Gå til innhold

Hva savner du fra 90tallet?


miniomelett

Anbefalte innlegg

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig! Det er så kjedelig med alle de beige og strigla hjemmene nå til dags. Synes ikke 90 talls-stilen var spesiell pen, men sjarm var det.

Anonymkode: 1c25e...f30

Men har dere 90-talls farger og brystpanel selv hjemme da? Altså, siden dere finner det så koselig.

faktisk er brystpanel-trenden tilbake: https://magasin.byggma.no/artikler/brystpanel-trenden-er-tilbake-for-fullt

Anonymkode: 68887...fae

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker det som en mer tolerant tid. 

Anonymkode: d5be3...326

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At barn er ute å leker sammen og gjør ting fysisk sammen.
At nyhetene man fant på internett faktisk var nyheter med substans og ikke en blanding mellom mann, cupid og se&hør.

  • Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte at folk ikke var så jævla rare. 

Anonymkode: d5be3...326

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig tråd ❤️ 

Jeg var tenåring på 90-tallet, og tenker stadig at jeg savner tiden. Det jeg savner aller mest er at man ikke var så tilgjengelig. Om sommeren kunne jeg og venninnen min sitte stille i timer i strekk mens vi leste (gjerne samme boken), og etterpå diskuterte vi den. Ingen forstyrrelser. Hvis noen hadde fest og man ikke var invitert, var det ikke så lett å få vite om det. Man levde gjerne i lykkelig uvitenhet. Internett var mer spennende, men jeg satt ikke ved det så ofte. Om sommeren var vi stort sett ute, på stranden hele dagen og etterpå hang vi hjemme hos noen. Etter hvert kom mobiltelefonene, men bortsett fra å sende meldinger og fancye bildebeskjeder man kunne abonnere på, var det ingen som satt pal med nesen ned i telefonen på en fest. 

Tilgjengeligheten nå har også medført en overflod av valgmuligheter. Jeg savner også å gå i videobutikken, eller i bokhandelen eller på biblioteket. De to siste gjør jeg fortsatt, men som regel har jeg alt oppdatert meg via internett. Følte en helt annen ro i kroppen rett og slett når man ikke var så tilgjengelig. 

Savner også at det ikke var så mye fake news og konspirasjonsteorier blant vanlige folk. Nå er det ikke grenser for alt mulig rart folk tror på, det skaper sosial uro og det synes jeg er skremmende. 

Når man inviterte til ting, så svarte folk ordentlig og de ringte om de ikke kunne komme. Om man nå lager en invitasjon på Facebook takker kanskje noen få ja, for så å avlyse i siste liten. Så vi har sluttet med facebook-invitasjoner og sender heller personige meldinger når vi inviterer til noe. 

Kommer sikkert på mer her etter hvert også 🙂 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TV-seriene Baywatch og Pasific Blue!! 

:danser:  

Anonymkode: 14344...b77

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Carrie_S skrev (På 20.7.2022 den 0.39):

Koselig tråd ❤️ 

Jeg var tenåring på 90-tallet, og tenker stadig at jeg savner tiden. Det jeg savner aller mest er at man ikke var så tilgjengelig. Om sommeren kunne jeg og venninnen min sitte stille i timer i strekk mens vi leste (gjerne samme boken), og etterpå diskuterte vi den. Ingen forstyrrelser. Hvis noen hadde fest og man ikke var invitert, var det ikke så lett å få vite om det. Man levde gjerne i lykkelig uvitenhet. Internett var mer spennende, men jeg satt ikke ved det så ofte. Om sommeren var vi stort sett ute, på stranden hele dagen og etterpå hang vi hjemme hos noen. Etter hvert kom mobiltelefonene, men bortsett fra å sende meldinger og fancye bildebeskjeder man kunne abonnere på, var det ingen som satt pal med nesen ned i telefonen på en fest. 

Tilgjengeligheten nå har også medført en overflod av valgmuligheter. Jeg savner også å gå i videobutikken, eller i bokhandelen eller på biblioteket. De to siste gjør jeg fortsatt, men som regel har jeg alt oppdatert meg via internett. Følte en helt annen ro i kroppen rett og slett når man ikke var så tilgjengelig. 

