Gå til innhold

MarianneE og takknemlighetene


MarianneE

Anbefalte innlegg

DAGENS GLEDER!

* Takknemlig for at Strax13 brøt sammen i dag og virkelig gav uttrykk for hvor mye hun savner skole/ håndballen/ venner... Jeg er glad hun viste meg tilliten. 

* solstråler på kroppen når du ligger flatt ut på plenen og leser. 

* Ryktene om at det er åpning av skolen til uka. Til og med Strax13 gleder seg enormt!

* Lyden av korpsmusikk. 

* fikk sovet lenge (7.30) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DAGENS GLEDER!

* Vant gavekort fra Meny på 300 kroner. Vurderer å bruke det på Ben&Jerry....

* Strax13 sin glede over å kunne begynne på skolen igjen til uka. Hun var kanskje gladest av alle

* Fin stund hvor vi, Strax13 og mor, plantet ut den spede starten på tomater og sukkererter sukkererter.

* Husets Herre er mer seg selv igjen etter helgens sjokk over en nær bekjent som tok selvmord i helgen.

* Fikk lest ferdig boken min og den var bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS GLEDER!

* Iskaffe med karamell. Endelig er Espressohouse åpne igjen. 

* Etter vond rygg, stive skuldre og nakke i tre uker våknet jeg i morgen og så og si alt var gått over. Husets Herre mener det er nyheten om skoleåpning og mye spenninger som slapp taket. Ikke vet jeg, men det er godt!

* Forberedelser til hu som fyller 13 i morgen er i rute. Rørende å se hvor mye hun gleder seg!

* Fuglekvitter kl 22 på kvelden 

* Lunch på bryggekanten i sola mens vi betraktet båtlivet

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9. MAI OG TAKKNEMLIGHETER!

* Ungen fylte 13 og jeg tenkte, som jeg gjør denne dagen, på hvor fantastisk heldige vi var den dagen hun ble født. Hvor farlig alt ble, hvordan legene lyktes med å få henne tilbake til livet og hvordan vi begge to reddet livet fordi jeg var allerede på sykehuset da alt gikk galt. 

* Denne dagen var jeg ekstra takknemlig for Ungen. Hun har vokst opp og blitt en ganske all-right unge. ❤

* Svigers. De har sine sider, men de er rause, koselige mennesker jeg er glad i. Har vært utrolig heldig med dem.

* Det kom inn via min facebook rundt 130 gratulasjoner til Ungen (Strax13 navnet parkeres nå, nå går hu under navnet Ungen) i går. Hun syntes det var veldig spennende og ble glad. 

* Ungen syntes hun hadde hatt en fin dag, og det er kanskje det beste av alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS GLEDER!

* Hyggelig familieselskap. Godt å kunne være sammen igjen!

* Litt lat morgen med Husets Herre. 

* Ungen gleder seg til skole i morgen 

* Verden er på vei ut av Corona,  det føles så godt!

* Søndag kveld og jeg har ting på stell hjemme. Godt med blanke ark til  mandag morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANDAGENS TAKK!

* Ungen gledet seg stort til å gå på skolen. 

* Tantebarna. Elsker dem så og si like mye som mitt eget barn.

* Fikk dagpenger for to uker nå. Endelig en forutsigbar oversikt over økonomien 

* Familesamvær på tredje dagen. Veldig koselig, men nå kjenner jeg at kaker tre dager på rad er nok. 

* Fått begynt på boka "Kastanjemannen" og har store forhåpninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TIRSDAGENS TAKKNEMLIGHET 

* Noen hyggelige timer med min halvsøster. 

* Et blomstrende innkjøp fra Hageland som skal gjøre det pent ute

* Alle tomat og sukkerertene som ble satt ut i drivhuset ser ut til å klare seg

* Lagde deilig tacogryte til middag

* Fant frem igjen podcasten Einar og Jan Thomas Blir venner. Å, jeg hadde nesten glemt hvor fin den er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONSDAGER OG TAKKNEMLIGHETER 

* Vant gavekort fra Meny her om dagen. Det var på 300 og vi brukte det på is! Hagen Dazs, Ben og Jerry og Diplom Is Inspira. 

