Gå til innhold

Kollega som ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke et troll. Jeg er fortvilet over arbeidsmiljøet vårt 

Anonymkode: c843b...6c4

Jobber du på en vernet bedrift?

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AllahBallah skrev:

Jobber du på en vernet bedrift?

Der har du svaret !

Anonymkode: 30c9c...56e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AllahBallah skrev:

Jobber du på en vernet bedrift?

Nei 

Anonymkode: c843b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AllahBallah skrev:

Jobber du på en vernet bedrift?

Så hyggelig av deg å bruke «vernet bedrift» som et skjellsord 🙄

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jammen glad for at det ikke er et krav at man må være med kollegene sine på fritiden her jeg jobber. Hadde fått sparken for lengst!

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Dina86 skrev:

Så hyggelig av deg å bruke «vernet bedrift» som et skjellsord 🙄

Man må jo ha noen kognitive utfordringer som oppfører seg slik Ts og «venninnene» gjør. 

Anonymkode: 30c9c...56e

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, fiskennemo skrev:

Jammen glad for at det ikke er et krav at man må være med kollegene sine på fritiden her jeg jobber. Hadde fått sparken for lengst!

Det burde ikke være et krav. Fritiden skal man kunne disponere som man vil.

Anonymkode: 6f856...7d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke et troll. Jeg er fortvilet over arbeidsmiljøet vårt 

Anonymkode: c843b...6c4

Hvor gammel er du? Det må vi først vite.

Er dette en vernet bedrift?

Anonymkode: 62c08...608

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette synes jeg var ganske stygt. Du spør om hvordan dere kan bli kvitt henne og hele situasjonen virker ikke særlig inkluderende.

Nei, dere mobber kanskje ikke direkte, men dere er heller ikke særlig inkluderende. Om dere har et veldig nært og tett miljø så er det nok ikke lett for den nye å komme seg inn i miljøet. Kanskje dere ekskluderer vedkommende ved å tviholde på den dynamikken?

Jeg synes heller ikke at det skal være slik at vedkommende skal spørre dere om de kan få være med på det sosiale. Om man ikke føler seg som en del av miljøet så vil det nok sitte langt inne å få spørre om å være med. Der hvor jeg jobber så spør man alle uansett om de vanligvis sier nei, men om dere ikke vil spørre hver gang så kan dere kanskje si noe sånt som at hun bare kan slenge seg med en gang om det passer.

Jeg ville nok heller tatt grep og prøvd å inkludere vedkommende.

Om vedkommende ikke ønsker å henge med dere på fritiden så synes jeg at dere skal respektere det, om det er derfor hun sier nei. Da kan dere være hyggelig mot henne slik at alle blir inkludert uansett hvor investert der er eller ikke er i det sosiale.

Anonymkode: f61f3...c44

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Om vedkommende ikke ønsker å henge med dere på fritiden så synes jeg at dere skal respektere det, om det er derfor hun sier nei. Da kan dere være hyggelig mot henne slik at alle blir inkludert uansett hvor investert der er eller ikke er i det sosiale.

Anonymkode: f61f3...c44

Når du ser på oppførselen hennes her så er det naturlig at man ikke vil henge med henne.

Hadde aldri gitt henne ny sjanse heller, men fortsatt i jobben min mens jeg smilte til henne. :) 

Anonymkode: 62c08...608

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, fiskennemo skrev:

Jammen glad for at det ikke er et krav at man må være med kollegene sine på fritiden her jeg jobber. Hadde fått sparken for lengst!

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det burde ikke være et krav. Fritiden skal man kunne disponere som man vil.

Anonymkode: 6f856...7d0

Det burde absolutt vært et krav. Er man venninner på fritiden blir det hyggeligere for alle på jobb også. 

Denne nye personen ønsker ikke det og da blir hele arbeidsmiljøet ødelagt. Av en person! Det sier sitt!

