Gå til innhold

Kollega som ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy søren så fæle dere er. Ta dere sammen!!!

Er nesten så jeg ikke tror det er sant. Men slike ting skjer dessverre. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lærte en gang at for å få ett godt arbeidsmiljø på jobb, burde det være 70% menn og 30% kvinner.

Aldri 100% kvinner, pga problemer som TS har skapt her.

 

Anonymkode: d684d...0ea

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lærte en gang at for å få ett godt arbeidsmiljø på jobb, burde det være 70% menn og 30% kvinner.

Aldri 100% kvinner, pga problemer som TS har skapt her.

 

Anonymkode: d684d...0ea

Høh, vil påpeke at slike ting absolutt forekommer blant menn og på arbeidsplasser med mange menn og. Da jeg opplevde det samme som den nyansatte i denne tråden, var det absolutt menn som var med på hele «personen som er vår venn burde fått jobben, og du burde aldri vært her»-kampanjen... 

Anonymkode: 8912d...afe

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lærte en gang at for å få ett godt arbeidsmiljø på jobb, burde det være 70% menn og 30% kvinner.

Aldri 100% kvinner, pga problemer som TS har skapt her.

 

Anonymkode: d684d...0ea

En jevn fordeling av kjønn går helt fint. En overvekt av menn er ikke bra for arbeidsmiljøet heller så du har nok hørt feil. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Høh, vil påpeke at slike ting absolutt forekommer blant menn og på arbeidsplasser med mange menn og. Da jeg opplevde det samme som den nyansatte i denne tråden, var det absolutt menn som var med på hele «personen som er vår venn burde fått jobben, og du burde aldri vært her»-kampanjen... 

Anonymkode: 8912d...afe

Har jobbet på en arbeidsplass hvor det var overvekt av menn og har aldri opplev å høre så mye sladder i mitt liv. Det var ikke kvinnene som sladret for å si det sånn. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er litt spesielt er at denne nye kollegaen spurte meg en gang (for noen måneder siden) det bare var oss to på jobb om jeg var sur på h*n. Om det hadde skjedd noe siden h*n følte at det var en dårlig stemning. 

Da fikk jeg sagt hva vi alle mener om vedkommende, nemlig at h*n er vanskelig å jobbe med, sur, avvisende, overlegen, irriterende og en belastning for hele arbeidsmiljøet. 

For vedkommende kom dette som et sjokk og kunne ikke skjønne at det var sant. Men det er det jo, vi har alle sammen pratet om det om skulle egentlig tatt det opp i matpausen når alle er tilstede, men vedkommende spurte om det var noe galt før jeg rakk å ta det opp. 

Anonymkode: c843b...6c4

 

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det burde absolutt vært et krav. Er man venninner på fritiden blir det hyggeligere for alle på jobb også. 

Denne nye personen ønsker ikke det og da blir hele arbeidsmiljøet ødelagt. Av en person! Det sier sitt!

Anonymkode: c843b...6c4

Wow, bare wow! 😶🤦‍♀️

Jeg lurer på hvor ledelsen er hen oppi alt dette? 🤔

Jeg jobber selv som leder og hadde jeg fått den minste anelse av at noe slikt foregikk på min arbeidsplass hadde det blitt overflytting til andre avdelinger sporentreks på de som ledet an mobbingen og utfrysningen (og da hadde de det gjelder ikke havnet på samme avdeling heller, det er helt sikkert!) 

Dere ansatte har INGEN TING med å mene noe om at en som ikke er formelt kvalifisert bør få en stilling. At dere baksnakker den som fikk vikariatet i plenum under lunsjen, og at du snakker stygt til henne på tomannshånd, er HELT uakseptabel atferd.

Anonymkode: 44c5a...a6e

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Det burde absolutt vært et krav. Er man venninner på fritiden blir det hyggeligere for alle på jobb også. 

Denne nye personen ønsker ikke det og da blir hele arbeidsmiljøet ødelagt. Av en person! Det sier sitt!

