Gå til innhold

Kollega som ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en helt identisk situasjon på min arbeidsplass også (nesten slik at jeg lurer på om det er snakk om samme arbeidsplass).. Er iallefall flere som har bestemt seg for at den nyansatte ikke passer inn i arbeidsmiljøet, at vedkommende er dum. Flere har også snakket stygt til den nyansatte og beskyldt denne for ting helt utav det blå.. 

Jeg ser den at også her var en annen person (vikar) mer ønsket i stillingen fordi denne er så populær blant de andre, men her blir den nyansatte rakket ned på av flere, og spørsmålet er hvor lenge vedkommende holder ut i denne jobben om folk skal fortsette å trakassere.

Anonymkode: 0067b...b89

Nå er det jo slik at flertallet bestemmer hvem som skal få (fortsette i) en jobb og ikke (avgjør før prøvetiden er over). Når vi alle sammen ser at en person ikke passer inn er det best å få fjernet den personen før det går for lang tid.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette her skjedde med meg og tro meg,man merker det. Ekkelt er det! Jeg gikk hjem å grein hver dag, fikk kjempe angst, gikk utover forholdet og alt.. nå finnes det heldigvis noe som heter karma. Denne personen som startet utskvisingen av meg fikk sparken fordi hun dreit seg loddrett ut, itilleg til at sjefen fikk vite om hvordan hun behandlet meg av en annen kollega som hadde meldt anonymt. Da kom hele sammheten frem og jeg fikk vite at hun hadde sagt ting om meg som ikke var sant som andre trodde på. Alt ble løst og jeg fikk den faste stillingen og har nå jobbet her i 4 år og har et godt forhold til alle kollegaene. De støtter jo meg fullt ut når de fabt ut av det som ble sagt ikke var sant. 

Du vet aldri hvordan en person har de ellers, dette er MOBBING og det kan føre til fatale følger. Jeg ble nesten sykemeldt og deprimert.. hvis det hadde var bare litt til, så vet jeg ikke. 

Anonymkode: bfa2b...42c

Men den reaksjonen der viser du tydelig at du ikke passer inn i arbeidslivet. Du takler jo ikke motgang!

Anonymkode: c843b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det jo slik at flertallet bestemmer hvem som skal få (fortsette i) en jobb og ikke (avgjør før prøvetiden er over). Når vi alle sammen ser at en person ikke passer inn er det best å få fjernet den personen før det går for lang tid.

Men den reaksjonen der viser du tydelig at du ikke passer inn i arbeidslivet. Du takler jo ikke motgang!

Anonymkode: c843b...6c4

Hvem som skal ansettes og sies opp er ikke en demokratisk avgjørelse.

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Buldre skrev:

Hvem som skal ansettes og sies opp er ikke en demokratisk avgjørelse.

Jo. Vi er med på å avgjøre det som kollegaer. Vi har også tatt kontakt med hovedtillitsvalgt og verneombudet som skal snakke med ledelsen om at denne personen ikke er bra for arbeidsmiljøet vårt og at det er en belastning å ha henne her.

Anonymkode: c843b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er det jo slik at flertallet bestemmer hvem som skal få (fortsette i) en jobb og ikke (avgjør før prøvetiden er over). Når vi alle sammen ser at en person ikke passer inn er det best å få fjernet den personen før det går for lang tid.

Men den reaksjonen der viser du tydelig at du ikke passer inn i arbeidslivet. Du takler jo ikke motgang!

Anonymkode: c843b...6c4

 

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo. Vi er med på å avgjøre det som kollegaer. Vi har også tatt kontakt med hovedtillitsvalgt og verneombudet som skal snakke med ledelsen om at denne personen ikke er bra for arbeidsmiljøet vårt og at det er en belastning å ha henne her.

Anonymkode: c843b...6c4

Der bikket det over troverdigheten for meg. Ganske snålt tema å trolle om. 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke svar mer, alt dette er bare tull.

Om det er sant så er dette en vernet bedrift.

 

Anonymkode: 62c08...608

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får tro hva dere vil. Dette er en reell situasjon og noe vi opplever daglig.

Den nye personen er vanskelig å jobbe med, sur, tar ikke imot kritikk,  blir snurt, sier lite, og havner i konflikter med oss alle sammen. 

Anonymkode: c843b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo. Vi er med på å avgjøre det som kollegaer. Vi har også tatt kontakt med hovedtillitsvalgt og verneombudet som skal snakke med ledelsen om at denne personen ikke er bra for arbeidsmiljøet vårt og at det er en belastning å ha henne her.

