Gå til innhold

Prosjekt: lag et menneske

Strikkesokken

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Weebs skrev:

Jeg har heller ikke plass til en dyne i fryseren, så aner ikke hvordan jeg skulle ha løst det problemet :P Vasking er bedre! :) 

Kynnere allerede, ja! Jeg har alltid trodd det bare var noe som kom helt til slutten av svangerskapet, men tydeligvis ikke :ohmy:

Jepp, nå har maskinen gått i ett fra igår ettermiddag, så alt tøy bør herved være lusfritt! Sinnsykt irriterende at vi ikke har fått fingen ut og kjøpt ny tørketrommel, så alt må henges opp:dry: tar jo en million år å få det tørt.
Kynnere er noe herk! Kanskje det er fordi jeg har født før at jeg har fått det allerede? Husker ikke når jeg fikk det med L..

15 timer siden, sitronkake skrev:

Her vil jeg følge med! Har lest litt sånn til og fra her de siste ukene, så nå skal jeg jaggu somle meg til å legge igjen spor etter meg også. Så. Hallo! Gratulerer med jente! Ikke gratulerer med lus :overrasket: Begynte å klø over hele kroppen jeg nå, uæsj. Enkelte av tingene som hører med det å ha barn kunne jeg lett droppet ass :dry:

Heihei! Elsker å se at noen har skrevet i dagboken min:nigo: Jeg er også inne og sniker i andre dagbøker uten å legge igjen spor etter meg, er ikke alltid jeg vet hva jeg skal skrive:sprettoy: Takk for det, og takk for det I guess:fnise: lus er syykt ekkelt, det er en sånn greie som jeg egentlig håpet bare forsvant av seg selv. Som regningen på nrk-lisensen. Dessverre så må man gjøre noe for å få begge deler ut av verden :P

6 timer siden, Sunhands skrev:

Åh... ❤️ Jeg er egentlig ikke sånn at jeg så lett blir rørt, men dette fikk jeg tårer i øynene av. Forstår godt at det ikke alltid er like lett! Det er ofte så mange ting man føler skal være på plass.. Men så utrolig små og uviktige disse tingene føles etter hvert som magen vokser og man begynner å bli kjent med baby! Herlig at forholdet deres bare har blitt sterkere også! Og tenk, nå er det ikke så innmari lenge til vi møter noen småttinger! :rodmer:

Jeg kjenner jeg får litt tårer i øynene selv når jeg leser igjennom det. Hadde alltid tenkt at denne gangen skulle "alt" være på plass og vi skulle ha bygget hus og vært godt i gang med karrierene begge to. Men nå tenker jeg at det løser seg. Det ordner seg alltid! Vi har god nok økonomi og vi er tross alt i boligmarkedet allerede så alt sånt praktisk går seg til etterhvert. Da jeg gikk med L bodde jeg fortsatt hjemme og hadde virkelig ingenting, og det setter det litt i perspektiv:biggrin:
Gleder meg sånn til jul! Da er hun her! Helt utrolig at det faktisk kommer en liten baby som bare er vår:rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag har jeg vært på herlig lunsj hos mor:biggrin: loff med reker, majones og sitron:spise: har vært så sugen på ferske reker lenge, men mannen er ikke så veldig fan av det. Han må lide seg igjennom noen kvelder innimellom uansett, men er lettere å ta det når han er på jobb. Etterpå satt vi i sofaen lenge og drakk te og pratet. Skikkelig koselig:nigo: Var masse romstrering i magen etter lunsjen også, så tipper hun digger reker like hardt som meg inni der!

