Gå til innhold

Hva savner du fra 90tallet?


miniomelett

Anbefalte innlegg

Litt komisk hvordan man forbinder nittitallet med pogs/caps. Dette varte jo bare bortimot et halvt år, sommeren 1995 tror jeg det var.

Anonymkode: ce22c...1f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt komisk hvordan man forbinder nittitallet med pogs/caps. Dette varte jo bare bortimot et halvt år, sommeren 1995 tror jeg det var.

Anonymkode: ce22c...1f5

Gjorde det? Jeg har pogs fra 1994 (Power rangers), men jeg tror neppe jeg kjøpte de i 1994 for å være ærlig. Har batmanpogs fra 1995, jeg har også en diplom-is pog med "sol krone" isen som var en nyhet i 1998. Samme med en pog for "sol is" med designet fra 1998. 

Uansett, jeg var ikke sånn kjempe fan av pogs (likte bare å samle!) 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savner forsåvidt også møbler fra 90tallet. Kanskje ikke alle de der store furuskapene osv, men sånne sofaer osv ala mot i brøstet var da i det minste gode å sitte i. :)

 

Husker også at slikt var in, og jeg skulle MEGET gjerne hatt dette nå også:

 

mobler.png

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samholdet, samfunnsstrukturen, at de gamle var så flinke til å organisere festlige begivenheter, at de voksne var rolige og oppførte seg forutsigbart. Rutinene, at det vanket konsekvenser om man gjorde noe galt. Ting var mer styrt av kule mennesker. Lol. 

Anonymkode: e492a...ee8

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SPICE GIRLS
Ake med ufo i skibakken
Franklin
Postman pat
Brannmann sam
Vhs filmer
Kykkelikokos
Mot i brøstet
Sega og mario
Huset med det rare i
Dr. bombay
Brum
Tom og jerry
Uhu
Prøvebilde på tv skjermen
Sesam stasjon ❤️
Bernt og erling
Jul i skomakergata
Hits for kids cd
Minisveiper
Simcity
Barbie
Pingu
 

Anonymkode: 74ed1...b86

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, så fin tråd! Ble nesten sentimental her jeg sitter, hehe. 

Savner: 

Brevvenner. Ingenting var så stas som å få postkassen full av brev! Jeg hadde så mange brevvenner at jeg fikk brev nesten daglig 

FM-radio

Mange flere nærradiostasjoner

Herman på P3  

At radiostasjonene spilte mer variert musikk

Å ta opp favorittlåter fra radio til kassett

Gleden ved å kjøpe en ny CD man hadde spart til på akers mic eller hysj hysj 

CD-singler med mange versjoner av samme låt 

90-talls-musikken! Eurodance som Corona, 2 unlimited, 2 brothers on the 4.th floor osv, grunge og britpop

Verden var mindre politisk korrekt og folk ble ikke så lett krenket 

At det ikke var det ekstreme sunnhetshysteriet som er idag 

Folk var naturlige og skjønnhetsoperasjoner/injeksjoner var ikke normalisert som det er idag

Det var ikke press på å være så tilgjengelig hele tiden

Folk snakket sammen og satt ikke med nesa ned i mobilen hele tiden 

Sosiale medier fantes ikke og man slapp at folk skulle ta bilder og legge ut på insta, face og snap hele tiden og den tåpelige selfiekulturen eksisterte ikke 

Å fremkalle bilder, enten få dem i posten eller bilder på timen om man hadde penger til det. Ingenting var så spennende som å se på noen rykende ferske papirbilder (selv om det kunne være lenge siden de ble tatt) 

Nokia 5110 og hvor stas det var å bytte deksel, telefonen ble jo ny! 

Hotel Cæsar, Friends, Ally mc Beal og syv søstre på TV. Jada, man kan strømme det, men blir ikke det samme 

Å leie en video (og irritere seg over at forrigemann ikke hadde spolt tilbake filmen :hoho:)

Masse digg godis som er forsvunnet 

Å kjøpe ræl på tier’n 

Gamle MTV 

Jenteblader som vi og gutta, startet, topp, mag, inside osv. Jeg brukte hele ukelønnen min på blader!

Å ha skoledagbok, mine venner-bøker osv

Samle på Sad Sam-klistremerker og alt stoff om Friends 

Endret av jukkapalme
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

FM radio 😭😭 hater at de fjerna det.

 

Masse gode minner her ja!! 

Savner veldig spnne godteposer ala lørdagsgodt osv. Jeg elsker Tom og Jerry posene. Var Malaco tror jeg?? nammis!! Og den der billige med en rød eller blå kovn, mener det var en liten "dings" i posen også. Leketøy ellernoe.

 

Endret av miniomelett
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner 486'er, jeg savner ace of base og the prodigy, å være russ, å samles i stua foran en knøttliten CRT-skjerm (med høyfrekvent pipelyd som forsvant for en stund om man trampa i gulvet). OL på Lillehammer og modemlyder.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner at det var helt normalt å sole seg toppløs både i parker/ badestrand og hjemme hos seg selv på veranda&hage på 90-tallet. Nå er det nesten ingen som gjør det, selv om mange legger ut halvnakne bilder av seg selv på sosiale medier..  Jeg savner også å være i begynnelse av tjueårene  sånn som jeg var på 90-tallet. 

Anonymkode: c6cf0...4c3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.2.2020 den 17.02, Supernova17 skrev:

Jeg savner generelt 90-talls stilen. Klærne var mye kulere enn moten i dag og hårfrisyrene. Jeg er også begeistret for musikken. 💗

I dagens samfunn kan man heldigvis gå med hva man vil, alt er liksom kult om det er 60 talls, 70, 80 eller 90 talls osv.. men var kult når alle hadde den samme 90 talls stilen. Er ikke noe fast stil den dag idag. Jeg går både i 70 og 90 talls stil for det meste, litt mix av de

Anonymkode: b46c1...0ca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp! 

Jeg savner virkelig en del av butikkene! 😂 Sånne "europris"-sjapper. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At musikk ikke var så tilgjengelig, man måtte jobbe litt for å finne det. Gå i cdbutikker osv. I dag er de jo nærmest utryddet. 

Musikkvideoer. Vi hadde bare NRK når jeg var liten og vi søsknene benket oss foran TVen når vglistatopp20 begynte sånn at vi kunne se de kuuule musikkvideoene 😂 Husker spesielt når Britney Spears ble kjent over natta med Baby one more time. Musikkvideoen med henne dansende i skoleuniform, vi ungene satt der måpende og hun var den kuleste jenta i verden. Før det var det Spice Girls. Jeg fikk sånn Spice Girls-fotoalbum til bursdagen min, og dro på kiosken og kjøpte sånne konvolutter med 5 bilder av Spice Girls som skulle inn i albumet, det var om å gjøre å kjøpe mange nok konvolutter sånn at man fikk flest mulig ulike bilder og ikke de samme hver gang 😄 

Ååå 90-tallet ❤️❤️

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.2.2020 den 3.25, Cinnamondiva skrev:

Musikken og klesstilen var også mye bedre

Det er da ikke så stor forskjell på klesstilen.

Anonymkode: 00d04...694

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Handskrevne brev og utelivet. (Så kunne jeg jo sagt siste del av tenårene, jeg begynte på videregående i 1991, så den _ ungdomsskolen tilhører liksom 80- tallet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neimen jeg skal finne noen gamle donald blad  og se om jeg finner gamle reklamer, etc. Husker det var så mange konkurranser og sånt hvor man kunne vinne walkman, gameboy, reise tv, radiostyrt bil og sånt 😭😭

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...