Gå til innhold

MarianneE og takknemlighetene


MarianneE

Anbefalte innlegg

14. JUNI

* En dag som startet litt panisk etter rot med kampanjer fra kjøpesenterets side og noe som ville gjort meg fryktelig underbemannet fikk jeg ordnet opp i til min egen fordel. 

* Middagen ble ferdig grillet kylling og brokkolisalat fra ferskdisken til Meny. Smakte helt fantastisk i 28 grader ute. 

* Naboen kom og gav oss en stor bolle med hjemmedyrkede vårløk og urter. Så utrolig snilt! 

* Sovna på sofaen kl 20.30, det var helt fantastisk godt. Gikk rett i seng da jeg våknet på sofaen og våknet ikke før  HusetsHerre startet motorsykkelen for å reise på jobb.

* Lufta ute når sola er borte bak hus/ trær/ fjell i 21-tida og det fremdeles er 25 grader ute. Den intense varmen er over og lufta fylles av sommerlukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

15. JUNI

* Søster og venninne var litt ivrige på chatgruppe om trening så jeg ble med dem på trening selvom jeg egentlig ikke gadd. Ble en bra omgang og jeg gikk hjem med en god følelse. 

* Skulle bake kake til et skolearrangement og fikk laget en bra variant av krydderurter

* Ungen og bestevenn var konferansier under vitnemålsutdeling for 10. Klasse og klarte seg fint.

* Ungen er ferdig med grunnskolen. 10 år borte som en vind. Vi feiret med veldig bra god softis i skyggen og 25 grader ute kl 21 på kvelden. 

* HusetsHerre foretrakk å legge seg på sofaen i natt siden stua var litt mer luftig enn soverommet. Det betydde at jeg fikk hele senga for meg selv og det var godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16. JUNI

* Når gradestokken endte på 29 grader var tanken om frihelg ganske god

* Fredagskveld, hjemme alene et par timer, leste nesten en halv bok og drakk 2/3 av en flaske Fresita. En boblende jordbærvin. 

* Ungen har første dag i ferien. 

* HusetsHerre var på et arrangement på kvelden og jeg gikk i seng alene. Det var varmt og litt klamt og der og da var jeg veldig glad for å legge meg uten ham.

* Pga varmen var alt av husarbeid gjort før klokka var 10. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17. JUNI

* HusetsHerre og jeg hadde Shoppingdag på b.la polet og Rusta. Fra polet kom vi ut med b.la 6 liter vin, sitronlikør, kaffelikør, peppermyntevodka og litt annet. 2500 kroner! Godt å bruke gavekort!

* Isdate på Biltema. Det enkleste er det beste fant vi ut. Kosen oss to mellom er det viktigste. 

* Lørdagskveld ute i hagen, alene med siste halvdel av en bok og et større glass margarita. Gikk inn klokka 23. Nydelig kveld 

* Pizza til middag: Kun halvfabrikata både bunn, saus, fyll... Godt uansett!

* Rusta hadde svensk brus vi aldri har prøvd før. 6 pk med smaker som jordbær, stikkelsbær og annet. Overraskende godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18. JUNI

* Ungen reiste avgårde til badeland med venner. Noen trekker på skuldrene av dette, hos oss er det nesten fest de gangene hun legger planer. 

* Vi stod opp til skyer, regn, tempraturdropp på 12 grader. Så utrolig deilig!

* Vi hadde sofasøndag alle tre da vi var samlet. Tror det varte ca 6 timer og vi gjorde ingenting annet enn tv, brus og mobil. 

* Fikk fortsatt på ryddeprosjektet mitt. I dag var tallet 7, og jeg kvittet meg med 7 gjenstander. To av dem fikk nye eiere og ble gitt bort. 

* En liten høneblund i go'stolen min ute. Jeg lå og døste og våknet av regndråper på nesa. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19. JUNI

* Det går unna på jobb om dagen og da jeg leverte omsetningstall var de høye. Husker ikke sist det var SÅ høyt tall.

* Gråvær og regn på formiddagen. Endelig skikkelig regn. Den gulbrune plana vår var glad.

* Bestilte fra Oda. Var tross alt tilbud på Monster...

* Tok mot til meg og meldte avbud på et arrangement jeg virkelig ikke ville reise på. Det vil ikke falle i god jord hos alle, men her satte jeg meg selv først.

* Sjefa kom med kald cola da hun kom på jobb, det smakte helt fantastisk i en hektisk dag i en varm butikk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

MarianneE skrev (4 timer siden):

* Tok mot til meg og meldte avbud på et arrangement jeg virkelig ikke ville reise på. Det vil ikke falle i god jord hos alle, men her satte jeg meg selv først.