Ellers fikk jeg en telefon fra HR om at de hadde sendt inn nye lønnspapirer på meg til nav. Jeg ringte dem før helgen og sa at de har nok regnet feil for jeg får altfor lite sykepenger men de mente de hadde sendt inn rett, så jeg har vært litt furten på dem i helgen:P Men idag ringte de og sa at nå hadde de sendt inn riktig, så nå er alt bra igjen:biggrin: 

Happy camper idag, med andre ord!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reker er SÅ godt! Litt kjedelig at det er mye styr for å spise, men det er alltid verdt det in the end :) Har du prøvd å ha avokado til i tillegg? Det er kjempegodt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ta en rekedate med mannen min innimellom, så kan jeg og din mann spise noe annet :fnise: Er ikke så fan av reker selv jeg. Det kan være godt innimellom, iallefall om man har på massssse sitron, men synes det egentlig er mye jobb for lite mat. Og når jeg liksom ikke synes at smaken er verdt den jobben.. vi har sjelden reker hjemme hos oss mao ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Weebs skrev:

Reker er SÅ godt! Litt kjedelig at det er mye styr for å spise, men det er alltid verdt det in the end :) Har du prøvd å ha avokado til i tillegg? Det er kjempegodt! 

Ooh, avokado! Det må jeg prøve neste gang! Bare avokado? Most eller oppskåret?

54 minutter siden, sitronkake skrev:

Du får ta en rekedate med mannen min innimellom, så kan jeg og din mann spise noe annet :fnise: Er ikke så fan av reker selv jeg. Det kan være godt innimellom, iallefall om man har på massssse sitron, men synes det egentlig er mye jobb for lite mat. Og når jeg liksom ikke synes at smaken er verdt den jobben.. vi har sjelden reker hjemme hos oss mao ;) 

:fnise: du kan godt få låne mannen min litt så tar jeg og din oss en rekekveld:nigo: savnet bare et deilig, kaldt glass hvitvin til idag, så hadde det vært komplett! Aah, neste sommer:vin: Enig i at det er mye jobb for lite mat, men syns det er halve kosen jeg:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idag er jeg 20+...4! Jeg må faktisk inn og sjekke i appen hvor langt jeg er kommet, for dagene går helt i surr for meg:fnise: Mannen er på jobb og bor på hotell fram til torsdag, så idag skal jeg ta turen innover til der han er faktisk:nigo: Er litt langt å kjøre, men blir deilig med svømmebasseng og hotellmiddag.

Jeg har begynt å glede meg sånn til jul!:rodmer: litt tidlig kanskje:ler: har lyst å sette på julemusikk, liksom! Men så sier jeg til meg selv at vi er faktisk bare kommet til 19.juli. Det er litt vel tidlig for sånt enda. Får vente ihvertfall 3 måneder til før julelisten min på spotify spilles av:sjenert: jeg elsker jul! Er bare glad for at hun uansett blir født før 24.desember så jeg slipper å ligge på klinikken på julaften. Og tenk den fine julen med en helt nyklekket bebis i armene:rodmer: 
Tror det er været som gjør at jeg nærmer meg jul i hodet, det plasker ned og minner mer om høst enn fellesferie ute ihvertfall:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sååå deilig med hotellmiddag og svømmebasseng med mannen!:rodmer: det var buffet til middagen, og jeg spiste så jeg nesten ble flau. Men de hadde jo reker! Forsynte meg grovt av rekeskålen:ler: da jeg til slutt reiste meg for andre (ok, tredje..) porsjon med dessert måtte mannen bare le :P buffet er buffet:nigo: spiste ihvertfall for to den kvelden ;) 
Men jeg sov helt sinnsykt dårlig! Lå halvvåken hele natten og vred meg. Var en ganske smal seng og det var helt klart at han ved siden av meg var vant med å ha den alene :P

De siste dagene har jeg vært så sinnsykt sliten og trøtt. Sovner ikke før i 1-tiden på natten og går rundt som en zombie og har dårlig samvittighet for alt jeg burde gjort på dagen. Jeg har enda ikke malt rommet til L, og han kommer hjem på søndag:klaske: Det betyr at jeg må male som en gal idag og skru sammen møbler imorgen, så ikke han blir superskuffet når han kommer hjem og alt er kaos der inne. Det er såvidt jeg orker å sette inn i oppvaskmaskinen etter meg selv om dagene.
Idag er jeg 21+0, og appen sier at jeg sannsynligvis er full av energi:roll: Hvis noen har litt energi til overs så send det gjerne hit:biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
Den 19. juli 2016 at 11.25, Strikkesokken skrev:

Idag er jeg 20+...4! Jeg må faktisk inn og sjekke i appen hvor langt jeg er kommet, for dagene går helt i surr for meg:fnise: Mannen er på jobb og bor på hotell fram til torsdag, så idag skal jeg ta turen innover til der han er faktisk:nigo: Er litt langt å kjøre, men blir deilig med svømmebasseng og hotellmiddag.