Anonymkode: c843b...6c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi er et lite arbeidsmiljø med ca 10 ansatte (faste ansatte og noen vikarer). 
I fjor høst begynte det en ny ansatt i et engasjement. Det som er feil med dette er at denne stillingen egentlig skulle gått til en av de faste vikarene som har vært her over lengre tid. Men desverre ikke har de rette kvalifikasjonene, selv om hun er mye flinkere den personen som fikk engasjementet. 

Vi føler at denne nye ansatte ikke passer inn i arbeidsmiljøet vårt (vi er gode venninner på jobb og privat) og derfor ønsker vi at h*n slutter for at den vikaren skal ta den stillingen som hun fortjener.  Den nye ansatte pleier aldri og bli med ut når vi avtaler ting på jobb (h*n spør aldri om å være med) og melder seg ut av arbeidsmiljøet på den måten. 

Hvordan kan vi bli kvitt denne personen slik at den faste vikaren kan overta engasjementet?

Anonymkode: c843b...6c4

Jeg håper dette er en trolletråd, hvis ikke er du et veldig dårlig medmenneske! 

Anonymkode: e28da...85c

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man må jo ha noen kognitive utfordringer som oppfører seg slik Ts og «venninnene» gjør. 

Anonymkode: 30c9c...56e

Nå er det mange forskjellige grunner til at noen jobber på en vernet bedrift. Tror du det er dårlig arbeidsmiljø på alle vernede bedrifter da eller?🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det burde absolutt vært et krav. Er man venninner på fritiden blir det hyggeligere for alle på jobb også. 

Denne nye personen ønsker ikke det og da blir hele arbeidsmiljøet ødelagt. Av en person! Det sier sitt!

Anonymkode: c843b...6c4

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg håper dette er en trolletråd, hvis ikke er du et veldig dårlig medmenneske! 

Anonymkode: e28da...85c

Jepp, troll. 

Anonymkode: 30c9c...56e

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Det burde absolutt vært et krav. Er man venninner på fritiden blir det hyggeligere for alle på jobb også. 

Denne nye personen ønsker ikke det og da blir hele arbeidsmiljøet ødelagt. Av en person! Det sier sitt!

Anonymkode: c843b...6c4

Det der er bare piss. Fritid heter fritid av en grunn. Høres ut som den nye kollegaen faktisk har et liv utenom jobb, og dere andre ikke har det.

Anonymkode: 6f856...7d0

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det burde absolutt vært et krav. Er man venninner på fritiden blir det hyggeligere for alle på jobb også. 

Denne nye personen ønsker ikke det og da blir hele arbeidsmiljøet ødelagt. Av en person! Det sier sitt!

Anonymkode: c843b...6c4

Nå får du gi deg. Jeg blir utrolig provosert av holdningene dine. På de fleste arbeidsplasser så er det ikke et krav og slik skal det være. Altså, det er flott at man har et godt arbeidsmiljø, men det betyr ikke at man må være venner på fritiden av den grunn.

Anonymkode: f61f3...c44

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry, tror ikke på TS lenger.

Enten er det tull eller så har hun en diagnose som gjør at hun ikke fortstår samspillet mellom mennesker og det sosiale i livet.

Anonymkode: 62c08...608

  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel,når du har sagt rett ut til kollegaen at hun er sur og vanskelig skjønner jeg godt at hun ikke vil være med ut...

 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Det burde absolutt vært et krav. Er man venninner på fritiden blir det hyggeligere for alle på jobb også. 

Denne nye personen ønsker ikke det og da blir hele arbeidsmiljøet ødelagt. Av en person! Det sier sitt!

Anonymkode: c843b...6c4

Nei, arbeidsmiljøet blir ikke ødelagt av den personen. Det du skriver her i denne tråden, TS, sier mer om deg og din venninne, enn den kollegaen som faktisk har ett liv utenom jobben.

Anonymkode: 45aab...770

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...