Gå til innhold

Samboer mener jeg skaper klasseforskjeller mellom mitt barn og hans barn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Derfor er det ekstra viktig at barna blir inkludert i ts sin familie, syns du ikke?

Anonymkode: 579d8...b43

Ikke hvis besteforeldrene til ts sitt barn ikke føler at det er naturlig og ikke ønsker det selv. Man pålegger ikke andre mennesker å involvere seg i andres barn 🤷🏼‍♀️

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mye betaler han i husleie, TS? Han burde jo heller kjøpe seg gradvis inn? Må jo være mye bedre å være mer likestilt økonomisk? Eller ser du ikke for deg at dette forholdet vil vare?

Jeg skjønner hvertfall godt at han reagerer.

Anonymkode: 8ad7f...345

Han betaler veldig lite i husleie, i forhold til hva det vil koste å leie her i området. Boligen er i Oslo-området og er verdt godt over 8 millioner kroner, så det er ikke enkelt å kjøpe seg inn heller. Bankene krever egenkapital på 15-20 prosent i tillegg til inntekt høy nok til å betjene et såpass stort lån. Nå er mesteparten av boligen nedbetalt, så nei han betaler ikke ned på mitt boliglån. 

Anonymkode: 341ab...176

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han betaler veldig lite i husleie, i forhold til hva det vil koste å leie her i området. Boligen er i Oslo-området og er verdt godt over 8 millioner kroner, så det er ikke enkelt å kjøpe seg inn heller. Bankene krever egenkapital på 15-20 prosent i tillegg til inntekt høy nok til å betjene et såpass stort lån. Nå er mesteparten av boligen nedbetalt, så nei han betaler ikke ned på mitt boliglån. 

Anonymkode: 341ab...176

Men han hadde vel kanskje ikke bodd i det området heller da om det ikke var for deg? 

Hva er lite i forhold til hva det ville koste å leie i akkurat det området? 2-4000? Eller 10-12000? Hvis det er i nærheten av de siste må jeg si du er svært urettferdig ovenfor han og ja, da holder du han faktisk i fattigdomsfella.

Anonymkode: 8ad7f...345

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fremstår nesten som om han er alenefar, men du sier at han har barna halvparten av tiden, det betyr jo at de er hos mor halvparten av tiden. Har hun foreldre? Bidrar hun sin del til barna økonomisk? Hvordan er situasjonen "på andre siden"?

Anonymkode: 8eb33...d8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Alex_rude skrev:

Jeg forstår han på en måte litt. Er jo pga at han betaler deg husleie at du har råd til å spare 5500 i måneden til barnet ditt? Regner ikke med at du kunne spart like mye visst ikke?

Han betaler ekstremt lite i husleie i forhold til hva det koster å leie her i området. Han betaler 6000 kroner i måneden. En 3-roms her i området koster 16000 -18000 kroner å leie, da måtte barna hans ha delt rom. Nå har barna hvert sitt rom i huset, i tillegg til hage, kjellerstue og en del andre ting. Han betaler ikke noe for vedlikehold eller oppussing.

Anonymkode: 341ab...176

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han hadde vel kanskje ikke bodd i det området heller da om det ikke var for deg? 

Hva er lite i forhold til hva det ville koste å leie i akkurat det området? 2-4000? Eller 10-12000? Hvis det er i nærheten av de siste må jeg si du er svært urettferdig ovenfor han og ja, da holder du han faktisk i fattigdomsfella.

Anonymkode: 8ad7f...345

Han betaler 6000 kroner i måneden. Det koster 16000-18000 å leie en treroms her i området. Da snakker vi 66 kvm og middels standard. 

Anonymkode: 341ab...176

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom leien går til å betale ned ts sitt lån er dette urettferdig og det er ts som er smålig. De pengene han betaler til hennes lån, kunne ha gått til at han kunne ha spart til å kjøpe seg inn i hennes bolig. Ts sin kjæreste er i en tap-tap situasjon, både økonomisk og forskjellsbehandlingen barna hans opplever.

Anonymkode: 579d8...b43

Javel, men da bør han jo bare flytte ut da, og betale høyere husleie et annet sted. Som voksen så kan man ikke forvente å bo gratis. Han og ts har like lønninger, så det skulle da bare mangle at han betaler husleie for å bo hos henne.

