Gå til innhold

Hva savner du fra 90tallet?


miniomelett

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg kom over en spilleliste med 90-talls musikk, vekket minner. Har startet å se Seinfeld og Ally McBeal på nytt. 

Anonymkode: 0ca7f...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av musikken, noe av stemningen. Fravær av sosiale medier var en frihet noen ganger. Tiden man var i ferd med å bli voksen. Men det er bare detaljer egentlig, for mest av alt savner jeg en mer stabil verdenssituasjon. På nittitallet var man i det som kanskje var den fredeligste perioden i Europa/USA på mange tiår. Forholdet til Russland og Kina var mye bedre enn nå, og det var som følge av det en lettere stemning. Nå går vi kanskje mot det som blir tredje verdenskrig. 

Anonymkode: 7e8d8...e65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.7.2022 den 13.39):

Nå er disse ikke akkurat tubesokker, men hvis du vil ha 90-tallsfølelse mener jeg disse også duger. Husker jeg brukte sånne hele tida.

https://www.sparkjop.no/aerobicsokker_819199?level_1=61712

Hender jeg finner fram noe 90-tallsmusikk på Youtube, og i kommentarfeltene renner det over av nostalgi, mimring og savn; samt en og annen kommentar fra unge som nettopp har oppdaget "this AWESOME music!!!" Det er koselig å se at gamle favoritter både blir husket, og finner nye fans.

Anonymkode: e1611...a8f

Jeg også 😅Også er det alltid kule kommentarer; noen som hører på denne i 2022? også får vedkommende tusenvis av likes.😍 Også er det noen som skriver kommentarer med masse lidenskap og tristhet, også sitter man bare der tankefull og litt småtrist.

Anonymkode: aa4d6...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som mange andre har skrevet savner jeg musikken. Og MTV da de sendte musikkvideoer. 
Savner også tv-serier, både amerikanske og Norske, spesielt sitcoms som var morsomme i motsetning til det som sendes i dag.
Savner også Tv-spill. Først Super Nintendo, deretter N64 med spill som Mario 64, Zelda og Goldeneye.
Det var også mye god mat, godteri og snacks som ikke finnes lengre.
Nei alt var mye bedre på 90 tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, male32 said:

Som mange andre har skrevet savner jeg musikken. Og MTV da de sendte musikkvideoer. 
Savner også tv-serier, både amerikanske og Norske, spesielt sitcoms som var morsomme i motsetning til det som sendes i dag.
Savner også Tv-spill. Først Super Nintendo, deretter N64 med spill som Mario 64, Zelda og Goldeneye.
Det var også mye god mat, godteri og snacks som ikke finnes lengre.
Nei alt var mye bedre på 90 tallet.

Men alle disse seriene og spillene finnes jo fortsatt? Men, med unntak av Super Mario 64 har Nintendo 64-spill holdt seg spektakulært dårlig. Egentlig helt sprøtt at vi orker å spille single stick FPS i 20 FPS på knøtteskjerm med vaselin-teksturer. :P Selv TimeSplitters på generasjonen etter, laget av samme gjengen, var milevis bedre enn GoldenEye.

Tror det de fleste savner var opplevelsen rundt å spille det, og den kan jeg være med på. Ikke så lett å samles spontant lenger når man blir gammel, og multiplayer i dag er mye mer fokusert rundt online. Bortsett fra Mario Kart og Tekken er det ikke mye igjen av sofaspill med venner.

Anonymkode: ce22c...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

MTV! Tamagotchi, Samle på Spice Girls bilder. Plakater av boyband på veggene:hoho:

Klærne, platåsko, knappebukse.

Hengekøye i skogen ved barneskolen.

Komme hjem fra skolen, spise ostesmørbrød, drikke Oboy og se på Helene og gutta.

De syv søstre på tv. Billeba😂

At vi var ute og lekte hele dagen.

Ingen smarttelefon.

Ekte barndom. Boksen går, slåball, kanonball, stiv heks.

Stjerner i sikte.

Sykle overalt.

Foreldre som ikke sydde puter under armene på barna sine.

Nabokjerringer som satte barna på plass.

Større autoritet hos lærerne.

Barn som hadde respekt for voksne.

Walkman og så Discman.

Boomblaster.

Å brenne cder 🙂

Endret av butterfly28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Smale", amerikanske kvalitetsfilmer. I dag er det ikke marked for slikt, og lages det slike filmer, er det fra ringrever som Coen og P.T. Anderson.

Musikkvideoer à la Army of Me, Windowlicker, Everlong, Elektrobank og Music Sounds Better with You. Nittitallet var det beste tiåret for musikkvideoer.

Anonymkode: ddcbe...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...