Gå til innhold

MarianneE og takknemlighetene


MarianneE

Anbefalte innlegg

MANDAGER OG GLEDER!

* En luftetur med min søster, niese og voffen. Vi holdt trygg avstand og kjente glede over å se andre ansikt enn de hjemme. 

* God følelse av tilhørighet når det er oss tre her som er hjemme. 

* Podcast og fargelegging 

* 12åringen som var ganske ærlig på hvordan hun trives og samtidig mistrives med hjemmesituasjon 

* en liten prat med en bekjent jeg traff borti gata her. Hun er og permittert og jeg har lurt på hvordan det går med henne 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TIRSDAGSTAKKNEMLIGHET!

* Jeg gikk ut 10.30 og lufta da var så frisk! Det var sol, fuglekvitter og det luktet sol. Jeg ble stående på trappa og virkelig trekke inn lufta med lukkede øyne. 

* Fikk gjort ferdig et gørr kjedelig prosjekt ute; klippet opp/ knekt opp alle greiner som var klippet av epletreet 

* Jeg ble hjemme alene i tre timer, det ble feiret med restemiddag og to episoder av Outlander på Netflix 

* Lønn. Det er den siste ordinære lønning jeg fikk, den bar preg av å ha jobbet tre ganger det stillingen min tilsier så jeg satte av noen tusenlapper til de kommende ukene. Nå venter jeg bare på nav og  dagpenger under permittering. 

* Ei venninne kom innom og hentet fire bæreposer med arvetøy, godt å gi bort til noen som trenger det- godt å bli kvitt de posene som har stått her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONSDAGEN OG GLEDENE!

* 12åringen var hos bestevenninna si etter skolearbeidet var gjort. Det var utrolig godt å se hvor glad hun var over å endelig være sammen med venninna igjen. 

* Jeg gikk en tur til byen og kjøpte b.la pølser hos den eneste slakteren vi har her i byen. Han er tysk og lager b.la pølser som er sykt gode. En tur innom polet ble det og. Det var godt å gå alene gjennom byen selvom det var trist med så utrolig mange stengte butikker 

* Fikk endelig kjøpt noe fint til å ha ute på trappa. 

* Ble sittende på kjøpesenteret og skravle med ei venninne som var på jobb. Jeg ser at i denne coronatiden  ser jeg tydelig hvor stor pris jeg setter på å ha en prat med andre.

* Ungen og jeg sådde frø i forrige uke og jaggu ser det ikke ut til at en av de begynner å spire allerede!

* Broder'n sendte ultralydbilder av det som blir et tilskudd til familien 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TORSDAGTAKK!

* Flere frø spirer av det som ble sådd

* Fikk endelig laget middagen jeg har hatt lyst til å lage lenge

* Vi har begynt å se "Side om side" på NRK2 på kvelden, det er utrolig morsomt. I går ble det vel 3 eller 4 episoder 

* Hyggelig tlf fra mamma

* Vi spilte Rykte Går før ungen la seg, noe som resulterte i totalt latterkrampe på alle tre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FREDAGSTAKK!

* Dette er ikke pent; Men i dag har jeg kjent på skadefryd og tenkt "fint for deg- jævlig glad det ikke er meg "!

* Spilte Nintendo med 12 åringen på kvelden. Vi kommer liksom ikke videre på Mario... 

* Fredag, påskeferie og ikke mer hjemmeskole på en stund. Det går veldig bra egentlig, men vi er låst mellom kl 10 og 14. Det skal bli litt godt å ha dagene tilgjengelig. 

* Fikk satt i gang med et par ting som har stått på "må gjøres... snart" lista. 

* Husets Herre har påskeferie 

....synes denne lista er tidvis vanskelig å få til. Dagene er så utrolig like og ensformige. Kanskje er den desto mer viktig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LØRDAGSTAKK!

* 12 åringen som fremdeles spør om vi kan kose ❤ 

* Påskeblomster innkjøpt 

* Fikk sendt halvsøster en sms med spørsmål om å gå tur i morgen og hun ville.

* Jeg kjenner at tilværelsen er litt mye om dagen men er så heldig at jeg har en mann som gir meg muligheten til å melde meg litt ut

* Ungen har vært relativt blid i hele dag. Det er ingen selvfølge i den alderen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØNDAGSTAKNEMLIGHET!

* Vi var tre rundt bordet og spilte Monopol. Alltid gøy!

* Greide å lage brun saus fra bunnen av. Det er noe jeg aldri har gjort før 🙈

* Vi påskepyntet, og ungen var kjempe ivrig og dro frem all pynten fra barnehagen osv

* Hadde en ganske hyggelig avslutning på dagen

* Våknet til regn ute. Det trengtes virkelig 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS GLEDER!

* Stod opp sist for en gangs skyld og stod opp til en blid mann og ferdig laget kaffe

* Møtte en god venninne på et fellesområde for å skravle litt. Vi hadde hver vår brus og avstand. Godt å se et annet voksent menneske 

* Kaka jeg bakte klappet sammen som bare det, men smakte godt allikevel. 

* Fikk hentet bestilte dugnadsvarer til håndballgruppa, bare utlevering og betaling av faktura igjen så har jeg gjort mitt.

* fant en serie på Netflix som virker bra. Den heter Skarpskytter

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIRSDAG OG TAKK!

* 12 åringen tok bussen og tilbragte dagen med kusina si. Hun kom hjem og hadde virkelig kost seg

* Drakk en frappe. Det er lenge siden sist, og den smakte fantastisk!

* Den gledelige nyheten om at landet åpner opp litt igjen. 

