Gå til innhold

MarianneE og takknemlighetene


MarianneE

Anbefalte innlegg

GÅRSDAGENS FEM FINE!

* Endelig tannlegetime for å reparere en ødelagt tann. Kosta bare 2000 kroner, det må man egentlig være fornøyd med. 

* Fridag

* Bra møte på BUP med Ungen.

* Halvannen time med søvn etter tannlegetimen. Skulle bare ha 10 minutter powernap, ble halvannen time. 

* Fikk beskjed om at de siste bildene etter konfirmasjonen straks er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

DAGENS

* 45 minutter med fotstell i salong. Herregud, så deilig! Jeg har DE babyføttene nå!

* Alt bra med bror og søster Pelskaos på helsesjekk

* Muuulig det blir Turboneger konsert på meg på lørdag. Gratisbilletter ligger og venter om jeg vil ha

* Sommeravslutning på Kulturskolen for Ungen. Fint å se hva de gjør der!

* Hyggelig gjensyn med en gammel venn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS FEM FINE 

* Så var jeg så heldig å få to gratisbilletter til Turboneger i kveld kl 22. Hjerteskjærende nok kan jeg ikke gå (det er liksom ikke nok med at Guns'n'roses konsert neste uke ryker) men om ikke annet fikk jeg ihvertfall gitt dem videre til noen som virkelig fortjente dem. Men crap. Om ikke annet har jeg ihvertfall gledet noen andre.

* Full rulle på jobb allerede fra klokka 09.02 og slik fortsatte det.

* Koselig middag ute med Ungen, venninna og min venninne. 

* Ble hentet på jobb av min kjære.

* Tilbud på Sjokokrønsj på Meny. Sweet mother of god, det er godt!

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANDAGENS FEM FINE 

* Iskaffe, Espressohouse sin iskaffe med salt karamell og dobbel espresso.

* Fikk lagt en god ukesplan for salget vi skal ha neste uke.

* HusetsHerre lærte Ungen å håndtere gressklipperen, og de var riktig så herlige der de holdt på. 

* Endelig kom en pakke jeg har ventet på.

* Fikk solgt Guns'n'roses biletten min før morgendagens konsert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TIRSDAGENS FEM FINE!

* Det gikk greit å ta farvel med HusetsHerre da han satte seg i bilen med kurs mot Stavanger i morges. Savnet ham umiddelbart men jeg klarte å glede meg for han.

* Koselig sommeravslutning for skolen, altså 1-9 Klasse i kveld. Klassene sang, danset og underholdt. 

* Ungen og jeg avsluttet kvelden med to episoder med Gilmore Girls. 

* En powernap på tvers av senga er alltid godt 

* Fikk endelig kjøpt komplett ormkur til søster og bror Pelskaos. Det har vært vanskelig å få tak i for de må ha ulike styrker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

FREDAGENS FEM FINE 

* Rakk og klemme på Husets Herre før han reiste på jobb. Han kom hjem fra Stavanger mens jeg var på jobb (stengevakt på nattåpent torsdag, var hjemme 0.30) og jeg rakk og klemme på ham før han reiste kl 6.30

* Siden HusetsHerre reiste fra jobb, hjemom og pakket på motorsykkelen for å reise på treff i helgen ble det en shoppingtur hos Rituals på meg. Dårlig erstatning for at han knapt er hjemme denne uka, men det fungerte på et vis 

* Ungen tok sommerferie fra skolen og reguleringstannlegen 

* Kvelden besto av Netflix, pysjamas og pasta. Ute regnet det, deilig innevær

* Lærte Ungen å spille kinasjakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LØRDAGENS FEM FINE

* Lå lenge, altså til kl 9, i senga, da jeg stod opp spilte jeg musikk og drakk kaffe mens jeg sang med. 

* Kaffedate og skravling med min søster. Det gjorde godt å få ut litt "gørr"

* Perfekt vær i hele dag

* Ungen ser ut til å ikke så store plager med regulering som hun har pleid å ha etter stramming. 

* Fikk 45 minutter hvor jeg fikk satt meg ned i fred og ro alene med puslespill 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØNDAGENS FEM FINE 

* HusetsHerre kom hjem igjen ❤

* Ungen tok initiativ til å spille brettspill med meg.

* Fikk nettshoppet med personalrabatten min. 

* Fikk en liten sofaslumring. Fem dager alene med Ungen har ikke vært barebare

* Iskos på kvelden. Lakrisis og kaffemocca fra Kulinaris. Herregud så godt.

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANDAG 20. OG DE FEM FINE

* Feriepenger fra jobben, OG 500 kroner i feriepenger fra NAV fordi jeg var permittert en periode i fjor pga korona. De 500 hadde jeg ikke tenkt på så det var en hyggelig overraskelse. 

* Vi hadde en hyggelig tur til kjøpesenteret. Ungen fikk to nye hull i ørene og jeg fikk kjøpt bursdagsgave til mamma.

* En plass i byen har glutenfri frityr, så for første gang på over 20 år spiste jeg frityrstekt kylling og løkringer sammen med perfekte søtpotetfries. 

* Ungen hadde gjort oppgaver hjemme mens HusetsHerre og jeg var på jobb.

* Nettshoppa hos Rituals. Jeg har brukt mye, for mye, penger på slikt i det siste så nå har jeg pålagt meg handleforbud ut året.

 

TIRSDAG 21. FEM FINE 

* Spar hadde supertilbud på colabokser og jeg fikk hola til meg ett brett. 2 bokser for 10 kr er billig.

* Koselig formiddag med Ungen før jeg skulle på jobb.

* Pleier å stå alene i butikken, men pga salgstart var vi to. Det var veldig hyggelig. Fikk og gå 30 minutter tidligere.