Jeg har begynt å glede meg sånn til jul!:rodmer: litt tidlig kanskje:ler: har lyst å sette på julemusikk, liksom! Men så sier jeg til meg selv at vi er faktisk bare kommet til 19.juli. Det er litt vel tidlig for sånt enda. Får vente ihvertfall 3 måneder til før julelisten min på spotify spilles av:sjenert: jeg elsker jul! Er bare glad for at hun uansett blir født før 24.desember så jeg slipper å ligge på klinikken på julaften. Og tenk den fine julen med en helt nyklekket bebis i armene:rodmer: 
Tror det er været som gjør at jeg nærmer meg jul i hodet, det plasker ned og minner mer om høst enn fellesferie ute ihvertfall:ler:

Jeg gleder meg så innmari til jul selv! Det er jo vanskelig å vite hvor stor småtten kommer til å være, enten 2 uker eller 1 måned, men alt kommer til å være så annerledes! :) Samboer og jeg har faktisk ikke pleid å feire jul sammen selv om vi har vært sammen i over ti år. Jeg har stelt i stand for min lille familie (pappa og søsken, etter at mamma døde), og han har vært med sin slekt. Men i år blir det vel hele gjengen hos svigers. Det blir rart! :) Men jeg elsker julen selv! Det har vært deilig at den har vært så utrolig fredelig, men det blir sikkert spennende og gøy med en ny jul. Og i år slipper vel vi å stå ved kjøkkenbenken ;)

Hotellmiddag og basseng hørtes deilig ut! Har du prøvd sånn gravidsvømming? Tenker at det sikkert er en deilig form for trening når man er gravid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Sunhands skrev:

Jeg gleder meg så innmari til jul selv! Det er jo vanskelig å vite hvor stor småtten kommer til å være, enten 2 uker eller 1 måned, men alt kommer til å være så annerledes! :) Samboer og jeg har faktisk ikke pleid å feire jul sammen selv om vi har vært sammen i over ti år. Jeg har stelt i stand for min lille familie (pappa og søsken, etter at mamma døde), og han har vært med sin slekt. Men i år blir det vel hele gjengen hos svigers. Det blir rart! :) Men jeg elsker julen selv! Det har vært deilig at den har vært så utrolig fredelig, men det blir sikkert spennende og gøy med en ny jul. Og i år slipper vel vi å stå ved kjøkkenbenken ;)

Hotellmiddag og basseng hørtes deilig ut! Har du prøvd sånn gravidsvømming? Tenker at det sikkert er en deilig form for trening når man er gravid!

Ja, vi har feiret jul sammen så lenge vi har vært sammen, men i år skal vi også være hos svigers for første gang så det blir spennende! En veldig ny jul:rodmer: 

Har ikke prøvd gravidsvømming, men tenker å svømme en del til høsten når kommunebassenget åpner igjen :) De holder stengt i skoleferier, så blir lite nå. Får ta noen tak i syden, tenker jeg ;) Har hørt at det er veldig fin form for trening ja, så hadde vært deilig å prøve litt! Kommer til å gå i sneglefart:fnise: Svømming er tungt når man ikke er vant med det, altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag kommer mannen òg L hjem!:hoppendeglad: L reiser igjen imorgen tidlig da, men..får noen timer med ham ihvertfall:fnise: Imorgen skal han til Sverige med mine foreldre.

