Gå til innhold

Hva savner du fra 90tallet?


miniomelett

Anbefalte innlegg

Jeg savner at alle ikke måtte «være noe». Ha en helt spesiell identitet. At det ikke var så mye å velge i. 
At folk var mer avslappet til sin bakgrunn, livet og det de hadde. 

Anonymkode: 3bc51...3e0

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen Instagram, Facebook, lite data.

Folk gikk på diskoteker, ingen teksting men ringte hverandre. Livet var bra!

Anonymkode: 2206c...7ae

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner at reklamene var festlige. Japp-reklamene på TV 2 var legendariske! 

 

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

On 7/11/2020 at 9:50 PM, Cyndaquil said:

Jeg er født i 1989 så var barn på 90 tallet 

Savner den mer avslappa holdningen til ting. Feks barn og mat. Halve klassen min hadde Nugatti på matpakka. Det var helt vanlig.  Og alle var normalvektige. 

Var nok litt fordi barn den gangen gikk til skolen. Nå blir alle kjørt.

Anonymkode: ce22c...1f5

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.7.2020 den 0.06, Bohemchick skrev:

CDer, VG lista

Litt merkelige å savne dette, siden begge disse eksisterer enda,

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner fravær av sosiale medier. Jeg savner at man måtte bli kjent med folk face to face. Hadde du et problem med noen måtte du konfrontere personen i virkeligheten, i stedet for å gjemme deg bak tastaturet, eller fiske for likes. Jeg savner og ikke vite hva f.eks en incel betyr, og jeg savner at ikke alt var politisk.

Så savner jeg "Møte med det ukjente" og "Melrose Place", pluss Pepsi Crystal som de solgte i en liten periode.

Anonymkode: 52644...083

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg savner fravær av sosiale medier. Jeg savner at man måtte bli kjent med folk face to face. Hadde du et problem med noen måtte du konfrontere personen i virkeligheten, i stedet for å gjemme deg bak tastaturet, eller fiske for likes. Jeg savner og ikke vite hva f.eks en incel betyr, og jeg savner at ikke alt var politisk.

Så savner jeg "Møte med det ukjente" og "Melrose Place", pluss Pepsi Crystal som de solgte i en liten periode.

Anonymkode: 52644...083

Pepsi Crystal ja! Det husker jeg veldig godt! Husker at jeg som liten ble litt forvirret av at det smakte som pepsi men så ut som vann🤪

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg savner at damene så mer naturlig ut og ikke var stive i ansiktet av foundation og pudder. De hadde penere og mer naturlige øyenbryn, ikke sånne svarte rektangulære øyenbryn som veldig mange har nå. Kroppsfasongen på damene var også mer normal, ikke sånne store bleierumper som mange vagger rundt med. 

Det var heller ikke så vanlig med akrylnegler og lange hekseklør som mange har i dag. 

Anonymkode: c6cf0...4c3

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner tiden da smarttelefonen ikke fantes for jeg klarer ikke legge den fra meg 😂

Anonymkode: f0921...e5d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner at det var inn med små, smale lepper 😔

Anonymkode: 4afbd...4f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg savner tiden da smarttelefonen ikke fantes for jeg klarer ikke legge den fra meg 😂

Anonymkode: f0921...e5d

Det er jo bare å gå med boksehansker.

Anonymkode: ce22c...1f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villja
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Savner at det var inn med små, smale lepper 😔

Anonymkode: 4afbd...4f2

Det har aldri vært in, men man fikk ikke gjort noe med det...små rumper derimot😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.8.2020 den 3.22, Aragorn ll Elessar skrev:

Litt merkelige å savne dette, siden begge disse eksisterer enda,

Ikke på samme måte...VG lista programmet med Vegard. Og cd istedenfor Spotify eksisterer 

Anonymkode: d3ada...265

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ikke på samme måte...VG lista programmet med Vegard. Og cd istedenfor Spotify eksisterer 

Anonymkode: d3ada...265

Du kan fremdels kjøpe CDer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Man måtte kommunisere ansikt-til-ansikt, møte opp fysisk, generelt prate mer.

- Pinlige øyeblikk og drøye hendelser/situasjoner ble ikke dokumentert og dermed etterhvert glemt. Det var mer privatliv. Man kunne skeie ut og kødde mer uten at folk ble så lett krenka eller spredde det videre.

- Mindre trafikk, færre mennesker, folk var mer avslappet og stresset ikke så fælt. Naboer var hjelpsomme og mer hyggelige.

- Man gledet seg mer til spesifikke serier/filmer som ble sendt på TV fordi det ikke var så lett tilgjengelig og et overflod av alternativer som nå via strømming.

- Mer spenning rundt å utforske nye feriemål, måtte finne fram til og ut av ting selv.

- Filmer var mer kreative og nyskapende. Underholdningsindustrien turde å ta sjanser.

- Ikke noe mas med konstante nyhetsoppdateringer på nett og tv hele tiden. Vi var mer skjermet og lykkelig uvitende om det som rørte seg rundt om i verden.


 

Anonymkode: 208be...fcf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Underholdningsprogram og debattprogram på tv2. Det var til tider helt vilt. 🤣

Anonymkode: 038f0...7f8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...