Gå til innhold

MarianneE og takknemlighetene


MarianneE

Anbefalte innlegg

GÅRSDAGENS TAKKNEMLIGHET!

* Klesvask! Mannen har ryddet i halve kottet i helgen og fant mye av klær han hadde glemt. Jeg vasker opp og vi sorterer ut. Jeg liker alt som bidrar til bedre oversikt og system.

* Fått dato for når jeg skal begynne å jobbe igjen. Det blir deilig!

* Kaffedate med kollega. Noen er ekstra savnet nå som jeg er permittert. 

* Bare Ungen og jeg var hjemme på ettermiddagen og vi hadde det så koselig. 

* Følelsen av at sommeren er rett rundt hjørnet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DAGENS TAKKNEMLIGHET 

* Ungen som på eget initiativ reiste og kjøpte ny drikkeflaske til skolebruk da hennes gikk i stykker. Så deilig at hun fant ut at her hadde hun et problem hun kunne løse selv!

* Tilbakekalling til jobb plutselig. I morgen går jeg rett på 9-16 og en kortere vakt på fredag. Det blir deilig! 

* Husets Herre fikk gavekort fra polet for en måneds tid siden, jeg fikk brukt det på en 3 liter vin pluss ei flaske. Gavekort er gull verdt noen ganger!

* Husets Herre var ekstra god å ha i morges. Følelsen av å krype inntil noen ganger ❤

* Hele middagen kom fra -50% disk. Kjekt å spare penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TORSDAG OG GLEDER!

* Så utrolig deilig å være på jobb igjen!

* Ikke fullt så sliten i beina som jeg regnet med at jeg ville være.

* Tok middagen ute i hagen i sola. Det var skikkelig deilig. 

* Ungen begynte på trening igjen. Og tanken slo meg, at da var denne familien tilbake til normalen igjen gitt! Vi liker normalen 

* Rakk første bussen hjem etter jobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS TAKKNEMLIGHET!

* Jobb. Det er så godt å jobbe igjen!

* Fotkrem. Kjenner at føttene mine er "uherdet" i forhold til kjøpesentergulv. Å smøre inn føttene med fotkrem fra Mon|Sun er utrolig godt. 

* Hverdagshumor. Hva skulle vi gjort uten?

* Koselig kveld med Ungen. Helt til hu begynte å bli sur fordi mor sovnet på sofaen 

* Pinse og langhelg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LØRDAGENS GLEDER!

* Husets Herre gjorde hagearbeid og ble svett og varm så han måtte gjøre mesteparten i bar overkropp. Livets små gleder 😂

* Tror sommeren har kommet. 25 grader og ikke en sky å se.

* En plass i byen, juicebar er det vel, har åpnet. Alt de har, t.om belgisk vaffel, er glutenfritt. Det gjør en cøliaker som meg veldig glad. 

* Ungen og jeg hadde en koselig kveld mens Husets Herre var på jobb. Vi spiste pizza og så på Charmed på dvd. 

* Etter litt trøbbel og feilvurderinger så jeg nå endelig at det går rett vei i drivhuset. Så nå blir det tomater og sukkererter i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØNDAGEN OG TAKKNEMLIGHETER 

* Softis i varmen. Hurra for Narvesen som tilbyr glutenfri kjeks!

* Prøvde ut en ny oppskrift på tacohasselback poteter som vi hadde til grillmaten. Stor suksess!

* Parasoll! Det er godt med varme, men å sitte ute midt i solsteika når det tipper 25 grader i skyggen er varmt! Dessuten liker jeg skygge.

* Følelsen da vi omsider gikk inn, ved 21.30 tida, følelsen av at det hadde vært en god dag. Ingen spesielle hendelser, bare en god dag!

* Duft av syriner. Vi har tre syrintrær i hagen. Vi har jasminer og, men i går var det syriner som duftet nydelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DAGEN I DAG! 

* Våkne og vite at det er helligdag og fri på oss alle tre.

* Fått gjort litt hagearbeid 

* Koselig besøk av pappa og samboeren

* Fikk omsider tillatelse til å gre minstepusen. Hun liker det ikke, men er langhåret og får floker om hun ikke børstes regelmessig. 

* Begynt på et "burde prosjekt" nemlig å få alt av potteskjulere opp av kjelleren og ut for å spyles. Her kommer noe til å gies til bruktbutikken etterhvert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIRSDAGENS TAKKNEMLIGHET!

(Trodde jeg gjorde dette i går)

* Stolen min. Kjøpte meg en egen hagestol for et par uker siden. Elsker å sitte der og lese (eller slumre)

* Bare oss jentene hjemme og vi koste oss med kyllingsalat. 

* Ungen gjorde lekser uten for mye styr fra hennes side. 

* Min søster stilte opp som sjåfør og hjalp meg med en praktisk utfordring.

* Gleden i øynene til Husets Herre over å komme hjem til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONSDAG OG GLEDER!

* Litt lavere temperatur ute. Fremdeles godt og varmt men ikke for varmt.

* Fikk sortert ut 6 potteskjulere som skal til bruktbutikken. Det blir flere...

* Ungen sopet trappa uten krangling 

* Konserter på YouTube. Husets Herre og jeg fant frem Rammstein til Ungens store fortvilelse. 

* Kaffedate med venninne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TORSDAGEN OG TAKKNEMLIGHETER 

* Tålmodighet. Ungen øvde til sin første heldagsprøve i matte og vi repeterte. Orker ikke fortelle, men jeg jobbet hardt med egen tålmodighet!

* Skyer og lavere temperatur. Endelig gikk det ann å pusle litt inne uten dårlig samvittighet for å ikke være ute.

