Gå til innhold

Flere og flere insols?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Begrepet incel er godt innarbeidet på KG, involuntary celibacy - ufrivillig sexløs. Dvs menn som ingen vil ligge med eller ha noe med å gjøre.

Men det virker som det blir flere insols og, involuntary solitude - ufrivillig single. Kvinner som bare får sex med mennene de er interessert i, og ikke forhold.

Er du en insol, eller kjenner du insols? Virker som det har blitt ganske vanlig. Eller kanskje det bare er KG som ikke reflekterer virkeligheten

Anonymkode: 948e8...085

Jeg vil tro det er mange flere kvinner i den gruppen i takt med at lettvint sex og apper for å finne partnere blir mer utbredt. Det handler nok om at kvinner har tilgang på sex med partnere som ikke er interessert i dem for noe mer, og sånn sett i mye større grad ender opp som noe lettvint for mer attraktive menn. 

Det er interessant å se hvordan menn som ikke får sex, og kvinner som kun får sex speiler hverandre, og det er samtidig en veldig trist utvikling. Hvor mange kunne unngått å bli "insols" om vi generelt var mer åpne ovenfor unge om hvordan verden og interaksjonen mellom kjønnene faktisk er, heller enn hvordan vi ideologisk sett ønsker den skal være? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 hour ago, AnonymBruker said:

Tro meg, det går fint. Vi foretrekker skikkelige kvinner vi, ikke "intelligente" kvinner. Men takk for "omtanken". :tommelsmil:

Anonymkode: 83614...09f

Hehe, hadde det vært sant hadde flere menn fått pult. Men som vi ser er det bare et fåtall menn som får pult, resten blir kasta på dynga. Alltid morsomt når en mann later som om han ikke er desperat etter sex og tar hvem som helst som ser hans vei. Bare se på incels. Kvinner kunne aldri blitt så desperate. Menn er så desperate etter sex at de blir mentalt syke av mangel på det. Enda en grunn til at kvinner burde forkaste disse mannfolka som bærer på mental sykdom som barna deres ville arvet

Anonymkode: fc522...f6a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bare se på incels. Kvinner kunne aldri blitt så desperate. 

Anonymkode: fc522...f6a

Åh? Hvordan kan det da ha seg at begrepet "incel" ble oppfunnet av ei dame, for å beskrive seg selv, og sin egen situasjon? :klo:

Anonymkode: 83614...09f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er slik at kvinner VIL være alene, så går de jo ikke inn under kategorien insols som det var snakk om her - involuntary solitude. 

Jeg sier bare at jeg har inntrykk av at veldig mange kvinner stiller for høye krav hos menn i forhold til hva hun selv kan stille med.

Såklart, er du en smart og sympatisk supermodell, så kan du forvente en lege med Clooney-utseende. Men de fleste kvinner er ikke det. De er helt vanlige. Og kan forvente en helt vanlig mann. Og en helt vanlig mann ligger på sofaen, ser fotball og drikker øl. Han er kanskje litt morsom av og til og har en ok jobb. Av og til er han lite forståelsesfull og teit. Og så ser han sånn passe sjuskete ut. Når helt vanlige kvinner ikke vil ha helt vanlige menn, så er det jo logisk at de må senke kravene, eller ja, forbli singel da. 

En annen faktor kan være, og nå kaster jeg en brannfakkel her: alder.

Mange kvinner som passerer 30 og gjerne mer, husker en tid som ung, hvor hun var ettertraktet og gjerne faktisk kunne stille høyere krav. Etterhvert som hun blir eldre og klar til å gå inn i et fast forhold, fastholder hun de "gamle" kravene, som hun slapp unna med da hun var ung og deilig. Slik vil hennes egen "verdi på sjekkemarkedet" gå ned i takt med alder, mens kravene hennes bli stående.

Dette fører da til et overtall av såkalte insols, med for høye krav. 

Disclaimer: OBS OBS! Dette gjelder selvsagt ikke alle kvinner, og det gjelder også mange menn i tillegg! Men jeg tror det er en liten overvekt av kvinner i forhold til menn, som fører til dette fenomenet. 

