Gå til innhold

Kollega som ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Høres ut som du beskriver  vår jobb, da vi er i en liknende situasjon med en nyansatt, og detaljene er omtrent helt like. Det er 3-4 stk som er i harnisk over at denne personen har fått jobben, og er "rasende". Alt denne personen gjør, er feil. De glemmer at de selv var nye engang, og trengte MYE mer veiledning/opplæring enn denne personen! 

Dette er mobbing! Skjerpe dere TS, voks opp! 

Anonymkode: 9e9bc...abf

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Haha, for et mareritt å havne i. Fritiden min bruker jeg til helt andre ting en sosiale begivenheter. Jeg har en tidkrevende hobby jeg utvikler meg i, og jeg ønsker å prioritere den foran noe annet. At hun velger å ikke blande jobb og fritid er ikke bare sunt for henne, det er noe hun har rett til din tulling. Dette må jo være en tulletråd.

Anonymkode: a365f...221

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nemlig. Det er oppførselen hennes som gjør at ingen av oss andre vil jobbe med henne lenger. Vi kommer ikke til å spørre henne om hun vil bli med på noe sosialt utenom jobb igjen, skal det skje må hun selv ta initiativ til å spørre om å få bli med. 

Anonymkode: c843b...6c4

Hehe, var jo deg jeg kommenterte der da. "Hennes" var din oppførsel.

Du er ikke sosial som person, det kan vi fastslå. Du fremstår som en fjortiss.

Anonymkode: 62c08...608

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du beskriver  vår jobb, da vi er i en liknende situasjon med en nyansatt, og detaljene er omtrent helt like. Det er 3-4 stk som er i harnisk over at denne personen har fått jobben, og er "rasende". Alt denne personen gjør, er feil. De glemmer at de selv var nye engang, og trengte MYE mer veiledning/opplæring enn denne personen! 

Dette er mobbing! Skjerpe dere TS, voks opp! 

Anonymkode: 9e9bc...abf

Dette må du fortelle mer om!? Ble dere kvitt vedkommende?

Anonymkode: c843b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig dette er en trolletråd, men forbauser meg ikke om det er sant. Har vært innom nok ''kjerring'' arbeidsplasser, innenfor helse og omsorg, til å tro at dette faktisk kan være tilfelle.
Har vært vitne til mange fjortis-tendenser med baksnakking, utfrysning osv blant godt voksne damer.

Anonymkode: 65cda...14a

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars nyansatte! Må føle seg helt forferdelig av den behandlingen hen får! 

Ikke rart hen takker nei til å være med ut, når arbeidsdagen går til å spekulere i de beste måtene å få hen til å slutte... 

Det går nok av seg selv, skal du se. Med mindre det er en ekstremt godt betalt jobb med bratt karrierestige kommer den nyansatte til å si opp ganske snart pga mistrivsel. Fytti grisen. Trodde virkelig ikke sånt eksisterte i våre dager. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen så motbydelig du er Ts! Jeg håper karma tar deg og de ufyselige fittekjerringene du er venninne med. 

Anonymkode: e4174...592

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kollegaen som egentlig skulle hatt den jobben mangler kun en eksamen før hun er ferdig. Hun har dessuten jobbet som vikar på stedet i nesten tre år, så hun har mye lenger erfaring enn hun nye. Hun fortjener den jobben!

Anonymkode: c843b...6c4

Men hun fikk den ikke. Og det kan dere gjerne være forbannet for, men at dere klarer å få det til å bli hun andre sin feil er jo helt drøyt. På hvilken planet mener du det er greit å legge hun andre for hat på bakgrunn av dette? 

På fem sider kan jeg ikke se NOEN som er enig med deg i at dette er greit. Tenker du overhodet at det kanskje er dere som tar feil, eller er det alle oss som er dumme? Håper virkelig dette er en trolletråd, men har som sagt tidligere i tråden opplevd dette selv som nyansatt - så mulig er det absolutt. Men de fleste skjønner jo at det ikke er «innafor» å si det man tenker, selv på et forum... 

Anonymkode: 8912d...afe

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se. Jeg har nå lest meg gjennom tråden. Min konklusjon er at TS og kollegaene er noen fjortiser som driver med mobbing på arbeidsplassen. Jeg skjønner godt at den nye er sur som er nødt til å holde ut med sånne mennesker.

Anonymkode: c359d...e82

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Venninnen din var ikke kvalifisert til stillingen, ledelsen ansatte en person som er kvalifisert. Punktom!

2. Du og venninnen din mobber, er ekskluderende og fæle

3. Jobb er jobb, fritid er fritid. Heldigvis må vi ikke være med kollegaer på fritiden også, om vi ikke tid/interesse for det. Noen er mer introverte enn ekstroverte. 

Anonymkode: 01240...89b

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig dette er en trolletråd, men forbauser meg ikke om det er sant. Har vært innom nok ''kjerring'' arbeidsplasser, innenfor helse og omsorg, til å tro at dette faktisk kan være tilfelle.
Har vært vitne til mange fjortis-tendenser med baksnakking, utfrysning osv blant godt voksne damer.

Anonymkode: 65cda...14a

Jeg og. Var en jobb der de ansatte lagde styr, og jeg ble beskyldt for å lage dårlig arbeidsmiljø fordi jeg ikke fortalte alle om hvorfor jeg var syk fra tid til annen. Det var forventet detaljert forklaring. Var også godt voksne damer. Min erfaring er at det er best å holde seg unna dem:) 

Anonymkode: c359d...e82

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal vi se. Jeg har nå lest meg gjennom tråden. Min konklusjon er at TS og kollegaene er noen fjortiser som driver med mobbing på arbeidsplassen. Jeg skjønner godt at den nye er sur som er nødt til å holde ut med sånne mennesker.

