Gå til innhold

MarianneE og takknemlighetene


MarianneE

Anbefalte innlegg

Mann og barn reiste på hytta sammen med svigers i går. De kommer hjem i morgen og jeg er hjemme alene nå siden jeg ikke har ferie lenger. Jeg vasker klær som har hopet seg opp, rydder opp i alt som har blitt satt til sides etter at vi har gitt Ungen "nytt" rom (rommet ble veldig bra, akkurat slik jeg håpet det ville bli), leser bok og småprater med kattene. Føles godt å ha ro rundt meg, har vært full rulle i ferien og vi har vært så og si sammen hele tiden. Nå er det tid for stillhet og ro.

FriFredag, LønningsFredag... 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den følelsen når @Sauen Shaunsom jeg aldri har truffet før, men har hatt som facebookvenn i et par år, plutselig står forran deg når du er på jobb, kun fordi hun var i nærheten og ville hilse på... ❤

Jeg ble så overrasket at jeg slapp alt jeg hadde i hendene og løp og klemte på henne mens jeg glemte alt om ikke å klemme. Men guuud så koselig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin ettermiddag, jeg har klippet av meg ca 2/3 av håret (hadde ned til midja) og nyter luft i nakken! Husets Herre og jeg sitter ute etter enkel grillmat, ingen av oss sier et ord, men lar lyden komme via JBL høyttaleren mens vi lytter til musikk b.la Seigmenn, rockebandet fra 90 tallet. 

Fin ettermiddag i sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen fyller jeg år. Jeg blir 42 år, en alder jeg ikke kjenner meg igjen i på en måte. 42 år er så... voksent, så "mer" enn jeg føler meg. 

Husets Herre skal jobbe ekstra i morgen kveld men har vist planlagt noe hyggelig på dagtid. Det er mange år siden sist det ble lagt planer for min dag så jeg er nysgjerrig. 

42 i morgen altså? Det kunne vært verre. For to år siden var det ikke en gang en selvfølge at jeg skulle oppleve å bli 40 (selvom jeg ikke viste det da). Livet er faktisk ikke det verste man har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ting å være takknemlig over...

Husets Herre og jeg har bryllupsdag i dag. 18 år som ektefeller. Han er min Supermann og klippen i livet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rare, fine dagen. For to år siden, i dag, lå jeg på sykehuset og var mer døden nær enn det jeg er komfortabel med tenke på. Jeg har måttet puste meg litt igjennom dagen i dag, men har hatt det betydelig bedre enn tilsvarende dag i fjor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.8.2020 den 22.37, MarianneE skrev:

Den følelsen når @Sauen Shaunsom jeg aldri har truffet før, men har hatt som facebookvenn i et par år, plutselig står forran deg når du er på jobb, kun fordi hun var i nærheten og ville hilse på... ❤

Jeg ble så overrasket at jeg slapp alt jeg hadde i hendene og løp og klemte på henne mens jeg glemte alt om ikke å klemme. Men guuud så koselig!

Det var kjempekoselig å endelig treffe deg. :hjerte: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
På 1.9.2020 den 9.29, Sauen Shaun skrev:

Det var kjempekoselig å endelig treffe deg. :hjerte: 

Takk det samme, men jeg tenker noen ganger at jeg blir så... Noen blir sånn "pent" glad, men jeg blir sånn "armer og bein og høylytt glad" :sjenert:

Nå om dagen er jeg mer enn takknemlig over at det finnes hjelpeapparat som bretter opp armene når man som forelder ber om hjelp. Også dette vil gå bra til slutt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hverdagslykke...

Ungen og jeg har gått til biblioteket, hadde en softis stopp på veien t.om. Ungen er i et strålende humør og skravler høl i huet på mor.

Nå venter jeg bare på at Husets Herre skal komme hjem, enn så lenge sitter jeg ute på trappa med en Monster Mango og skal begynne å lese en ny bok. 

Akkurat nå, her og nå, er livet godt. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Frihelg i fellesskap ❤

Våknet alt for tidlig både Husets Herre og jeg, og benyttet anledningen til litt... eh... kvalitetstid sånn før vi stod opp. Det var fremdeles morgen å regne da vi møtte opp i idrettshallen for å se Ungen spille håndballkamp, desverre ble det tap, men vi gledet oss stort over å se hvilken fremgang hun gjør på banen.