* Fleeceteppe på sofaen etter ungens leggetid.

* Spørsmål om å jobbe ekstra. Bekreftelsen på at jeg gjør en god jobb er god å få.

* Grønnsaksplantene i drivhuset har bortimot eksplodert og du kan se forskjellen på veksten på kvelden etter å vannet på morgenen. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte hele greia i går....

* God tilbakemelding fra butikkleder. Føles godt å få bekreftelse på at jeg gjør en god jobb.

* Stillhet etter de to andre gikk i seng. Blir temmelig ør i hodet av å jobbe på kjøpesenter. 

* Skifte til tørt etter å vært ute. Det regnet og blåste på kryss og tvers ute...

* Hyggelig prat med ei bekjent. Hun hadde mye på hjertet ang nav og jeg var mye enig.

* Myyye fine varer på jobb. Herregud så mye jeg vil kjøpe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LØRDAG! 

* Ungen som gledet seg stort til bursdag. Den skulle være helt til kl 22 og det var stort skjønte jeg. Hun gledet seg så, og det gjorde meg glad.

* Gode tall på jobb. Det er deilig å føle at man klarer jobben og se fornøyde ansikt. 

* Koselig kveld hjemme med Husets Herre. Stikkord: kebabtallerken og Sopranos. 

* Regn. Plantene og gresset er så glade 

* jeg ble ferdig med å lese Kastanjemannen. Vanligvis synes jeg krim er fantastisk, men her tvang jeg meg selv til å lese ferdig. Glad jeg ble ferdig. Boka er allerede gitt videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS TAKKNEMLIGHET!

* Kaffedate med venninne. 

* Ungen kom hjem med elevvurdering fra lærerene i norsk, matte og engelsk. Masse skryt, og det som var noe å utsette på var ting vi kjenner igjen hjemme. Stolt av ungen min ❤

* Skyer ute på ettermiddagen og jeg la meg under epletreet med en bok. Med skyer ute ble det og slutt på den kvelende varmen. Alt over 25 grader er unødvendig. 

* Ungen og jeg ser Charmed annenhver helg. Akkurat begynt på sesong 2 og Ungen er helt hekta.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Feriepenger og lønnskompensasjon på konto (de har nå fått litt bein og gå på)

Norske jordbær 

Nakene føtter i fuktig gress.

Ikke lenger permittert og har vært tilbake på jobb i 4-5 uker.

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har hatt en koselig og avslappende miniferie med Ungen. Vi har sovet på hotell, spist god mat og virkelig kost oss. 

Ferien starter i morgen 

Godt å komme hjem, vi var bare borte i et døgn, men vi hadde tydeligvis vært savnet da vi kom hjem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 dager med ferie, endelig hadde vi en søndag med fint vær. Ungen hadde overnatting av kusina og jentene badet i bassenget mens jeg drakk dalgonia i sola. 

Henter ny seng i dag, den 23 år gamle knirkete tresenga vår fra Jysk skal endelig byttes ut med en Jensen kontinental til 20.000 kroner (betaler 10.000 på salg). 

Kjenner jeg er SÅ klar for to uker ferie med familien min ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En uke av ferien er blåst avgårde. Vi har storkost oss sammen selvom vi bare er hjemme. I år er det helt greit. 

Endelig kjøpt nytt til Ungens rom, blir bra å gi henne et litt mer ungdommelig rom nå som hun er større. Dessuten fant vi noe skikkelig all-right på Skeidar og sparte oss for en to timers vei til ikea, billigere ble det og. 

Kaffe og sein lunch med @loffen og familien i går. Det var koselig det! Date med Husets Herre på kvelden, pubquiz med 3. plass og da klokken var 23.30 gikk vi hjem i sommernatta og mimret tilbake til da vi var yngre og alle de sommernettene vi gikk hjem fra byen før vi fikk barn.

Den nye senga ❤ Beste vi noen ganger har brukt penger på tror jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sååå koselig å treffe deg!! Det var sannelig på tide også! 
Love you! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, loffen skrev:

Det var sååå koselig å treffe deg!! Det var sannelig på tide også! 
Love you! ❤️

😘😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er ferien over. Min ihvertfall, Husets Herre har en uke til. Dette har blitt den store ViFixerHjemme ferien, nå er det rommet til Ungen vi holder på med. Himla godt å få gjort, og det blir veldig bra til slutt. 

Vi har vært i Bjørneparken i Flå i to dager, det er kanskje den dyreparken vi har likt best av alle vi har vært i. Jeg fikk sett bjørn, ulv og en antydning til gaupe. Etter å stått lenge og betraktet ulvene hadde jeg tårer i øynene av takknemlighet. Elsker ulv ❤

Vi har fått en natt med barnefri (den nye senga funker... 😉) hvor vi tok en tur til svigers og hadde reker med tilbehør og mye godt i glasset. Det var så deilig med en kveld uten Ungen og ta hensyn til. 

Hilst på familiemedlemmer som har vært på besøk fra Trondheim har jeg og fått gjort. Sjeldent vi sees, så "det va no bra trivelig ja"

Siden Mann&barn egentlig skulle bort i dag og frem til onsdag har jeg sushidate med Bestis i ettermiddag. Det gleder jeg meg til! Elsker familien min, men nå har vi gått oppå hverandre lenge så litt forandring vil fryde.

Ha en god dag du som leser dette. Takknemlighetsboka har tatt en vending fra det den opprinnelige planen, men jeg skribler ned de tingene jeg opplever og gleder meg over. Ikke nødvendigvis de store tingene, men det var aldri det jeg tenkte heller. Bedre å glede seg over 10 små ting enn 2 store. 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...