Anonymkode: c843b...6c4

Ja, det sier sitt. Hele arbeidsmiljøet blir ødelagt av dere som påstår at en skal ta med seg jobben hjem. Det er dere som ikke klarer å skille privat og jobb som ødelegger arbeidsmiljøet. Du har heller aldri skrevet konkret hva denne nye har gjort

Anonymkode: 68f7d...8e8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et lite arbeidsmiljø med ca 10 ansatte (faste ansatte og noen vikarer). 
I fjor høst begynte det en ny ansatt i et engasjement. Det som er feil med dette er at denne stillingen egentlig skulle gått til en av de faste vikarene som har vært her over lengre tid. Men desverre ikke har de rette kvalifikasjonene, selv om hun er mye flinkere den personen som fikk engasjementet. 

Vi føler at denne nye ansatte ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt (vi er gode venninner på jobb og privat) og derfor ønsker vi at h*n slutter for at den vikaren skal ta den stillingen som hun fortjener.  Den nye ansatte pleier aldri og bli med ut når vi avtaler ting på jobb (h*n spør aldri om å være med) og melder seg ut av arbeidsmiljøet på den måten. 

Hvordan kan vi bli kvitt denne personen slik at den faste vikaren kan overta engasjementet?

Anonymkode: c843b...6c4

Arbeidsgiver kan si opp arbeidstaker ulovlig. Ellers finnes det heldigvis ikke  noen måte.

Hva dere gjør på fritiden er irrelevant. På jobb opptrer man profesjonelt. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sjeldent vi er enstemmige i noe her inne, og det sier sitt.

Anonymkode: 6f856...7d0

Har det noensinne skjedd på KG før? :P 

Anonymkode: cddef...62f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Vi mobber da ikke! Vi har spurt flere ganger om vedkommende vil bli med ut. Og vedkommende kunne ikke. Da sluttet vi å spørre etter tre ganger. Vil den nye bli med oss må vedkommende spørre om å bli med, vi spør ikke flere ganger. 

Vi avtaler aktiviteter når vi er på jobb og den nye får det med seg. Da er det rart at h*n ikke spør om å få bli med. Det som skjer da er at h*n melder seg ut av arbeidsmiljøet. 

Anonymkode: c843b...6c4

Jeg ville også skydd dere som pesten, høres ille nok ut å jobbe med dere om man ikke må omgås dere på fritiden.

3 hours ago, AnonymBruker said:

Det som er litt spesielt er at denne nye kollegaen spurte meg en gang (for noen måneder siden) det bare var oss to på jobb om jeg var sur på h*n. Om det hadde skjedd noe siden h*n følte at det var en dårlig stemning. 

Da fikk jeg sagt hva vi alle mener om vedkommende, nemlig at h*n er vanskelig å jobbe med, sur, avvisende, overlegen, irriterende og en belastning for hele arbeidsmiljøet. 

For vedkommende kom dette som et sjokk og kunne ikke skjønne at det var sant. Men det er det jo, vi har alle sammen pratet om det om skulle egentlig tatt det opp i matpausen når alle er tilstede, men vedkommende spurte om det var noe galt før jeg rakk å ta det opp. 

Anonymkode: c843b...6c4

Ja, det er fryktelig spesiell oppførsel av deg. Såpass spesiell at du mistet troverdighet. 

Anonymkode: 1ab54...db8

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare nevne at det jeg og mine kolleger gjør/mener ikke er mobbing. Hvor har dere det fra? 

Vi er en sammensveiset gjeng som finner på mye sprell både på jobb og privat. Det er slik vi har det. Når det da kommer en ny kollega som ikke bare tar en jobb som en annen fortjener mer og i tillegg nekter å omgås oss privat er det noe som skurrer. Hun tror hun er så mye bedre enn oss tydeligvis og dømmer oss for det.

Hun har ødelagt mye av det gode sosiale vi har hatt på jobb. Som bla. si ifra til sjefen at vi tar for mye pause, som igjen fører til at vi blir mindre effektive siden vi ikke rekker å hente oss inn når det er mye å gjøre på jobb. Vi har vært vant til en lang spisepause og flere mindre i løpet av vakten. Det er det slutt på nå, pga henne. Dessuten sier hun lite og trekker seg mye vekk for å jobbe! 