* Avkjølende små regndråper på panna da jeg kom ut fra sentret. Det er varmt på jobb om dagen. 

* De siste bildene fra konfirmasjonen er ferdige nå. Jeg gleder meg til å lage fotobok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ONSDAGENS FEM FINE 

* Jeg kunne gå fra jobb en time tidligere enn planlagt 

* Møtte HusetsHerre og Ungen ved bussholdeplassen og vi gikk på en popup restaurant utendørs og koste oss.

* Fant en ny hvitvin som har potensiale til å bli ny favoritt 

* Bad pappa og frue på middag St.hansaften og de takket ja

* HusetsHerre er muligens på glid for en liten tur bare han og jeg en helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ST.HANSAFTENS FEM FINE

* Koselig handletur med Ungen. Sandaler, badetøy, vin, sushi var noe av det vi kjøpte.

* Middagsbesøk av pappa og frue, vi hadde reker og loff med det som hører til. Nydelig ute med 25 grader i hagen.

* For første gang på 15 år skal HusetsHerre og jeg på tur alene. Vi skal ikke langt, bare en natt men asså... ❤

* Bestilte meg ny tlf. Den jeg har nå har begynt å leve sitt eget liv og er 5 år gammel. 'Nuff said.

* Kald drikke i varmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS FINE

Ingen av "mine" er direkte berørt etter skytingen i Oslo, ingen møtte opp da SIAN kom for å spre driten sin her i byen, jeg ser på HusetsHerre og Ungen og jeg kjenner så enormt på takknemlighet for at jeg har dem.

 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS FEM 

* Satte i gang et større prosjekt på jobb og da får jeg bedre system på tingene. 

* Etter skikkelig regnvær i går var sola tilbake i dag. Fikk sittet ute med blad og bare nytt det

* Hentet ny mobil ❤

* Ungen har vært i godt humør i hele dag 

* Senga. Er grisesliten om dagen og vanligvis blir jeg sjeldent trøtt om sommeren, men nå om dagene blir ikke klokka mye over 22 før jeg ser lengselfult mot senga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et lite øyeblikksinnlegg bare.

Kom hjem fra jobb til 28 grader ute, vi dro frem hengekøye, jeg plasserte hagestolen min i skyggen. Vi spilte musikk, jeg helte kald hvitvin i glasset og sammen bare nøt vi sommerettermiddagen mens det stadig blåste avkjølende. 

Et par timer har vi hatt slik nå. Bare slappet av og kjent hvor godt det har gjort. Sommerglede.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS FEM FINE 

* Våknet opp til tomt hus. Mann og barn på hytta, jeg gikk ut i ferie i går og trengte litt tid alene kjente jeg.

* Bursdagsfeiring for mamma, et koselig selskap hvor jeg endelig fikk treffe min bror, svigerinne og de to små. ❤

* Bladde igjennom babyalbumet mitt hos mamma. En gang i tiden var også jeg søt.

* Maxburger til middag, pommes frites med varm cheddardipp til.

* La meg i senga nå i rent sengetøy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MANDAGENS FEM FINE 

* Første dag i ferien, en dag uten planer ❤

* Koselig bytur med Ungen, vi var på Asiamat og kjøpesenteret bare men vi hadde det koselig sammen. 

* Lagde spansk potetomelett til middag, det var veldig godt!

* et overraskende besøk av min søster

* etter å holdt på siden begynnelsen av februar ser  det nå ut til at denne uka får jeg gjort ferdig puslespillet mitt. Aldri brukt så lang tid før

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TIRSDAGENS FEM FINE 

* Koselig lunch med ei venninne 

* Tradisjonell Søskengrilling, vi var hos SøsterG sammen med broder'n og minstesøsterE. Alle med partnere og barn. Var 13 totalt. Veldig koselig 

* Minstesøster lagde Mojito, noe jeg faktisk ikke har drukket før. Det var veldig godt 

* Motsto fristelsen til å kjøpe nytt på b.la Home&Cottage, enda det var salg.

* Godt å være sammen med mine søsken. Tenåringene lekte med og underholdt de minste, ringspill konkurranse, god mat, godt drikke, kake... Det var 5 timer som fløy avgårde 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS FEM FINE 

* Bra møtepå BUP. Vi blir sett, hørt, forstått og får positiv tilbakemelding. 

* Lunch med storfamilien 

* Grilling i hagen til middag

* NieseV ble med hjem til oss etter lunchen med storfamilien 

* Etter 6 måneder fikk jeg endelig på plass de siste puslespillbrikkene av totalt 2000 brikker. 

 

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FREDAGENS FEM FINE 

* HusetsHerre hadde siste arb.dag før tre uker ferie. 

* Jeg har meldt inn Ungen på Sats og vi hadde hennes første treningsøkt.

* Isbilen kom kjørende i gata, jeg kjøpte tre esker og fikk en gratis.

* oppdaget et nytt spill på den nye tlf min. Woodoku? Var det navnet? Avhengighetsskapende til tusen!

* Begynte på nytt puslespill. Bare sortert brikker i ramme vs bilde, men det klør i fingrene etter å sitte i timesvis. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAGENS FEM FINE 

* Hyggelig start på dagen med HusetsHerre. 

* Perfekt vær ute, godt og varmt med 23 grader og sol. Kunne fint sitte i sola uten at det ble for hett.

* Istur til nabobyen. Softis på brygga er aldri feil

* Traff en gammel senterkollega og vi pratet. Par år siden sist jeg traff henne så det var koselig. 

* Vi stoppet innom svogerS og valpen. Søte lille staffevalpen. ❤

Endret av MarianneE
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...