Anonymkode: c843b...6c4

Det hjelper ikke. Det er fortsatt ikke en demokratisk avgjørelse. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dere får tro hva dere vil. Dette er en reell situasjon og noe vi opplever daglig.

Den nye personen er vanskelig å jobbe med, sur, tar ikke imot kritikk,  blir snurt, sier lite, og havner i konflikter med oss alle sammen. 

Anonymkode: c843b...6c4

Hva med å slutte å skape en sur person, som ikke tar imot kritikk, og være vanskelige, slik at den nye ansatte må svare på samme nåte?

Neste gang derw jobber sammen beklager dere oppførselen deres, og spør pent om personen kan akseptere at dere fortsatt er kollegaer om dere er villig til å endre dere.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, AnonymBruker said:

Vi er et lite arbeidsmiljø med ca 10 ansatte (faste ansatte og noen vikarer). 
I fjor høst begynte det en ny ansatt i et engasjement. Det som er feil med dette er at denne stillingen egentlig skulle gått til en av de faste vikarene som har vært her over lengre tid. Men desverre ikke har de rette kvalifikasjonene, selv om hun er mye flinkere den personen som fikk engasjementet. 

Vi føler at denne nye ansatte ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt (vi er gode venninner på jobb og privat) og derfor ønsker vi at h*n slutter for at den vikaren skal ta den stillingen som hun fortjener.  Den nye ansatte pleier aldri og bli med ut når vi avtaler ting på jobb (h*n spør aldri om å være med) og melder seg ut av arbeidsmiljøet på den måten. 

Hvordan kan vi bli kvitt denne personen slik at den faste vikaren kan overta engasjementet?

Anonymkode: c843b...6c4

Sånn går det med kun kvinnfolk på arbeidsplassen.

Anonymkode: 26df2...0cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi gjør da en god jobb vi andre også. Det er ikke kun en person som gjør alt! Vikaren som skulle hatt den stillingen gjør også en kjempe jobb. Derfor er det rart at hun ikke fikk jobben.

 

Anonymkode: c843b...6c4

Hun manglet vel de formelle kvalifikasjonene, da. Det jeg stusser på i hele tråden og alle svarene dine, TS, er at det virker som om dere ikke har vært i kontakt med ledelsen i det hele tatt. Den nyansatte har jo ikke ansatt seg selv, det er det ledelsen som har gjort. Alle spørsmål rundt dette burde vært tatt opp med ledelsen. 

Du skriver også noe om at den nyansatte "sladret" på at dere tar flere og lengre pauser enn dere skal. Med andre ord ureglementerte pauser som ikke er avtalt med ledelsen. Dette framstår jo som ganske uprofesjonelt, så jeg vil tro at ledelsen kanskje satte pris på å bli informert om dette.

At du og gjengen din blir sure for dette, sier faktisk mest om dere.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et lite arbeidsmiljø med ca 10 ansatte (faste ansatte og noen vikarer). 
I fjor høst begynte det en ny ansatt i et engasjement. Det som er feil med dette er at denne stillingen egentlig skulle gått til en av de faste vikarene som har vært her over lengre tid. Men desverre ikke har de rette kvalifikasjonene, selv om hun er mye flinkere den personen som fikk engasjementet. 

Vi føler at denne nye ansatte ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt (vi er gode venninner på jobb og privat) og derfor ønsker vi at h*n slutter for at den vikaren skal ta den stillingen som hun fortjener.  Den nye ansatte pleier aldri og bli med ut når vi avtaler ting på jobb (h*n spør aldri om å være med) og melder seg ut av arbeidsmiljøet på den måten. 

Hvordan kan vi bli kvitt denne personen slik at den faste vikaren kan overta engasjementet?

Anonymkode: c843b...6c4

Det er veldig mye feil i tankegangen fin. For det første må du lære hva som er forskjellen på venninner, kolleger, jobb og fritid. Arbeidsmiljø har du på jobb når det blir betalt, alt annet er fritid og frivillig. Jeg ser heller ingenting som er relatert til dårlig arbeidsmiljø i  det du skriver. Du er bare veldig sår på vegne av din venninne vikaren og lar det gå ut over en uskyldig person som sjefen ansatte fordi den var best kvalifisert - det må du la ligge. Din venninne må leve sitt eget liv og skaffe sin egen jobb uten at du havarerer et arbeidsmiljø og mobber kolleger for å være "grei" med henne.

 

Anonymkode: 40b7a...2fd

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Roci skrev:

Hun manglet vel de formelle kvalifikasjonene, da. Det jeg stusser på i hele tråden og alle svarene dine, TS, er at det virker som om dere ikke har vært i kontakt med ledelsen i det hele tatt. Den nyansatte har jo ikke ansatt seg selv, det er det ledelsen som har gjort. Alle spørsmål rundt dette burde vært tatt opp med ledelsen. 