* Koselig besøk av svigerfar 

* Fikk fortsatt på ryddeprosjektet mitt. 

* Kom meg på trening! Utedørs, nede ved elva i regi av Sats. Jeg har ikke trent på to måneder sånn mer eller mindre og det kjentes! Men jeg gjorde det!

* Ungen gikk frivillig å begynte å rydde rommet! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TORSDAGER OG TAKKNEMLIGHETER!

* Ungen tok med seg søpla ned og ut da hun skulle på skolen. Jeg hadde ikke bedt om det, den stod klar bare. Det var da jeg tenkte at jaggu ser det ikke ut til at år med mas/ oppfordring osv fungerer. Sånn innimellom. 

* Vi tre fikk gjort en liten innsats ute i hagen da det ble oppholdsvær. Vi må liksom få det i litt all-right stand til 17. Mai

* Ungen fikk oppgaven å plante noen planter over i potter ute. Det ble gjort uten klaging og protester.

* En times hvil på sofaen gjorde utrolig godt.

* Skikkelig støl i kroppen etter trening dagen før. Tyder på at man har gjort en skikkelig innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS GLEDER!

* Etter å vært totalt slått ut av hodepine begynte kroppen å virke igjen ved 13 tida.

* Svigermor. Hun har sine særegenheter, men er en flott dame jeg liker å prate med. Sånn alt i alt.

* Ungen stortrives med å være på skolen igjen. 

* Gode klemmer fra både mann og barn. Vi er en klemmefamilie oss tre.

* Jeg sover "lenge" om dagen, fra å våkne kl 5 blir klokka kjapt borti 7 før jeg våkner. Gjør utrolig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16. MAI

* en av de roligste 16. Mai jeg kan huske. 

* Ungen fikk med kusine og vi tre reiste på kjøpesenteret og Ungen brukte opp bursdagspenger på nye klær. Hun var SÅ glad!

* Husets Herre kom trygt hjem igjen fra jobb. 

* Ungen var for sein i seng, men jeg fikk sittet og nytt den siste timen av 16. Mai alene. 

* Brukte gavekort fra Kicks. Jeg elsker Kicks og jeg elsker gavekort ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17.MAI 🇳🇴

* Lyden av korpsmusikk i det fjerne da jeg våknet av saluttene.

* 17.mai sendingene fra TV, ingenting jeg har brydd meg om tidligere men i år var det fint.

* Med mann som skulle jobbe var vi heldige og fikk litt ekstra tid sammen 

* Koselig samvær hos mamma sammen med øvrige familie. 

* God følelse av at 17. Mai ble ganske all-right allikevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS GLEDER!

* Lukt av sommer ute. 

* Har kjøpt meg egostol! Min egen deilige hagestol med nedfellbar rygg, fotstøtte og tykk pute. 2000 kroner på tilbud 🙈. Er fremdeles permittert så jeg føler meg herlig uansvarlig :lol:

* Etter 2 måneder med lite (minimalt) med fysisk aktivitet kom Ungen seg på løpetrening uten mye om og men. 

* Fått gjort en del fra lista "burde gjøre" b.la levert en del til bruktbutikken. 

* På bruktbutikken kjøpte jeg en mugge. Mormor som døde 17. Mai 2013 hadde denne mugga og da jeg så den kunne jeg nesten kjenne smaken av ripssafta hun lagde og vi drakk litervis av. ❤ Små muggklumper eller ei. Herlige barndomsminner koster 35 kroner har jeg lært i dag. ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TIRSDAGENS TAKKNEMLIGHET!

* Hadde ungen hos både ortoptist og øyelege. Begge to gav godkjent og tommel opp. 

* Kiwi hadde melkesjokoladeisen i "løsis"disken. Den er så god!

* Tlf fra sjefen om fremtidsplaner for butikken og meg. Blir snart litt jobbing selvom det blir mindre enn stillingen tilsier.

* Lagde en særdeles god pastamiddag basert på litt herfra og derfra fra kjøleskapet. 

* Avsluttet dagen med latterkramper med Husets Herre 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS TAKKNEMLIGHET!