Anonymkode: c3dce...050

Jeg er uenig. Opplever å bli mer kresen med alderen (heldigvis), men syns tilbud og interesse fra menn er stabil. Jeg er 39 og får mye oppmerksomhet fra yngre, like gamle og eldre menn. Jeg kler meg ikke utfordrende eller farger håret eller går utfordrende kledd. Er rett og slett en vanlig 39-åring. Jeg er frivillig singel, og går kun inn i et forhold hvis jeg kjenner det er en som kan tilføre livet mitt noe positivt. Ellers er jeg veldig fornøyd med å være alene. 
når det gjelder incels, så kan menn gjøre en innsats på å gjøre seg mer attraktive for damer. Vi gjør faktisk en hel del for å se bra ut. Vi trener, tar vare på oss selv og prøver å utvikle oss ved å gå i oss selv, f eks. Selvutvikling. Å skulle drasse på en fyr som gir faen og er like reflektert som Lothepus, er svært lite fristende. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså denne tråden. Er det virkelig for høye krav at jeg som en pen, snill, omtenksom og oppegående dame som har jobb ønsker akkurat det samme tilbake? Om han er lege eller postmann spiller ingen rolle så lenge jeg er forelsket (eksen tjente dritdårlig, betydde null). Også hørt Sissel Gran si at vi som bare får sex har for høye krav, men at en mann er snill og omtenksom, skulle ikke det bare mangle liksom? Litt skummelt at psykologer bastant uttaler seg sånn om noe som egentlig er individuelt. 

Anonymkode: 41064...41f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Bare se på incels. Kvinner kunne aldri blitt så desperate. Menn er så desperate etter sex at de blir mentalt syke av mangel på det.

Hvor har du dette fra?  Har aldri hørt om det. Men at man syk av tanken på å aldri få seg en partner, oppleve kjærlighet intimitet og bekreftelse,  ja det tror jeg,  ikke bare mangel på sex. 

Anonymkode: a64a3...7a8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner også slike kvinner. Det rare er at de ofte blir sett på som selvstendige og sterke kvinner. Menn som velger bort kvinner og familielivet omtales negativt mener jeg. Burde ikke være en forskjell.

Anonymkode: 91fcf...854

Det blir nok sett på som det av andre kvinner ja, men av menn blir de vel heller sett på som bitterfitter? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Også hørt Sissel Gran si at vi som bare får sex har for høye krav, men at en mann er snill og omtenksom, skulle ikke det bare mangle liksom? Litt skummelt at psykologer bastant uttaler seg sånn om noe som egentlig er individuelt. 

Når Sissel Gran og andre snakker om å ha for høye krav så handler det vel først og fremst om utseende? Ingen mener man bør bli sammen med noen som er slem.

De som bare får sex går jo typisk etter menn som de ikke har sjans på for forhold. Det er selvfølgelig lov, men da vil jo en samlivsekspert påpeke at det er grunnen til at de ikke får forhold. Det hjelper jo ikke å skylde på det motsatte kjønn om man mislykkes.

Anonymkode: 948e8...085

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har inntrykk av at veldig mange av dem du kaller insols, ikke er ensom fordi de ikke greier å få seg noe, men fordi de nekter å fire på sine urimelige krav til partner. Så har ikke så mye sympati med dem for å være ærlig. 

Anonymkode: c3dce...050

Nå er det bevist utenfor enhver tvil at det er kvinner som har urealistiske krav, ikke menn.

Data fra en stor OK cupid undersøkelse viste at menn skåret er representativt utvalg av kvinnelige profilbilder etter en nesten perfekt normalfordelingkurve. Mens kvinner skåret et representativt utvalg av mannlige profilbilder helt ekstremt forskjøvet mot at alle var stygge. De skåret faktisk 80% av bildene som under gjennomsnittelig attraktive.

Anonymkode: f2ea7...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker said:

Når Sissel Gran og andre snakker om å ha for høye krav så handler det vel først og fremst om utseende? Ingen mener man bør bli sammen med noen som er slem.

