Gå til innhold

MarianneE og takknemlighetene


MarianneE

Anbefalte innlegg

Tiden vi er inne i får meg til å tenke at takknemlighetsboka er viktigere enn noen gang. Lørdag:

* Massiv fuglekvitter ute. Lyden av håp ❤

* Jobbet formiddagen istedenfor stengevakt slik jeg alltid har når jeg jobber lørdager.

* Da jeg kom hjem fra jobb fikk jeg 30 minutter alene for å "roe ned" hodet

* Koselige kunder, men noen utpeker seg. 

*  Husets Herre og barnet hadde ryddet og støvsugd til jeg kom hjem. Kryss i taket!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

37 minutter siden, MarianneE skrev:

Tiden vi er inne i får meg til å tenke at takknemlighetsboka er viktigere enn noen gang. Lørdag:

* Massiv fuglekvitter ute. Lyden av håp ❤

* Jobbet formiddagen istedenfor stengevakt slik jeg alltid har når jeg jobber lørdager.

* Da jeg kom hjem fra jobb fikk jeg 30 minutter alene for å "roe ned" hodet

* Koselige kunder, men noen utpeker seg. 

*  Husets Herre og barnet hadde ryddet og støvsugd til jeg kom hjem. Kryss i taket!!

En bonus: Jeg så en Toller i dag! Det er en hunderase og jeg har så lyst på en Toller at jeg er nesten dårlig ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, MarianneE skrev:

En bonus: Jeg så en Toller i dag! Det er en hunderase og jeg har så lyst på en Toller at jeg er nesten dårlig ❤

Jeg ønsker meg også hund, men kan dessverre ikke ha noen nå. Men jeg er takknemlig over de hundene jeg har hatt. Har så mange gode minner fra dem❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag og takknemlighet!

* Lat søndag, og avslappende stemning hjemme. Fikk t.om til en blund under teppet.

* Fikk laget langtidskokt bolognese til middag. Elsker å bruke god tid på kjøkkenet!

* 12åringen og jeg har spilt Nintendo i fellesskap. 

* Tannlegen ringte og utsatte en time i morgen, løste et spørsmål om logistikk hjemme 

* Våken og kjenne på følelsen av søndag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandager og gleder!

* Jeg er ikke permittert. Enda. 

* Krokus har begynt å spire. 

* Omfattende veiarbeid på utsiden. Det er en normalitet i den merkelige verden vi plutselig lever i.

* Det gikk greit å få ungen i gang med hjemmeundervisning. Ingen tekniske problemer og ingen sutring.

* Fikk kommet godt i gang med oppgave på jobb, hadde bare to kunder på seks timer, så det var godt å ha oppgaver å gjøre kun avbrutt av skravling i gangen med kollegaer fra de andre butikkene rundt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdagen og takknemlighet!

* Det er bestemt at vi skal stenge kl 18 istedenfor kl 20 på hverdager. Kjedelig å miste to timer, men det var deilig å komme hjem 18.45 istedenfor kl 21.

* siden kundene uteblir så blir vi ansatte  butikkene rundt godt kjent 

* Husets Herre fikk i oppgave å lufte 12åringen så de fikk begynt på litt vårrydding og klipping i hagen.

* La meg kl 2130 i går, var utrolig godt å legge meg så tidlig 

* Vår i lufta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag og det jobbes hardt for å finne takknemligheter!

* Jeg mister ikke jobben selvom jeg blir permittert fra fredag kl 18. Da stenger kjeden alle butikkene i norge.

* Fant Are og Odin podcastsendinger tilbake til 2015 så jeg skal begynne å lytte meg gjennom hele greia. Begynner å bli litt lei av Einar og Jan Thomas. 

* Pga betydelig mindre trafikk om dagen så er ikke bussen forsinket.

* Vafler til kveldsmat 

* I motsetning til hva jeg har hørt fra flere av mine nærmeste venner og min søster så har jeg et barn som faktisk jobber selvstendig med skolearbeid og i det tidsrommet som er satt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fryktelig trøtt på kvelden for tiden og sovner før dette blir gjort.

Torsdagens takknemligheter!

* Fikk av trekkene til den ene sofaen i går, fikk vasket dem og hengt dem til tørk UTE! 

* Fikk handlet inn litt polvarer og verdens beste peanøttsmør: Reeses!

* Fikk ordnet med søknad om dagpenger under permittering hos nav.

* Brettspillet Scrabble med 12åringen 

* Fikk utnyttet været og begynt på hagearbeid. Jeg hater hagearbeid, men i fjor prøvde jeg på et eksperiment og (prøvde ihvertfall på å) ta en halvtime til time hver dag i hagen. Den tiden er overkommelig og jeg får rukket en del. Tror jeg skal kjøre samme taktikken i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagsgleder!