* Lukta av sommer da jeg var ute i hagen. Det er noe med sommeren og alt som gjør at jeg kjenner skuldrene senker seg og pulsen synker. 

* Hagearbeid er egentlig gørr kjedelig, men i dag fikk jeg litt ånden over meg og fikk gjort en god del. T.om Ungen fikk jeg satt i sving!

* Husets Herre er på lukket treff på stampuben. Coronavennlig og alt. Den mannen trenger noe mandig sosialt samvær etter de siste månedene. 

* Nabolaget får en ny beboer nærmere jul. Naboene skal ha en liten en til. Noen ganger er slikt hyggelig, andre ganger blir du veldig glad på andres vegne. Nå var det så absolutt det siste.

* Helgehandling er unnagjort! Det er bare onsdag, men alt er handlet inn og det føles bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TORSDAGEN OG TAKKNEMLIGHETER!

* Ungen fikk besøk av kusina og det endte spontant med overnatting. Jentene stortrives sammen

* Husets Herre og jeg fikk oss en spontan tur på hagesenter og en tur til svigers. Få steder jeg slapper så godt av som der noen ganger. 

* Får stadig unna litt i hagen. Jeg har bestemt meg for å gjøre hagearbeid i ca 30 minutter hver dag. Det er ikke lenge, men jeg er glad for å se at det gir resultater. 

* Det var utrolig godt å legge seg.  Det er alltid godt, men noen ganger er det virkelig godt og bare flate ut.

* Husets Herre ble kjapt bra igjen etter å våkne med migrene. 6 timer tok det fra han våknet og til han klarte å stå opp. Men da han ble bra, så ble han veldig bra med en gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FREDAGSTAKK!

* NAV, takk for at de bidrar med støtte nå som Ungen skal ha regulering. Veldig glad vi slipper å ta 100% av kostnadene. 

* Sara ❤  Du var ikke vår hund, men det var ikke langt unna siden du var mitt "tantebarn". 8 år fikk du i lag med min søster og familien men i dag var det slutt. Du spredde uendelig mye glede og vi er så glade i deg.

* Det har vært et uvær i kveld og så plutselig ble det stille. Veldig rart at det blir så brått stille.

* En koselig dag med familien. Vi kjørte forbi et flott boligområde på veien fra reguleringstannlegen og det var fint. Kjøre, se på husene og skravle litt. 

* Årets første softis ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS TAKKNEMLIGHET!

* Kjempe Koselig kaffeskravling med bestevenninna. 

* Tanken på at helgen vår varer i fire dager denne gangen. Koser meg med familien ❤

* Var ute med søpla etter tordenværet hadde gitt seg, for en fantastisk luft ute!

* Husets Herre har overrasket stort ved å starte opp sitt eget ryddeprosjekt. Skulle bare se etter noe i kottet og dermed ballet det på seg. 

* Masse finne minner kom frem basert på prosjektet nevnt over 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS GLEDER!

* Gåtur rundt ei øy i kommunen her. Vi var oss tre, søstra mi og niesa. Kuppert terreng men fin tur med innlagt kakaopause. 

* Husets Herre tømte halvparten av et kott i går og i dag fikk vi sortert det siste. Bare siste halvdelen av kottet igjen. 

* Besøk hos svigers etter tur. Skjønne folka 

* Ungen gikk rett i seng før kl 21 på eget initiativ. Stuptrøtt!

* Lat morgen med Husets Herre. Helgemorgener noen ganger, de er gull verdt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANDAGER OG TAKKNEMLIGHETER 

* At jeg bevarte roen ovenfor Ungen da alt gikk galt på morgenen. 

* Endelig litt sol og varme uten nordavind og regnbyger

* This is us på TV, herregud for en serie! Vet ikke hva som sprenger mest på når jeg ser serien: Hjertet eller tårene. Mulig det er 50/50?

* Fikk plantet ut blomster i potter sammen med Ungen. Ikke bare ble det pent, men jeg overraskes innimellom over hvor flink hun er med planter. Kunne vært en gartnerspire der om ikke hun skriker høyt og løper ved synet av en edderkopp..

* Is ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...