Anonymkode: dd3d7...3c6

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men han hadde vel kanskje ikke bodd i det området heller da om det ikke var for deg? 

Hva er lite i forhold til hva det ville koste å leie i akkurat det området? 2-4000? Eller 10-12000? Hvis det er i nærheten av de siste må jeg si du er svært urettferdig ovenfor han og ja, da holder du han faktisk i fattigdomsfella.

Anonymkode: 8ad7f...345

2 til 4000 i husleie tror jeg du skal se lenge etter, du. 10-12000 er en helt vanlig leie og egentlig ganske rimelig til Oslo å være. 

Mannen velger da uansett selv, og har valgt å flytte inn hos ts åpenbart. 

Anonymkode: 06f7b...b1f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, addict skrev:

Ikke hvis besteforeldrene til ts sitt barn ikke føler at det er naturlig og ikke ønsker det selv. Man pålegger ikke andre mennesker å involvere seg i andres barn 🤷🏼‍♀️

Da er man ikke skikket til å være sammen med noen som har barn fra før!

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han betaler ekstremt lite i husleie i forhold til hva det koster å leie her i området. Han betaler 6000 kroner i måneden. En 3-roms her i området koster 16000 -18000 kroner å leie, da måtte barna hans ha delt rom. Nå har barna hvert sitt rom i huset, i tillegg til hage, kjellerstue og en del andre ting. Han betaler ikke noe for vedlikehold eller oppussing.

Anonymkode: 341ab...176

Hva går denne husleia til? Har du noe som helst ønske om at han skal kunne kjøpe seg inn hos deg? Ser du i det hele tatt for deg at dere skal være sammen lenge? For 6000 i måneden ville han ha kunne spart 360 000 kr. på 5 år.

Anonymkode: 579d8...b43

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er man ikke skikket til å være sammen med noen som har barn fra før!

Hva går denne husleia til? Har du noe som helst ønske om at han skal kunne kjøpe seg inn hos deg? Ser du i det hele tatt for deg at dere skal være sammen lenge? For 6000 i måneden ville han ha kunne spart 360 000 kr. på 5 år.

Anonymkode: 579d8...b43

Og hvor skulle han bodd mens han sparte 6000 i måneden?

Anonymkode: 8cde1...2ca

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han betaler veldig lite i husleie, i forhold til hva det vil koste å leie her i området. Boligen er i Oslo-området og er verdt godt over 8 millioner kroner, så det er ikke enkelt å kjøpe seg inn heller. Bankene krever egenkapital på 15-20 prosent i tillegg til inntekt høy nok til å betjene et såpass stort lån. Nå er mesteparten av boligen nedbetalt, så nei han betaler ikke ned på mitt boliglån. 

Anonymkode: 341ab...176

Jeg synes faktisk synd på han. Kunne aldri vært i et slikt forhold. Elsker du han? Ser du for deg at forholdet kommer til å vare?

Anonymkode: f535e...177

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da er man ikke skikket til å være sammen med noen som har barn fra før!

 

Anonymkode: 579d8...b43

Man er ikke skikket hvis man ikke har besteforeldre som involverer seg like mye i barna til sin nye samboer som i egne barnebarn? 🤔 

 

Anonymkode: 0e853...5fc

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, addict said:

Det er ikke halvsøsken men TS sin samboers barn fra tidligere forhold. 

 

Selvfølgelig er det ikke ts sine foreldre sin oppgave å ta med de på tur. Å invitere i selskap, middag ect, selvfølgelig. Samboerens barn har da egen familie! Se heller på dem, hvorfor tar ikke de med sine barn på tur? 

Man kan ikke endre andre mennesker, man kan kun velge å selv være en bra og rettferdig person. Når man velger ignorere barna velger man å være ekskluderende og kjip. Selvsagt er det lov, men la oss kalle en spade for en spade. Det er latskap og egoisme. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hvor skulle han bodd mens han sparte 6000 i måneden?

Anonymkode: 8cde1...2ca

Sikkert ikke i Oslo hvor det er kjempedyrt å bo. Jeg kan virkelig ikke tro at alle dere synes at en slik ordning er grei, men det er kanskje derfor at det er så utrolig mange som sitter i kvinnefella selv da...

