Gå til innhold

Hva savner du fra 90tallet?


miniomelett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

14 minutter siden, Ghostface said:

Spennende Tv-serier. De finnes ikke lenger. :(

Må streames.

Anonymkode: 68887...fae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At pacific blue gikk på tv2 på kvelden hver sommer. Det var liksom avslutningen på en fin sommerdag. Ja, alt er tilgjengelig via stream nå, men det er ikke det samme. 

Samt å høre lyden av nypd blue som foreldrene mine skrudde på kveldene etter jeg hadde lagt meg. 

Anonymkode: 833d2...ba0

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

At pacific blue gikk på tv2 på kvelden hver sommer. Det var liksom avslutningen på en fin sommerdag. Ja, alt er tilgjengelig via stream nå, men det er ikke det samme.

Anonymkode: 833d2...ba0

Fordi du slipper reklamen?

Anonymkode: 68887...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miniomelett skrev (På 25.2.2020 den 19.32):

ååhh hørtes kjempegøy ut!  har selv noen adidasklær fra 90 tallet som passer 😍 sykt at de holder seg så lenge, stoffet altså.

Der var denne tråden ja. Jeg er på ferie på hytta igjen, har funnet frem en mørkeblå 90-talls Adidas hettegenser og joggebukse, og har en gul Umbro genser over hettegenseren. Måtte alltid ha hettegenser under vanlig genser. Fortsatt utrolig myke og gode i stoffet. Har også i dag dratt på Champion med fire striper, denne gangen mørkeblå over Nike sokkene. Over buksa. Slik som før. Fantastisk at vi fortsatt har en del av disse plaggene på hytta, blir helt nostalgisk. Mannen har grå Umbro genser med rød Adidas hettegenser under og grå Umbro joggebukse. Han har rødstripete Champion sokker over buksa. Vi er i fullt 90-talls modus på hytta når vi er her. 

Anonymkode: 0ca7f...2cb

  • Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.8.2020 den 1.01):

Var nok litt fordi barn den gangen gikk til skolen. Nå blir alle kjørt.

Anonymkode: ce22c...1f5

Ja, den gang var alle tynne som streker, men vi syklet eller gikk uansett hvor vi skulle og absolutt ingen ble kjørt til skolen enda det stadig var advarsler om kidnappere og hold dere unna slik og slik bil…. 

Anonymkode: 0ca7f...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.3.2020 den 14.10):

Jo folk brydde seg om klær og musikk du likte, det kan jeg skrive under på. Ble mobbet for feil musikk smak og feil klesmerket

Anonymkode: 6ace6...de9

Klesmerker var viktig, i alle fall på skolen min, så måtte du ha Adidas og Umbro genser, Adidas hadde vi jo alle, nesten i alle fall, siden det var treningsdressene og genserne fra idrettslaget, og Umbro var derfor litt ekstra «stas» og de genserne vi alltid hadde ytterst. Over treningsjakker/ hettegensere etc. Men også Russel Athletics og Champion gensere, kanskje spesielt hettegensere hadde høy status. Og alle gensere som indikerte noe fra USA. Om det var basketlag eller en stat eller det bare stod USA på den, så var det status. Bukser måtte være Levis eller Adidas kneppebukser/ joggebukser. 
 

De fleste gikk med en gedigen hettegenser over alt annet som «jakke» på vinteren, og man brukte gjerne joggebukse under kneppebuksa. Sko, Buffalo, Dr. Martens, eller Nike/ Reebok basketsko. Det var det kuleste skoene. Joggesko og Converse var også innafor. Til og med sokker hadde en greie, knelange Champion og Nike var kulest, helst to par samtidig og da mptte de danderes så man selvsagt så merket stikke opp på de innerste også. De ytterste kunne ikke skjule de innerste, for da så man jo ikke at man hadde to lag med dyre sokker. Andre sokker vi også brukte veldig mye tid på å dandere i helt presise folder var USA sokkene. Og fargene skulle helst stemme med genseren eller t-skjorta. Jeg brukte alltid hvite ytterst så de ikke skulle farges av de mer fargerike under. om vinteren var det i tillegg leggvarmere.
 

Vi hadde helt angst for ullklær, det syntes vi var skikkelig bondsk… 😂 Og stillongs var ikke aktuelt. Men litt tykke strømpebukser og kort olashorts brukte vi, med da alle disse sokkene sirlig dandert over. Og basketsko/ Buffalo. Vi hadde helt klart et press på stil og en del merker, men det var ikke sinnsykt dyrt noe av dette. Vi hadde selvsagt noen pønkere og naturvernere som gikk helt annerledes enn resten. 
 

 

Anonymkode: 0ca7f...2cb

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.6.2020 den 11.36):

Jeg savner 

- Videoutleie og spillutleie. Savner at man måtte dra et sted for å få tak i filmer og spill. Munkerud gård var et kult sted å dra til

- At andenebb og silikonpupper var ekstremt uvanlig 

Anonymkode: 95864...c1d

Ja, video utleie var fantastisk, man fant alltid en haug med filmer. Nå kan man søke og søke på Netflix uten å finne noe som helst man har lyst til å se på…

Og andenebb burde virkelig forsvinne….

Anonymkode: 0ca7f...2cb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i 20-årene på 90-tallet og er nok eldre enn mange her i tråden, men det er en del jeg savner.

Savner at postgangen var mye raskere, at det var flere postkontor og bankfilialer rundt om, der du kunne dra og snakke med mennesker i stedet for en dysfunksjonell chatbot på nett, at du kunne ringe og snakke med noen når du skulle bestille f.eks. togbilletter slik at du fikk akkurat den plasseringen du ville ha, at folk generelt stresset langt mindre og ikke gikk rundt 24/7 med alt fokus på en skjerm. Folk var liksom mer avslappet.