Savner også at det ikke var så mye fake news og konspirasjonsteorier blant vanlige folk. Nå er det ikke grenser for alt mulig rart folk tror på, det skaper sosial uro og det synes jeg er skremmende. 

Når man inviterte til ting, så svarte folk ordentlig og de ringte om de ikke kunne komme. Om man nå lager en invitasjon på Facebook takker kanskje noen få ja, for så å avlyse i siste liten. Så vi har sluttet med facebook-invitasjoner og sender heller personige meldinger når vi inviterer til noe. 

Kommer sikkert på mer her etter hvert også 🙂 

åh, koselig 🌺 Ja jeg er enig, det er et så himla stress nå for tiden, man må være tilgjengelig hele tiden. Vet jo selv, jobben blir nesten sur om jeg ikke svarer raskt på telefonen når jeg har fri 😬😤

Anonymkode: ff0df...0de

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

miniomelett skrev (På 25.2.2020 den 21.13):

Må ha vært spennende tid å være ungdom på ja! Husker det var såååå spennende å få låne søsterens jenteblader (husker ikke om det var Topp den gangen eller noe annet), og fikle med all sminken (ikke at det var så mye men det føltes mye!) og parfymer og dilldall. Nabojenta var ennå litt eldre og lånte oss kassetter/cder av og til når hun ble lei.

Satt i loft-stua til nabogutten å spilte nintendo når vi ble leie av å løpe rundt ute i skogen.

Og så noen nevnte dette med utseende osv. Sprøtt egentlig hvor stor forskjell det er. Nå er det løsvipper og contouring og tre lag sparkel og pudder, settingspray og påmalte øyebryn. Jenter dro jammen gutter før også, med grorudpalme og litt great lash mascara om de skulle være ekstra fancy 😂

Jeg husker ett jenteblad som het Starlet 🤗

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

TV-seriene Baywatch og Pasific Blue!! 

:danser:  

Anonymkode: 14344...b77

Pacific blue ligge på Tv2 play 🤗

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner lave boligpriser og kvalitetsfilmer. Ellers lite.

Anonymkode: ddcbe...61f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentebladet 4u! Noen andre som husker det?

Anonymkode: 3f40a...44c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husker man kunne hente magasin med div oppgaver og fargelegging osv på diverse bensinstasjoner, også fikk man is i premie ☺️ Elsket også barbie pollypocket nettsiden. Også fikk jeg Lego scala dukkehuset i julegave, og klarte å miste det i gulvet da jeg skulle gå opp trappen til rommet mitt (måtte bygge det på nytt 🥲). Husker også den gangen jeg dro til Sverige og kjøpte en apeleke (het Hosung ape). 
Ellers husker jeg:

- Bladet w.i.t.c.h

- furreal

- Polly Pocket

- Bratz

- VHS med Titanic, trollet i parken, Anastasia osv..

- Charmed, The Tribe, Buffy, Sabrina, Pokemon, Mumfy..

- Bamser man tegnet på

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner det trygge samfunnet og tilliten som var før bølgene med kriminelle Øst-Europeere bare kunne farte rundt i landet og stjele alt som ikke var sveiset fast, det var også en annen trygghet siden det ikke var innvandrergjenger som fløy rundt med kniv og macheter i Oslo. 

Anonymkode: 85815...1e4

  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg savner det trygge samfunnet og tilliten som var før bølgene med kriminelle Øst-Europeere bare kunne farte rundt i landet og stjele alt som ikke var sveiset fast, det var også en annen trygghet siden det ikke var innvandrergjenger som fløy rundt med kniv og macheter i Oslo. 

Anonymkode: 85815...1e4

Vi hadde vel Tveita-gjengen og A og B-gjengen.

Anonymkode: 68887...fae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi hadde vel Tveita-gjengen og A og B-gjengen.

Anonymkode: 68887...fae

Det stemmer og det var mer enn nok, den gangen så hadde vi også politi og myndigheter som ikke led av berøringsangst så det ble ordnet opp i ukulturen.

Anonymkode: 85815...1e4

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner å ta opp musikk på kassett.. det var tider det! Det gikk jo sport i det å trykke på rec. Akkurat i det stemmen i radioen slutta å snakke 😂 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...