Gå til innhold

MarianneE og takknemlighetene


MarianneE

Anbefalte innlegg

10 JULI

* Føltes godt å fortelle at Ungen har kommet inn på førstevalg på vgs

* God tid til å skravle med senterkollega fra morgenen av på jobb

* HusetsHerre og jeg har vært hjemme alene i noen timer i ettermiddag. Vi feiret begivenheten med halv ukeshandel og take-away meny fra Maxburger. Vi satte oss et annet sted i huset enn normalt, spiste og pratet. Han er en person jeg liker å være sammen med. 

* kjøpte nydelig skjortekjole på jobb. Et plagg jeg normalt ikke bruker, men her funket alt og fargen var topper av alt. 

* Sofasoving. Regn, 17 grader og grått... Deilig å bare sløve litt på sofaen og halvsove til nyhetene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12. JULI

* Fikk ordnet med nye brilleglass til Ungen slik at hun slipper å med stor ripe på glassa.

* Vi tok en familieettermiddag på O'learys. Spiste mat og spilte arkadespill. Gøy!

* Fikk avlevert tre Odaesker med arvetøy til ei som pleier å arve.

* Vi ryddet litt og der endte med seks poser panteflasker som gav 300 kroner. 

* Hvite fersken ❤️ Jeg spiste tre på rappen 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13. JULI

* Hadde invitert søstrene mine på vafler og skravling. 

* Gikk tidlig til sengs med en ny bok.

* Ungen har skjønt begrepet "Hjelp til Selvhjelp" med en vond tå. Kanskje det betyr at jeg ikke trenger å mase så mye? 

* Fikk ryddet skikkelig i klær

* Følelsen av ferie rykker stadig nærmere 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14. Juli

* Fikk en takknemlig sms fra venninne etter en prat dagen før. 

* Det var så stille på jobb at jeg hadde ikke kunde de siste 2.5 timene før stenging. Det er ikke ofte jeg kjeder meg på jobb, finner alltid på noe å gjøre men i går stod jeg bortimot rett opp og ned i to timer og kjedet meg. 

* HusetsHerre skulle reise på MCtreff i helgen til tross for dårlig værmelding. En time etter han reiste fikk jeg sms om at han snudde og kom hjem etter å møtt på regn. Telting i regn en helg fristet ikke allikevel. Fint at han kom hjem, men Ungen og jeg hadde og gledet oss til en jentehelg.

* Europris hadde tilbud på ostepop. Ungen og jeg fikk kjøpt det vi ville. Jeg nekter å fortelle hvor mye det ble for å si det sånn :sjenert:

* Kom hjem fra jobb kl 21 og Ungen vasket opp. Det satte jeg virkelig pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15. JULI

* Strukturert arb.dag.  Er det rolig på jobb kan jeg bli lat og rett og slett giddalaus, men jeg klarte å ikke gå dir.

* HusetsHerre hentet meg da jeg var ferdig og vi hadde en date over en kaffe bare oss to.

* Jobbet med kollegaM som og jobber i nabobyen, alltid koselig med henne.

* Forræder på TV2Play. Vi nærmet oss slutten og satt bortimot ytterst på sofakanten i spenning 

* Lagde en veldig god pizza på kvelden. 

 

16 JULI 

* Ble vekket av HusetsHerre som.. ja.. jeg ble absolutt vekket!

* Fikk sitte og bygge videre på legoen. Mangler vel 1/3 nå så er Bowser ferdig.

* Så ferdig Forræder. Det gikk som vi håpet og vi gleder oss allerede til sesong 3.

* Koste oss egentlig hjemme mens det var reine høststormen ute

* Ungen har funnet ut at hun liker ovnstekte potetbåter plutselig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. JULI

* Vi var to ansatte på formiddagen på jobb, jeg ble bedt om å gå 13.30 da jeg hadde en skikkelig hodepine. Egentlig skulle kollegaen min gå tidlig, men hun sa at hun ville bli lengere slik at jeg kunne gå.

* Det var antydninger til sol ute.

* Jeg så en søt hund. En husky! Med sorte "briller" av pelstegninger. Elsker hunder!

* Is. Kort og godt. 

* La meg tidlig, det gjorde utrolig godt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19. JULI

* Fikk med meg Ungen på Sats, en dansetime. Det var gøy og noe som gjør godt for en stiv kropp. Å få inn enkelte bevegelser vil på sikt hjelpe mot mye i skuldre og rygg tenker jeg. 3 år med zumba gjorde meg mye mer fleksibel så dette må jeg ta opp igjen. 

* Kommet et godt stykke på Bowser. Katalogen inneholder 555 trinn. Skal begynne på trinn 436. Gud, så gøy!

* HusetsHerre fikk malt strøk nr 2 i vinterhagen. Blir så fint! 

* Etter middag satt jeg bare som en potet i sofaen i to timer og satt og så på TV. Ha ha, av en eller annen grunn var det skikkelig deilig.