Vi var hjemme igjen rett over 12 og da var allerede helgehandelen tatt. Været har vært surt, overskyet og vindfult så vi har kost oss skikkelig inne. Ungen med kattene som omkranset seg og så TV, jeg på kjøkkenet med radio ("Misjonen Destillert og Are&Odin) og fargebok. En deilig, rolig lørdag hvor ingen egentlig sier så mye. Elsker dette noen ganger. 

En god, avslappende lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takknemlighet er ikke beskrivende nok når du får tilsendt et bilde fra broder'n og bildet viser en nyfødt gutt. 💙

Tørker litt gledestårer jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen med Ungen, vi har blitt sett, blitt hørt og tatt på alvor. 

Takknemlig ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Are&Odin på p1, puslespillet som går temmelig sakte fremover, Burn Mango og ikke en eneste en i huset som krever noe av meg nå. Mor får ro i hodet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tror jeg er tilbake på "5 gleder i hverdagen" for å ha rett fokus. Vi går for gårsdagens 5 først:

1. Tåka lettet omsider og sola dukket opp. En stund siden sist.

2. Ungen kom hjem fra skolen og hadde hatt en bra dag.

3. Jeg fikk sitte i fred med et puslespill. En time nå og da gjør stor forskjell inni hodet mitt. 

4. En deilig treningsøkt på Sats for å bearbeide hodet.

5. Husets Herre gadd å fortsette på et påbegynt prosjekt i huset da han kom hjem. Det gjelder å utnytte det lille dagslyset som er på ettermiddagen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagens 5

1. Ikke fult så mye styr på morgenen, og Ungen kom fornøyd hjem fra skolen.

2. Frifredag og lønn

3. Koselig tur på kjøpesenteret med Ungen for å kjøpe pentøy til jul. Ungen er på vei til å stor så jeg der hun stod i fløyelskjole i str XS. Hvor ble den lille ungen av?

4. Svigerfar kom med et generøst tilbud på julegavefronten.

5. Kom over to gavekort fra i fjor, det ene var ubrukt og det andre var en hundrelapp igjen på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

DAGENS 5!

1. Ungen og jeg rakk en tur på  Europris for å kjøpe Smågodt før jeg reiste på jobb.

2. Ligge i senga på morgenen, småslumrende med en varm mannekropø tett inntil ❤

3. Mens jeg var på jobb fikk mann og barn delt ut kalendere vi har fått solgt via håndballen 

4. Fikk kjøpt adventskalender til Ungen. Den var utsolgt i butikk men nettbutikken hadde 

5. Det var ikke mange kunder i dag på jobb, men de som kom var utrolig koselige 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagens 5!

1. Ungen tok mot til seg og tok bussen ut til kusina og familien. Bussturen tar ca 7 minutter. 

2. Vekket Husets Herre på en god måte etter hans nattevakt

3. Fikk levert 5 bæreposer med arvetøy til en bekjent. Omsider.

4. Koselig besøk hos svigers. 

5. En skikkelig god strekk på sofaen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANDAGENS 5!

1. Etter dager med regn og vind tittet sola frem. Jeg gikk en tur og ble stående med lukkede øyne mot sola og nyte den og kjente vinden røsket litt. Herlig! 

2. Høstlatte fra Espressohouse 

3. Husets Herre og jeg fikk brukt et gavekort (fra jul!) Og noe av en pengegave (også fra jul) på TilBords og kjøpte deler av juleserviset fra Wik&Walsø: Julemorgen 

4. La meg tidlig i nytt sengetøy 

5. Fikk planlagt middag for hele uka basert på fryseren/ skapet/ rester. Gjør uka litt enklere 

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS 5

1. En normal morgen med Ungen. Små lysglimt av håp om bedre tider for henne og oss. 

2. Rydder i klesskapet og får solgt litt på nettet. Tjener ikke på det, men litt ekstra blir det.

3. Bra  treningsøkt 

4. Generøs pengesum fra svigerfar som skal brukes på juleserviset Julemorgen. Forskudd på julegave. 

5. Sol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...