De som bare får sex går jo typisk etter menn som de ikke har sjans på for forhold. Det er selvfølgelig lov, men da vil jo en samlivsekspert påpeke at det er grunnen til at de ikke får forhold. Det hjelper jo ikke å skylde på det motsatte kjønn om man mislykkes.

Anonymkode: 948e8...085

Ok, så selv om jeg selv har et pent ansikt og en trent og velpleid kropp må jeg gå etter «stygge» menn for å være sikker på at jeg ikke er så freidig at jeg går over min liga? Voksne mennesker er så overfladiske, at de vil be ut kvinner på flere dater, og så dumpe utelukkende på at man i hans øyne kanskje var en 8’er mens han er en 9’er og da fungerer det ikke, siden personlighet og kjemi ikke betyr noe som helst og man måå være på eksakt samme nivå, følelser er uten betydning? Nei da har jeg det bedre som singel, jeg ønsker ikke date en robot.

Anonymkode: 41064...41f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, så selv om jeg selv har et pent ansikt og en trent og velpleid kropp må jeg gå etter «stygge» menn for å være sikker på at jeg ikke er så freidig at jeg går over min liga? Voksne mennesker er så overfladiske, at de vil be ut kvinner på flere dater, og så dumpe utelukkende på at man i hans øyne kanskje var en 8’er mens han er en 9’er og da fungerer det ikke, siden personlighet og kjemi ikke betyr noe som helst og man måå være på eksakt samme nivå, følelser er uten betydning? Nei da har jeg det bedre som singel, jeg ønsker ikke date en robot.

Anonymkode: 41064...41f

Bare gjør som du vil du, det er jo ingen som sier noe annet? Men hvorfor skal menn gå for mindre attraktive damer, du vil jo ikke engang ha menn på samme nivå? Du kritiserer menn for å ikke ville ha mindre attraktive damer, disse 9-er mennnene trenger overhodet ikke ta til takke.

Det er jo du som er overfladisk. De aller fleste er i stand til å få kjæreste, om du ikke får til det hjelper det ikke å skylde på resten av verden.

Anonymkode: 948e8...085

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bare gjør som du vil du, det er jo ingen som sier noe annet? Men hvorfor skal menn gå for mindre attraktive damer, du vil jo ikke engang ha menn på samme nivå? Du kritiserer menn for å ikke ville ha mindre attraktive damer, disse 9-er mennnene trenger overhodet ikke ta til takke.

Det er jo du som er overfladisk. De aller fleste er i stand til å få kjæreste, om du ikke får til det hjelper det ikke å skylde på resten av verden.

Anonymkode: 948e8...085

Nei, da leste du feil. Jeg skrev «i hans hode». Fler av mennene jeg har likt har jeg tenkt at de sikkert ikke har likt meg siden de var for kjekke for meg siden menn i følge deg bare tenker utseende og ikke personlighet, så har jeg hørt med andre bekjente menn og de har ledd når de har sett bilder av vedkommende og sagt at rent fysisk er jeg laaangt over dems nivå. Derfor jeg skrev at jeg fremover ikke bare kan gå for menn på samme nivå, men langt under for å være helt sikker? Det gidder jeg ikke. Først og fremst faller jeg for personlighet og at vi kan ha et langt liv sammen, men klart jeg må tenne på han siden jeg trenger daglig sex. 

Anonymkode: 41064...41f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare gjør som du vil du, det er jo ingen som sier noe annet? Men hvorfor skal menn gå for mindre attraktive damer, du vil jo ikke engang ha menn på samme nivå? Du kritiserer menn for å ikke ville ha mindre attraktive damer, disse 9-er mennnene trenger overhodet ikke ta til takke.

Det er jo du som er overfladisk. De aller fleste er i stand til å få kjæreste, om du ikke får til det hjelper det ikke å skylde på resten av verden.