Applaus til deg for det :klappe: Man skal ta hensyn til seg selv og egne behov også, selv om andre synes man burde valgt annerledes. Ikke alltid, men oftere enn mange av oss gjør det. Det er overraskende lite man egentlig MÅ, selv om man synes man bør...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (8 minutter siden):

Applaus til deg for det :klappe: Man skal ta hensyn til seg selv og egne behov også, selv om andre synes man burde valgt annerledes. Ikke alltid, men oftere enn mange av oss gjør det. Det er overraskende lite man egentlig MÅ, selv om man synes man bør...

Takk. Arrangementet vil jeg ikke på og i tillegg er det kun med folk jeg har en persons forbindelse med, men kjenner ingen av dem. For meg fungerer det svært dårlig. Jeg er introvert og bare tanken og stå der hvinende med 15 fremmede gjorde meg kvalm. Det er mitt mareritt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du och jag... ;) Jeg har blitt flinkere med årene til å si nei til sånne ting, innse hva jeg trives med og ikke og at jeg faktisk ikke trenger å tvinge meg til å delta på ting for å tekkes andre. Overraskende ofte viser det seg at jeg ikke bare møter forståelse fra disse andre, men at når jeg er åpen om det, tør flere sette grenser for seg selv. 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (20 timer siden):

Du och jag... ;) Jeg har blitt flinkere med årene til å si nei til sånne ting, innse hva jeg trives med og ikke og at jeg faktisk ikke trenger å tvinge meg til å delta på ting for å tekkes andre. Overraskende ofte viser det seg at jeg ikke bare møter forståelse fra disse andre, men at når jeg er åpen om det, tør flere sette grenser for seg selv. 

You do you!!

 

20. JUNI

* Hello feriepenger! 

* Sto på jobb og førte inn varer fra hovedlageret og der fant jeg to kjoler jeg bare MÅTTE ha. De ble med hjem.

* Sommerferie på Ungen og det førte til en sløv formiddag hjemme på oss begge to.

* Det regnet nesten hele dagen. Plena er fremdeles gulbrun men kanskje det hjelper nå?

* Mamma fikk endelig bestemt seg for hvordan hun vil feire egen bursdag til helgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21. JUNI

* Det ser ut til at Ungen snart er ferdig med regulering. Tannlegen sa at om hun er flink til å bruke strikk kan vi i august se på når den skal av.

* Ungen og jeg kjøpte oss Friends lego (Central Perk) og puslespill på 3000 brikker.

* Det regnet hele formiddagen. Desverre er det ikke nok så det er fremdeles stor skogbranner.

* HusetsHerre og jeg bestilte oss en liten 24 timers get-away når ferien starter.

* Jeg fant frem gamle episoder av Radioresepsjonen hos Spotify. Lenge siden sist jeg hørte på RR og det ble et bra gjensyn!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22. JUNI

* En spontan kaffedate med min søster. Vi drakk kaffe, cola og fikk pratet om alt mulig.

* HusetsHerre var sein hjem fra jobb så Ungen og jeg var kjappe med å bestille sushi med foodora

* Legobygging forleden dag gav mersmak og jeg bestilte to byggesett. Et jeg har hatt utrolig lyst på lenge:

https://www.lego.com/nb-no/product/the-mighty-bowser-71411

(2200 kr hos lekekassen. no)

Og et til Ungen:

https://lekekassen.no/lego-icons-10292-leilighetene-i-friends-serien

Noe måtte jeg bruke feriepengene på... 

* Da HusetsHerre kom hjem satt vi rundt et bord en time, jeg sorterte puslespillbrikker og han undersøkte og holdt på med pistol han hadde kjøpt for bruk på trening. 

* Torsdagsfri 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (21 timer siden):

22. JUNI

* En spontan kaffedate med min søster. Vi drakk kaffe, cola og fikk pratet om alt mulig.

* HusetsHerre var sein hjem fra jobb så Ungen og jeg var kjappe med å bestille sushi med foodora

* Legobygging forleden dag gav mersmak og jeg bestilte to byggesett. Et jeg har hatt utrolig lyst på lenge:

https://www.lego.com/nb-no/product/the-mighty-bowser-71411

(2200 kr hos lekekassen. no)

Og et til Ungen:

https://lekekassen.no/lego-icons-10292-leilighetene-i-friends-serien

Noe måtte jeg bruke feriepengene på... 