* Mens jeg tok oppvasken nippet jeg til en margarita. Enkle gleder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 JULI

* Torsdagsfri

* Fikk vasket klær, vasket gulv, byttet på senger, tatt kattedoen, ryddet... Utnyttelse av fridag der altså. Undres om HusetsHerre prioriterer likt de to ferieukene han har hvor jeg er på jobb. Jeg tviler...

* Det kom sol ved 16-tiden og den sola var varm. Jeg satt ute og nøt varmen. 

* Lagt meg i rent sengetøy 

* Har hatt en god tanke i dag: Hva ønsker jeg å få ut av ferieuke jeg skal ha i november. Kanskje reise et sted? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23. JULI

* Fikk satt i gang rydde&vaskeprosjekt på et nedprioritert bad i huset. Det trengtes og ble SÅ bra etterpå.

* Koselig besøk hos pappa og fruen. Fruen fylte år og hadde bakt sin vanlige bløtkake. Den er så god! Toppen var det bringebær på. Nam!

* Har fått på Bowser armene. Er på siste nummererte pose og han mangler bare fingrene nå. 

* Kl 20 kræsjet vi alle tre i sofaen med ostesmørbrød og film. Veldig kos.

* HusetsHerre tilbød seg å ta en opprydding før han legger seg slik at jeg kunne gå og legge meg. Håper han husker det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24. JULI

* Jeg fikk bygget ferdig legoen min. Veldig stolt over resultatet 😄

* De store nedbørsmengder som var meldt kom ikke allikevel og mesteparten av regnet kom på kvelden. 

* Ferie betyr god tid til å lage middag: Og da gjerne noe som tar litt tid. 

* På kvelden satt vi alle tre med kakao I koppen og spilte Nintendo. Veldig koselig å gjøre slikt i fellesskap. 

* Kakao i favorittkoppen 

https://gamezone.no/kopper/155419/super-mario-kopp-keramikk-368ml?gclid=Cj0KCQjw5f2lBhCkARIsAHeTvlgXmFLZiCNCLRVCTFUBlWoxZdhJZj_eQBeeSV1m51pR7PdA-teEpXIaAqUSEALw_wcB

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26. JULI

* Ungen og jeg tok turen til kjøpesenteret hvor vi møtte nieseV som ble med oss hjem. 

* SøsterG takket ja til en middagsinvitasjon til helgen

* Fikk solgt to bukser på en facebookgruppe. 

* Det går fremover med oppussing 

* Sengetøyet til -50% jeg fant på Home&Cottage viste seg å være til -70% så det ble ekstra billig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27. JULI

* Ungen tilbrakte kvelden hos bestevenninnen og andre venner. Hun hadde t.om kost seg.

* Fikk solgt en pakke med 5 tskjorter i facegruppe. 

* Det som skulle være en treningsøkt ble til nesten to timer kaffeskravling med venninneS i sittegruppe på Sats. Vi skulle trene, måtte bare fortelle eeen ting til, og sånn gikk det 2 timer

* Lukt av nyslått gress

* Endelig fisk til middag! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 JULI

* SOL!

* HusetsHerre kom hjem fra jobb og endelig gikk han og ut i ferie

* Klarte å snu en kjip tankegang ang det som egentlig er en kjedelig hjemmeferie til noe positivt 

* Middagsbesøk av min søster og tantebarna. Livlig fredagstaco!

* Ungen og jeg fikk spilt Donkey Kong i noen timer på kvelden og løste en gåte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 og 30 JULI

* Lørdag ble Ungen med min mor og stefar for å hente valp. En nydelig liten labradorjente. HusetsHerre hadde sine ting og gjøre så jeg fikk så og si hele dagen for meg selv. Kjøpte to bøker, var på AsiaMat og handlet, drakk kaffe og leste avisa helt alene. Noen ganger er slike dager helt fantastisk. 

* Valp i familien. Jeg er helt dårlig etter å få hund selv, så hund i familien er fantastisk!

* Søndag kom Ungens bestis og jentene okkuperte stua i flere timer med Kpop, latter og jentegreier. Jeg trakk meg bare unna og lot dem være.

* Har slitt hele uka med en magebug men det ser ut til å bedre seg. 

* Begynte på et puslespill. 3000 brikker. Jeg tror jeg angrer. Kanskje. Men utfordringen gjør meg glad!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31. JULI.

Bare et punkt:

Kjærestetur med HusetsHerre på et hotell i Sandefjord. God mat, drikke og alt som hører med på en sånn tur. Vår andre tur uten barn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2. AUGUST 

* Vi besøkte mamma, Mannen og den lille labradorvalpen. 

* Ungen satte i gang støvsugeren og støvsugde en hel etasje. Uten spørsmål om hun kunne!

* En hel dag uten regn! 

* Vi avsluttet dagen med vafler og filmen "Amerika for mine føtter 2". Den var overraskende morsom.

* Jeg sov lenge, helt til kl var over 8. Det er to timer lenger enn vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...