Anonymkode: 948e8...085

Og, du som mener utseende er alt for voksne, modne mennesker. Eksen min er modellkjekk, men jeg ønsket ikke være med han av personlige årsaker og det ble slutt av mitt ønske. Siste som dumpet meg var ikke kjekk og hadde liten pikk. Hvordan går dette opp i ditt syn på at man må være på samme nivå?

Anonymkode: 41064...41f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om en mann ikke har diger kuk, flott personlighet og er minst 7/10 så er han verdiløs. 

Anonymkode: fc522...f6a

Om en mann har flott personlighet, er klok og har menneskelige egenskaper så er han en 7-10 ,er uansett hvordan han ser ut. Vi kvinner er ikke så opptatt av utseende ,men er mer opptatt av at mannen er maskulin og oppegående i hodet.

Anonymkode: 55720...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La nå folk finne sine egne partnere og er man ikke i stand til å skaffe seg partner ja da er det ment to be. Rett og slett . Menn og kvinner er jo ikke noen slags styrbare ting som vi kan kreve å følge andre menn og kvinners meninger om hvilke krav de skal stille osv. Det er bare helt latterlig at folk her snakker om at andre folk skal senke eller heve kravene - for hva da?? For at noen folk vil at noen andre folk skal danne et kjærestepar slik at alle mennesker får en kjæreste??? Akkurat som i dyreriket vil mange rusle gjennom livet uten avkom eller kjæreste. Sånn er det bare. Tenk på Kina ! Der er det ca 10 menn PR kvinne eller noe sånt. Samme i India. Skulle man innføre at en kvinne kan ha et lite harem av menn kanskje?? Slett ikke dumt! En mann som kan lage mat , en som bytter vinterdekk, en som maler hus og en som passer barna??

Anonymkode: c3e3b...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

La nå folk finne sine egne partnere og er man ikke i stand til å skaffe seg partner ja da er det ment to be. Rett og slett . Menn og kvinner er jo ikke noen slags styrbare ting som vi kan kreve å følge andre menn og kvinners meninger om hvilke krav de skal stille osv. Det er bare helt latterlig at folk her snakker om at andre folk skal senke eller heve kravene - for hva da?? For at noen folk vil at noen andre folk skal danne et kjærestepar slik at alle mennesker får en kjæreste??? Akkurat som i dyreriket vil mange rusle gjennom livet uten avkom eller kjæreste. Sånn er det bare. Tenk på Kina ! Der er det ca 10 menn PR kvinne eller noe sånt. Samme i India. Skulle man innføre at en kvinne kan ha et lite harem av menn kanskje?? Slett ikke dumt! En mann som kan lage mat , en som bytter vinterdekk, en som maler hus og en som passer barna??

Anonymkode: c3e3b...a1f

Det er allerede slik i India pga mangel på kvinner at flere brødre gifter seg med samme kvinne..

Anonymkode: 55720...659

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg planlegger ikke å senke kravene. Jeg vet min verdi, og er ikke interessert i å bli sammen med «feil» mann. Et nei er et nei, og det må man respektere. 

Jeg tenker problemet heller ligger hos mennene som kaller seg incels. Hvordan de ser verden og seg selv. Lettere tilgjengelighet for psykolog etc. kunne vært nyttig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er allerede slik i India pga mangel på kvinner at flere brødre gifter seg med samme kvinne..

Anonymkode: 55720...659

Jasså?! Interessant, men ville du hatt et harem av menn (hvis du er kvinne), Evt vært i et harem hvis du var mann??

Anonymkode: c3e3b...a1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Derfor jeg skrev at jeg fremover ikke bare kan gå for menn på samme nivå, men langt under for å være helt sikker? Det gidder jeg ikke. Først og fremst faller jeg for personlighet og at vi kan ha et langt liv sammen, men klart jeg må tenne på han siden jeg trenger daglig sex. 

Anonymkode: 41064...41f

Men hvorfor skal menn senke kravene? Hvorfor skal kjekke menn være med deg om de ikke tenner på deg?

Hvis du kun vil ha de som ikke vil ha deg så er det helt i orden naturligvis. Men det nytter ikke klage over det.

Anonymkode: 948e8...085

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...