Anonymkode: 579d8...b43

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man er ikke skikket hvis man ikke har besteforeldre som involverer seg like mye i barna til sin nye samboer som i egne barnebarn? 🤔 

 

Anonymkode: 0e853...5fc

 

1 minutt siden, Gran3 skrev:

Man kan ikke endre andre mennesker, man kan kun velge å selv være en bra og rettferdig person. Når man velger ignorere barna velger man å være ekskluderende og kjip. Selvsagt er det lov, men la oss kalle en spade for en spade. Det er latskap og egoisme. 

Nettopp!

Det er barnas vel og ve som er det viktigste i slike forhold. Ts driter jo i bonusbarnas vel og ve.

Anonymkode: 579d8...b43

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert ikke i Oslo hvor det er kjempedyrt å bo. Jeg kan virkelig ikke tro at alle dere synes at en slik ordning er grei, men det er kanskje derfor at det er så utrolig mange som sitter i kvinnefella selv da...

Anonymkode: 579d8...b43

Du foreslår at han skal spare hele husleien, da må han bo gratis et sted, jeg tviler på at det finnes så mange steder man kan bo gratis.

6000 i måneden for et sted der barna hans har egne rom, i et pressområde, det er kjempebillig. Ser ingen utnyttelse her, det ville kostet ham mer å kjøpe hva som helst, så han burde ha et overskudd han kan spare og investere.

Anonymkode: 8cde1...2ca

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du foreslår at han skal spare hele husleien, da må han bo gratis et sted, jeg tviler på at det finnes så mange steder man kan bo gratis.

6000 i måneden for et sted der barna hans har egne rom, i et pressområde, det er kjempebillig. Ser ingen utnyttelse her, det ville kostet ham mer å kjøpe hva som helst, så han burde ha et overskudd han kan spare og investere.

Anonymkode: 8cde1...2ca

Han bidrar fortsatt 50% med alle utgifter🙄 Dersom de ønsker å være sammen "for alltid" burde partneren ønske at den som har mindre råd få sjansen til å eie bolig sammen. Hvis man ikke ønsker det, så ønsker ikke partneren å være sammen med den andre heller. Jeg blir helt matt av dine og andres holdninger.

Anonymkode: 579d8...b43

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han bidrar fortsatt 50% med alle utgifter🙄 Dersom de ønsker å være sammen "for alltid" burde partneren ønske at den som har mindre råd få sjansen til å eie bolig sammen. Hvis man ikke ønsker det, så ønsker ikke partneren å være sammen med den andre heller. Jeg blir helt matt av dine og andres holdninger.

Anonymkode: 579d8...b43

Ikke alle utgifter. Alt annet enn boutgifter.

Og jeg forstår godt at ts ikke ønsker å gi bort det som skal være hennes barns arv.

Anonymkode: 8cde1...2ca

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som om kjæresten din har gått i den typiske "kvinnefella". Jeg er faktisk uenig med deg og de fleste i tråden. Selvsagt skal dine foreldre inkludere hans barn! Hvor hjerteløse går det an å bli?

Hva går leien hans til? Til å betale ned din gjeld på boligen?

Anonymkode: 579d8...b43

Hvorfor skal hennes foreldre inkludere de andre? Det blir jo trippelt så dyrt, og kan i enden ende med at ts sitt barn ikke får like mye tid med besteforeldrene. En ting er å ta vare på egne barnebarn, en helt annen å ta vare på andres. Det er mer slitsomt å ta vare på unger som ikke er ens egne. 

Anonymkode: ec3a7...0a9

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle utgifter. Alt annet enn boutgifter.

Og jeg forstår godt at ts ikke ønsker å gi bort det som skal være hennes barns arv.

Anonymkode: 8cde1...2ca

Ts sier at boligen er så godt som nedbetalt, så hun har nesten ingen boutgifter selv. Ts fremstår som grisk. Det hjelper ikke hennes sak at hun i tillegg skal spare 5500 kr til eget barn. Håper kjæresten hennes tar til vett og drar.

Anonymkode: 579d8...b43

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...