Gå til innhold

Hva savner du fra 90tallet?


miniomelett

Anbefalte innlegg

Pewdie skrev (1 minutt siden):

Savner å ta opp musikk på kassett.. det var tider det! Det gikk jo sport i det å trykke på rec. Akkurat i det stemmen i radioen slutta å snakke 😂 

Hæ?

På nittitallet var det CDer som gjaldt.

 

Anonymkode: c8242...cc1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hæ?

På nittitallet var det CDer som gjaldt.

 

Anonymkode: c8242...cc1

Hadde CDer også, men det var jo så mye morsommere med kassettspiller med opptaker… 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 19.7.2022 den 13.39):

Nå er disse ikke akkurat tubesokker, men hvis du vil ha 90-tallsfølelse mener jeg disse også duger. Husker jeg brukte sånne hele tida.

https://www.sparkjop.no/aerobicsokker_819199?level_1=61712

Hender jeg finner fram noe 90-tallsmusikk på Youtube, og i kommentarfeltene renner det over av nostalgi, mimring og savn; samt en og annen kommentar fra unge som nettopp har oppdaget "this AWESOME music!!!" Det er koselig å se at gamle favoritter både blir husket, og finner nye fans.

Anonymkode: e1611...a8f

Dessverre for små masker, de skulle vært mye tykkere, og lengre, da hadde jeg kjøpt! 

Anonymkode: 0ca7f...2cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miniomelett skrev (På 17.7.2022 den 22.53):

😂❤️ Er så misunnelig! Skulle så gjerne hatt tubesokker men det er jo ikke å oppdrive

Nei, kjempevanskelig. Jeg hadde kjøpt på flekken om jeg fant! Spesielt de gamle favorittene fra Nike og Champion. Hadde noen fra H20, men de var trange husker jeg. Men veldig fine farger da. 

Anonymkode: 0ca7f...2cb

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At de fleste på nettet var smarte og konspirasjonsteorier bare var noe vi bare lo av og fant på for å underholde hverandre.

Anonymkode: cad56...a27

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 25.2.2020 den 18.48):

Savner evnen til konsentrasjon og tilstedeværelse. Rett og slett fordi man ikke hadde noe valg, det fantes ikke smarttelefoner eller internett for allmennheten. Satt man på bussen måtte man se ut vinduet eller lese en avis, kanskje til og med slå av en prat med sidemannen. I dag blir man jo omtrent ansett som en creepy freak om man ikke sitter klistret til telefonen. Når man var hjemme måtte man gjøre én ting om gangen, så man på en film eller leste i en bok så kunne man konsentrere seg om det i timesvis, nå blir man jo dratt ut av innlevelsen hver gang man får et pushvarsel. Vi går konstant rundt med følelsen av at noen kanskje prøver å få tak i oss, at vi har "plikt" til å være tilgjengelig hele tiden. 

Savner også det at man holdt avtaler. Om man hadde en avtale med noen, måtte man møte opp, alternativt måtte man ringe dem en god stund før (hvis de i det hele tatt var hjemme og kunne svare på fasttelefonen) og forklare hvorfor man ikke kunne komme. Det var mer ubehagelig å lyve. I dag er det så lett å sende en vag melding om at man er litt sliten eller noe kom i veien, man gjør ikke en innsats for å holde en avtale på samme måte. Det har skjedd flere ganger at jeg har invitert folk på middag eller vin hjemme hos meg, og så er det noen av gjestene som sender melding en time før og skriver at de ikke kan komme likevel. Sånt ville vært ansett som ekstremt dårlig oppførsel på 90-tallet. 

Anonymkode: a21d4...072

Så enig! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

On 7/23/2022 at 1:39 AM, AnonymBruker said:

Jeg savner det trygge samfunnet og tilliten som var før bølgene med kriminelle Øst-Europeere bare kunne farte rundt i landet og stjele alt som ikke var sveiset fast, det var også en annen trygghet siden det ikke var innvandrergjenger som fløy rundt med kniv og macheter i Oslo. 

Anonymkode: 85815...1e4

Det var innvandrergjenger da også, som noen skriver. A og B- gjengen og Young Guns. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Carrie_S said:

Det var innvandrergjenger da også, som noen skriver. A og B- gjengen og Young Guns. 

Samt gjenger med etnisk norske. Her i byen var det flere beryktede voldelige gjenger, med stort sett bare nordmenn. De er for det meste pensjonerte nå, da dette var på 80- og 90-tallet.

Anonymkode: ce22c...1f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner Disney sjokoladen fra Nestle. *sikle*

Anonymkode: 1ed1a...1d1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner at folk ikke var så jævla snowflakes og politisk korrekte. At folk var mer tilstede i nuet og med på hva verden hadde å tilby  ikke gjennom en glassskjerm i hånda. 

  • Liker 5
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker
Tunique skrev (6 minutter siden):

Jeg savner at folk ikke var så jævla snowflakes og politisk korrekte. At folk var mer tilstede i nuet og med på hva verden hadde å tilby  ikke gjennom en glassskjerm i hånda. 

Kunne ikke vært mer enig. Hilsen en som var søt baby i 88 :babysmokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Villfisker skrev (1 minutt siden):

Kunne ikke vært mer enig. Hilsen en som var søt baby i 88 :babysmokk:

Hehe.. vi er enig i mye vi😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 1 måned senere...

tv-seriene! Buffy, Jack & Jill, The Fresh prince of bel air, Steg for steg, Under samme tak, Venner for livet, Hotel Cæsar, Judging Amy, The Commish, MacGyver. Tidligere på 90-tallet da jeg så barne--tv var det Titten Tei, Flukten fra Dyreskogen, Teodor, Portveien 2, Vertshuset den gylne hale og sikkert mange flere.

Internett med 50/50 sjanse for å koble seg på, og den grusomme lyden.

Skoledagbøker! Fylte ut ene siden for en imaginær kjæreste

Anonymkode: aedae...942

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Musikken

Anonymkode: e2812...fe1

Og MTV 

Anonymkode: e2812...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Og MTV 

Anonymkode: e2812...fe1

MTV var jo helt ødelagt på nittitallet. Gikk stort sett i dårlige serier.

Anonymkode: c2a78...f0d

  • Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

tv-seriene! Buffy, Jack & Jill, The Fresh prince of bel air, Steg for steg, Under samme tak, Venner for livet, Hotel Cæsar, Judging Amy, The Commish, MacGyver. Tidligere på 90-tallet da jeg så barne--tv var det Titten Tei, Flukten fra Dyreskogen, Teodor, Portveien 2, Vertshuset den gylne hale og sikkert mange flere.

Internett med 50/50 sjanse for å koble seg på, og den grusomme lyden.

Skoledagbøker! Fylte ut ene siden for en imaginær kjæreste

Anonymkode: aedae...942

imaginær kjæreste, hahaha 🤩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...