært den som har tatt initiativ til og laget venninnegjenger på skolen, arbeidsplasser og andre steder. Folk er alltid med. Bare ikke denne personen.. med alt det hun har gjort mot oss (tok den jobben, trekker seg vekk og fratar oss pausene) så er det bare merkelig. 

Anonymkode: c843b...6c4

Altså, når skal det gå opp for dere at det er JOBB og at sjefen ikke er intressert i at dere skal ha symøte på jobb? Hadde sparket dere tvert hvis jeg var sjefen deres. Kaklende høner i arbeidstiden og i tillegg mobbere?

Anonymkode: 30c9c...56e

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi spurte tre ganger. Etter det gadd vi ikke mer. Vil hun være med får hun spørre selv, når vi avtaler ting på jobb. Vi vet at hun får det med seg. 

Fordi vi er en gjeng! Det er bare merkelig at en person ikke blir med. 

..

Jeg har hele livet vært den som har tatt initiativ til og laget venninnegjenger på skolen, arbeidsplasser og andre steder. Folk er alltid med. Bare ikke denne personen.. med alt det hun har gjort mot oss (tok den jobben, trekker seg vekk og fratar oss pausene) så er det bare merkelig. 

Anonymkode: c843b...6c4

Det er vel sjefen din du skal være sint på, som ansatte denne personen. Hun tok ikke jobben, hun takket ja til et jobbtilbud. 

Du burde virkelig si opp jobben din, og finne deg et yrke hvor du slipper å forholde deg til andre personer. Du oppfører deg som et barn. 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg må bare nevne at det jeg og mine kolleger gjør/mener ikke er mobbing. Hvor har dere det fra? 

Vi er en sammensveiset gjeng som finner på mye sprell både på jobb og privat. Det er slik vi har det. Når det da kommer en ny kollega som ikke bare tar en jobb som en annen fortjener mer og i tillegg nekter å omgås oss privat er det noe som skurrer. Hun tror hun er så mye bedre enn oss tydeligvis og dømmer oss for det.

Hun har ødelagt mye av det gode sosiale vi har hatt på jobb. Som bla. si ifra til sjefen at vi tar for mye pause, som igjen fører til at vi blir mindre effektive siden vi ikke rekker å hente oss inn når det er mye å gjøre på jobb. Vi har vært vant til en lang spisepause og flere mindre i løpet av vakten. Det er det slutt på nå, pga henne. Dessuten sier hun lite og trekker seg mye vekk for å jobbe! 

Anonymkode: c843b...6c4

Kjære stygge vene, nei, nei, nei. 

Hun har søkt og FÅTT en jobb som noen mener en annen fortjener mer. En annen som ikke er kvalifisert. På grunn av dette har kollegiatet gått sammen for å fryse ut den stakkars nyansatte. Hun var uskyldig forhåndsdømt og har nok ikke fått noen ordentlig velkomst eller sjanse til å komme innenfor. 

Dere er en sammensveiset gjeng. Det er ingenting som er så vanskelig som å være ny i en satt gruppe. Da trenger man faktisk en åpning, en sjanse, man må få tilbud om en plass i gjengen. Og sånn du beskriver det har denne personen blitt gjort soleklar over at hun ikke er velkommen, så selvfølgelig sier hun ikke ja til å være med ut. 

Som nyansatt er man opptatt av å gjøre ting riktig. Du dømmer jo henne selv for å gjøre ting feil. Så hun har nok spurt om det med pausene i god tro, for å avklare hvordan ting faktisk skal være. Det at dere har latt det skli ut er ikke hennes feil. 

Og selvfølgelig sier hun lite, hun blir mobbet, utfryst og direkte kritisert. Det at du har sagt direkte til henne at hun har skylda for at det er blitt dårlig stemning er så stygt at du burde fått en alvorlig advarsel!

Det er DU og dine kjipe kolleger som har ødelagt miljøet. Dere kunne tatt godt imot henne, inkludert henne og innlemmet henne i både jobben og moroa, veiledet henne og med glimt i øyet innlemmet henne i det at dere tar mer pause enn dere skal.

Dere har valgt å holde henne ansvarlig for ledelsens valg rundt ansettelse, og behandler henne stygt på grunn av det. Håper dere får opp øya før dere ødelegger et uskyldig menneske. Men.. Iom at det eneste du svarer er at dere ikke mobber tviler jeg. Trist :(

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette må du fortelle mer om!? Ble dere kvitt vedkommende?

Anonymkode: c843b...6c4

Nei, vi er i den situasjoenen nå, skulle tro det var samme arb.plass vi snakket om.... Alle var enige om at en annen burde fått stillingen, men når avgjørelsen er tatt, behandler de fleste av oss personen som en av oss. Vi kommer til å gå til ledelsen, hvis ikke noen tar seg kraftig sammen, og navngi mobberne! Vi er voksne folk! 

Anonymkode: 9e9bc...abf

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow sjelden jeg har blitt så provosert av en tråd her inne 😅 Håper dette er troll!

Anonymkode: 4ecc9...601

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, du fremstår som svært umoden og med liten forståelse for hvordan ARBEIDSlivet fungerer. 

Anonymkode: 2cdce...4f1

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...