* Da HusetsHerre kom hjem satt vi rundt et bord en time, jeg sorterte puslespillbrikker og han undersøkte og holdt på med pistol han hadde kjøpt for bruk på trening. 

* Torsdagsfri 

😃 Som en scene fra norsk film jo😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frøkenfryden skrev (19 timer siden):

😃 Som en scene fra norsk film jo😂

Men hvilken film? "Stillhet- et hverdagsdrama om to voksne mennesker og hobbyen deres" :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (4 timer siden):

Men hvilken film? "Stillhet- et hverdagsdrama om to voksne mennesker og hobbyen deres" :klo:

Kvinne pusler og mann ordner pistol er litt Wam og Vennerød eller Bent Hamer. Ment i beste mening! 🙂🧡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøkenfryden skrev (1 time siden):

Kvinne pusler og mann ordner pistol er litt Wam og Vennerød eller Bent Hamer. Ment i beste mening! 🙂🧡

Har intet forhold til W&V, men jeg stoler på at du har rett her 😄 Ville aldri tatt det noe annet positivt heller. ❤️

 

24. JUNI

* Telefonsamtale med min bror, full av intern humor som gjorde meg veldig lattermild.

* Bursdagsfeiring for mamma på campinga. Å reise rett fra støyete kjøpesenter og til stranda tilhørende campingplassen var helt nydelig. 20 grader i vannet... og badetøy lå hjemme. Mamma, min søster og niese var kjappe ute i vannet da.

* Skulle egentlig gå fra egen butikk og til Rema men gikk innom nabobutikken Kicks istedenfor og fant dette fantastiske produktet på halv pris https://www.kicks.no/sol-de-janeiro/hudpleie/kroppspleie/body-mist/brazilian-crush-cheirosa-71-perfume-mist-90-ml

* På Kiwi hadde de Boble med tropisk mango på boks. Den er så god!

* Ungen og jeg fikk pløyd gjennom to episoder Charmed etter HusetsHerre var reist på jobb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3. Juli

* Hatt frihelg

* Søndag lagde jeg Ramen for første gang. Det var veldig godt, savnet kanskje litt dybde i krafta så det må jeg prøve å få finne ut av.

* I går begynte jeg å bygge på legoen min. Hadde aldri trodd at lego skulle være SÅ gøy!

* Lørdag kveld hadde HusetsHerre og jeg huset for oss selv siden Ungen var hos ei venninne. Vi spiste ferske reker og så på B-laget på TV. 

* Vi ser Forræder på TV2play. Søndag ble det 4 episoder, for en fantastisk serie og konsept!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5. JULI

* Etter gårsdagens pub-til-pub med et lag var jeg tidlig våken, HusetsHerre var og i overraskende fin form da han våknet. 

* Fikk fortsatt på legobyggesett jeg holder på med. Lego har vist seg å være veldig mye mer gøy enn jeg trodde.

* Togtur med buss for tog den siste strekningen gikk bra da Ungen og jeg reiste på tur.

* Å slenge seg ned på hotellseng, 

* Besøk innom vårt favoritt konditori for kjøp av makroner 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 
Har lest meg gjennom hele denne i kveld - for en fin dagbok! I fjor hadde jeg et tilbakefall i spiseforstyrrelsen min (anoreksi) etter å ha vært frisk i mange år, og behandleren min har bedt meg om å gjøre noe av det samme: skrive ned tre fine ting om meg selv eller som har skjedd hver eneste dag. Til tross for at jeg nå er så mye bedre, syntes jeg det har vært SÅ vanskelig, men jeg fikk meg en liten aha-opplevelse av å lese her, og jeg innser at jeg tar de «små tingene» i hverdagen litt for gitt. Skal følge med videre her, og også bli flinkere til å glede meg over livet generelt :) 

Hehe, dette ble langt, ville egentlig bare si at jeg synes denne dagboka var veldig fin. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@NurseRatched ❤️❤️

 

9 JULI

* Ettermiddagsbesøk av min søster. Vi pratet om livet og utfordringer med å ha tenåringer. 

* Mistet ikke totalt motet da jeg måtte ta opp all logoen jeg hadde bygget pga liten feil i starten. Feilen gjorde at jeg ikke kom videre. 

* Fikk gjort flere ting ute i hagen, 27 grader i lufta, men jobbet litt, satt litt i skyggen. 

* HusetsHerre kom litt videre i maling av vinterhagen. 

* Avsluttet dagen med en kald dusj, så kald at jeg frøys etterpå. Helt nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...