Gå til innhold

MarianneE og takknemlighetene


MarianneE

Anbefalte innlegg

Ford3000 skrev (25 minutter siden):

Dette må være en av de fineste dagbøkene på hele KG! Wow! Skikkelig bra! Blir glad av å lese alt du skriver! 💖

:sjenert: Takk!

 

11. MAI

* Fikk ordnet med noen bursdagsgaver. Fra 9-22 mai har vi 7 bursdager innad i familien. Det krever litt av lommeboka.

* Ser ut til at vi klarer å lande noen planer for nasjonaldagen. Siste året med barnetog for vår del. Veldig rart.

* Middagen ble  vegetarmat, jeg prøver å få til vegetarmat ihvertfall en gang i uka. Linsegryte fra vegetarentusiast.no. Veldig godt!

* Mens Ungen var på kulturskolen fikk HusetsHerre og jeg unna litt innkjøp for helgens bursdagsfeiring. Vi rakk t.om kaffe på Espressohouse og HusetsHerre åpenbart flørtet med meg, noe som fikk meg til å le og rødme som en tenåring :ler:

* To fridager har blitt brukt til rydding og sortering og det har blitt veldig bra i den delen av huset. Lenge leve prokastinering med påfølgende skippertak!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12. MAI

* Eksamenstrekking for Ungen og hun kom opp i faget hun er flinkest i og slapp unna matte. Enda godt, da slipper vi katastrofe på hjemmebane. 

* 20 grader ute, helt nydelig men litt kjipt å reise på jobb da klokken var 13 og sola skinte.

* Kom ut fra kjøpesenteret kl 20.15 til lukt av sommer. Når lufta lukter varme, gress, blomster... ❤️

* Kom hjem til tomt hus og fikk TV og potetgull for meg selv. 

* Ettermiddagen på jobb med masse glade, kjøpevillige kunder. Hadde knapt tid til å gå på do. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 & 14 MAI

* Lørdag hadde jeg stengevakt på jobb, noe som betydde at jeg ikke trengte å stille klokka til å ringe klokka 6. 

* Jobblørdagen var hektisk men veldig hyggelig. Tror ikke jeg hadde en sur kunde.

* Søndag var det hyggelig bursdagsfeiring av HusetsHerre og Ungen. Vi gjorde det VELDIG enkelt med take-away pizza, en kjøpt kake og en hjemmebakt kake. Totalt 15 stykker var vi. 

* Fint vær gjorde at vi tilbrakte søndagen ute og hagemøblene OMSIDER kom ut. Føler vi ligger etter med alt i år, så det var godt å få dem ut.

* 17. Mai planen er endelig bestemt. 

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 MAI

* Elsker 15. Mai på jobb, en av årets travleste dager, høyt tempo, det renner inn folk, høy omsetning og du har knapt tid til å gå på do. Elsker det!

* Fikk kjøpt en stor plante til å ha ute, pyntet litt opp til 17. Mai. Etter å grublet litt... Den heter Margerit 😁

* Vi fikk handlet inn til 17. Mai og slipper det i dag. 

* Rester av take-away pizza til middag. Ble spist i sofaen med beina oppi. 

* Da jeg kom til bussholdeplassen etter jobb kom bussen min kjørende så det var bare å hoppe rett på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. MAI

* Ungen gikk først i 17. Maitoget og ledet ann flaggborgen. Herregud så stolt jeg var der hun kom gående!!

* Stressfri dag

* Var heldige etter barnetoget og fikk bord på en restaurant i byen. Bare for kaffe og slikt da.

* Temmelig kald vind, men vi hadde et fantastisk solskinn hele dagen. 

* Etter dagen var omme satt vi og kjente på takknemlighet over dagen. Satt og følte oss enormt privilegerte som kunne samle 10 mennesker rundt et bord, spise god mat og hygge oss. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 MAI

* Vi besøkte pappa og fruen, kaffe, is og brus i sola på verandaen. 

* Tusla rundt i pysjen frem til klokka var 11.30. 

* En ettermiddag hvor vi bare satt i hver vår ende av huset i flere timer, satt med hver våre ting og ikke pratet sammen. Var veldig godt å koble ut verden.

* Oda hadde tilbud på en del glutenfri varer OG monster! Hello lykke 😄

* Middagen ble take-away med sushi, gyoza og vårruller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19. MAI

* Shoppingtur med Ungen. Sommerklær for 4000 kr til henne, islatte på meg...