Igår malte jeg ferdig rommet hans, og skrudde sammen en kommode. Det burde stå en advarsel på esken om at gravide aldri må skru sammen IKEA-møbler på egenhånd! Det var ikke komplisert, men jeg hadde trengt et ekstra par hender. Fikk meg et psykisk sammenbrudd da jeg skulle skru sammen selve stammen helt alene:hoho: Trøtt og sliten og drittlei av å være alene hele tiden, og så begynne å skru sammen IKEA..dårlig kombo. Forbannet mannen for at han alltid er vekke da, ja. Egentlig godt jeg var helt alene, for hadde ikke vært bra for noen å se meg sånn:ler: Knuste en verktøykasse i hetens øyeblikk:rodme: Hormoooneeeeer:sjenert: 
Det har gått over nå da:tongue: og kommoden ble skrudd sammen til slutt ;) 

Så på jordmødrene på nett nå idag, og der var hun ene jordmoren gravid. Og hun spiste salami på brødskiven:sjokkbla: helt på slutten av rulleteksten står det at serien er produsert i 2010. Jeg mener at da jeg gikk med L i 08-09 så var det heller ikke "lov" å spise salami. Jaggu. Ei gravid jordmor :P

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands
4 minutter siden, Strikkesokken skrev:

Idag kommer mannen òg L hjem!:hoppendeglad: L reiser igjen imorgen tidlig da, men..får noen timer med ham ihvertfall:fnise: Imorgen skal han til Sverige med mine foreldre.

Igår malte jeg ferdig rommet hans, og skrudde sammen en kommode. Det burde stå en advarsel på esken om at gravide aldri må skru sammen IKEA-møbler på egenhånd! Det var ikke komplisert, men jeg hadde trengt et ekstra par hender. Fikk meg et psykisk sammenbrudd da jeg skulle skru sammen selve stammen helt alene:hoho: Trøtt og sliten og drittlei av å være alene hele tiden, og så begynne å skru sammen IKEA..dårlig kombo. Forbannet mannen for at han alltid er vekke da, ja. Egentlig godt jeg var helt alene, for hadde ikke vært bra for noen å se meg sånn:ler: Knuste en verktøykasse i hetens øyeblikk:rodme: Hormoooneeeeer:sjenert: 
Det har gått over nå da:tongue: og kommoden ble skrudd sammen til slutt ;) 

Så på jordmødrene på nett nå idag, og der var hun ene jordmoren gravid. Og hun spiste salami på brødskiven:sjokkbla: helt på slutten av rulleteksten står det at serien er produsert i 2010. Jeg mener at da jeg gikk med L i 08-09 så var det heller ikke "lov" å spise salami. Jaggu. Ei gravid jordmor :P

Kanskje det var veggisssalami, sånn som jeg spiser! :fnise: 

Huff, jeg skulle skru sammen det stellebordet fra Stokke, og det var i himla mange deler! Ble aldri til at jeg gjorde meg ferdig... :P Maler du med Jotun Sens? Bruker du maske da, eller er den liksom 100% trygg? Jeg har malt litt når jeg har stått ute, men jeg må jo begynne på rommet snart også. Men det er så mye grunnarbeid som skal gjøres.. Puh.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Sunhands skrev:

Kanskje det var veggisssalami, sånn som jeg spiser! :fnise: 

Huff, jeg skulle skru sammen det stellebordet fra Stokke, og det var i himla mange deler! Ble aldri til at jeg gjorde meg ferdig... :P Maler du med Jotun Sens? Bruker du maske da, eller er den liksom 100% trygg? Jeg har malt litt når jeg har stått ute, men jeg må jo begynne på rommet snart også. Men det er så mye grunnarbeid som skal gjøres.. Puh.. 

Veggissalami? Hva er det?:)

Usj ja det er et ork med den malingen! Vi bruker Butinox Barnerom, fikk beskjed i malebutikken at den var enda bedre for gravide enn jotun sens. Og billigere, så det gjorde ingenting:nigo: bruker ikke maske da nei. Den lukter så og si ingenting heller. Har malt så mye i det siste at jeg tror jeg spyr! Og fortsatt har vi altfor mye maling til overs så vi skal gå løs på vårt soverom og. Men så får det være nok! :P Deilig når det er gjort men sååå kjedelig å stå der med rullen i hånden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes du er kjempe flink med all ordningen og fiksingen din! 
Ble L fornøyd når han kom hjem til nytt rom da? 

Kjenner meg igjen i det der IKEA-møbler og gravid problemet, skulle skru sammen sprinkelsenga til Trollet i fjor sommer og stod å bannet som en full sjømann fordi magen var i veien absolutt overalt! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 25.7.2016 at 20.18, Beccy87 skrev:

Jeg synes du er kjempe flink med all ordningen og fiksingen din! 
Ble L fornøyd når han kom hjem til nytt rom da? 