Du skriver også noe om at den nyansatte "sladret" på at dere tar flere og lengre pauser enn dere skal. Med andre ord ureglementerte pauser som ikke er avtalt med ledelsen. Dette framstår jo som ganske uprofesjonelt, så jeg vil tro at ledelsen kanskje satte pris på å bli informert om dette.

At du og gjengen din blir sure for dette, sier faktisk mest om dere.

Den nye ansatte har sagt i fra til ledelsen om det med pausene. Mer vet jeg ikke. Vi vil ikke ta det med ledelsen, men vi  har tenkt  til å ta det med verneombudet og tillitsvalgt som kan opprette en sak mot ledelsen for at denne personen ikke skal jobbe her mer. Vi vil også foreslå at den vikaren som har vært her lengst skal få den stillingen som blir ledig. 

Anonymkode: c843b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere får tro hva dere vil. Dette er en reell situasjon og noe vi opplever daglig.

Den nye personen er vanskelig å jobbe med, sur, tar ikke imot kritikk,  blir snurt, sier lite, og havner i konflikter med oss alle sammen. 

Anonymkode: c843b...6c4

Det var ikke dette du fortalte i begynnelsen. Da gikk det mer ut på at vedkommende ikke passet inn i jobben fordi han eller hun ikke ville være med ut på fritiden

Anonymkode: 25ba9...230

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper dette er tull. TS virker jo helt forstyrra. 

Anonymkode: 5ccf7...9a4

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det var ikke dette du fortalte i begynnelsen. Da gikk det mer ut på at vedkommende ikke passet inn i jobben fordi han eller hun ikke ville være med ut på fritiden

Anonymkode: 25ba9...230

Det er begge deler! Hun vil ikke være sosial på jobb eller i fritiden og ødelegger arbeidsmiljøet vårt når hun er på jobb.

Anonymkode: c843b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Den nye ansatte har sagt i fra til ledelsen om det med pausene. Mer vet jeg ikke. Vi vil ikke ta det med ledelsen, men vi  har tenkt  til å ta det med verneombudet og tillitsvalgt som kan opprette en sak mot ledelsen for at denne personen ikke skal jobbe her mer. Vi vil også foreslå at den vikaren som har vært her lengst skal få den stillingen som blir ledig. 

Anonymkode: c843b...6c4

Opprette sak mot ledelsen for å bli kvitt en kollega som dere med vilje har frosset ut? Hvor i svarte er det du jobber egentlig? 

Anonymkode: 5ccf7...9a4

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er begge deler! Hun vil ikke være sosial på jobb eller i fritiden og ødelegger arbeidsmiljøet vårt når hun er på jobb.

Anonymkode: c843b...6c4

Det arbeidsmiljøet må være passe skjørt da, som ikke tåler denne 'vanvittige' motstanden. Fy faen. Håper karma tar deg jævla hardt. 

Anonymkode: 5ccf7...9a4

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er begge deler! Hun vil ikke være sosial på jobb eller i fritiden og ødelegger arbeidsmiljøet vårt når hun er på jobb.

Anonymkode: c843b...6c4

Ja. Men da må man prøve å løse problemene, istedenfor bare å si: «Hvordan kan vi bli kvitt denne kollegaen?» Heldigvis har vi ikke et så dårlig arbeidsvern her i Norge

Anonymkode: 25ba9...230

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den nye ansatte har sagt i fra til ledelsen om det med pausene. Mer vet jeg ikke. Vi vil ikke ta det med ledelsen, men vi  har tenkt  til å ta det med verneombudet og tillitsvalgt som kan opprette en sak mot ledelsen for at denne personen ikke skal jobbe her mer. Vi vil også foreslå at den vikaren som har vært her lengst skal få den stillingen som blir ledig. 

Anonymkode: c843b...6c4

Heldigvis vil ikke det å ta 8pp et problem som ikke eksisterer med verneombud føre til noen verdens ting. Annet enn at dere dummer dere ut.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kollegaen som egentlig skulle hatt den jobben mangler kun en eksamen før hun er ferdig. Hun har dessuten jobbet som vikar på stedet i nesten tre år, så hun har mye lenger erfaring enn hun nye. Hun fortjener den jobben!

Anonymkode: c843b...6c4

Fortjener den nye jobben? Er du 4 år gammel? Hun er ikke kvalifisert. Ferdig snakka! Er der virkelig så vanskelig for deg å forstå?

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...