* Oda på døra ❤️

* Koselig besøk og bursdagsfeiring hoss mamma og Mannen. Vi spiste kaker, kikka på gamle bilder og diskuterte film

* Jeg tror jeg klarte å ikke brekke tærne da jeg virkelig sparket foten inn i stolbein. Det var så sinnsykt vondt at jeg var redd jeg brakk noe. Lenge leve Voltarengele

* At Ungen ikke forstod hva som egentlig hadde foregått da hun "hørte rare lyder I natt, akkurat som om du og pappa skrek i søvne"  :sjenert:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20. MAI

* TantegullA fylte 17 år, og hele familien var samlet hos min søsterG. Det var hyggelig, og godt å gå siden det var familieselskap nr 4 på en uke. 

* Fikk omsider klippet håret til Ungen. Det har vært nødvendig lenge, men nå fikk vi spontant en time.

* Dum&Dummere på TV. Elsker den filmen!

* Vi gikk for meget enkel middag; Ostesmørbrød. Ikke noe typisk lørdagsmat, men der og da; Helt perfekt. 

* HusetsHerre og jeg da vi kom fra bursdag/ handling/ frisør og kjente at mai er slitsom i vår familie. Vi dumpet ned i hver vår ende av sofaen uten et ord og bare satt og kjente det gjorde godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21. MAI

* HusetsHerre fikk klippet bjørnebærbuskene, bringebærbusker og litt annet. Det har stått på "burde vært gjort" lista. 

* Ungen øvde til engelskeksamen og i pausene satte hun i gang med å rydde ut klær fra klesskapet som ikke passer/ brukes. Hun er ikke ferdig enda, men det er nok en søppelsekk allerede og vel så det. Har heldigvis noen som arver.

* Jeg fikk vasket og tørket ute tre maskiner med klær siden vi hadde rett over 20 grader og litt vind.

* Lagde kylling Biryani fra bunn av til middag. Aldri laget det før, og det var utrolig godt.

* Satt ute i hagen frem til klokken var 21. Da begynte det å bli litt for kjølig siden sola for lengst var kommet bak epletrærne våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22. MAI 

* Vi hadde alkohol i huset da jeg ble bedt i babyshower jeg er forpliktet til å gå i. Jeg synes slikt er utrolig tullete og har virkelig ikke lyst til å gå. 

* Tidenes positive opplevelse da jeg kom ut fra kjøpesenteret og bussen kjørte ut av holdeplassen slik at jeg ikke rakk den uansett. Sjåføren så meg, stoppet bussen, åpnet døren og gjorde sånn "kom her" bevegelse med armen og jeg kom med. 

* lukt av regn på varm asfalt

* En kveld hvor Ungen fortsatte med å rydde klesskapet sitt, dro frem minner, jeg tok kjøkkenet mens jeg spilte musikk høyt og HusetsHerre holdte på med sitt, også i stua. Plutselig var klokka blitt 22 uten at noen skjønte hvordan. 

* Ungen er veldig lite frynsete i nervene med tanke på eksamen. Sikkert fordi det er et fag hun mestrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24. MAI

* SMS fra min bror om at fødsel blir satt i gang torsdag. Tantebarn nr 6 ❤️

* Onsdagsfri med en god treningsøkt

* Fikk sittet ute i hagen og lest bok. Boka har jeg brukt fryktelig lang tid på, har til tider  formuleringer som irriterer og jeg har mistet sammenhengen for lengst. Men, det var godt å sitte ute med den.

* HusetsHerre og jeg reiste på fotballkamp og så vårt lokale lag tape første cuprunde. Koste oss allikevel i sola.

* Fikk hele 30 minutter hjemme alene mellom trening og da Ungen kom hjem en time tidligere enn vanlig. 30 minutter med fred og ro om ikke annet 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25. MAI

* Bilder av en nydelig, velskapt og perfekt liten gutt. Mitt tantebarn nummer 6 ble født i går.

* HusetsHerre var snill og hentet meg på jobb. Fikk t.om en tur innom Rema på veien hjem. 

* Lukten av syrintrærne. Vi har totalt 4 slike trær og de lukter helt nydelig 

* Fikk skrevet middagsmeny for pinsehelgen, stort sett basert på det vi allerede har i skapet.

* Fryktet det verste, men det ble litt å gjøre allikevel på jobb så kvelden gikk fort, til tross for venting på babybilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27. MAI

* Fikk endelig pratet med min bror på tlf. Alt står bra til med mor og barn.

* Vanligvis er vi to på jobb på lørdag, men det var pinseaften så jeg sa at det blir stille så jeg kan ta den vakta selv. Jeg kunne ikke tatt mer feil, det ble mye å gjøre og timene fløy avgårde 

* Kveldskos med Ungen: Kyllingsalat og 90talls serien Charmed på DVD. 