* Støttende ord da jeg med klump i halsen stengte butikken på ubestemt tid. 

* 12åringen som gjorde hjemmeleksen: B.la rydde og vaske rommet sitt. Utrolig hvor mye mer all-right slikt er når ikke det er mor som gir beskjeden.

* Tanken på at lørdagens middag sikkert vil smake bedre enn fredagens ble. :ler:

* Misjonen på P4. Fantastisk ❤

* Kjørte hjem med kollega i butikken ved siden av. Hun og hadde sin siste dag før permisjon i går så vi deppet litt sammen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen i dag!

* Fikk kjøpt fine påskeliljer og frø da jeg dro med frøkna en spasertur til byen. 

* Sol. Jeg kjenner at hverdagens høye skuldre detter når jeg kjenner sol.

* Tørket klesvask ute

* Lagde god glutenfri pai til middag 

* En koselig handletur til byen med frøkna. Vi var innom Mester Grønn og Rema før vi gikk rett hjem etterpå 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagens  takknemlighet!

* Husets Herre trygt hjemme igjen etter en kjøretur til Sørlandet for et ærend. 

* Bakte skikkelig gode skoleboller, glutenfrie så klart.

* Fått puslet sammen middagsmeny for kommende uke. Om ikke annet så er permiteringstilværelsen forutsigbar!

* Gode samtaler på chat, veldig spesiell situasjon å ikke treffe venner men gruppechat er kjekt. 

* Varm, myk pusepels i sola

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mandag og takknemlighet!

* Fikk ordnet opp i en sak på jobb som kunne fått kjip konsekvens med nav.

* Bra treningsøkt hjemme 

* Fremdeles god stemning hjemme 

* Lyktes med middagen 

* Oppdager stadig noe nytt jeg ønsker å se på Netflix 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TirsdagsTakk!

* Jeg fikk beveget meg ALENE utenfor huset. Skulle bare en tur på butikken men nå fikk jeg 40 minutter med pause fra alt hjemme. 

* Fant frem fargeleggingsbøker og fargestifter igjen. 

* Ungen og jeg fikk sådd tomater og sukkererter

* Flere småting som minner meg på hvor bra mann jeg har

* La litt planer for helgen som jeg ser frem til 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdagens takknemligheter!

* Siden jeg egentlig skulle jobbet i kveld så fikk jeg lønn for å være hjemme. (Jo, er permittert men vi får prøve å se det positive)

* Deilig gåtur

* Fikk gjort en tre kvarters tid med hagearbeid etter middag. 

* Ungen var så glad over å facetime med kusina si. Gjorde hjemmetiden enklere ihvertfall i dag.

* Nok en dag med puslespill og podcast!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Torsdagen og takknemligheter!

* Penger igjen på skatten! Det var ikke noen større sum, men et par tusenlapper. 

* Time på dagen hos dyrlege for den ene katten vår. Takknemlig for at de kunne ta ham inn så fort, han skal tilbake fredag og jeg prøver å ikke tenke på at regningen kommer opp i 3500 til 4000 kroner. 

* En skikkelig god treningsøkt med strikk etter øvelser fra Kristine Weber (Kriweb) på Instagram 

*  Livstegn fra kollegene mine. 

* Et nydelig vær, ihvertfall på formiddagen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagsgleder!

* Tilstanden til pus var bedre enn fryktet,  men noe han må leve med.

* Dyrlegeregninga kom på 1500 kroner mindre enn det vi max var forespeilet. 

* Fikk jobbet i hagen i dag og. 

* Så en morsom film (The spy next door) mens vi spiste. 

* Jeg sov utrolig godt i natt. Det føles som uker siden sist jeg kunne si det samme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagsgleder

* Fin tur i sola sammen med min søster, niese og hunden.

* 12åringen som viste enorm glede over å være sammen med kusina si

* Pus som er seg selv igjen. 

* Prøvde å lage noe nytt til middag og det ble godt.

* Fin og lat morgen i sofaen med husets herre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagens liste!

* Vi som foreldre kom oss igjennom enda en dag. I dag har det gått veldig opp og ned i humørsvingninger hos husets minstemann. Litt vel mye. Vi gratulerer hverandre, husets herre og jeg og tar en liten espressokopp med likør.

* Tur til hytta. Hytte i samme kommune og vi kjører på 15 minutter. Det var en kald fornøyelse, men det var godt å være der ute. Få andre plasser jeg er så avslappet som der.

* Sov godt i natt. Trøbler med søvn og det er slitsomt. 

* Fikk sittet ute og lest et stykke videre i boka mi uten forstyrrelse 

* Hyggelig respons på en sms til en bekjent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...