Anonymkode: c843b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et lite arbeidsmiljø med ca 10 ansatte (faste ansatte og noen vikarer). 
I fjor høst begynte det en ny ansatt i et engasjement. Det som er feil med dette er at denne stillingen egentlig skulle gått til en av de faste vikarene som har vært her over lengre tid. Men desverre ikke har de rette kvalifikasjonene, selv om hun er mye flinkere den personen som fikk engasjementet. 

Vi føler at denne nye ansatte ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt (vi er gode venninner på jobb og privat) og derfor ønsker vi at h*n slutter for at den vikaren skal ta den stillingen som hun fortjener.  Den nye ansatte pleier aldri og bli med ut når vi avtaler ting på jobb (h*n spør aldri om å være med) og melder seg ut av arbeidsmiljøet på den måten. 

Hvordan kan vi bli kvitt denne personen slik at den faste vikaren kan overta engasjementet?

Anonymkode: c843b...6c4

Di jævla megge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det som er litt spesielt er at denne nye kollegaen spurte meg en gang (for noen måneder siden) det bare var oss to på jobb om jeg var sur på h*n. Om det hadde skjedd noe siden h*n følte at det var en dårlig stemning. 

Da fikk jeg sagt hva vi alle mener om vedkommende, nemlig at h*n er vanskelig å jobbe med, sur, avvisende, overlegen, irriterende og en belastning for hele arbeidsmiljøet. 

For vedkommende kom dette som et sjokk og kunne ikke skjønne at det var sant. Men det er det jo, vi har alle sammen pratet om det om skulle egentlig tatt det opp i matpausen når alle er tilstede, men vedkommende spurte om det var noe galt før jeg rakk å ta det opp. 

Anonymkode: c843b...6c4

Altså, dette må da være troll? 
Ingen oppfører seg vel som dette?! 

Anonymkode: 31c83...a1e

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare nevne at det jeg og mine kolleger gjør/mener ikke er mobbing. Hvor har dere det fra? 

Vi er en sammensveiset gjeng som finner på mye sprell både på jobb og privat. Det er slik vi har det. Når det da kommer en ny kollega som ikke bare tar en jobb som en annen fortjener mer og i tillegg nekter å omgås oss privat er det noe som skurrer. Hun tror hun er så mye bedre enn oss tydeligvis og dømmer oss for det.

Hun har ødelagt mye av det gode sosiale vi har hatt på jobb. Som bla. si ifra til sjefen at vi tar for mye pause, som igjen fører til at vi blir mindre effektive siden vi ikke rekker å hente oss inn når det er mye å gjøre på jobb. Vi har vært vant til en lang spisepause og flere mindre i løpet av vakten. Det er det slutt på nå, pga henne. Dessuten sier hun lite og trekker seg mye vekk for å jobbe! 

Anonymkode: c843b...6c4

Jo, det er mobbing eller i hvert fall på grensa. Når dere synes det er greit å henge ut en kollega i plenum så sier det sitt.

Jeg tror ikke at hun tror hun er bedre enn dere, men at hun er opptatt av å gjøre en god jobb og derfor sier hun fra til sjefen for eksempel. Dessuten så koster det jo ikke henne noe når dere uansett misliker henne.

I tillegg så fortjener ikke den som har vært vikar jobben mer når hun ikke engang er kvalifisert og jeg vil tro at ledelsen er bedre til å bedømme hvem som skal ha jobben.

Hun sier nok lite fordi hun merker uvilje fra dere og det kan nok også være grunnen til at hun trekker seg unna, og dere er vel på jobb for å jobbe? Ikke primært for å skravle eller å være sosiale. Det virker ikke som dere skjønner den skillelinjen mellom jobb og privatliv når dere blir sure for at dere ikke får å ha en lengre pause enn dere egentlig skal ha.

Anonymkode: f61f3...c44

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg må bare nevne at det jeg og mine kolleger gjør/mener ikke er mobbing. Hvor har dere det fra? 

Vi er en sammensveiset gjeng som finner på mye sprell både på jobb og privat. Det er slik vi har det. Når det da kommer en ny kollega som ikke bare tar en jobb som en annen fortjener mer og i tillegg nekter å omgås oss privat er det noe som skurrer.