* Sofasoving etter jobb. 

* Utpå kvelden kom det et regndryss ute. Det førte til et utrolig flott lys ute på himmelen da det var halvt om halvt solnedgang og regndråper 

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 MAI 

* God, besteklem fra HusetsHerre da jeg trengte det som mest.

* Klesprosjektet til Ungen har ført til mye god plass i skapet hennes, og mye arvetøy som skal til ei som pleier å arve.

* Pinsehelga har bydd på sol men iskald vind. Men en liten stund kunne jeg sitte ute uten å fryse og det var deilig. 

* Ungen sutrer lite over eksamenslesing.

* Fant en fantastisk oppskrift på smashed poteter fra vegetarentusiast.no og det var sykt godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4. JUNI

En fantastisk helg er over, 5 takknemligheter å liste opp:

* SMS fra min søster på lørdag med spørsmål om jeg hadde fri og muligens kunne tenkt meg kaffe i byen. Vi skulle allerede på et arrangement i byen så det passet bra. Så da ble det kaffe, is, brus på uteservering på en restaurant. I sola, ikke så langt fra elva. Så deilig å sitte der!

* Både lørdag og søndag bød på temperatur rundt 20 grader, uten den kalde vinden vi har hatt et par uker. 

* Jeg fikk gjort litt hagearbeid. Det har vært litt neglisjert i to uker og det kunne man se. Hagearbeid er usedvanlig kjedelig, men jeg gav meg selv 1 time og være effektiv på og den fikk jeg utnyttet godt. T.om Ungen bidro litt. (10 min jobbing, 20 minutter fjas med pus)

* Nyvasket hagemøbler, ny duk på og god bok i hendene ❤️

* Årets første softis på oss i går.

Denne helgen har vært så fin at jeg er igrunn ikke klar for mandagen enda. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. JUNI

* Kulturskolefestival. Ungen går på Kulturskolen og denne uka er det utstilling og opptredener fra de forskjellige klasser. Vi fikk sett hva hun, og kusina, har laget dette halvåret. Veldig fint.

* Fikk bestilt fra Oda.

* Boklesing i sola. "Tysteren" av Jan Erik Fjell fenger Veldig!

* Tara og Anders tilbake i Med All Respekt. Elsker det programmet og podcasten. 

* Isspising 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6. JUNI

* Det graves i gata, 4 mannfolk som jobber i bar overkropp, brune og fine. 😁

* Frisørtime, alt for lenge siden sist! Vask, kur med massasje og klipp for 1000 kroner. 

* Rakk å kjøpe sushilunch og ta første buss til jobb for å sitte der og spise. 

* Da jeg ikke rakk bussen hjem kom jeg på at min søster jobbet og var ferdig 15 om min. Hun plukket meg opp på veien. 

* Det lukter sommer ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7. JUNI

* Ingen hull da jeg var hos tannlegen. Ble kun puss og rens.

* En spontant tur innom Asiamat resulterte i en stor båt gresk vannmelon. Så stor at den trengte egen bærepose. Her fant jeg og hvit fersken og pakistanske mango

* Vi tok middagen hos Kasserulla 

* Isbilen stoppet utenfor her

* Fikk sittet ute lenge og lese. Deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10. JUNI

* Begynte på jobb kl 12 istedenfor kl 9, så jeg slapp å ha vekkerklokke på og kunne sove til jeg våknet av meg selv. 

* Pizzaen jeg bestilte på døra kom til slutt. Det tok nesten halvannen time, men den kom da.

* Nyansatt og jeg kommer godt overens og hadde et bra samarbeid gjennom dagen. 

* Et fantastisk fyrverkeri avsluttet et arrangement som har vært i byen denne uka. 

* God prat på tlf med min søster. Vi fikk snakket om stort og smått i 45 minutter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11. JUNI

* Grillbesøk av min søsterG og barna. Så koselig å ha uhøytidelig middagsbesøk! 

* Sov, til meg og være, lenge og våknet kl 8. Jeg er jo "alltid" våken i 6-tida.

* Fikk til en lengre telefonsamtale med min bror. Det var koselig og prate med ham. Vi har ofte en samtale lørdag eller søndag morgen hver helg.

* Begynner å nærme meg siste tredjedel av boka jeg leser. Jeg har strevd litt med at jeg mister litt sammenheng når jeg leser fordi jeg ikke lenger er flink til å lese ofte nok og langt nok. Fem sider en gang i uka er ikke nok om du skal holde på tråden. Halvannen uke har jeg vel brukt på denne boka?

* Ungen vasket badet uten protester. Krøss i taket og litt til...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...