* Sol og 14 grader 

* sommermat til middag: Røkte sommerkoteletter. Nydelig!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONSDAGENS TAKKNEMLIGHET!

* Vi tok med et fylt påskeegg og reiste en tur til pappa og samboeren. Vi satt ute med god avstand og det var godt å se dem igjen! Har ikke sett dem på mange uker

* Tlfsamtale med kollega. Savner dem!

* familiekos med film

* påskeegg i lilla kartong ❤

* påskeroa har senket seg over familien 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SKJÆRTORSDAGSGLEDER!

* et besøk hos mamma og samboeren, hygge på trygg avstand 

* Fikk klargjort mye ute så nå kan hagemøblene komme frem 

* 12åringen fikk besøk av kusina og det er fint. Jentene elsker å være sammen 

* "Et år med Gilmore Girls" på Netflix 

* Siden jeg sliter med søvn så fikk jeg sovnet litt til og etter at jeg våknet 5.15. Den lille ekstra halvannen timen fra 6.30 igjen gjorde godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LANGFREDAG  OG TAKK!

* Videochat med mine to søsken samtidig. 

* Fått holdt på i hagen i 5 timer. Det var med ispause og naboskravling men nå er b.la drivhuset tømt, ryddet, rengjort og mer

* En times søvn på sofaen etter tacofredag. Litt trøbbel med å sove i natt så en sofahvil var godt.

* Så filmen " Nå eller aldri" på TV. En fin film! 

* God følelse av å ha fått mye ut av dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LØRDAGSTAKK!

* Jeg fikk et overraskende påskeegg fra Husets Herre. Stort var det og.

* En dag med regnvær. Skikkelig regn har vi ikke hatt på uker. Det gjør underverker for skogbrannfare, men og for luftkvaliteten 

* Lagde lammestek til middag, og den ble utrolig god. 

* Ble hjemme alene i formiddag og kunne sette meg rett ned med en bok.

* Lyktes godt ( for en gangs skyld) å gjemme 12 åringens påskeegg ute i hagen. Vi ler enda av det året jeg måtte gjemme egget tre ganger fordi det ble for enkelt å finne 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅSKEDAGENS GLEDER

* Fin start på dagen med Husets Herre 

* Lagde en skikkelig god gryterett på bankekjøtt etter oppskrift fra Fru Timian 

* Vi er MYE hjemme og MYE sammen, men det er fremdeles god stemning. Ihvertfall stort sett. Vi koser oss ihvertfall så godt vi kan

* Film på TV nå: Solsidan.  Man må jo bare elske Solsidan!

* Frøene som skal bli tomater og sukkererter spirer og gror som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DE SISTE PÅSKEGLEDENE!

* Svigers har sine sider, men de er flotte folk jeg er glad jeg har i livet mitt

* Kaffeterapi med bestis. 

* Fikk lest  to sider i boka før jeg ble forstyrret 

* Så en fin miniserie på Netflix; Self made.

* Vi alle tre så morsom film; Ace Ventura 😅

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

14. APRIL OG TIRSDAG!

* Fikk besøk av ei venninne, vi stod på hver vår ende av bordet ute.

* Fikk pottet om noen planter, skulle vært gjort en stund

* Overlevde en ny dag med hjemmeskole og hormonell snart-13 

* Fikk litt tid for meg selv med puslespill igjen. 

* Rester av gryte til middag, nydelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONSDAG 15. APRIL OG TAKKNEMLIG!

* Jeg overlevde en ny dag med hjemmeskole, hjemmetid, permittering og pretenåring.. Puh... Alt i alt så går det greit. Heldigvis 

* sol og 18 grader ute. Kunne sitte ute og lese. Har savnet dette!

* Fikk coronatrygg kaffeinvitasjon til søndag.

* en kaffekopp på morgen mens sola stod opp

* ungens glede over at frøene vi sådde har blitt til små planter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TORSDAG 16. APRIL OG TAKKNEMLIGHETER!

* sola skinte og det var en del vind så jeg fikk hengt ut fleecetepper til lufting og banket puter 

* Da jeg la bort påskepynten så jeg på alt vi har. Veldig lite kjøpt, mye laget av små barnehender. Små skatter 💛

* Fikk endelig levert mye til Fretex istedenfor at det står og tar opp plass. Takknemlig for at de tar i mot alt av tekstiler

* Fikk tillit fra Strax13 som betrodde meg -litt flau- at hun ønsket å begynne med sminke. Så glad hun ville betro meg noe, så ulik meg og at jeg aldri betrodde/ betror min mor noe. Vi kjøpte mascara på H/M og hun ville bære den i jakkelomma (med kvitteringen teipet på). Det er vist ikke bare hjemmelaget påskepynt som er skatter. ❤

* Vi er ikke perfekte, vi har ikke et perfekt liv... men jeg går til sengs og kjenner at jeg gleder meg til en ny dag med familien min. Jeg har en flott mann, et flott barn og bare det gjør meg så heldig ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FREDAG 17. APRIL OG TAKKNEMLIGHETER!

* Strax13 hadde besøk av kusina og hagen var plutselig fylt av musikk og latter. 

* En dag hvor ungen ikke pratet til meg på et par timer fordi hun var opptatt med besøket. 

* Butikken jeg jobber i åpnet igjen i går med begrenset åpningstid og omsatte for MYE mer enn hva vi turde å håpe på. Et skritt nærmere normalen. 

* Våknet med en god følelse av å ha sovet ordentlig godt

* Brettspill med ungen og kusina. At de to har lyst til å spille med meg er ganske fint egentlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...