 

Hun har ødelagt mye av det gode sosiale vi har hatt på jobb. Som bla. si ifra til sjefen at vi tar for mye pause, som igjen fører til at vi blir mindre effektive siden vi ikke rekker å hente oss inn når det er mye å gjøre på jobb. Vi har vært vant til en lang spisepause og flere mindre i løpet av vakten. Det er det slutt på nå, pga henne. Dessuten sier hun lite og trekker seg mye vekk for å jobbe! 

Anonymkode: c843b...6c4

"Kommer en ny kollega som tar en jobb som en annen fortjener mer".. Seriøst? Leser du hva du skriver her? Når du søkte på din jobb, tok du da en ringerunde til alle på arbeidsplassen for å sjekke om du var velkommen til å søke? Tror du det er normalt? Skal man trekke seg som søker bare fordi det er interne søkere? Nei, sånn fungerer ikke arbeidslivet. Man søker på utlyste stillinger, også er det opp til ledelsen på arbeidsplassen å ansatte den personen de mener er best kvalifisert. Dersom feil kadidat skulle bli valgt, så er det fortsatt ikke søkeren sin feil! Det er det ALDRI. Det er ikke slemt å søke på en jobb. Deres venninne manglet rett kvalifikasjon. Dere kan mene det er så dumt som bare det at hun ikke fikk jobben, men sånn er det nå altså. Den nyansatte hadde INGEN makt over denne situasjonen. Hun er bare en person med rette kvalifikasjon som søkte en jobb. Og hun synes antakelig det er like dumt som dere at hun fikk den, sånn som dere oppfører dere. 

"Hun tror hun er så mye bedre enn oss tydeligvis og dømmer oss for det." Vel, dere synes dere er mye bedre enn henne, og dømmer henne for det. Så i beste fall er dere like ille. I verste fall er dere bedritne mennesker som mobber en som ikke har gjort dere noe som helst.

Hvor er sjefen deres oppi alt dette? Du vet, den sjefen som har ansatt hun nye og som sier at dere ikke får ta så mye pause? Det er jo han eller henne dere burde legge for hat, som ansetter feil person og som atpå til nekter dere å ha så mye pause som dere trenger! Det er jo han eller henne dere må snakke med.

Og dere må gjerne mene at det dere gjør ikke er mobbing. Det endrer ikke at det ER mobbing. Hvis dere har problemer med en ansatt og hun oppfører seg ugreit (å ikke ville henge sammen med kollegaer på fritiden og å faktisk jobbe når man er på jobb sorterer ikke under dårlig oppførsel forresten), så må dere ta det opp med sjefen. Dere må ta opp med sjefen hva hun gjør som ikke er bra. Å sitte å baksnakke i lunsjpausen er mobbing. Samme hva dere måtte mene om saken. 

TS, har du lagt merke til at INGEN her er enig med deg? Hva tenker du om det? 

 

Anonymkode: 8912d...afe

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er dette en klesbutikk for ungdom det er snakk om...? 

Anonymkode: 6e54e...812

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Er dette en klesbutikk for ungdom det er snakk om...? 

Anonymkode: 6e54e...812

Eller helsevesenet? 

Jeg er sjokkert over HI her, og håper inderlig at dette er troll. Sånt oppfører man seg ikke! 

Anonymkode: 31c83...a1e

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Vi mobber da ikke! Vi har spurt flere ganger om vedkommende vil bli med ut. Og vedkommende kunne ikke. Da sluttet vi å spørre etter tre ganger. Vil den nye bli med oss må vedkommende spørre om å bli med, vi spør ikke flere ganger. 

Vi avtaler aktiviteter når vi er på jobb og den nye får det med seg. Da er det rart at h*n ikke spør om å få bli med. Det som skjer da er at h*n melder seg ut av arbeidsmiljøet. 

Anonymkode: c843b...6c4

Nei, ARBEIDSmiljøet foregår i all hovedsak PÅ jobb.

Anonymkode: ac021...d82

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Altså, dette må da være troll? 
Ingen oppfører seg vel som dette?! 

Anonymkode: 31c83...a1e

Jo tro det eller ei. Noen oppfører seg faktisk sånn. Jeg har truffet ett par av de i helse og omsorg

Anonymkode: 25bf9...63d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...