Jeg savner at det var fredeligere og tryggere i bygatene, og ikke stappfullt av ropende, høyrøsta folk overalt. Jeg savner framtidstroen vi hadde, de latterlig billige loppemarkedene før second hand ble supertrendy og overpriset, den utrolig flotte musikken og mange av radioprogrammene, TV-seriene og filmene som ble laget. Enkelte typer is, brus, øl og snop som også er borte.

Anonymkode: e1611...a8f

  • Liker 9
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/25/2020 at 4:46 PM, miniomelett said:

Er det noe du savner fra 90tallet, og isåfall hva da? Kan være alt mulig, som er på en annen måte nå/ikke finnes mer.

Ungdomstiden. Hadde vært villig til å gi mye for å få en "do-over".

Anonymkode: b5dec...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett igjen noen få episoder X-Files, utrolig hva man fortsatt har på DVD, og noen episoder er ganske teite, men syntes faktisk noen fortsatt er litt skumle… 🥺😆

Skal se flere i kveld… 🥶

Anonymkode: 0ca7f...2cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner at jeg kunne oppsøke diverse kontorer og kunne få fikset ting. Det var noe med den følelsen det ga meg. 
 

Synes det er litt rart at samfunnet har blitt så shitty, spesielt med tanke på alle de emosjonelle geniene som herjer nå til dags. Virker som at de bare vil føle, de driter i alle de kjedelige faktorene som tilfredsstiller følelser. 

Anonymkode: d5be3...326

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Der var denne tråden ja. Jeg er på ferie på hytta igjen, har funnet frem en mørkeblå 90-talls Adidas hettegenser og joggebukse, og har en gul Umbro genser over hettegenseren. Måtte alltid ha hettegenser under vanlig genser. Fortsatt utrolig myke og gode i stoffet. Har også i dag dratt på Champion med fire striper, denne gangen mørkeblå over Nike sokkene. Over buksa. Slik som før. Fantastisk at vi fortsatt har en del av disse plaggene på hytta, blir helt nostalgisk. Mannen har grå Umbro genser med rød Adidas hettegenser under og grå Umbro joggebukse. Han har rødstripete Champion sokker over buksa. Vi er i fullt 90-talls modus på hytta når vi er her. 

Anonymkode: 0ca7f...2cb

😂❤️ Er så misunnelig! Skulle så gjerne hatt tubesokker men det er jo ikke å oppdrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miniomelett skrev (3 timer siden):

😂❤️ Er så misunnelig! Skulle så gjerne hatt tubesokker men det er jo ikke å oppdrive

23,000+ results for tube socks på Ebay 

Anonymkode: d7bb6...ba9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

23,000+ results for tube socks på Ebay 

Anonymkode: d7bb6...ba9

99% av det er bare sokker som når til leggen. Ikke skikkelig ekte tubesokker

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 16.7.2022 den 19.42):

Fordi du slipper reklamen?

Anonymkode: 68887...fae

Reklamen på 90-tallet er jo et poeng i seg selv. Var jo flere av de som nesten var små historier hvor man ikke alltid skjønte hva det var reklame for før slutten. Feks japp - reklamene. Fortsatte såvidt inn i 2000-tallet med nøtteknekkeren til Aker. 

Anonymkode: 833d2...ba0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/17/2022 at 10:53 PM, miniomelett said:

😂❤️ Er så misunnelig! Skulle så gjerne hatt tubesokker men det er jo ikke å oppdrive

Nå er disse ikke akkurat tubesokker, men hvis du vil ha 90-tallsfølelse mener jeg disse også duger. Husker jeg brukte sånne hele tida.

https://www.sparkjop.no/aerobicsokker_819199?level_1=61712

Hender jeg finner fram noe 90-tallsmusikk på Youtube, og i kommentarfeltene renner det over av nostalgi, mimring og savn; samt en og annen kommentar fra unge som nettopp har oppdaget "this AWESOME music!!!" Det er koselig å se at gamle favoritter både blir husket, og finner nye fans.

Anonymkode: e1611...a8f

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At husene hadde farger, både innvendig og utvendig. Gul stue, blått kjøkken, rødt hus med gult rundt vinduene. Det var koselig. Det var liksom en egen stemning inne i husene og rommene med farger. Sånn panel som gikk typ en meter opp på veggen. 
At klærne hadde farger. Elsker å se bilder av meg og mine søsken som barn i rød og grønn parkdress,  strikkagenser med alfa fra sesam stasjon. 
Leie vhs filmer. 
Fasttelefon.

Jojo, gogos (?) og diverse andre leker. Spice girls.

Brevpapir med lukt! 
 

klistermerkebøker og minnebøker.

Anonymkode: c3d15...885

  • Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

At husene hadde farger, både innvendig og utvendig. Gul stue, blått kjøkken, rødt hus med gult rundt vinduene. Det var koselig. Det var liksom en egen stemning inne i husene og rommene med farger. Sånn panel som gikk typ en meter opp på veggen. 
At klærne hadde farger. Elsker å se bilder av meg og mine søsken som barn i rød og grønn parkdress,  strikkagenser med alfa fra sesam stasjon. 

Leie vhs filmer. 
Fasttelefon.

Jojo, gogos (?) og diverse andre leker. Spice girls.

Brevpapir med lukt! 
 

klistermerkebøker og minnebøker.

Anonymkode: c3d15...885

Enig! Det er så kjedelig med alle de beige og strigla hjemmene nå til dags. Synes ikke 90 talls-stilen var spesiell pen, men sjarm var det.

Anonymkode: 1c25e...f30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...