Gå til innhold

MarianneE og takknemlighetene


MarianneE

Anbefalte innlegg

I dag er jeg takknemlig for:

* Lønn. Kontoen var slunken og det føles godt å få betalt alle regninger samt sette litt til sides for sparing samt ha litt igjen til forbruk.

* Kaffe og kake med tidligere kollega i sola på kafe. Eneste plassen i byen med gratis påfyll av kaffe og glutenfri brownies. 

* God middag: Onepotpasta med spekeskinke fra Trines Matblogg. Jeg sluttet å spise før jeg ble flau. Men kunne godt fortsatt litt til.

* Outlander. Fikk endelig sett en episode i morges. Fasinerende serie, kjekke mandige skotter og herlig språk!

* God og kjærlig mann. Han er det fineste mennesket jeg vet om.

Endret av MarianneE
  • Liker 10
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh, så fin type dagbok 💛 Det er så mye å være takknemlig for her i livet, vi har alle godt av å sette pris på det. 

I dag er jeg takknemlig for en dag uten planer, deilig risgrøt til middag, mammutsalg-bøker i posten og en fin sang jeg har på repeat. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdagens takknemligheter!

* Istedenfor å ta mobilen og så legge seg i senga igjen tok 12åringen og satt i stua i morges. Vi drakk kaffe og te og koste oss.

* Bra dag på jobb, masse spøk og latter med kollegaE, gode salg og koselige kunder. 

* 12åringen scoret stolt mål på håndballkamp. Jeg fikk ikke sett det for jeg jobbet men jeg var veldig glad på hennes vegne. 

* Bussen var for en gangs skyld ikke forsinket da jeg skulle på jobb. 

* Fleeceteppe og sofa i kveld. Må hvile slitne føtter. 12åringen og jeg ligger rett ut på hver vår sofa og er late!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag i dag, og dagens 5 er:

* Fellesskap med "håndballmammaer" mens jentene spilte en heidundrende kamp og vant.

* 12åringen ville sitte i sofakroken med meg og kose.  Jeg blir helt varm av kjærlighet til den ungen.

* Det er 1. Mars i dag og det går mot vår. OK, så er det kommet snø, men mars er vårmåned og dermed basta! 

* Hyggelig bursdagsselskap hos familien. Vaffler ❤

* Ei god venninne som har gitt lyd fra seg. Vi har kjent hverandre siden folkehøyskolen i 1995 og har fremdeles kontakt av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk aldri skrevet ned gårsdagens takknemlighet, men her er det:

* Ekstravakt på jobb. Jeg har ikke stor stilling og er glad for hver ekstra vakt jeg får. Det føles godt å være til nytte og være en som det festes lit til.

* En god treningsøkt. Følelsen av å ha en kropp som tåler å bli brukt er god 

* Det varte ikke lenge, men da jeg ventet på bussen kom sola og skinte i ansiktet mitt. Den varmet kanskje litt?

* Gode naboer på kjøpesenteret. Når det er stille så er det hyggelig å slå av en prat. 

* Grubling over hvor Husets Herre og jeg skal på date på lørdag. Enkelte ting er gode å gruble litt på.

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens liste!

* Fikk endelig hentet bok på biblioteket som jeg har ventet på at skulle bli ledig. 

* Reiste på jobb med den sjeldne følelsen av å ha ting på stell hjemme. Det skjer ikke sååå ofte.

* Hyggelig prat med tidligere nabo.

* Hu i nabobutikken på sentetet spurte om jeg ville kjøre med hjem. 

* Stua og TV for meg selv i kveld. Husets Herre har trukket seg tilbake med fotballkamp på nettbrett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens liste!

* Koselig stemning hjemme. Husets Herre er flørtete om dagen og får meg stadig vekk til å le.

* Var flink og brukte ingen penger i byen. 

* Sov godt frem til klokka ringte. Blir aldri noe Bmenneske for å si det sånn 

* Gjorde en avtale for morgendagen, en avtale jeg ser frem til. 

* Var flink til å sette meg ned og lese bok. Tenker stadig vekk at det skal jeg bli flink til å gjøre men gjør det aldri. I dag gjorde jeg det!

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tidlig på'n i dag men dagens liste, men fikk så gode nyheter...

* Mms fra min bror med bilde av en positiv graviditetstest og teksten at vesla gleder seg til å bli storesøster. 

* Kjøpte meg nytt puslespill i dag med 2000 brikker. Jeg elsker puslespill!

* Gikk tur til biblioteket og utenfor lekte det flere småbarn på lekeplassen. Jeg så på dem litt og smilte mens jeg tenkte på da ungen var liten og vi syklet til lekeplassen med brødskiver og saft i sekken. Fin tid! 

* En tabbe gjort fra Rema da jeg handlet i går lot seg ordnes opp i kjapt og enkelt. Greit å betale for det man handler og ikke for mer enn det som blir med ut.

* Mann og barn som var mer enn takknemlig over ganske god middag. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredagens takknemlighet!