Anonymkode: c359d...e82

Eventuelt fjortiser som kjeder seg i vinterferien...

Anonymkode: 1627c...557

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun er sur.

Anonymkode: c843b...6c4

Kanskje hun blir sur av å hele tiden måtte forholde seg til syklubben deres.

Anonymkode: 041cb...adf

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mulig dette er en trolletråd, men forbauser meg ikke om det er sant. Har vært innom nok ''kjerring'' arbeidsplasser, innenfor helse og omsorg, til å tro at dette faktisk kan være tilfelle.
Har vært vitne til mange fjortis-tendenser med baksnakking, utfrysning osv blant godt voksne damer.

Anonymkode: 65cda...14a

Jeg har jobbet på en slik møkkaplass hvor hønene rottet seg sammen og behandlet meg og en annen ny kollega slik som Ts beskriver at deres arbeidsgruppe gjør. Dette forekommer faktisk på enkelte arbeidsplasser i vårt landstrakte land. Jeg meldte inn hønregruppen tli HR, det ble heldigvis en oppvask og arbeidsgruppen ble splittet, fordelt på andre avdelinger. Min nye kollega og jeg valgte å slutte da vi var helt nedkjørt psykisk etter å ha blitt mobbet. 

Endret av Agatha Spinatha
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et lite arbeidsmiljø med ca 10 ansatte (faste ansatte og noen vikarer). 
I fjor høst begynte det en ny ansatt i et engasjement. Det som er feil med dette er at denne stillingen egentlig skulle gått til en av de faste vikarene som har vært her over lengre tid. Men desverre ikke har de rette kvalifikasjonene, selv om hun er mye flinkere den personen som fikk engasjementet. 

Vi føler at denne nye ansatte ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt (vi er gode venninner på jobb og privat) og derfor ønsker vi at h*n slutter for at den vikaren skal ta den stillingen som hun fortjener.  Den nye ansatte pleier aldri og bli med ut når vi avtaler ting på jobb (h*n spør aldri om å være med) og melder seg ut av arbeidsmiljøet på den måten. 

Hvordan kan vi bli kvitt denne personen slik at den faste vikaren kan overta engasjementet?

Anonymkode: c843b...6c4

Skjerp dere. Sånn kan dere ikke holde på. 

Anonymkode: 3b1c7...2be

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, nemlig. Det er oppførselen hennes som gjør at ingen av oss andre vil jobbe med henne lenger. Vi kommer ikke til å spørre henne om hun vil bli med på noe sosialt utenom jobb igjen, skal det skje må hun selv ta initiativ til å spørre om å få bli med. 

Vi har prøvd å inkludere henne, hun har bare sagt nei og da gidder vi ikke mer.

I dette arbeidsmiljøet er det vanlig at vi henger sammen. Da er det merkelig at hun trekker seg unna.

Hun er sur. 

Vi har alle et liv utanom jobben. Selvfølgelig. 

Anonymkode: c843b...6c4

Det er jo ikke rart om hun ikke vil det når du har sagt til henne at hun er sur, vanskelig osv. Det må være vanskelig for henne å tenke på at alle på jobb oppfatter henne slik og da skjønner jeg veldig godt om hun trekker seg unna.

Hadde det vært meg så hadde jeg begynt å lete etter ny jobb. Synes det hele høres veldig ufortjent ut. Jeg vet ikke om hun er slik eller om dere bare tror det er slik.

Anonymkode: f61f3...c44

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier det er vanlig for denne jobben å henge sammen på fritiden -stod det i stillingsbeskrivelsen også? Ble det gjort oppmerksom på dette under jobb-intervju?

Dere kan jo ikke forvente at når noen får seg en jobb så skal denne jobben i tillegg oppta fritiden til folk, ubetalt og ved "tvang".

"Du må for f** være venninna vår, bruke tida di på oss etter jobb, ellers mister du jobben!!"

Nei, dette er uetisk, veldig uetisk

Og kollegaen din kan faktisk melde dere til arbeidstilsynet om dere finner på noe greier for å gi henne sparken, det er ganske vanskelig å få sparken i Norge, det skal det ligge god grunn bak, og dette kommer de til å le av -og gi bedriften smekk på fingrene for.

 

Dere spurte tre ganger, men var det med en ærlig og oppriktig tanke bak? Det høres ut som om dere, lenge før hun takket nei til venninneopplegget, var bitre på at hun fikk jobben og ikke vikaren. Og ut i fra det kan i hvertfall jeg tenke meg at dere ikke akkurat var de mest vennlige mot henne allerede før hun nå får svarte-per stempelet på seg.

Det er helt frivillig om man vil delta eller ikke, og jeg forstår at det hadde vært enklere om hun sklei inn i strikkeklubben med en gang. Men jeg tror like mye på at holdningene deres mot henne fra dag en, er en ekstra grunn til at hun sier nei. Mest sannsynlig var hun opptatt, noe som er helt naturlig. Kanskje hun ikke er vant til å "henge" så mye heller, kanskje hun har mann og barn som er mer viktig, kanskje hun har egne venninner. Uansett hva som er grunnen så er de alle legitime. Dette er fritiden hennes, hun kan gjøre hva hun vil med den!

Jeg synes dere bør legge dere litt nedpå her, og akseptere at vikaren ikke fikk stillingen, at dere har fått en ny person inn, og at den personen ikke er ansatt for å bli deres nye bestevenninne, men for å gjøre en jobb. Det kan gå seg til, men ikke om dere planlegger å skvise henne ut -dere bør jo heller ta dere tid til å bli kjent, og passe på at dere ikke får hverken henne eller arbeidstilsynet på nakken.

Anonymkode: 7ea40...268

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...