Kjenner meg igjen i det der IKEA-møbler og gravid problemet, skulle skru sammen sprinkelsenga til Trollet i fjor sommer og stod å bannet som en full sjømann fordi magen var i veien absolutt overalt! :fnise:

Takk! Er vel litt nesting hormoner som slår inn hos både meg og mannen. Jeg har snakket lenge om å gjøre det, men kun i det siste har det blitt noe av det :P Ja, han var veldig fornøyd!:nigo: Da er det verdt det!

Ja, herregud.. Heldigvis samarbeidet jeg og mannen om å skru sammen tv-benken her om dagen, og han tok fort over når han hørte jeg begynte å puste litt tungt:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, nå er det lenge siden jeg har vært innpå her! Har rotet meg inn i gravid-forumet da, og fikk beskjed om at jeg ikke var så veldig smart (fordi jeg skrev at valgte å helle kokende vann i en vinflaske før jeg hadde alkoholfri vin oppi) så jeg fortet meg ut igjen derfra:ler: så ekle folk kan bli så fort man kan trykke på AB-knappen!

Uansett, ikke skjedd stort her i det siste. Hadde en god uke forrige uke, L var i sverige med mine foreldre og kun jeg og mannen var hjemme. Vi sov lenge, spiste mye mat og har blitt hektet på Dexter! Blir noen episoder hver kveld:biggrin: Blitt hekta på vaniljeis med sjokolade og karamellsaus:sikle: hæsjtæg sommerkroppen2016. Likte bedre å være hekta på sitron, lurer på om det går an å tvinge tilbake cravings:fnise:

Her om dagen lå mannen hodet inntil magen igjen(:klo:), og fikk seg 6-7 karatespark i øret. Hun er aktiv inni der om dagen! Av og til ser det ut som om hun har tenkt seg ut igjennom navlen :P 

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

The cow is out of it's..cage? 22+4 og jeg lekker råmelk:sjokkbla: Brystvortene er snart så store at de dekker hele puppen. Viste det til mannen igår og han fikk helt frysninger og syntes det var kjempeekkelt:ler: pupper vil aldri bli det samme for ham igjen, stakkar:fnise: jeg kan ikke huske at jeg fikk det så tidlig med L, men til gjengjeld er det mye jeg har glemt på de årene..

I natt drømte jeg at jeg og mannen var på vei til Kreta, og plutselig hadde vi L med oss! Vi hadde hverken billetter eller pass til ham, og folk syntes jo det var helt krise men jeg mente det var en liten bagatell. Null stress :P var litt glad da jeg våknet og skjønte at det er kun jeg og mannen som skal på ferie, ihvertfall etter A4-livet har hatt en så fin sydenferie med barn:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg på legekontoret og venter på mannen som er inne på medisinsk undersøkelse for å få beholde flyversertifikatet sitt. Han skulle ta med urinprøve av morgenurin, glasset sto klart på badet, men selvfølgelig glemte han hele greien :P er vel lettere å huske på morgenurin når man skal finne ut om man er gravid :fnise: 

Barnas hus er rett nedi gaten her og jeg har sååå lyst å gå ned og shoppe :sjenert: 

Endret av Strikkesokken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikk ned og shop! :nigo: 

Prøveglasset oppå dolokket er et godt triks har jeg funnet ut ;) 

Jeg vil også ha råmelk! Trodde jeg, helt til jeg googlet at selv om du går hele svangerskapet uten å lekke så kan du faktisk produsere morsmelk når det trengs :fnise: Puh!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Weebs skrev:

Stikk ned og shop! :nigo: 

Prøveglasset oppå dolokket er et godt triks har jeg funnet ut ;) 

Jeg vil også ha råmelk! Trodde jeg, helt til jeg googlet at selv om du går hele svangerskapet uten å lekke så kan du faktisk produsere morsmelk når det trengs :fnise: Puh!

Godt å lese! Har nemlig nada råmelk, og min bebi kommer neste uke. Begynte å bli bekymret for hele ammingen.. Mme virker såååå tungvint 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...