Gå til innhold

MarianneE og takknemlighetene


MarianneE

Anbefalte innlegg

Våkner opp til at Ungdomskolen er stengt og Ungen er i karantene i en uke og beskjed om innskrenking av timer på jobb. Tenker at jeg er takknemlig for at jeg har en flaske vin i kjøleskapet 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gårsdagen var dum. Det ble en av de hvor du åpner munnen og sier en ting som partneren din blir fryktelig såret av og resten av dagen blir rar. 

Hva var bra i går? Jo: 1, jeg fikk lest ferdig boka mi. 2, Ungen og jeg prøvde på lefsebaking for første gang og det med meget vellykket resultat. 3, Hyggelig stemning da vi pakket inn julegaver 4, fant perfekt julegave til Husets Herre så da er den bestilt. 5, Julemusikk på radioen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er lov! :jepp: 

I dag sa jeg at jeg var takknemlig for to ting. Jeg har ikke kreft, og jeg har nesten alle tennene mine. 

:ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

loffen skrev (På 24.11.2020 den 17.42):

Ja det er lov! :jepp: 

I dag sa jeg at jeg var takknemlig for to ting. Jeg har ikke kreft, og jeg har nesten alle tennene mine. 

:ler: 

Å... jeg skjønner hva du mener!

 

Har terapitime med bestis, juleshopping etterfulgt av kaffe på Espressohouse mens vi deler frustrasjonene over livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Hvorfor går desember dobbelt så fort som alle andre måneder? Tradisjon tro starter jeg med god tid i desember, så kommer sykdom/ fatigue/ ekstrajobb og bare ødelegger juleplanlegginga bortimot over natta.

Tidligere desember har bestått av lungebetennelse, halsbetennelse, fatigue (to år siden), omgangssyker, akutt sykdom av kollega og MarianneE må jobbe for tre.... 

Jeg er takknemlig for at jeg skriver lister så jeg ikke stresser opp mitt eget hode og blir løpende i ring i tre dager og ikke får gjort noen ting. 

Det blir jul i år og. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er takknemlig for Husets Herre. Det var i går 24 år siden vi møttes og vi har holdt sammen siden. Jeg vet jeg ikke er verdens enkleste person å leve med og jeg har flere ting jeg virkelig burde forbedre. Han er klippen min, den eneste jeg stoler 100% på og han som jeg vet støtter meg i ett og alt. Han er mer enn det jeg fortjener. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takknemlig over jula.

Ungen gikk i seng kl 22 igår, da tok Huset Herre og jeg en kaffe med Baileys og Lillejulaften med Are og Odin på P1. Da kjente jeg på julefred og ro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Nyttårsdag 1997 takket jeg ja da han jeg var blitt kjent med halvannen uke tidligere spurte om vi skulle bli kjærester. 

Vi har i dag vært sammen i 24 år. Han er min Supermann og det fineste mennesket jeg vet om.

:hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

Starter søndagen med antydning til soloppgang, tente lys, kaffe i koppen og sammen med Husets Herre ser jeg enda en episode av Suits.

Søndager 💕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lockdown i området jeg bor i, permittert og jeg kjenner det trengs og igjen finne 5 fine hverdagsgleder.

Setter i gang i morgen 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANDAGENS 5 FINE 

* Ungen stakk ut med venner i 4 timer etter skolen. Det er meget sjeldent så de gangene det skjer så er det gledelig 

* Jeg gikk en deilig tur langs elva i sol og 10-11 grader. Har et mål om og hver dag gå det fitbit krever for å gå i grønn (10.000 skritt/ 8 km- som egentlig utgjør rett over 11.000 skritt/ 10 trapper) 

* Fikk søkt om dagpenger, forventet behandlingstid er 4 uker gitt.

* Nytt sengetøy 

* Begynte på nytt puslespill 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

DAGENS 5!

* La meg nå, og han som allerede sover har varmet opp dyna mi. ❤

* Buggen på Androiden lot seg fikses. Det var ikke enkelt men det funka til slutt.

*Biblioteket hadde kassesalg utenfor og jeg fant 5 krimbøker jeg tok og vippset det bøkene kostet: En tier pr bok.

* Is på Narvesen

* Ingen krangling/ diskusjon fra Ungen i dag. Tenåringsmor her...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONSDAGENS 5

* Ungen hadde med to venninner fra klassen hjem etter skolen. 

* Hyggelig start på morgen med Husets Herre 

* Fikk gjort et par på "burde-lista"

* Fant frem påskepynten. Den er ikke satt frem, men så koselig med påskepynten Ungen lagde i barnehagen. 

* Hyggelig tlf.samtale med min søster

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS 5

* Gåtur/ lunch med to venninner i et populært friområde. Isen lå i store flak på fjorden enda og vi hadde det ordentlig fint.

* 5 minutter med årets første sitte på trappa. Det ble fort kaldt så jeg trakk inn.

* veldig gode vafler til kvelds. Jeg spiste noen plater og følte jeg stoppet i tide. Så spiste jeg mer. 

* Deilig gåtur på ettermiddagen i eget selskap 

* penger igjen på skatten 

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

FREDAGENS 5

* Startet dagen med å gå en god tur. Var hjemme igjen rett over kl 10 så jeg rakk det før regnet.

* Misjonen på P4, det er så morsomt. 

* Regn, det er tørt og støvete ute så et regnskyll gjør godt.

* Påskeferie på Ungen, jeg håper vi får det hyggelig 

* God følelse av helg, til tross for at jeg ikke har vært på jobb på en uke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS 5

* Deilig sløv morgen. Savner ikke da det var og opp med Ungen kl 6 hver morgen uansett helg eller ukedag.

* kjøttdeigrull til middag, nam!

* Ungen reiste til bestisen på formiddagen og kom hjem kun for å spise middag. Jeg er takknemlig for dette fordi Ungen strever med flere ting og jeg fikk et glimt av den Ungen var før.

* Are og Odin på P1 mens jeg lyttet, lo og farget. Herregud så godt humør de får meg i! 

* Husets Herre og jeg hadde litt tid alene i formiddag, vi koser oss veldig i fellesskap vi to. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØNDAGENS 5

* Ungen stakk bort til venninna og var der i flere timer. Vi er under lockdown men de tilhører heldigvis samme kohort og kan være sammen. 

* Jeg fikk en god times søvn på sofaen, godt innpakket i et teppe, midt på dagen.

* Middagen (kyllinglårfilet i estragon og fløtesaus) ble enda bedre enn jeg håpet på. 

* Påskepynt, verdens fineste påskepynt fra Ungen gikk i barnehagen. Jeg pakket opp og gråt meg gjennom det, dels fordi jeg var rørt og dels av sorgen over at jeg aldri igjen vil ha et lite barn som kommer stolt hjem med pynt hun har laget selv. 

* Spill og latter med Ungen på kvelden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Gikk en god tur i det som til slutt ble sola

* Spiste en deilig is

* Som påskegave til meg selv kjøpte jeg siste boka fra Kepler. Gud som jeg gleder meg til å lese

* Nådde dagens mål om å gå ei mil i løpet av dagen 

* 16 grader og sol og jeg kunne sitte på trappa og lese

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...