* Var på Zumba på Sats, herliget så gøy det er. Legge bort alt av tanker og hemninger, riste løs på mage, rompe og pupper. Herlig!

* Sol. Jeg er lett påvirkelig av været og det er rart med det, sol på himmelen gjør alt i livet enklere. 

* Lukt av vår ute. Våren har en egen spesielle lukt.

* 12åringen har lenge ønsket seg Filasko og i går tok vi med gavekort og penger fra jul og hun kjøpte seg sko. Det ble ikke Fila da det ikke passet med størrelsen men et annet merke. Hun var så veldig glad for å kjøpe seg sko at jeg ble nesten rørt.

* Diplomis selger glutenfri kroneis så i går spiste jeg sesongens første is.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens liste!

* 12åringen skal delta i en teaterforestilling og skulle være på øving i dag, som hun gledet seg! Veldig koselig å se.

* Fikk to deilige produkter fra MonSun på Kicks og summen av handelen ble akkurat dekket av gavekort jeg hadde. 

* Jeg ble ringt etter fra jobb og spurt om å jobbe ekstra. Siden jeg stadig vekk snur opp ned på alt og reiser og jobber ekstra ved behov så fikk jeg en fin blomsterbukett som en takk.

* Mann og barn som lekesloss og ler høyt.

* Boka jeg leser begynner å bli interessant... omsider. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey! Her vil jeg følge med. :hjerte: :hjerter: 
I den mugne brødboksen min sliter jeg med å finne én positiv ting hver dag. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, loffen skrev:

Hey! Her vil jeg følge med. :hjerte: :hjerter: 
I den mugne brødboksen min sliter jeg med å finne én positiv ting hver dag. :ler: 

Nå har du en liste på 4. 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Søndagens liste!

* Rolig morgen hvor 12åringen lå i senga med nettbrettet og Husets Herre og jeg stod tidlig opp og hadde kaffe og hver vår bok.

* 12åringen og jeg spilte ludo på kvelden og jeg vant for en gangs skyld. 

* Lagde middag og hørte på Are og Odin podcast. Elsker de gutta!

* Kaffedate med Husets Herre, bare oss to i byen mens hu lille var på teaterøvelse. 

* Klarte å ta et fornuftig valg da vi lurte på å kjøpe take-away til middag istedenfor å lage middag hjemme. Det ble laging av allerede innkjøpt middag og ikke usunn take-away 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens!

* Svigermor har kommet seg trygt hjem igjen fra Gran Canaria etter forsinkelser med fly. 

* Stille stund med puslespill og podcast

* Prøvde en ny treningstime på Sats. Den var bra, jeg blir med neste gang og tror jeg. 

* En god men kort lur under teppet på sofaen. Det er så deilig noen ganger!

* Prøvde noe nytt til middag med suksess 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tirsdagens takknemlighet!

* Kjøpte meg nye klær på jobb. Elsker å handle til personalrabbat på 72 %.

* Søstra mi kom innom meg på jobb en times tid før stengetid og lurte på om jeg ville kjøre med hjem. Vi fikk snakket om en ting som har plaget meg.

* Da jeg kom hjem fra jobb fikk jeg på meg pysjamas og Husets Herre pakket Fleeceteppe rundt meg.

* En formiddag hjemme uten planer. Fikk gjort mye huslig!

* Fikk et par ekstra vakter på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre seint enn aldri, onsdagens liste:

* Overrasket venninne med blomsterbukett på dagen hennes. Av og til er det en glede å glede.

* Fant fire gode mageøvelser fra FitFocus som jeg gikk igjennom på Sats. Tungt og effektivt!

* Fikk gjort klart jeanskampanje på jobb. 

* Husets Herre hadde gått over til byen for å se fotballkamp på pub, så da jeg kom hjem fra jobb kl 21 fikk jeg sofaen og TV for meg selv. 

* Møtte halvsøster på bussen og hadde hyggelig følge på vei til jobb 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torsdag!

* Jeg jobber stort sett ettermiddager men i går hadde jeg formiddagen og det var godt å gå fra jobb kl 16 istedenfor kl 20

* Fikk nesten tak i det vi trengte i butikken. Bare nesten. Noe sier meg at det må man være glad for. 

* Sofaslumring. Noen ganger er det fantastisk godt.

* Ungen var litt skuffet over at skolen stenger. Hun liker skolen og det er jo veldig bra. 

* Nytt medlemsblad fra Kicks og der var det litt å sette på ønskelista. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag!

* Vi er ikke berørt annet enn avlysninger og stengingen av skolen. Det må man sette pris på. 

* Blomstrende krokus. Hallo våren!

* Litt bedre omsetting i dag enn i går. Det skjer ikke mye på kjøpesenter om dagen. 

* kjøpte meg to nye pocketbøker i dag. Ble stressa av at biblioteket er stengt.

* En liten stund med Misjonen på radio og puslespill 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...